"Po ziiimieee sprawdż co w klimiee..." Nie działa
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
"Po ziiimieee sprawdż co w klimiee..." Nie działa
Siemka.
Mój problem odnośnie klimy jest taki... dzisiaj została nabita sprawdzona szczelność i niby jest ok, ale się nie załącza.
Nie startują wentylatory ani nie słychać sprężarki.
Co mogłem zrobić to posprawdzałem bezpieczniki w aucie i obok akumulatora - tam jest wszystko git.
Później podłączyłem na krótko wtyczke od czujnika w osuszaczu wentylatory zastartowały obroty na chwile zafalowały i dalej było ciepło (może na krótko nie będzię klima działać nie wiem)... co może być przyaczyną A jak mogę sprawdzić spręzarke czy wogóle się włącza
Uzupełnił mi 600g freonu i 18g oleju.
Pomocy bo sięciepełko robi a ja się duszę...
Mój problem odnośnie klimy jest taki... dzisiaj została nabita sprawdzona szczelność i niby jest ok, ale się nie załącza.
Nie startują wentylatory ani nie słychać sprężarki.
Co mogłem zrobić to posprawdzałem bezpieczniki w aucie i obok akumulatora - tam jest wszystko git.
Później podłączyłem na krótko wtyczke od czujnika w osuszaczu wentylatory zastartowały obroty na chwile zafalowały i dalej było ciepło (może na krótko nie będzię klima działać nie wiem)... co może być przyaczyną A jak mogę sprawdzić spręzarke czy wogóle się włącza
Uzupełnił mi 600g freonu i 18g oleju.
Pomocy bo sięciepełko robi a ja się duszę...
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
w N16 jest właśnie w tej puszce po lewej stronie (patrząc od przodu auta).
Który to dokładnie przekaźnik trzeba by sprawdzić w serwisówce albo jakiś właściciel P11 musi potwierdzić.
Jak już będziesz wiedział który to, to bierzesz kawałek przewodu i wpinasz go pod nóżkę 2 przekaźnika i wkładasz przekaźnik na swoje miejsce. Drugim końcem przewodu łapiesz masę gdziekolwiek z karoserii - np. ze śruby mocowania amortyzatora. Jeśli sprężarka jest sprawna to się załączy.
Który to dokładnie przekaźnik trzeba by sprawdzić w serwisówce albo jakiś właściciel P11 musi potwierdzić.
Jak już będziesz wiedział który to, to bierzesz kawałek przewodu i wpinasz go pod nóżkę 2 przekaźnika i wkładasz przekaźnik na swoje miejsce. Drugim końcem przewodu łapiesz masę gdziekolwiek z karoserii - np. ze śruby mocowania amortyzatora. Jeśli sprężarka jest sprawna to się załączy.
Aaa dzięki za jasne chłopskie wytłumaczenie....
Dzisiaj sprawdzę. Jak się nie załącza to co by oznaczało, że padła cała czy jakieś tam podobno sprzęgło jest ... jeszcze będę musiał zajrzeć czy się jakaś wtyczka od niej nie odłączyła ale wątpię....
Dzisiaj sprawdzę. Jak się nie załącza to co by oznaczało, że padła cała czy jakieś tam podobno sprzęgło jest ... jeszcze będę musiał zajrzeć czy się jakaś wtyczka od niej nie odłączyła ale wątpię....
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
Hej....
Znalazłem przekaźnik od klimy...
którą nóżkę mam podłączyć z masą...
I jak to sprawdzać na włączonej klimie czy nie...
W innym poście znalazłem, że na sprężarce a właściwie na jego kole gdzie nachodzi pasek są takie trzy wypustki jak by śruby i jak jest klima włączona one się kręcą razem z kółkiem jak jest wyłączona stoją w miejscu... u mnie czy włączona czy nie, nawet jak na krótko podłącze czujnik w osuszaczu to i tak stoją w miejscu. Nie słychać jakiegoś charakterystycznego cyknięcia tylko obroty leciutko idą w górę ale po za tym nic się nie dzieje ale tylko w wypadku podłączenia czujnika na krótko... jak jest normalnie wpięty to w ogóle zero reakcji nic się nie dzieje...
Sory, że tyle pytań ale na razie jestem laikiem w tych sprawach ale szybko się uczę
Coś mi się zdaje, że albo sprzęgło na sprężarce poszło albo w ogóle sprężarka siadła
Znalazłem przekaźnik od klimy...
którą nóżkę mam podłączyć z masą...
I jak to sprawdzać na włączonej klimie czy nie...
W innym poście znalazłem, że na sprężarce a właściwie na jego kole gdzie nachodzi pasek są takie trzy wypustki jak by śruby i jak jest klima włączona one się kręcą razem z kółkiem jak jest wyłączona stoją w miejscu... u mnie czy włączona czy nie, nawet jak na krótko podłącze czujnik w osuszaczu to i tak stoją w miejscu. Nie słychać jakiegoś charakterystycznego cyknięcia tylko obroty leciutko idą w górę ale po za tym nic się nie dzieje ale tylko w wypadku podłączenia czujnika na krótko... jak jest normalnie wpięty to w ogóle zero reakcji nic się nie dzieje...
Sory, że tyle pytań ale na razie jestem laikiem w tych sprawach ale szybko się uczę
Coś mi się zdaje, że albo sprzęgło na sprężarce poszło albo w ogóle sprężarka siadła
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
u mnie jest inny przekaźnik - stąd podałem nóżkę nr 2
wg Twojego przekaźnika to nóżka 88.
czy klimę włączysz czy nie to i tak będzie chodziło (jeśli sprężarka jest sprawna) bo załączysz ją bezpośrednio.
W N16 tak to wygląda:
[ Dodano: 2011-04-30, 23:37 ]
na nóżkach 30 i 85 powinieneś mieć +12V na odpalonym aucie - tak dla pewności
wg Twojego przekaźnika to nóżka 88.
czy klimę włączysz czy nie to i tak będzie chodziło (jeśli sprężarka jest sprawna) bo załączysz ją bezpośrednio.
W N16 tak to wygląda:
[ Dodano: 2011-04-30, 23:37 ]
na nóżkach 30 i 85 powinieneś mieć +12V na odpalonym aucie - tak dla pewności
Hej... sprawdzałem nic się nie dzieje... Sprężarka siadła... wymieniłem nawet przekaźnik i też nic... jak podłącze na krótko to wentylatory startują ale sprężarka nie... podejrzewam, że sprzęgło padło.
Sprężarkę sobie załatwiłem oryginalną sprawną zabezpieczoną przed wilgocią i przy okazji nowy osuszacz i czujnik sprawny używany... miejmy nadzieje, że nic więcej mnie nie będzie niepokoić
Sprężarkę sobie załatwiłem oryginalną sprawną zabezpieczoną przed wilgocią i przy okazji nowy osuszacz i czujnik sprawny używany... miejmy nadzieje, że nic więcej mnie nie będzie niepokoić
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
U mnie tez klima po zimie nie działa.Byłem nabić i jest super szczelna.Żadnego ubytku nie było.Po włączeniu klimy wiatraki się załączają ale sama sprężarka stoi.Obroty też minimalnie rosną.Spróbuję może pod ten przekaźnik podłączyć i sprężarkę sprawdzić.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Czy ktoś z was orientuje się czy ten osuszacz będzie dobry do p11 http://allegro.pl/osuszacz-klimatyzacji ... 03020.html niby w aukcji pisze ze od rocznika 96 ale wszyscy doskonale wiem jak to jest z tymi magicznymi opisami w internecie tak więc jeśli sie ktoś orientuje to dajcie znać czy będzie się nadawał
btw pod ktory pin trzeba podpiac ten przewodzik:?: bo napisałeś ze 88 a takiego nie ma
btw pod ktory pin trzeba podpiac ten przewodzik:?: bo napisałeś ze 88 a takiego nie ma
Ja kupowałem jak u Siebie robiłem od tego allegrowicza i pasowało
http://allegro.pl/osuszacz-nissan-prime ... 83084.html
Zauważ że ma troche inaczej ułożone wejścia rurek od klimy i do czujnika niż ten co pokazałeś... ale z drugiej strony nie orientuje się jak to wygląda w Diesel-kach czy jest jakaś różnica ale chyba nie powinna być, klimy są takie same jedynie się sprężarka może różnic...
http://allegro.pl/osuszacz-nissan-prime ... 83084.html
Zauważ że ma troche inaczej ułożone wejścia rurek od klimy i do czujnika niż ten co pokazałeś... ale z drugiej strony nie orientuje się jak to wygląda w Diesel-kach czy jest jakaś różnica ale chyba nie powinna być, klimy są takie same jedynie się sprężarka może różnic...
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Faktycznie inny trochę znalazłem na innej aukcji taki jak ty masz za 28 zeta tylko że przy nim znowu pisze że od rocznika 91 wzwyż może były dwa rodzaje montowane sprawdzę jaki jest u mnie i dopiero coś zakupię a tak btw sam wymieniłeś ten osuszacz czy dałeś kolesiom którzy robili ci klimę jest coś na co trzeba uważać żeby dobrze go wymienić
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Bo klimę powinno się uruchamiać co parę tygodni by "się ruszyła" ale nie ma co się podniecać że się włączało czy nie po prostu wszystko się kiedyś psuje to tak jak by powiedzieć że nie jeździłem w deszcz bo mi samochód zardzewieje jak ma zardzewieć to zardzewieje jak ma się zepsuć to się zepsuje proste ale koniec off topa czekam na konkrety dotyczące tego jak wymienić osuszacz by czegoś nie schrzanićBaSsGrU pisze:ja nawet w zimie raz w tygodniu odpaląłem klimę na 10 min i może dzięki temu działa dalej jak powinna
Mi akurat mechanik wymieniał go bo odrazu mi sprężarke wymieniałbo moja siadła... ale nie jest ciężko, kiedyś demontowałem go i nie było problemu.
Ściągni sobie wentylator będzie Ci łatwiej, odkręć najpierw rurki potem osuszacz i na końcu sobie swobodnie odkręcisz czujnik. Rurkami staraj się nie "wywijać" bo wiadomo jest to juz leciwy materiał i jedna mała szczelinka i do d...
Zwróc uwagę na oringi mogą być do wymiany... ja bym zalecił je wymienić, żeby się nie okazało przy nabijaniu że jeszcze raz będzie trzeba ściągać wszystko bo przepuszcza przy osuszaczu.
Ściągni sobie wentylator będzie Ci łatwiej, odkręć najpierw rurki potem osuszacz i na końcu sobie swobodnie odkręcisz czujnik. Rurkami staraj się nie "wywijać" bo wiadomo jest to juz leciwy materiał i jedna mała szczelinka i do d...
Zwróc uwagę na oringi mogą być do wymiany... ja bym zalecił je wymienić, żeby się nie okazało przy nabijaniu że jeszcze raz będzie trzeba ściągać wszystko bo przepuszcza przy osuszaczu.
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
Heyka PrimeroManiacy!
Jestem nowy na Forum więc jak nie trafiłem z tematem to mnie nie skrzyczcie
Dzisiaj pojechałem na nabicie klimy i chciałem też wymienić filtr kabinowy w swojej P10, ale po odkręceniu schowka nie mogłem znaleźć filtra , jest tylko wiatrak, parownik z tego co się nie mylę, ale tam nie ma filtra kabinowego, a go kupiłem. W jak zdemontowałem podszybie też nie było miejsca na filtr . Jakieś propozycje co do lokalizacji filtra? Czy może ktoś z Was już się spotkał z takim przypadkiem?
Jestem nowy na Forum więc jak nie trafiłem z tematem to mnie nie skrzyczcie
Dzisiaj pojechałem na nabicie klimy i chciałem też wymienić filtr kabinowy w swojej P10, ale po odkręceniu schowka nie mogłem znaleźć filtra , jest tylko wiatrak, parownik z tego co się nie mylę, ale tam nie ma filtra kabinowego, a go kupiłem. W jak zdemontowałem podszybie też nie było miejsca na filtr . Jakieś propozycje co do lokalizacji filtra? Czy może ktoś z Was już się spotkał z takim przypadkiem?
W Almerze N15 GA14DE widziałem klimę bez filtra kabinowego, także taka opcja jest możliwa.mihco pisze:Heyka PrimeroManiacy!
Jestem nowy na Forum więc jak nie trafiłem z tematem to mnie nie skrzyczcie
Dzisiaj pojechałem na nabicie klimy i chciałem też wymienić filtr kabinowy w swojej P10, ale po odkręceniu schowka nie mogłem znaleźć filtra , jest tylko wiatrak, parownik z tego co się nie mylę, ale tam nie ma filtra kabinowego, a go kupiłem. W jak zdemontowałem podszybie też nie było miejsca na filtr . Jakieś propozycje co do lokalizacji filtra? Czy może ktoś z Was już się spotkał z takim przypadkiem?
W P10 do któregoś roku (nie pamiętam którego ) nie były stosowane filtry kabinowe, podejżewam, że u Ciebie jest ten przypadekmihco pisze:Heyka PrimeroManiacy!
Jestem nowy na Forum więc jak nie trafiłem z tematem to mnie nie skrzyczcie
Dzisiaj pojechałem na nabicie klimy i chciałem też wymienić filtr kabinowy w swojej P10, ale po odkręceniu schowka nie mogłem znaleźć filtra , jest tylko wiatrak, parownik z tego co się nie mylę, ale tam nie ma filtra kabinowego, a go kupiłem. W jak zdemontowałem podszybie też nie było miejsca na filtr . Jakieś propozycje co do lokalizacji filtra? Czy może ktoś z Was już się spotkał z takim przypadkiem?
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
Próbowałem na szybko sprawdzić sprężarkę przed oddaniem samochodu do napełnienia układu klimatyzacji, chcąc być pewnym, że to tylko brak czynnika w układzie sprawia problem. Do wtyczki przy osuszaczu nie mogę sięgnąć ręką (za mało miejsca...) i konieczne byłoby odkręcenie akumulatora, wiatraka i pewnie czegoś jeszcze, a to trochę roboty.
Opcja numer dwa: znaleźć odpowiedni przekaźnik i podłączyć się tak jak koledzy wyżej opisali. Jest tylko mały problem - serwisówka w dwóch różnych miejscach podaje dwa różne umiejscowienia tego przekaźnika. Albo pierwszy od góry w lewym rzędzie, albo w prawym. Który to jest ten właściwy, aby nie robić "na chybił trafił"?
Opcja numer dwa: znaleźć odpowiedni przekaźnik i podłączyć się tak jak koledzy wyżej opisali. Jest tylko mały problem - serwisówka w dwóch różnych miejscach podaje dwa różne umiejscowienia tego przekaźnika. Albo pierwszy od góry w lewym rzędzie, albo w prawym. Który to jest ten właściwy, aby nie robić "na chybił trafił"?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
U mnie z przekaźnika jakoś nie chciała sprężarka ruszyć (zły przekaźnik wybrałem?), ale dobrałem się do osuszacza i wtedy ładnie zastartowała. Także zostaje brak czynnika, albo czujnik w osuszaczu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Albo ciśnienie Ci ucieka. To jest czujnik ciśnienia w układzie. Jak jest za niskie to nie zastartuje i tyle.
Przekaźnik od kompresora ma oznaczenie AIR CON.
Przekaźnik od kompresora ma oznaczenie AIR CON.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Panowie.Byłem dziś na sprawdzaniu szczelności.Co się okazało, przetarła się rurka ocierając o jakieś przewody elektryczne,tak to zrozumiałem. Jak się stanie na przeciw maski to po prawej stronie,dół wchodząca do chłodnicy. Podobno usterka drobnostka,ale dużo roboty,ponieważ nie ma jak dojść bez demontażu chłodnicy. Za całą robotę z napełnieniem krzyknęli mi 500zł + 50zł dziś zapłaciłem. Niby głupota,a trochę droga:( Szukać innych majstrów,czy cena normalna??
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Napełnienie klimy idzie znaleźć za 100-150zł. Reszta, czyli blisko 400zł za zrobienie chłodnicy. Moim zdaniem sporo za dużo jak za tylko pospawanie (polutowanie?) aluminiowych rurek... Jak i tak czynnika nie masz, to zawsze możesz bez obaw całość rozebrać, jakoś naprawić i dać im tylko do nabicia klimę.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Wykonanie paru telefonów do okolicznych punktów powinno dać rozeznanie w cenie, zwłaszcza, że masz juz usterkę zlokalizowaną. Pochwal się potem proszę, do ilu udało się zejść
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
grzeg255 ale w tej chłodnicy od klimy nie masz płynu. Odchylasz chłodnicę od wody i wyciągasz chłodnicę od klimy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_