14:20
krzysiek1958 pisze:Zastanawia mnie te 170Komow. MOze sie pomyliles i ma byc 1,7 kilooma.
Cześć. Dziękuję za odpowiedzi - Wasze rady są bezcenne dla takiego laika jak ja
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
.
Po odłączeniu czujnika, przeczyszczeniu styków i ponownym podłączeniu skasowałem błąd, ale ponownie wystąpił. Co dziwne - to na ciepłym silniku nie pojawia się błąd.
Opór na pewno był powyżej 170 kOhm (na elektronice się wyznaję więc raczej się nie pomyliłem), ale ciekawe jest to że ten opór nie był stały - za każdym razem powolutku rósł jak zmieniałem biegunowość przewodów miernika na odwrotną polaryzację. Gdzieś na forum ktoś pisał że takie zamiany oporu przy pomiarze mogą wynikać np. z wilgoci, albo uszkodzenia czujnika w środku. Na chłopski rozum elektronika mogę przypuszczać że nawet przewody mogą mieć przerwę i takie szopki mogą się dziać. Spróbuję odkręcić ten czujnik tak jak poradziłeś od strony koła, mam nadzieję że mi się nie rozleci podczas odkręcania (ktoś pisał na forum że rozleciał się w drobny mak bo był popękany) - bo potem będzie duuuuuuuży kłopot - zapewne rozrząd do wymiany - a póki co zrobiłem od ostatniej wymiany 40 tys km. to trochę szkoda.
Dodam jeszcze że przepływka przeczyszczona i napięcia zgadzają się z manualem.
Pozdrawiam, i jeszcze raz dziękuję za porady.
20:08 - byłem u mechanika i zgodnie z podpowiedzią odkręcił mi czujnik od strony koła. Dziękuję za info.
Okazało się że czujnik miał oporność 90 kOhm (po wyjęciu z obudowy silnika który był ciepły ledwo po przyjeździe). Oporność rosła w trakcie pomiaru do około 160-170 kOhm.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale oznaczenie na tym elemencie to Unisia jecs A29-622 Y00. A w samochodzie jest pompa Zexel. Czujnik na wtrysku sterującym nie ma rezystancji (zgodnie z info z forum tam jest inny rodzaj pomiaru), natomiast zacząłem się zastanawiać czy czasem czujnik położenia wału też nie jest innego rodzaju i stąd te pomiary. Tak czy siak - zaryzykowałem i kupiłem na allegro nowy czujnik, o efektach wymiany poinformuję. Mam nadzieję tylko że nie wywaliłem pieniędzy na czujnik który nie pasuje, albo bieżący czujnik jest mimo wszystko sprawny.
Pozdrowionka i dzięki serdeczne za porady. Odezwę się niebawem.
2011-10-28 - Czujnik wymieniony, objawy ustąpiły. Silnik pracuje równiutko jak nigdy.
Tylko że pojawił się nowy problem... Kontrolka oleju zaczęła wariować, zapala się, gaśnie, mryga - tak jakby przewody wisiały w powietrzu
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
.
Coś mi się zdaje że muszę zajrzeć do czujnika czy czasem się przewody nie ruszają albo cos się nie przymoczyły.
Jeszcze raz dziękuję za porady.
P.s. - gdzie jest ten czujnik ciśnienia oleju?
2011-11-02 - temat zamknięty. Chyba przeschło i kontrolka ciśnienia oleju zachowuje się poprawnie. Swoją drogą szukałem czujnika w okolicach filtru oleju i jakoś czujnika nie znalazłem, czy czasem nie znajduje się on na pompie?
Silniczek pracuje równo jak nigdy dotąd, zimny pali z dotyku i co ciekawsze - do tej pory jak go uruchamiałem to z reguły obroty oscylowały w okolicach 1000 obrótów, a teraz spadły do 500.
Cieszę się że tak się zakończyły przeboje z tym samochodem bo już byłem u kresu wytrzymałości i coraz bliżej decyzji o sprzedaniu
Jeszcze raz dziękuję za okazaną pomoc i pozdrawiam gorąco!!!
[ Dodano: 2011-11-06, 21:31 ]
krzysiek1958 pisze:NO chyba ze chcesz kupic orginal. ALe to wtedy gdy bedzie taka potrzeba . Czesc.
Czujnik położenia wału orginalny i działa lux.
Poniżej kolejny problem...
kkrzysztofek pisze:
P.s. - gdzie jest ten czujnik ciśnienia oleju?
No niestety czujnik ciśnienia szwankuje nadal. Co jakiś czas pomryga sobie, albo świeci się jakiś czas, po czym jak zgaszę silnik i ponownie uruchomię to gaśnie - czyli zachowuje się normalnie. Niestety ten problem nie występuje cały czas i nie wiem jak to zdiagnozować. Przed wymianą czujnika temperatury i czujnika położenia wału nie było problemów z tą kontrolką, może coś poruszyłem czy jak... Silnik pracuje równiutko, nie ma problemu z przyspieszaniem i w gruncie rzeczy nie stanowiło by to problemu, tylko jak naprawdę zacznie się coś dziać to nie będę o tym wiedział z przyzwyczajenia do świecącej się kontrolki oleju
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
.
Stąd mam 2 pytania:
1. Gdzie jest umiejscowiony ten czujnik?
2. Czy połączony jest z komputerem, czy bezpośrednio pod kontrolkę.
Z góry dziękuję za pomoc.
2011-11-09 - czujnik ciśnienia oleju wymieniony na nowy.
Autko śmiga jak nigdy do tąd. Dziękuję Wszystkim za okazaną pomoc.