Gazownik zasugerował mi, że może się kończyć przepływomierz, więc zmierzyłem napięcie.
Żadnych problemów z jazdą nie mam, silnik chodzi płynnie, równo, nic nie szarpie.
Jednak między 3 a 4 tys. obrotów przy pedale gazu w podłodze jest zbyt uboga mieszanka, zarówno na benzynie jak i na gazie(pomiary wykonane przez gazownika).
Pomiary na przepływce:
bieg jałowy:
zimny: 1.31V
ciepły: 1.03
Przy 2700:
1.6V
Przy 4000:
2.2V
Dodam, że instalacja gazowa była z początku błędnie wykonana co miało być powodem rozjechania się map i teraz(po poprawkach) teoretycznie mieszanka miała sama wrócić do normy,ale tego jeszcze nie sprawdzałem.
Ciekawostka:
bieg jałowy, włączone wszystko co działa na prąd w aucie: 1.22V na przepływce.

Przepływomierz oczywiście wyczyściłem, ale nic to nie zmieniło.
Zresztą wyglądał jak nowy jeszcze przed czyszczeniem.
Pomiary wykonywane były voltomierzem analogowym i cyfrowym.
Przepływomierz Hitachi AFH14-70, jednak z plastikową a nie metalową końcówką(tą w której znajdują się "druciki pomiarowe). Ciężko to kupić,a o cenie nie wspominam nawet.
Po za tym zamiennik z Nipparts ma jakby krótszy ten trzonek, przynajmniej optycznie taki się wydaje na zdjęciach. Czy przy tych napięciach nie powinny występować objawy ze strony silnika? Czy może problem nie leży po stronie przepływki, a raczej elektryki?
I tak z innej beczki: czy w SRi jest EGR? Bo nie mogę znaleźć

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czekam na wszelkie sugestie, może naprowadzą mnie na właściwy trop

___________________________________________________________________________
1.24V jak włączą się obydwa wiatraki chłodnicy(na jałowym), dlatego właśnie musi być włączona np. klima, żeby odpaliły na postoju, albo w Afryce trzeba by mierzyć. Z tego co wiem to wynik raczej prawidłowy. 2,7V między 3500-4000, więc też chyba ok. Już miałem zamówiony nowy, ale podejrzewam, że wyniki byłyby podobne. Cena nowego w hurtowni to około 370 zł. Do wiosny w każdym razie nie wymieniam
