Strona 1 z 1

[p11.144] skrzynka przekaznikow

: 2011-07-27, 14:46
autor: dmx81
Witam, posiadam schemat elektryczny sterowania abs, chcialbym sprawdzic przekaznik, czy jest sprawny, ale na schemacie sa 3 rozne przekazniki, a w skrzynce jest ich chyba z 6 lub 7 (jedno miejsce jest wolne)
ktory konkretnie jest przekaznikiem pompy abs? (stawiam na ten gorny prawy patrzac od strony maski)

Re: [p11.144] skrzynka przekaznikow

: 2011-07-27, 15:54
autor: Piotrek_S
dmx81 pisze:Witam, posiadam schemat elektryczny sterowania abs, chcialbym sprawdzic przekaznik, czy jest sprawny, ale na schemacie sa 3 rozne przekazniki, a w skrzynce jest ich chyba z 6 lub 7 (jedno miejsce jest wolne)
ktory konkretnie jest przekaznikiem pompy abs? (stawiam na ten gorny prawy patrzac od strony maski)
A pokaż ten schemat i te przekaźniki - bo z tego co ja widzę na swoim schemacie to przekaźniki są częścią pompy.

: 2011-07-27, 15:55
autor: dmx81
ok juz sprawdzilem wszystkie przekazniki w tej skrzynce i wszystkie dzialaja - po podaniu 12v prosto z aku "pstrykaja" i na odpowiednich stykach rezystancja maleje prawie do 0.

[ Dodano: 2011-07-27, 16:57 ]
ok tutaj jest ten schemat, troszke ponizej, zatytuowany abs, a opis powyzej schematu

Obrazek

: 2011-07-27, 15:57
autor: Piotrek_S
dmx81 pisze:ok juz sprawdzilem wszystkie przekazniki w tej skrzynce i wszystkie dzialaja - po podaniu 12v prosto z aku "pstrykaja" i na odpowiednich stykach rezystancja maleje prawie do 0.
Jeśli chodzi Ci o skrzynkę po prawej stronie auta - obok rozrządu - to tam nie ma przekaźników od ABSu :)

: 2011-07-27, 16:03
autor: dmx81
no pewnie mowimy o tej samej... o skrzynce, ktora jest zaraz nad pompa abs

powyzej wrzucilem schemat - chcialem w pdf ale cos sie nie da, to zrobilem jpg, ale nie zmiescil sie opis, najwyzej dorzuce opis za chwilke

: 2011-07-27, 16:05
autor: Piotrek_S
dmx81 pisze:no pewnie mowimy o tej samej... o skrzynce, ktora jest zaraz nad pompa abs

powyzej wrzucilem schemat - chcialem w pdf ale cos sie nie da, to zrobilem jpg, ale nie zmiescil sie opis, najwyzej dorzuce opis za chwilke
Zasadnicze pytanie - masz primere po lifcie czy przed? Bo w tagach napisane ze po lifcie, a schemat jest dla przed liftowej.

: 2011-07-27, 16:06
autor: dmx81
Obrazek

tutaj opis do schematu powyzej

wg tego schematu, pomierzylem na tym wtyku gdzie sie schodza wszytskie kabelki z czujnikow i wyniki sa ok - wg tego wiem, ze i czujniki, i wszytskie kabelki po drodze sa w porzadku bo nigdzie sygnal sie nie gubi

[ Dodano: 2011-07-27, 17:08 ]
mam po lifcie p11.144
silnik ga16de
ktos kiedys pisal, ze ten wtyk z abs powinien byc w nogach pasazera po prawej stronie, ale ja tam nic nie mam, za to mam ten wtyk przy samej pompie abs

: 2011-07-27, 16:12
autor: Piotrek_S
dmx81 pisze:[url=http://images39.fotosik.pl/984/d67e0e35d108bc18m.jpg]Obrazek[/URL]

tutaj opis do schematu powyzej

wg tego schematu, pomierzylem na tym wtyku gdzie sie schodza wszytskie kabelki z czujnikow i wyniki sa ok - wg tego wiem, ze i czujniki, i wszytskie kabelki po drodze sa w porzadku bo nigdzie sygnal sie nie gubi

[ Dodano: 2011-07-27, 17:08 ]
mam po lifcie p11.144
silnik ga16de
ktos kiedys pisal, ze ten wtyk z abs powinien byc w nogach pasazera po prawej stronie, ale ja tam nic nie mam, za to mam ten wtyk przy samej pompie abs

Wtyk przy nogach pasażera był w przed liftowej. Po lifcie go nie ma. Wg schematów dla poliftowej przekaźniki są integralną częścią pompy ABSu.

Poniżej masz link do PDFa opisującego hamulce i działanie ABSu w Twoim aucie:
http://www.wrzucaj.com/454750

: 2011-07-27, 16:21
autor: dmx81
Dzieki za fajna lekturke - juz czytam :)

Moze wiesz jednak, jaki u mnie bedzie problem i jak go rozwiazac:

od zalaczenia silnika pali sie lampka ABS
kod to 61 - hydraulic pump/relay

jak pisalem wczesniej, czujniki i kabelki sprawdzone

jesli jade 20 na godz, wylacze i zalacze podczas jazdy silnik, lampka gasnie - moge tak jechac dopoki nie zatrzymam sie lub nie przyspiesze, wtedy lampka znow sie zapali

: 2011-07-27, 16:27
autor: Piotrek_S
dmx81 pisze:Dzieki za fajna lekturke - juz czytam :)

Moze wiesz jednak, jaki u mnie bedzie problem i jak go rozwiazac:

od zalaczenia silnika pali sie lampka ABS
kod to 61 - hydraulic pump/relay

jak pisalem wczesniej, czujniki i kabelki sprawdzone

jesli jade 20 na godz, wylacze i zalacze podczas jazdy silnik, lampka gasnie - moge tak jechac dopoki nie zatrzymam sie lub nie przyspiesze, wtedy lampka znow sie zapali
Zajżyj na strone 81 tego PDFa - tam masz kroki które trzeba przejść po kolei i co sprawdzić.

: 2011-07-27, 17:22
autor: dmx81
no wlasnie przeczytalem i ide zaraz poprobowac...
ABS actuator and electric unit - to oznacza pompe abs z calym elektrycznym sterowaniem?

bezpieczniki juz sprawdzilem wczesniej (te w kabinie i te pod maska)
sprawdze opor pomierzy 28,31 a masa powinno byc ok 0
sprawdze napiecie miedzy 30 a masa, powinno byc wieksze niz 0
jesli to wszystko ok to znaczy ze caly element do wymiany?

zastanawia mnie tylko to, ze kiedy jade 20 na godz i wylacze/zalacze silnik, to lampka gasnie i nie zapala sie tak dlugo, jak jade bez zmieniania predkosci
(slychac jak pracuje pompa, bo pierscien jest pekniety - ale byl zawsze i pompa zawsze pracowala przy 20 km/h - ale nigdy nie palila sie lampka, a teraz od zalaczenia silnika juz sie swieci - czyli nie na podstawie pomiaru obrotow kol, ale cos z pompa/elektryka - tak mi sie wydaje)

: 2011-07-27, 17:28
autor: Piotrek_S
dmx81 pisze: ABS actuator and electric unit - to oznacza pompe abs z calym elektrycznym sterowaniem?
Dokładnie
dmx81 pisze: sprawdze opor pomierzy 28,31 a masa powinno byc ok 0
sprawdze napiecie miedzy 30 a masa, powinno byc wieksze niz 0
Tak, ale wcześniej zrób jeszcze diagnostykę i skasuj błędy - opis jak to zrobić jest na stronie 68 PDFa.
dmx81 pisze: jesli to wszystko ok to znaczy ze caly element do wymiany?
Jeśli jest nie rozbieralny, a pewnie tak jest :) to może się okazać że do wymiany.
dmx81 pisze: zastanawia mnie tylko to, ze kiedy jade 20 na godz i wylacze/zalacze silnik, to lampka gasnie i nie zapala sie tak dlugo, jak jade bez zmieniania predkosci
(slychac jak pracuje pompa, bo pierscien jest pekniety - ale byl zawsze i pompa zawsze pracowala przy 20 km/h - ale nigdy nie palila sie lampka, a teraz od zalaczenia silnika juz sie swieci - czyli nie na podstawie pomiaru obrotow kol, ale cos z pompa/elektryka - tak mi sie wydaje)
Tego niestety nie wiem - ale myślę, że idzie się doczytać w tym pdfie jak ziła system i wnioski można będzie wyciągnąć :)

[ Dodano: 2011-07-27, 18:32 ]
Na pocieszenie dodam, że nie są drogie te całe pompy :)

: 2011-07-27, 19:15
autor: dmx81
poki co, wszystko dziala jak nalezy wg instrukcji, wypada na pompe...
czy jest jeszcze jakas inna znana mozliwosc? np zapowietrzona pompa itd?

no trudno, jak nic innego nie wymysle, to zamowie ta pompe (za chwilke poczytam, czy da rade wymienic samemu)

[ Dodano: 2011-07-27, 20:18 ]
http://allegro.pl/pompa-abs-primera-p11 ... 55881.html

czy to nie za tanie?

bo jest duzy rozrzut cen i nie wiem na co zwrocic uwage (poza tym ze ma byc gwarancja sprawnosci)

: 2011-07-27, 19:24
autor: Piotrek_S
dmx81 pisze:czy jest jeszcze jakas inna znana mozliwosc? np zapowietrzona pompa itd?
Ja nie znam - może ktoś z forumowiczów jeszcze coś podrzuci.

dmx81 pisze:no trudno, jak nic innego nie wymysle, to zamowie ta pompe (za chwilke poczytam, czy da rade wymienic samemu)
Wymiana nie powinna być kłopotliwa - później trzeba tylko dodatkową osobę do odpowietrzenia.
dmx81 pisze: http://allegro.pl/pompa-abs-primera-p11 ... 55881.html

czy to nie za tanie?

bo jest duzy rozrzut cen i nie wiem na co zwrocic uwage (poza tym ze ma byc gwarancja sprawnosci)
Jeśli jest gwarancja rozruchowa to nie powinno być problemów, dopóki pompy nie wadzisz do auta to jej nie sprawdzisz.[/quote]

: 2011-07-27, 19:38
autor: dmx81
ok, dzieki za cierpliwosc :) oczywiscie punkcik juz wczesniej polecial ;)
chyba zamowie... jedyny problem, ze musi ona doleciec az na Iceland :D
ale warto czekac, bo tu zaplace 10 x tyle, za tydz bede mogl stwierdzic, czy pomoglo.

Mam jeszcze pytanie o kasowanie bledu, ide zaraz sprobowac skasowac, ale zastanawia mnie to, ze wszyscy mowia (pisza) ze abs resetuje pamiec bledu przy przekrecaniu kluczyka

: 2011-07-27, 19:48
autor: Piotrek_S
dmx81 pisze:ok, dzieki za cierpliwosc :) oczywiscie punkcik juz wczesniej polecial ;)
chyba zamowie... jedyny problem, ze musi ona doleciec az na Iceland :D
ale warto czekac, bo tu zaplace 10 x tyle, za tydz bede mogl stwierdzic, czy pomoglo.

Mam jeszcze pytanie o kasowanie bledu, ide zaraz sprobowac skasowac, ale zastanawia mnie to, ze wszyscy mowia (pisza) ze abs resetuje pamiec bledu przy przekrecaniu kluczyka
Trzeba by poczytać tego pdfa - ale skoro by się kasował po przekręceniu kluczyka to po co by ustawili specjalną procedurę kasowania? Wydaje mi się, choć pewności nie mam, że w poliftowej się nie kasuje błąd. Wnioskuje po tym, że miałem błąd czujnika, a w zasadzie dwóch. Po odczytaniu błędów, skasowałem je i został tylko jeden. A wcześniej kilka razy kluczyk przekręcałem i same się nie skasowały mimo, że już czujniki były ok.
Mnie też czeka wymiana chyba całej pompy - mam kod 31 - otwarty obwód czujnika prawego tyłu. Wszędzie na kablach jest ok, a sterownik nie widzi czujnika ;/