[P10/WP10] kilka pytan odnosnie wymiany czesci
: 2011-12-07, 13:04
Witam,
Poczytałem kilka tematów ale chciałbym się zapytać o konkrety i takich odpowiedzi oczekuję.
Primera P10 sedan 1,6 gaźnik
Byłem na trzepakach i okazało się że mam do wymiany po jednej tulei na każdym wahaczu przednim (problem w tym że nie wiem na którym ale wejdę z aparatem pod samochód i wrzucę później zdjęcia). Czy wymieniać te tuleje czy cały wahacz? Czy dam radę sam to zrobić?
Dodatkowo jeden amortyzator z tyłu mi cieknie i puka lecz komputer tego nie wykazał. Czy wymienić jeden czy dwa naraz. Nie wiem czy to amortyzator puka czy te gniazdo czy jak to się nazywa. Czy sam sobie dam z tym radę? Co sprawdzić? Jakie amorki tańsze niż kayaba polecacie? Samochodem jeżdżę ok 5000 rocznie więc nie chcę przesadzać (praca-dom-zakupy).
Komputer również wykazał że są tarcze z przodu krzywe lecz ja nie zauważyłem że jest coś nie tak. Czy przy wymianie tarcz wymieniać klocki? W wakacje sprawdzałem klocki to na oko miały 5-7mm.
Ostatnia sprawa to olej w skrzyni. Czy powinno się go wymienić? W zimę trochę ciężko biegi chodzą lecz latem jest ok. Jaki i ile jest potrzebne tego oleju?
Generalnie chodzi mi o to żeby zrobić wszystko samemu dlatego liczę na waszą pomoc. Kiedyś wymieniałem, a raczej pomagałem przy wymianie amorków w mitsubishi i wiem że problem był ze śrubami i trzeba było je ciąć.
Na co muszę zwrócić uwagę i co mi będzie potrzebne z nietypowych narzędzi?
Czy jak będę się tym zajmował to zrobić przy okazji coś jeszcze w samochodzie, coś sprawdzić, wymienić?
Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam
Poczytałem kilka tematów ale chciałbym się zapytać o konkrety i takich odpowiedzi oczekuję.
Primera P10 sedan 1,6 gaźnik
Byłem na trzepakach i okazało się że mam do wymiany po jednej tulei na każdym wahaczu przednim (problem w tym że nie wiem na którym ale wejdę z aparatem pod samochód i wrzucę później zdjęcia). Czy wymieniać te tuleje czy cały wahacz? Czy dam radę sam to zrobić?
Dodatkowo jeden amortyzator z tyłu mi cieknie i puka lecz komputer tego nie wykazał. Czy wymienić jeden czy dwa naraz. Nie wiem czy to amortyzator puka czy te gniazdo czy jak to się nazywa. Czy sam sobie dam z tym radę? Co sprawdzić? Jakie amorki tańsze niż kayaba polecacie? Samochodem jeżdżę ok 5000 rocznie więc nie chcę przesadzać (praca-dom-zakupy).
Komputer również wykazał że są tarcze z przodu krzywe lecz ja nie zauważyłem że jest coś nie tak. Czy przy wymianie tarcz wymieniać klocki? W wakacje sprawdzałem klocki to na oko miały 5-7mm.
Ostatnia sprawa to olej w skrzyni. Czy powinno się go wymienić? W zimę trochę ciężko biegi chodzą lecz latem jest ok. Jaki i ile jest potrzebne tego oleju?
Generalnie chodzi mi o to żeby zrobić wszystko samemu dlatego liczę na waszą pomoc. Kiedyś wymieniałem, a raczej pomagałem przy wymianie amorków w mitsubishi i wiem że problem był ze śrubami i trzeba było je ciąć.
Na co muszę zwrócić uwagę i co mi będzie potrzebne z nietypowych narzędzi?
Czy jak będę się tym zajmował to zrobić przy okazji coś jeszcze w samochodzie, coś sprawdzić, wymienić?
Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam