Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] OPIS MODELU

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Primera P11.144 po zmianach >06.2000r

Post autor: elmer80 » 2011-03-30, 15:44

Mam takie pytanko do znawców tematu bo nie mogę znaleźć żadnego dodatkowego info.
Czy po 06.2000 kiedy wprowadzono do wnętrza tą nową kierownice nastąpiły także jakieś inne zmiany konstrukcyjne, wyposażeniowe, ergonomiczne. Jakieś dodatkowe ulepszenia?

Z tego co sam wysledziłem to wraz z nową kierownicą zmieniono:
- inne sterowanie elektryczne lusterek ( z pokrętłem a nie kwadracikiem :)
- antena na dachu przeniesiona z tyłu na przód
- inne zegary (wskazniki paliwa i temp nie sa w jednej linii tylko jeden jest wyzej a drugi nizej)
-inne wyswietlacze komp pokl / inne rozmieszczenie wysw informacji
- w innym miejscu reg wys swiecenia reflektorów - jezeli brak ksenonow ( w jednym pod ster lusterek w drugim pomiedzy fotelami).
- w starszych jest czesto reg jasnosci swiecenia zegarow co w nowszej wersji chyba nie wystepuje
- jezeli fotele sa standardowe to starsze wersje maja inne zagłowki i tyl przednich foteli z plastikowa nakładką , w nowszych z tylu jest tez material.

Czy cos pominąłem, moze coś sie zmieniło tez w osprzecie?
I tez wazne pytanie czy warto szukac wersji po tych zmianach czy to tylko kwestia wizualna czy cos faktycznie ulepszono.

Wszelkie opinie mile widziane

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2011-03-30, 18:15

Przyjedz na spota w piątek to bedziesz mogł namacalnie porownac roznice :mrgreen:

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2011-03-30, 18:34

hehe, dzięki za zaproszenie ale gzie ja tam lanosem sie pchal bede :mrgreen:
Chciałbym juz primką przyjechać

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-03-30, 18:50

elmer80 przyjedź. Co do zmian to napisałem artykuł o nich ale nie mam czasu wrzucić :)

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2011-03-30, 19:33

A mogłbyś chociaż troche przytoczyć , to co pamiętasz lub cos z wazniejszych rzeczy?

p.s
Qrde mam znowu jedną sztuke i chyba zapodam linka w odp dziale bo troche droga i km sporo, moze cos podpowiecie

[ Dodano: 2011-04-03, 17:29 ]
Że tak powiem, od świeże temat. Jest jeszcze jadna róznica którą zauważylem po kupnie auta. Modele z przed czerwca 2000 maja dodatkowa uszczelkę na drzwiach idaca po ich krawedzi spodem do wys szyby, a nowsze primery jej nie maja. NI epytajcie skad wiem ;)

Awatar użytkownika
truedomel1
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: truedomel1 » 2011-04-16, 05:25

Moja opinia jest taka: data prod. mojej primy 12.2000 i....

sterowanie lusterek kwadracikiem
antena tyłu
zegary: temp i paliwo e jednej linii
reg. podświetlenia zegarów
poziom świateł sterowany pomiędzy fotelami

albo moja jest jakaś lewa albo cała teoria tego postu o d... rozbić :)
dodam ,że moja jest krajowa od 1 właściciela sprawdzana w aso i handlarza w życiu nie widziała, ale jak to w polsce wszystko możliwe i niczego nie wykluczam.
Pozdrawiam.

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2011-04-16, 11:01

truedomel1

Wyjątek potwierdza regułę :mrgreen: , albo złożyli ją ze starszych zapasów części albo to są
jednak moje majaki.

Dlatego założyłem ten wątek, żeby potwierdzić (bądź nie) swoje spostrzeżenia. Może też po prostu wkładali co było pod ręką jak wielu innych producentów samochodów i ciężko będzie podać konkretną definicję

pozdrawiam
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-04-16, 20:11

truedomel1 podaj VIN :) MOja tez jest 30.06.2000 r. ale wyprodukowana w lutym 2000

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

[P/WP11.144] OPIS MODELU

Post autor: bombel » 2011-05-28, 08:46

WERSJE NADWOZIOWE:

Hatchback:

Obrazek

Sedan:

Obrazek

Kombi:

Obrazek

Wymiary:

Obrazek

Obrazek

Pojemność bagażnika
Sedan 490 l
Hatchback 505 / 1357* l
Kombi 430 / 1650* l

* po złożeniu tylnych siedzeń

Silniki:

CD20T (1999 – 2002)

Obrazek

Podstawowe dane:
Pojemność: 1974 ccm
Moc: 90 KM @ 4400 rpm
Moment obrotowy: 177 Nm @ 2400 rpm
0 – 100 km/h: 14 s
V max: 174 km/h
Średnie spalanie: 6,7 l

GA16DE (1999 – 07.2000)

Obrazek

Podstawowe dane:
Pojemność: 1597 ccm
Moc: 100 KM @ 6000 rpm
Moment obrotowy: 136 Nm @ 4000 rpm
0 – 100 km/h: 12 s
V max: 180 km/h
Średnie spalanie: 6,9 l

QG16DE (07.2000 – 2002) / QG18DE (1999 – 2002)

Obrazek

Podstawowe dane:
Pojemność: 1597 ccm
Moc: 106 KM @ 6000 rpm
Moment obrotowy: 140 Nm @ 4000 rpm
0 – 100 km/h: 12 s
V max: 186 km/h
Średnie spalanie: 7,3 l

Podstawowe dane:
Pojemność: 1769 ccm
Moc: 114 KM @ 5600 rpm
Moment obrotowy: 158 Nm @ 3800 rpm
0 – 100 km/h: 11 s
V max: 196 km/h
Średnie spalanie: 7,3 l

SR20DE (1999 – 2002)

Obrazek

Podstawowe dane:
Pojemność: 1998 ccm
Moc: 140 KM @ 5800 rpm
Moment obrotowy: 181 Nm @ 4800 rpm
0 – 100 km/h: 9,6 s
V max: 210 km/h
Średnie spalanie: 8,1 l
Ostatnio zmieniony 2013-12-27, 13:03 przez bombel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2011-05-30, 17:24

Primera P11.144 jest to po liftingu wersja Primery P11. Zmiany objęły głównie zmiany wizualne. Z przodu samochodu zmienione zostały lampy na bardziej obłe i co za tym idzie zmianom uległy: maska, błotniki, zderzak przedni. Następnie z boku auta kształt zmieniły listwy boczne, a z tyłu auta zmienił się wygląd lamp ( zmiany wizualne tylnej części nadwozia nie objęły wersji kombi w której to tył wygląda tak samo przed i po lifcie). Również wnętrze auta zostało zmienione przez delikatne unowocześnienie wyglądu. Krążyła kiedyś plotka że pierwotnie wersja P11 miała mieć przód jak w obecnej P11.144 ale Japończycy stwierdzili że jednak jest to zbyt ekstrawaganckie jak na rok 1996 w którym wprowadzony został model P11, a w momencie zmian stylistycznych (końcówka roku 1999) spora część krytyków motoryzacyjnych zarzucała Nissanowi zbyt duże podobieństwo wersji po liftingowej do Renault Megane. Osią napędową modelu jest oś przednia.
Wersje nadwoziowe:
Hatchback ( przez niektórych nazywany liftback’iem)
Sedan
Kombi

Model ten występował z następującymi silnikami
a) Benzynowymi
• 1.6 (GA16DE) o mocy 102 KM przy 6000 obr/min
• 1.6 (QG16DE) o mocy 106 KM przy 6000 obr/min
• 1.8 (QG18DE) o mocy 114 KM przy 5600 obr/min
• 2.0 (SR20DE) o mocy 140 KM przy 5800 obr/min
b) Diesla
• 2.0 (CD20T) o mocy 90 KM przy 4400 obr/min

Model ten posiada również swoją historię sportową ponieważ startował w Seri BTCC:
Obrazek
Obrazek

Był również używany przez niektórych przedstawicieli Policji:
Obrazek



Nissan Primera P11.144 jest bardzo dobrze wyposażony ponieważ w standardzie było:
-4 air bagi
-elektrycznie sterowane lusterka i podgrzewane
-elektrycznie sterowane szyby

Natomiast w dostępnych opcjach były:
-xenony
-klimatronic
-podgrzewane fotele przednie
-skórzana tapicerka
-zmieniarka płyt CD ( montowana w bagażniku)
-szyberdach
-wielofunkcyjna kierownica

Dużą zaletą silników Nissana jest brak paska rozrządu ponieważ jest on zastąpiony łańcuchem. Jakość wykończenia jest zadawalająca i pomimo wieku co najmniej 10 lat auta te nadal bardzo dobrze się sprawują i bez problemów radzą sobie z polskimi drogami. Przy regularnych wymianach filtrów i płynów eksploatacyjnych silnik odwdzięczy się długą żywotnością i bezawaryjnością.

Kilka słów z własnych doświadczeń:
Samochód sprawuje się bardzo dobrze, w środku jest dużo miejsca ( wielu pasażerów bo zajęciu miejsca wewnątrz chwali ten model za przestronność). Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i nie ma tam niczego nie potrzebnego. Auto poza bardzo przyjemnym prowadzeniem oferuje również spory komfort podróży także długie trasy pokonywane tym autem należą do przyjemnych.
Ostatnio zmieniony 2011-06-07, 22:44 przez Sajmooon, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2011-05-30, 21:08

Sajmooon pisze:Japończycy stwierdzili że jednak jest to zbyt ekstrawaganckie jak na rok 1996 w którym wprowadzony został model P11
Hmmm dziwne bo mi się wydaje że P11 pojawiła się w 95 roku :) sprawdź dobrze :)

To samo tyczy się paska rozrządu :) ależ owszem występowały paski w silnikach nissana ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-30, 22:04

waichwaich pisze:To samo tyczy się paska rozrządu ależ owszem występowały paski w silnikach nissana
Owszem, np. w tak flagowym modelu jak Skyline - silniki z serii RB mają pasek ;-)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
nismojoe
fanatyk nissana
Posty: 503
Rejestracja: 2010-01-25, 12:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nismojoe » 2011-06-04, 23:00

Jest dobrze P10 były produkowane do 96 a p11 weszły pod koniec 96 roku
Project: Midnight puprle Twin Turbo Z32 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2011-06-05, 21:01

Sajmooon pisze: Dużą zaletą silników Nissana jest brak paska rozrządu ponieważ jest on zastąpiony łańcuchem.
Fakt,silniki benzynowe są na łańcuszku ale CD20T są na pasku a nawet dwóch.
Co dotyczy się komfortu jazdy to potwierdzam słowa Sajmooona,bardzo wygodnie się podróżuje tym autkiem i nawet po długich trasach nie odczuwa się zmęczenia.Jednym z powodów może być dobre wygłuszenie tego samochodu-już kilka razy jak podróżująca ze mną pierwszy raz osoba na pytanie czy to benzyna słysząc negatywną odpowiedź była zdziwiona ze tak cicho jest w środku pomimo tego ze pod maską jest diesel :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-06-06, 21:14

Sajmooon pisze:-klimatronic
NIe jest to prawda. Są wersje bez klimatrnika

Awatar użytkownika
bryl
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2010-08-23, 14:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bryl » 2011-06-07, 19:14

Sajmooon pisze:-4 air bagi

Gdzie powinny być jeszcze poduszki powietrzne oprocz kierownicy i w desce rozdzielczej po stronie pasazera?? Bo u siebie naliczyłem tylko dwie.

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-06-07, 19:18

bryl pisze:
Sajmooon pisze:-4 air bagi

Gdzie powinny być jeszcze poduszki powietrzne oprocz kierownicy i w desce rozdzielczej po stronie pasazera?? Bo u siebie naliczyłem tylko dwie.
W fotelach - boczne.

Awatar użytkownika
bryl
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2010-08-23, 14:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bryl » 2011-06-07, 19:27

To poprzedni wlasciciel pewnie nie mial kasy zeby kupic boczne poduchy i zaszyl miejsce gdzie powinna byc , bo moja primera byla bita w prawy przod.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-06-07, 21:10

bryl pisze:To poprzedni wlasciciel pewnie nie mial kasy zeby kupic boczne poduchy i zaszyl miejsce gdzie powinna by
One nie są widoczne tak jak w P11. Tylko metka zdradza ze tam są

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-06-07, 21:13

bombel pisze:
bryl pisze:To poprzedni wlasciciel pewnie nie mial kasy zeby kupic boczne poduchy i zaszyl miejsce gdzie powinna by
One nie są widoczne tak jak w P11. Tylko metka zdradza ze tam są
Albo kabelki od spodu foteli :)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2011-06-07, 21:25

poduszke przynajmniej w naszej byłej primerze szło wyczuć pod tapicerką. zmieniała się twardość obicia w miejscu jej zamontowania...

od siebie dodam iż jednym z najsłabszych punktów tego auta poza kupowatym silnikiem GA16DE to górne wahacze przedniego zawieszenia...

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2011-06-07, 21:42

bombel pisze:Sajmooon napisał/a:
-klimatronic


NIe jest to prawda. Są wersje bez klimatrnika
Nie spotkałem się nigdy z takim egzemplarzem...
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-06-07, 21:50

http://otomoto.pl/nissan-primera-C19287722.html

[ Dodano: 2011-06-07, 22:51 ]
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-li ... 68273.html

[ Dodano: 2011-06-07, 22:53 ]
http://otomoto.pl/nissan-primera-1-6-16v-C12715682.html

Generalnie 1,6 w podstawowej wersji miały

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2011-06-07, 22:44

A to przepraszam mój błąd już poprawiam
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
VILQ
fanatyk nissana
Posty: 284
Rejestracja: 2009-12-08, 22:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: VILQ » 2011-06-20, 10:13

Sajmooon pisze:Nissan Primera P11.144 jest bardzo dobrze wyposażony ponieważ w standardzie było:
-4 air bagi
Podobnie jak bombel zwroce uwage - byly wersje z 2 poduchami.

Awatar użytkownika
WONSKI
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-03-25, 17:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: WONSKI » 2011-07-19, 13:54

Ja mam wersje z 1999 roku jest ona po lifcie i ie mam elektryki ani podgrzewania w lusterkach. Mam za to 4 poduchy ABS klimatronic elektryczne szyby przód i system wspomagający silę chamowania

[ Dodano: 2011-07-19, 14:56 ]
Też potwierdzam słowa Sajmooona Komfort jazdy jest na bardzo dobrym poziomie

[ Dodano: 2011-07-19, 14:59 ]
Mam również xenony
jestem nowy i co z tego

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-07-19, 18:57

WONSKI pisze:Ja mam wersje z 1999 roku jest ona po lifcie i ie mam elektryki ani podgrzewania w lusterkach
Tego to w życiu ie widziałem. Podaj VIN

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2011-07-30, 15:15

bombel, Ja też nie mam elektryki w lusterkach
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-07-30, 18:06

vincetti pisze:bombel, Ja też nie mam elektryki w lusterkach
Podaj Vin bo nie możliwe żebyś nie miał lusterek sterowanych elektronicznie i podgrzewanych.
Prima mogła stracić oryginalne wkłady od lusterek, mogą nie grzać albo poszedł przekaźnik od podgrzewania, a tak w ogóle to podgrzewanie lusterek jest włączane razem z tylną szybą stąd wiele osób nie zdaje sobie sprawy że mają podgrzewane lusterka :lol:
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2011-07-31, 17:51

Wieshaq, Oczywiście że podam tylko odzyskam dowód (z WK) i samochód od blacharza :-P Zamiast elektryki mam normalne dwa bolce do sterowania lusterkami które sobie wesoło dyndają przy szybie. Tym czasem proponuję wypisać lub dopisać do listy co kto ma w P11.144 aby zapełnić listę bajerów, które montowane były w Primerkach. U mnie z wyposażenia ponad standard (określam to patrząc na serie VW czy skody) jest:

-Klima
-ABS
-4 Poduchy
-Centralny NATS
-el. szyby przód
-wspomaganie hamowania
-fabryczne radio kasetowe

Wychodzi na to że mój samochód to absolutny Nissanowy standard. Primera sedan '99r.
Dopisujcie do listy co kto ma więcej i wtedy dojdziemy do porozumienia co ewentualnie można jeszcze wcisnąć do naszych primerek ponad to co jest i/lub co było montowane oprócz tego co mamy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”