Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Lampka check po czyszczeniu silniczka krokowego

: 2012-08-08, 16:37
autor: krzyniog
Witam.
Wczoraj zamontowałem gaz do swojej primery. Gazownik jednak nie mógł go poprawnie skalibrować ponieważ samochód miał za wysokie obroty (około 1100). Postanowiłem dzisiaj przeczyścić silnik krokowy. Wykręciłem go, przeczyściłem i ponieważ chciałem zobaczyć czy działa przed ponownym wkręceniem włączyłem zapłon, silnik zaczął się wysuwać. Uznałem, że jest ok i wkręciłem go z powrotem. Ponieważ przy wkręcaniu przeszkadzały mi przewody od przepływomierza odpiąłem je i dokończyłem wkręcanie silniczka. Później niestety zapomniałem podłączyć przewody od przepływomierza i zapaliłem silnik. Dopiero jak usłyszałem falowanie obrotów zgasiłem silnik i podłączyłem przepływomierz. Po tych wszystkich czynnościach pali się na stałe lampa check. Dodam, ze wcześniej czyściłem silniczek ale nie podłączałem go bez wkręcania i miałem podpięty przepływomierz i wszystko było ok.
Możliwe, że coś uszkodziłem? Czy to może coś z instalacją gazową, choć lampka pali się zarówno na benzynie jak i na gazie.

: 2012-08-08, 17:29
autor: ulisses
Odłącz aku na chwilę, powinien się skasować błąd przepływomierza.

: 2012-08-08, 17:32
autor: krzyniog
Ma znaczenie którą klemę zdjąć + czy -? - zdejmowałem na kilka minut, nic nie pomogło.

Zdjąłem jeszcze raz obydwie na kilka minut i nic. Lampka nadal się świeci. Czy to wina tego, że zapaliłem samochód bez podłączonego przepływomierza?

: 2012-08-08, 19:32
autor: Wiooreck
tak "na kilka minut" to nic nie da. na ok 12 h trzeba by zostawić. A + czy - to ma znaczenie ;p

: 2012-08-08, 19:54
autor: deBestciak
"Czy to wina tego, że zapaliłem samochód bez podłączonego przepływomierza?"
TAK

: 2012-08-08, 20:18
autor: krzyniog
Odłączyłem obydwie klemy i sprawdzę po 12 h choć na forum w wielu miejscach jest napisane, że 24 h trzeba czekać. Jeśli tak to napiszcie. Wiecie może ile kosztuje jakiś interfejs umożliwiający podłączenie do komputera i kasowanie takich błędów.

: 2012-08-08, 20:36
autor: janusz
Ja bym oprócz odłączenia klem akumulatora je zwarł na 10-15sek - po odłączeniu rzecz jasna.

: 2012-08-08, 21:53
autor: nice-wawa
Możesz też skasować błąd na zworkę , poczytaj .

: 2012-08-08, 22:11
autor: krzyniog
Czytałem o tej zworce ale dokładnego opisu nie znalazłem i boję się, że jak będę kombinował i zwierał nie te styki co potrzeba to coś uszkodzę. Może ktoś ma p11.144 z silnikiem 2.0 z 2000 roku i mógłby mi rozrysować które piny należy zwierać.

[ Dodano: 2012-08-08, 23:18 ]
Czy ten opis jest właściwy dla tego modelu?

1 wkładasz zworkę ( pin 9 i 16 - końcowe w szerszej części gniazda)
2 włączasz zapłon
3 odczytujesz błędy ( check wyświetla błędy )
4 wyjmujesz zworkę ( check pali stałym światłem )
5 czekasz min. 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
6 wkładasz zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
7 wyjmujesz zworkę ( światło stałe check )
8 uruchamiasz silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )

[ Dodano: 2012-08-09, 10:32 ]
Odłączenie nic nie dało.
Proszę o dokładne opisanie które piny mam ze sobą połączyć. Spróbowałbym tej metody na zworkę ale boję się, że coś uszkodzę. Dołączam zdjęcie kostki.
Obrazek

: 2012-08-09, 10:59
autor: Wiooreck
Jeśli to Ci pomoże, to masz z manuala.

Obrazek

: 2012-08-09, 18:49
autor: krzyniog
Udało się. Dzięki wielkie.