Primera P11.144 jest to po liftingu wersja Primery P11. Zmiany objęły głównie zmiany wizualne. Z przodu samochodu zmienione zostały lampy na bardziej obłe i co za tym idzie zmianom uległy: maska, błotniki, zderzak przedni. Następnie z boku auta kształt zmieniły listwy boczne, a z tyłu auta zmienił się wygląd lamp ( zmiany wizualne tylnej części nadwozia nie objęły wersji kombi w której to tył wygląda tak samo przed i po lifcie). Również wnętrze auta zostało zmienione przez delikatne unowocześnienie wyglądu. Krążyła kiedyś plotka że pierwotnie wersja P11 miała mieć przód jak w obecnej P11.144 ale Japończycy stwierdzili że jednak jest to zbyt ekstrawaganckie jak na rok 1996 w którym wprowadzony został model P11, a w momencie zmian stylistycznych (końcówka roku 1999) spora część krytyków motoryzacyjnych zarzucała Nissanowi zbyt duże podobieństwo wersji po liftingowej do Renault Megane. Osią napędową modelu jest oś przednia.
Wersje nadwoziowe:
Hatchback ( przez niektórych nazywany liftback’iem)
Sedan
Kombi
Model ten występował z następującymi silnikami
a) Benzynowymi
• 1.6 (GA16DE) o mocy 102 KM przy 6000 obr/min
• 1.6 (QG16DE) o mocy 106 KM przy 6000 obr/min
• 1.8 (QG18DE) o mocy 114 KM przy 5600 obr/min
• 2.0 (SR20DE) o mocy 140 KM przy 5800 obr/min
b) Diesla
• 2.0 (CD20T) o mocy 90 KM przy 4400 obr/min
Model ten posiada również swoją historię sportową ponieważ startował w Seri BTCC:
Był również używany przez niektórych przedstawicieli Policji:
Nissan Primera P11.144 jest bardzo dobrze wyposażony ponieważ w standardzie było:
-4 air bagi
-elektrycznie sterowane lusterka i podgrzewane
-elektrycznie sterowane szyby
Natomiast w dostępnych opcjach były:
-xenony
-klimatronic
-podgrzewane fotele przednie
-skórzana tapicerka
-zmieniarka płyt CD ( montowana w bagażniku)
-szyberdach
-wielofunkcyjna kierownica
Dużą zaletą silników Nissana jest brak paska rozrządu ponieważ jest on zastąpiony łańcuchem. Jakość wykończenia jest zadawalająca i pomimo wieku co najmniej 10 lat auta te nadal bardzo dobrze się sprawują i bez problemów radzą sobie z polskimi drogami. Przy regularnych wymianach filtrów i płynów eksploatacyjnych silnik odwdzięczy się długą żywotnością i bezawaryjnością.
Kilka słów z własnych doświadczeń:
Samochód sprawuje się bardzo dobrze, w środku jest dużo miejsca ( wielu pasażerów bo zajęciu miejsca wewnątrz chwali ten model za przestronność). Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i nie ma tam niczego nie potrzebnego. Auto poza bardzo przyjemnym prowadzeniem oferuje również spory komfort podróży także długie trasy pokonywane tym autem należą do przyjemnych.