[P/WP11.144] Rozrząd w 2.0 TD - jakiej firmy części ?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Rozrząd w 2.0 TD - jakiej firmy części ?
Czy wymieniał ktoś rozrząd w p11 144 2.0TD?? Jeśli tak to jakiej firmy i ile to kosztowało??
___________________________________________________________________________
ja sie przymierzam i z tego co pytalem, to pasek kosztuje ok 95zl, napinacz japoński 140, rolka 264, do tego na pompe napinacz chyba 90, pasek 40-50 do tego robocizna, ktora u mnie akurat wykona kuzynek
czyli w sumie nie tak zle
___________________________________________________________________________
ja wymieniałem, ale to już było tak dawno że nie pamiętam już szczegółów. Rolki i napinacze od strony rozrządu i pompy kupowałem u dystrybutora JC (były to japońskie części bodajże NGK). Paski mam Gatesa
Wszystko się trzyma kupy już przez 85kkm przebiegu (niedługo następna zmiana). Jeśli mechanik wszystko złoży i ustawi jak należy, to na zamiennikach też dobrze i długo będzie chodziło.
___________________________________________________________________________
Rozrzad w P10 2.0D i w P11 2.0TD jest chyba identyczny, wiec ja zalecam pasek oryginalny,niekoniecznie kupowany w ASO.Ja kupilem w sklepie w Lublinie za 120 zlotych bodajze i mam gwarancje na 100 tys km.Do tego dochodzi rolka napinajaca pasek rozrzadu, rolka prowadzaca pasek rozrzadu+pasek pompy paliwa+rolka paska pompy paliwa.Paska Gatesa nie polecam (tutaj kazdy ma swoje zdanie). Ja wiem, ze mam dobry pasek (tylko nie pamietam juz firmy) i wiem ze spokojnie na nim zrobie 90-100 tys km, ale np. na pasku firmy Gates, to przy 60 tys km juz bym wymienial. Co do wymiany, to zalecam co 90 tys km.Jesli mechanik wszystko dobrze zlozy i nie przekreci zadnego kola nawet o jeden zabek, to bedzie okey.Te silniki sa uczulone na zle ustawiony rozrzad i jak sie zle go ustawi, to pozniej moga byc powazne problemy.Ja wymienialem sam, wiec kosztu robocizny dokladnego Ci nie podam, ale tak srednio, to okolo 200-250 zlotych biora za to.
___________________________________________________________________________
moze podasz szczegoly nastawy - znaki na kolach - jak ustawic rozrzad i z tego co pamietam jak odkrecalem przykrywke paska to jest tam bardzo ciasno - jak sobie z tym poradzic???
___________________________________________________________________________
Ja liczylem na zebach na pasku wedlug ksiazki pozyczonej od znajomych z dobrego serwisu.Dawno to juz bylo i nie pamietam.Najlepiej to zrob swoje znaki.Jak wszystko rozbierzesz, to przed poluzowaniem i zdjeciem paska zrob swoje znaki na kolah i na obudowach i pozniej tak samo ustaw.
Ze znakow z tego co pamietam, to jesli chodzi o gorne kolo rozrzadu, to tam nie ma znakow.Znaki, zeby ustawic gorne kolo rozrzadu sa na gornym kole od strony pompy.
Co do rozebrania, to musisz wyciagnac poduszke silnika ta przy rozrzadzie takie cos metalowe, co oslania rozrzad i do tego jest przykrecona wlasnie poduszka silnika.
trzeba zdjac takze kolo pasowe z czym jest najwiekszy problem (a mianownicie to z odkreceniem jego), ja musialem sie poro otluc mlotkiem w klucz zeby to odkrecic.
Pamietaj, aby idealnie ustwic pozniej rozrzad, bo te silniki sa uczulone na przestawienie rozrzadu.
Jak zle ustawisz nawet o jeden zabek (chyba w lewa strone), to sie nic nie powinno stac, natomiast przestawienie rorzadu w prawo o jeden zabek moze doprowadzic do uszkodzenia silnika.
Nie pamietam tylko wlasnie w ktora strone dokladnie to ustawienie moze byc zle w skutkach.
Ja to robilem 1 raz w zyciu i czuwal nademna znajomy mechanik i w razie czego wiedzialem ze jak cos zle zrobie, to on mi o tym powie, jednak bez jego pomocy udalo mi sie ustawic rozrzad idealnie.
Zalecam po zlozeniu wszystkiego juz do kupy pokrecenie silnikiem obracajackluczem kolo pasowe i sprawdzajac, czy nie ma za duzego oporu i czy nic sie nie dzieje.
W razie jeszcze jakis pytan pisz smialo, a postaram sie pomoc.
Ja dzieki temu, ze sam to robilem pod okiem znajomego mechanika nauczylem sie wymieniac rozrzad, bo nigdy wczesniej tego nie robilem, a z innymi rzeczami to nie ma problemu.Wszystko sam sobie naprawiam.
___________________________________________________________________________
Ja jestem na świeżo z tematem. W zeszłym tygodniu wymieniłem rozrząd cenowo przedstawia się tak:
1. Napinacz paska pompy 74.70pln
2. Napinacz paska rozrządu 92.96 pln
3. Rolka prowadząca paska rozrządu 185.09 pln
Te części kupiłem w Japan Cars ze zniżką jakieś 15% nie wiem dokładnie. Napinacze firmy NGK - tak jak pisał adamm, a rolka prowadząca jakieś innej firmy, ale też japońska.
4. Pasek rozrządu 50 pln
5. Pasek pompy 50 pln
Oba paski Gatesa - za poradą adamma. Kupił mi je mechanik, który zmieniał rozrząd. Za robociznę wziął 250 pln razem z wymianą uszczelniacza przedniego silnika. Mechanik też polecony na forum
___________________________________________________________________________
Jakiego producenta wybrać:
- Paski: Nipparts , Gates, Mitsuboshi,
- Napinacze: Hipol, NTN, Optimal, Gates i chyba jak dobrze usłuszałem to SKS a może SKF,
- Rolka: Luka, JC, Nippart, Optimal.
Wiem że najlepsze są oryginalne paski ale w ASO w Olsztynie chcą:
- pasek rozrządu 230
- pasek do pompy 165
to dobra cena czy można kupić taniej nie chce oszczędzać na tych częściach ale nie lubie przepłacać.
___________________________________________________________________________
nissan nie produkuje pasków tylko kupuje u podwykonawców stawiając swoje logo na nich. Z tego co wiem jakiś czas paski dla nissana produkował Gates.
Kup paski Gatesa w dobrym szanującym się sklepie motoryzacyjnym.
Dlaczego w ASO są takie drogie części (choć nie wszystkie):?: bo serwis dolicza sobie po cichu część kosztów za robociznę. I jak kupisz oc nich części a robotę wykonasz gdzie indziej to nie udzielą Ci gwarancji. A paski i oryginalne mogą się zerwać po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
___________________________________________________________________________
Chłopaki propo tych czesci temat jest bardzo czesto wałkowany.
A takie firmy jak JC Optimal to cinizna.Kupujac lepsze firmy takie jak np Mitsuboshi rzuccie okiem na taki napis MADE IN JAPAN/SINGAPORE w jedym sklepie motoryzacyjnym moze byc sporo paskow jednej firmy ale wykonane w innych krajach a to nie to samo tak samo bosch made in taiwan/united kingdom/germany.
a propo tycha paskow
gates górna polka,contitech bardzo dobry,mitsuboshi to zalezy,dayco
napinacze bardzo ciekawa oferta firmy inter team Sakura pakowacz ma w srodku koyo i nsk czyli dobre japonce.z innycj INA ruville i skf.
___________________________________________________________________________
Ja kupiłem w motorsystem Białystok, dostawa w 18 godzin za pobraniem. Możesz kupić i oddzielnie u nich. Z faktury to tak:
1 Napinacz paska roz 55 NSK
2 rolka prowadząca roz 85 KOYO
3 napinacz pompy 30 Niparts NSK
4pasek pompy Mitsuboshi 30
5 pasek rozrządu Mitsuboshi 40
6 Przesyłka 25
Taki sam komplet w sklepie wycenili mi na 430 a na paskach Geates ( czy jakoś tak ) 390
Brać i nie dyskutować za 60kkm i tak trzeba wymieniać znowu, jeślim nie jesteś hazardzistą
Musi to zrobić mechanik znający się na rzeczy, żeby nie przestawił zębów i nie obrucił kołnierzy w kołąch, bo będzie pasek tarł o obudowę, albo w końcu spadnie
___________________________________________________________________________
i ja się dołączę do tematu rozrządu ;auto mam od 1 właściciela, a on rozrząd wymienił z oryginału na
gatesa przy 90tys. a potem też gatesa przy 177tys.(twardziel, ja bym się bał tak zwlekać :rolleyes: )
Ale świadczy to otym ,iż paski tej firmy są solidne.
Zresztą sam wszystkie auta,które miałem zaopatrywałem wte paski.
___________________________________________________________________________
Najpopularniejszy zestaw rozrządu to rolki SKF i paski Gates, ja zamontowalem NSK i Mitshuboshi - mój mechanik mi powiedział że jak 60 tys zrobię to będzie dobrze
___________________________________________________________________________
Co myslicie o rolkach RUVILLE??
___________________________________________________________________________
"RUVILLE" chyba niemieckie ale do końca to nikt nie wie, przy zakupie nie ma co patrzeć w co zapakowane tylko co jest wytłoczone na samych częściach, bo jak kupowałem do forda to jedna rolka była w pudełku Ruville a okazało się że INA.
___________________________________________________________________________
Ja zamontowałem jakiś czas temu taki zestaw: paski mitsuboshi, rolki nsk ntn. Wcześniej miałem podobny zestaw. Na tamtym przejechałem 60 000km na ty zrobione dopiero 2kkm. Moim zdaniem nieoryginalne części lepiej wymieniać co 60 000km, w połączeniu z dobrym montarzem nic złego nie powinno się dziać. Mój mechanik twierdzi że obojętnie co się wsadzi 60 000km przechodzi wszystko.
___________________________________________________________________________
Wczoraj bylem u szwagra w sklepie motoryzacyjnym. Mial dwie rolki do VW: SKF i RUVILLE. Rozpakowalismy je i porownalismy. Ku mojemu zdziwieniu w jednym i w drugim siedzialo lozysko NSK!!!
___________________________________________________________________________
zakupiłem zestaw do wymiany i jutro biore się za robote, paski kupiłem "conti" tam co zamawiałem za 141zł obydwa a za rolki im podziękowałem bo mi zaczeli opowiadać historie że NSK czy np. SKF produkują dla INA a INA pakuje w swoje pudełka, w drugim sklepie znów wymyślili że wszyscy producenci się wymieniają między sobą częściami i pakują w swoje opakowania a mi się wydaje że poprostu po drodze z fabryki jest kupe kombinatorów , którzy chcą zarobić a się nie narobić bo to żaden problem wyprodukować pudełko , wydrukować etykietke z numerem i przykleićna pudełko a na koniec wsadzić rolke np. NSK która jest połowe tańsza. Dałem sobie na luz i w trzecim sklepie kupiłem zestaw rolek 2były NSK Japan 1NTN Japan za 430 zł i wszystkie były zapakowane w pudełka o nazwie takiej jak część, zaoszczędziłem ok 200 zł ta tych ich pudełkach i niby kooperacji międzyproducenckiej. Następnym razem jak będe zmieniał rozrząd a teraz to nie prędko to paski sobie kupie w sklepie a rolki od jakiegoś sprzedawcy z allegro bo też mają NSK i NTN a prawie połowe taniej.
Ja kupilem na allegro komplet rolek za 195zl (2xNSK i NTN) a do tego oddzielnie paski Gatesa za 100zl i mysle ze taka opcja jest najlepsza.
___________________________________________________________________________
no chyba najlepsza następnym razem też tak zrobie jak jeszcze będe miał swoją nyse... a raczej nie planuje długo zmiany bo sie za bardzo zagłębiłem w temat i szkoda by zmarnować tą wiedze a poza tym auto jest warte trzymania.
Witam . Dziś się uporałem z wymianą rozrządu, troche mi się z tym zeszło... cały dzień , no ale chciałem zrobić dokładnie bo dla siebie i czas w tym wypadku nie grał roli dwa razy musiałem jeździć po paski klinowe bo według katalogu były inne niż powinnybyć. Miałem zamontowany zestaw paski Mitsuboshi, rolki NSK i NTN no i musze przyznać że te graty są nawet niezłej jakości bo po 50tys.km były w niezłej kondycji, no ale cóż jak już postanowiłem wymienić to wymieniłem, i wcale nie żałuje bo jak zdjąłem osłone to na moje oko pasek był o wiele zaluźny... podejrzewałem poprzedniego majstra że mugł coś sknocić, przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem uszczelniacz wału i obydwa uszczelniacze wałka i wszystkie paski klinowe, w końcu to prawie jedna robota a na jakiś czas będzie spokój. Co do pasków klinowych to żeby nie latać dwa razy do sklepu to są potrzebne dwie sztuki o wym.(dł.875mm , szer.13mm) i jeden (dł.825mm , szer.13mm).
źródło: NKP
___________________________________________________________________________
ja sie przymierzam i z tego co pytalem, to pasek kosztuje ok 95zl, napinacz japoński 140, rolka 264, do tego na pompe napinacz chyba 90, pasek 40-50 do tego robocizna, ktora u mnie akurat wykona kuzynek
czyli w sumie nie tak zle
___________________________________________________________________________
ja wymieniałem, ale to już było tak dawno że nie pamiętam już szczegółów. Rolki i napinacze od strony rozrządu i pompy kupowałem u dystrybutora JC (były to japońskie części bodajże NGK). Paski mam Gatesa
Wszystko się trzyma kupy już przez 85kkm przebiegu (niedługo następna zmiana). Jeśli mechanik wszystko złoży i ustawi jak należy, to na zamiennikach też dobrze i długo będzie chodziło.
___________________________________________________________________________
Rozrzad w P10 2.0D i w P11 2.0TD jest chyba identyczny, wiec ja zalecam pasek oryginalny,niekoniecznie kupowany w ASO.Ja kupilem w sklepie w Lublinie za 120 zlotych bodajze i mam gwarancje na 100 tys km.Do tego dochodzi rolka napinajaca pasek rozrzadu, rolka prowadzaca pasek rozrzadu+pasek pompy paliwa+rolka paska pompy paliwa.Paska Gatesa nie polecam (tutaj kazdy ma swoje zdanie). Ja wiem, ze mam dobry pasek (tylko nie pamietam juz firmy) i wiem ze spokojnie na nim zrobie 90-100 tys km, ale np. na pasku firmy Gates, to przy 60 tys km juz bym wymienial. Co do wymiany, to zalecam co 90 tys km.Jesli mechanik wszystko dobrze zlozy i nie przekreci zadnego kola nawet o jeden zabek, to bedzie okey.Te silniki sa uczulone na zle ustawiony rozrzad i jak sie zle go ustawi, to pozniej moga byc powazne problemy.Ja wymienialem sam, wiec kosztu robocizny dokladnego Ci nie podam, ale tak srednio, to okolo 200-250 zlotych biora za to.
___________________________________________________________________________
moze podasz szczegoly nastawy - znaki na kolach - jak ustawic rozrzad i z tego co pamietam jak odkrecalem przykrywke paska to jest tam bardzo ciasno - jak sobie z tym poradzic???
___________________________________________________________________________
Ja liczylem na zebach na pasku wedlug ksiazki pozyczonej od znajomych z dobrego serwisu.Dawno to juz bylo i nie pamietam.Najlepiej to zrob swoje znaki.Jak wszystko rozbierzesz, to przed poluzowaniem i zdjeciem paska zrob swoje znaki na kolah i na obudowach i pozniej tak samo ustaw.
Ze znakow z tego co pamietam, to jesli chodzi o gorne kolo rozrzadu, to tam nie ma znakow.Znaki, zeby ustawic gorne kolo rozrzadu sa na gornym kole od strony pompy.
Co do rozebrania, to musisz wyciagnac poduszke silnika ta przy rozrzadzie takie cos metalowe, co oslania rozrzad i do tego jest przykrecona wlasnie poduszka silnika.
trzeba zdjac takze kolo pasowe z czym jest najwiekszy problem (a mianownicie to z odkreceniem jego), ja musialem sie poro otluc mlotkiem w klucz zeby to odkrecic.
Pamietaj, aby idealnie ustwic pozniej rozrzad, bo te silniki sa uczulone na przestawienie rozrzadu.
Jak zle ustawisz nawet o jeden zabek (chyba w lewa strone), to sie nic nie powinno stac, natomiast przestawienie rorzadu w prawo o jeden zabek moze doprowadzic do uszkodzenia silnika.
Nie pamietam tylko wlasnie w ktora strone dokladnie to ustawienie moze byc zle w skutkach.
Ja to robilem 1 raz w zyciu i czuwal nademna znajomy mechanik i w razie czego wiedzialem ze jak cos zle zrobie, to on mi o tym powie, jednak bez jego pomocy udalo mi sie ustawic rozrzad idealnie.
Zalecam po zlozeniu wszystkiego juz do kupy pokrecenie silnikiem obracajackluczem kolo pasowe i sprawdzajac, czy nie ma za duzego oporu i czy nic sie nie dzieje.
W razie jeszcze jakis pytan pisz smialo, a postaram sie pomoc.
Ja dzieki temu, ze sam to robilem pod okiem znajomego mechanika nauczylem sie wymieniac rozrzad, bo nigdy wczesniej tego nie robilem, a z innymi rzeczami to nie ma problemu.Wszystko sam sobie naprawiam.
___________________________________________________________________________
Ja jestem na świeżo z tematem. W zeszłym tygodniu wymieniłem rozrząd cenowo przedstawia się tak:
1. Napinacz paska pompy 74.70pln
2. Napinacz paska rozrządu 92.96 pln
3. Rolka prowadząca paska rozrządu 185.09 pln
Te części kupiłem w Japan Cars ze zniżką jakieś 15% nie wiem dokładnie. Napinacze firmy NGK - tak jak pisał adamm, a rolka prowadząca jakieś innej firmy, ale też japońska.
4. Pasek rozrządu 50 pln
5. Pasek pompy 50 pln
Oba paski Gatesa - za poradą adamma. Kupił mi je mechanik, który zmieniał rozrząd. Za robociznę wziął 250 pln razem z wymianą uszczelniacza przedniego silnika. Mechanik też polecony na forum
___________________________________________________________________________
Jakiego producenta wybrać:
- Paski: Nipparts , Gates, Mitsuboshi,
- Napinacze: Hipol, NTN, Optimal, Gates i chyba jak dobrze usłuszałem to SKS a może SKF,
- Rolka: Luka, JC, Nippart, Optimal.
Wiem że najlepsze są oryginalne paski ale w ASO w Olsztynie chcą:
- pasek rozrządu 230
- pasek do pompy 165
to dobra cena czy można kupić taniej nie chce oszczędzać na tych częściach ale nie lubie przepłacać.
___________________________________________________________________________
nissan nie produkuje pasków tylko kupuje u podwykonawców stawiając swoje logo na nich. Z tego co wiem jakiś czas paski dla nissana produkował Gates.
Kup paski Gatesa w dobrym szanującym się sklepie motoryzacyjnym.
Dlaczego w ASO są takie drogie części (choć nie wszystkie):?: bo serwis dolicza sobie po cichu część kosztów za robociznę. I jak kupisz oc nich części a robotę wykonasz gdzie indziej to nie udzielą Ci gwarancji. A paski i oryginalne mogą się zerwać po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
___________________________________________________________________________
Chłopaki propo tych czesci temat jest bardzo czesto wałkowany.
A takie firmy jak JC Optimal to cinizna.Kupujac lepsze firmy takie jak np Mitsuboshi rzuccie okiem na taki napis MADE IN JAPAN/SINGAPORE w jedym sklepie motoryzacyjnym moze byc sporo paskow jednej firmy ale wykonane w innych krajach a to nie to samo tak samo bosch made in taiwan/united kingdom/germany.
a propo tycha paskow
gates górna polka,contitech bardzo dobry,mitsuboshi to zalezy,dayco
napinacze bardzo ciekawa oferta firmy inter team Sakura pakowacz ma w srodku koyo i nsk czyli dobre japonce.z innycj INA ruville i skf.
___________________________________________________________________________
Ja kupiłem w motorsystem Białystok, dostawa w 18 godzin za pobraniem. Możesz kupić i oddzielnie u nich. Z faktury to tak:
1 Napinacz paska roz 55 NSK
2 rolka prowadząca roz 85 KOYO
3 napinacz pompy 30 Niparts NSK
4pasek pompy Mitsuboshi 30
5 pasek rozrządu Mitsuboshi 40
6 Przesyłka 25
Taki sam komplet w sklepie wycenili mi na 430 a na paskach Geates ( czy jakoś tak ) 390
Brać i nie dyskutować za 60kkm i tak trzeba wymieniać znowu, jeślim nie jesteś hazardzistą
Musi to zrobić mechanik znający się na rzeczy, żeby nie przestawił zębów i nie obrucił kołnierzy w kołąch, bo będzie pasek tarł o obudowę, albo w końcu spadnie
___________________________________________________________________________
i ja się dołączę do tematu rozrządu ;auto mam od 1 właściciela, a on rozrząd wymienił z oryginału na
gatesa przy 90tys. a potem też gatesa przy 177tys.(twardziel, ja bym się bał tak zwlekać :rolleyes: )
Ale świadczy to otym ,iż paski tej firmy są solidne.
Zresztą sam wszystkie auta,które miałem zaopatrywałem wte paski.
___________________________________________________________________________
Najpopularniejszy zestaw rozrządu to rolki SKF i paski Gates, ja zamontowalem NSK i Mitshuboshi - mój mechanik mi powiedział że jak 60 tys zrobię to będzie dobrze
___________________________________________________________________________
Co myslicie o rolkach RUVILLE??
___________________________________________________________________________
"RUVILLE" chyba niemieckie ale do końca to nikt nie wie, przy zakupie nie ma co patrzeć w co zapakowane tylko co jest wytłoczone na samych częściach, bo jak kupowałem do forda to jedna rolka była w pudełku Ruville a okazało się że INA.
___________________________________________________________________________
Ja zamontowałem jakiś czas temu taki zestaw: paski mitsuboshi, rolki nsk ntn. Wcześniej miałem podobny zestaw. Na tamtym przejechałem 60 000km na ty zrobione dopiero 2kkm. Moim zdaniem nieoryginalne części lepiej wymieniać co 60 000km, w połączeniu z dobrym montarzem nic złego nie powinno się dziać. Mój mechanik twierdzi że obojętnie co się wsadzi 60 000km przechodzi wszystko.
___________________________________________________________________________
Wczoraj bylem u szwagra w sklepie motoryzacyjnym. Mial dwie rolki do VW: SKF i RUVILLE. Rozpakowalismy je i porownalismy. Ku mojemu zdziwieniu w jednym i w drugim siedzialo lozysko NSK!!!
___________________________________________________________________________
zakupiłem zestaw do wymiany i jutro biore się za robote, paski kupiłem "conti" tam co zamawiałem za 141zł obydwa a za rolki im podziękowałem bo mi zaczeli opowiadać historie że NSK czy np. SKF produkują dla INA a INA pakuje w swoje pudełka, w drugim sklepie znów wymyślili że wszyscy producenci się wymieniają między sobą częściami i pakują w swoje opakowania a mi się wydaje że poprostu po drodze z fabryki jest kupe kombinatorów , którzy chcą zarobić a się nie narobić bo to żaden problem wyprodukować pudełko , wydrukować etykietke z numerem i przykleićna pudełko a na koniec wsadzić rolke np. NSK która jest połowe tańsza. Dałem sobie na luz i w trzecim sklepie kupiłem zestaw rolek 2były NSK Japan 1NTN Japan za 430 zł i wszystkie były zapakowane w pudełka o nazwie takiej jak część, zaoszczędziłem ok 200 zł ta tych ich pudełkach i niby kooperacji międzyproducenckiej. Następnym razem jak będe zmieniał rozrząd a teraz to nie prędko to paski sobie kupie w sklepie a rolki od jakiegoś sprzedawcy z allegro bo też mają NSK i NTN a prawie połowe taniej.
Ja kupilem na allegro komplet rolek za 195zl (2xNSK i NTN) a do tego oddzielnie paski Gatesa za 100zl i mysle ze taka opcja jest najlepsza.
___________________________________________________________________________
no chyba najlepsza następnym razem też tak zrobie jak jeszcze będe miał swoją nyse... a raczej nie planuje długo zmiany bo sie za bardzo zagłębiłem w temat i szkoda by zmarnować tą wiedze a poza tym auto jest warte trzymania.
Witam . Dziś się uporałem z wymianą rozrządu, troche mi się z tym zeszło... cały dzień , no ale chciałem zrobić dokładnie bo dla siebie i czas w tym wypadku nie grał roli dwa razy musiałem jeździć po paski klinowe bo według katalogu były inne niż powinnybyć. Miałem zamontowany zestaw paski Mitsuboshi, rolki NSK i NTN no i musze przyznać że te graty są nawet niezłej jakości bo po 50tys.km były w niezłej kondycji, no ale cóż jak już postanowiłem wymienić to wymieniłem, i wcale nie żałuje bo jak zdjąłem osłone to na moje oko pasek był o wiele zaluźny... podejrzewałem poprzedniego majstra że mugł coś sknocić, przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem uszczelniacz wału i obydwa uszczelniacze wałka i wszystkie paski klinowe, w końcu to prawie jedna robota a na jakiś czas będzie spokój. Co do pasków klinowych to żeby nie latać dwa razy do sklepu to są potrzebne dwie sztuki o wym.(dł.875mm , szer.13mm) i jeden (dł.825mm , szer.13mm).
źródło: NKP
dzwonilem do 2 duzych hurtowni
1 inter cars powiedzieli mi takie ceny za czesci
pasek pompy mitsuboshi 47 zl
rolka pompy nsk 59 zl
pasek rozrzadu mitsuboshi 84,60
napinacz paska ntn 98
rolka prowadzaca nsk 194
2 hurtownia gordon
pasek pompy mitsuboshi 73 zl
rolka pompy nsk 42 zl
pasek rozrzadu mitsuboshi 74
napinacz paska 42 zl
rolka prowadzaca 174 zl
nasuwa mi sie mysl dlaczego ktos na allegro sprzedaje te czesci tak tanio i jaki on ma z tego pozytek i przede wszystkim skad je bierze ze moze tak tanio sprzedac wiem ze hurtownia tez chce zarobic ale az takie wysokie ma marze
spokojnie nie rwac sie do odpowiedzi bo nie bede mial tegp kiedy przeczytac buhahahahaha
1 inter cars powiedzieli mi takie ceny za czesci
pasek pompy mitsuboshi 47 zl
rolka pompy nsk 59 zl
pasek rozrzadu mitsuboshi 84,60
napinacz paska ntn 98
rolka prowadzaca nsk 194
2 hurtownia gordon
pasek pompy mitsuboshi 73 zl
rolka pompy nsk 42 zl
pasek rozrzadu mitsuboshi 74
napinacz paska 42 zl
rolka prowadzaca 174 zl
nasuwa mi sie mysl dlaczego ktos na allegro sprzedaje te czesci tak tanio i jaki on ma z tego pozytek i przede wszystkim skad je bierze ze moze tak tanio sprzedac wiem ze hurtownia tez chce zarobic ale az takie wysokie ma marze
spokojnie nie rwac sie do odpowiedzi bo nie bede mial tegp kiedy przeczytac buhahahahaha
W IC na numer klienta mam na niektóre części nawet 40% zniżki. Ich ceny katalogowe często nie są zbyt atrakcyjne. Sklepy internetowe mogą sobie pozwolić na taki dumping, bo odpada im wiele kosztów. Ekonomia skali jest w obu przypadkach podobna, ale duży sklep internetowy potrafi prowadzić kilka osób, a w jednym oddziale IC bywa ich i 20. Każdemu trzeba zapłacić, stąd i ceny odpowiednie.klonek pisze: nasuwa mi sie mysl dlaczego ktos na allegro sprzedaje te czesci tak tanio i jaki on ma z tego pozytek i przede wszystkim skad je bierze ze moze tak tanio sprzedac wiem ze hurtownia tez chce zarobic ale az takie wysokie ma marze
Szykuje mi się wymiana rozrządu i w InterCarsie za ich "firmowy" zestaw JCPremium po zniżkach "zaśpiewali" mi 399 PLN-ów.Na Alledrogo znalazłem taki zestaw http://moto.allegro.pl/rozrzad-kpl-niss ... 87546.html i taki http://moto.allegro.pl/rozrzad-kpl-niss ... 04915.html .Rozbieżność cen między IC a Alledrogo jest taka trochę i mam pytanie-Czy te zestawy z Alledrogo są dobrej jakości i czy warto pokusić się na ich zakup
Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pomoc
Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pomoc
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Przypuszczam że różnica w cenie to przede wszystkim marża IC, oraz w rolkach tu mają NTN/NSK wymiennie. Niby to to samo ale może przez te rolki jest różnica w cenie.
Zestaw jak najbardziej OK.
Zestaw jak najbardziej OK.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Dzięki za recenzję
Byłem dziś w jeszcze jednym sklepie z częściami do japońców i tam podali mi takie ceny
pasek rozrządu-81PLN
pasek pompy wtryskowej-45PLN
napinacz rozrządu-105PLN
rolka prowadząca-208PLN
napinacz paska pompy-60PLN
i jak tu nie kupować w necie,skąd oni biorą takie ceny
przecież tutaj cena jednej rolki jest taka jak prawie całego kompletu w necie
Byłem dziś w jeszcze jednym sklepie z częściami do japońców i tam podali mi takie ceny
pasek rozrządu-81PLN
pasek pompy wtryskowej-45PLN
napinacz rozrządu-105PLN
rolka prowadząca-208PLN
napinacz paska pompy-60PLN
i jak tu nie kupować w necie,skąd oni biorą takie ceny
przecież tutaj cena jednej rolki jest taka jak prawie całego kompletu w necie
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Jak kupowałem do swojej to za graty zapłaciłem coś koło 300, ale tylko rolka prowadząca nie była NSK bo cena zabija mi za nią krzyknęli koło 160pln.
Zresztą Ci co sprzedają w necie bardzo często mają własne sklepy i sprzedają z o 50% niższą marżą.
Zresztą Ci co sprzedają w necie bardzo często mają własne sklepy i sprzedają z o 50% niższą marżą.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
- Artur_z1112
- stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
- Lokalizacja: Płock
Jak tak piszecie to kupuję w necie jedno z tych dwóch co podałem linki jeszcze raz dzięki za pomoc
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Właśnie dziś odebrałem przesyłkę z częściami i w przyszłym tygodniu daje do mechanika na wymianę
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
- Artur_z1112
- stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
- Lokalizacja: Płock
Paski są Mitsuboshi a rolki z NSK,tylko naklejki od rozrządu nie mam
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
- Artur_z1112
- stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
- Lokalizacja: Płock
No to rozrząd mam wymieniony Pasek od strony pompy wodnej był już trochę zmęczony(jakieś 80kkm) Jakby ktoś z okolic 3city chciał wymieniać rozrząd lub miał jakieś problemy z autem (np komputer) to z czystym sumieniem polecam tego mechanika
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
- Artur_z1112
- stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
- Lokalizacja: Płock
Już wcześniej miałem z nim styczność wiem co mówię a też trafiłem do niego z polecenia
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Czy to ten co wysyłałeś mi namiary na PW.hochoł pisze:Już wcześniej miałem z nim styczność wiem co mówię a też trafiłem do niego z polecenia
Jeżeli tak to facet wydaje się być konkretny.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
- Artur_z1112
- stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
- Lokalizacja: Płock
dokładnie ten samWieshaq pisze:hochoł napisał/a:
Już wcześniej miałem z nim styczność wiem co mówię a też trafiłem do niego z polecenia
Czy to ten co wysyłałeś mi namiary na PW.
Jeżeli tak to facet wydaje się być konkretny.
Pomógł juz mojemu koledze z jakimś zaworem w jego autku silnikiem diesla i mojemu szwagrowi z P11 w dieslu (zreanimował mu pompę wtryskową tak że teraz autko lepiej smiga niz wcześniej )
mody jeszcze jesteś ,jeszcze wszystko przed tobąJa po prostu mówię, że strasznie boję się mechaników i z doświadczenia nie tylko własnego wiem że dobry mechanik a przede wszystkim uczciwy to wymierający gatunek.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
- Artur_z1112
- stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
- Lokalizacja: Płock
To zaoszczędziłeś jakieś 350 PLN-ówArtur_z1112 pisze:Rozrząd u siebie sam robiłem już chociaż to ciężka robota...
Ja tez jak coś mogę zrobić sam i wiem że dam rade to tak robię.Zawsze kilka PLN-ów zostaje w kieszeniArtur_z1112 pisze: zrezygnowałem z usług tych pseudo polskich mechaników i sam powoli się uczę.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
- Artur_z1112
- stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
- Lokalizacja: Płock
dokładnie 350 PLN-ów
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
-
- nowy na forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-08-24, 13:31
- Lokalizacja: podkarpacie, UK
Witajcie Panowie, po krotkiej przerwie znow zagladam do forum. Ja ze swoim nissanem jestem juz w dobrym zwiazku przez 2,5 roku.. Rozrzad wymienilem nie od razu bo dopiero przy koniecznosci grubszego remontu - bylo to spawanie i planowanie glowicy - wszystko - caly kompletny rozrzad przy tej operacji z dobrymi raczej czesciami i robocizna wyszedl mnie jak ostatnio sobie to sprawdzalem okolo 600zl.. nie tak tanio.. no ale w dieslu sa dwa paski rozrzadu nie wiem czy kto wie.. Spokoj mam do dzis ale ze ostatnio mnie cos tknelo postanowilem sprawdzic ile wlasciwie na tym jednym rozrzadzie moge przjechac. Mam w tym momencie 40 tys. zrobione a wymiana bylo w 2010 roku.. dokladnie dwa lata temu.. z tego co wiem w benzyniakach paski ludzie zmieniaja jak sa blisko granicy 50 tys.. myslalem ze tez jest i tak w moim przypadku ale z tego co tu czytam piszecie cos o 100tys km..! (?) Czy to nie za duzo na jeden pasek..? Czy w rachube w chodzi tez dlugos "zycia" paska pod maska - czyli u mnie 2 lata juz przeszlo..? Prosze o porady - mam do przejechania wkrotce 2000km z UK do PL i chcialbym wiedziec czy zmieniac ten pasek na miejscu czy moge sobie to darowac jeszcze..
PS. obiecuje relacje foto-wideo (w formie skrotu) z calej mojej drogi jako ze nabylem ostatnio kamere HD; Wrzuce na YT i zapodam link jak tylko film zrobie. A jest co ogladac. To bedzie juz moj 4 razy na pokonanie tej trasy az do Polski poludniowo-wschodniej ze stolicy Anglii; Prosze o trzymanie kciukow za mnie.. Swojego nissana znam juz jak wlasna kieszen i traktuje jak przyjaciela..
Prosze o pomoc w sprawie tego rozrzadu bo nie wiem co i jak z tym przebiegiem.
pozdrawiam.
PS. obiecuje relacje foto-wideo (w formie skrotu) z calej mojej drogi jako ze nabylem ostatnio kamere HD; Wrzuce na YT i zapodam link jak tylko film zrobie. A jest co ogladac. To bedzie juz moj 4 razy na pokonanie tej trasy az do Polski poludniowo-wschodniej ze stolicy Anglii; Prosze o trzymanie kciukow za mnie.. Swojego nissana znam juz jak wlasna kieszen i traktuje jak przyjaciela..
Prosze o pomoc w sprawie tego rozrzadu bo nie wiem co i jak z tym przebiegiem.
pozdrawiam.
Moj NISSAN P11 na sprzedaz:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Wole diesle bo choć to traktory i muły to są trwałe i niezawodne..
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Wole diesle bo choć to traktory i muły to są trwałe i niezawodne..
-
- nowy na forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-01-08, 19:27
- Lokalizacja: Opatów
Zazwyczaj jest to 70tys km zależy od producenta, u nas nie dajemy gwarancji lub niekiedy odmawiamy wymiany jeżeli klient nie chce wymiany wszystkich rolek i czasami pompy cieczy, jeżeli pracuje w rozrządzie lub trzeba zdemontować rozrząd aby się do niej dokopać tj. w cd20 i cd20t. Bo to poprostu głupiego robota, na tym się nie oszczędzi...
-
- nowy na forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-08-24, 13:31
- Lokalizacja: podkarpacie, UK
No u mnie to byl kompletny rozrzad oczywiscie wymieniany - dlatego pewnie wiecej wyszlo niz u kolegow.. od paskow przez rolki, napinacze i oczywiscie pompe - wsio.. Remont byl gruby jak pisalem sporo uszczelek i oringow takich tam bajerow musialo byc zmienionych - a potem wiadomo - caly rozrzad nowy.. Od tamtej pory 2 lata mi juz stuknelo i tylko 40tys (nie jezdzilem duzo); Czyli wiec moge spokojnie nastepnych 20 - 30 zrobic.. To mnie juz uspokoilo.. Dzieki.
Za 3 tygodnie wyruszam..
Pozdrawiam.
Za 3 tygodnie wyruszam..
Pozdrawiam.
Moj NISSAN P11 na sprzedaz:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Wole diesle bo choć to traktory i muły to są trwałe i niezawodne..
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Wole diesle bo choć to traktory i muły to są trwałe i niezawodne..