Strona 1 z 1

drążek kierowniczy

: 2011-04-29, 21:01
autor: Truszczu
Porobił mi się luzy w układzie kierowniczym i chcę sobie samemu z tym poradzić, ale potrzebuję porady :) Mianowicie jeżeli chodzi o wymianę końcówki drążka to nie ma problemu. Tylko ja chcę wymienić cały drążek i tutaj zostałem nastraszony, że potrzebuję jakiś specjalny klucz, żeby odkręcić go (jego przegub) od maglownicy. Na rysunku drążki i maglownica występuje jako jedność. Dodatkowo dowiedziałem się dziś, że wiele firm w ogóle wycofało się z produkcji drążków m.in. JC, 555. W sklepach praktycznie nic nie mogę dostać, na necie też nic wiele interesującego nie znalazłem. I już sam nie wiem o co z tym wszystkim chodzi ten drążek w ogóle jest wymienialny ? Czy dam radę go wymienić samemu ?

Obrazek

: 2011-04-29, 21:46
autor: Maniek-ol
Drążek jest wymienialny i dasz radę samemu. Warunkiem jest klucz. Jeśli były już kiedyś wymieniane to jest szansa , że jest drążek przygotowany pod klucz 30 mm , musisz zsunąć gumę i sprawdzić. Na Twoim miejscu nie pieprzyłbym się z tym sam. Jedź do Gumaru na ul. Metalową i wymienią za 35 zł + 70 za ustawienie zbieżności. Mogę ich polecić , robią dobrze.

: 2011-04-30, 09:24
autor: Truszczu
35zł za stronę tak ? A zbieżność nie ustawiają na te śmieszne światełka tylko laserowo ?

: 2011-05-01, 07:58
autor: Maniek-ol
Za stronę. Zbieżność ustawiają na kamery , sprzęt mają dobry.

: 2011-05-01, 09:43
autor: hary7
A ja trochę z innej beczki zapytam. Czy ta firma GUMAR to też ma sprzęt do zdiagnozowania luzów w zawieszeniu? Bo auto źle mi się prowadzi a nie mogę znaleźć warsztatu gdzie znają budowę zawiechy w Primerce.

: 2011-05-03, 12:01
autor: Maniek-ol
To po jakich warsztatach Ty jeździsz ? Przecież zawieszenie w Primerze to żadna filozofia , nie ma jakiegoś specjalnego sprzętu do badania zawieszenia. Wystarczą szarpaki na zwykłej stacji diagnostycznej. Problem pojawia się tylko przy diagnozowaniu górnych wahaczy , ale brecha w dłoń i też można znaleźć gdzie jest luz.

: 2011-05-03, 22:53
autor: hary7
No odwiedziłem już kilka warsztatów w swojej okolicy i wszyscy byli zdziwieni łożyskami w zwrotnicy (które to na dodatek sam musiałem pokazywać ) jak też górnymi wahaczami (jeden gość już słysząc przez telefon o górnych wahaczach zrezygnował z wykonywania usługi ) Tylne zawieszenie też budzi zdziwienie mechaników :shock: Niestety wszędzie słyszę że zawiecha jest OK. A auto nerwowo się prowadzi (myszkuje) już przy 80km/h Dlatego szukam warsztatu godnego zaufania. Nie oczekuję cudów ale te 120/h to powinienem móc jeździć bez strachu że zaraz wypadnę z drogi. To co? Śmigać do GUMARU?

: 2011-05-04, 15:18
autor: johny_fellow
hary7 zmień mechaników. W mojej okolicy każdy dobry mechanik, zna dokładnie zawieszenie P11. Każdy powie, że często padają górne wahacze, że końcówka zwrotnicy jest na 2 łożyskach itd.

Truszczu dodam tylko, że drążki są identyczne np. w Micrze K11. Więc szukaj zamiennie. Ja wymieniałem, ale nie pamiętam ile za to płaciłem.

: 2011-05-04, 17:25
autor: Maniek-ol
hary7, przyjedź kiedyś ,na spota do Olsztyna. Ogarniemy ten temat. Jeśli mówisz o myszkowaniu auta po drodze , to stawiam na górne wahacze.

: 2011-05-05, 09:31
autor: Truszczu
Zobaczę jak znajdę chwilę wolnego w tym tygodniu to spróbuję sam wymienić, a jak nie to podjadę do Gumaru.
Jednak nie wiem w jaki sposób kontruje się końcówkę wkręcaną w maglownicę. Podobno wystarczy zrobić to z odpowiednim momentem i tyle. Cz może coś się zaklepuje i blokuje nakrętkę ?

hary7 podobno jak górne mocowanie tylnego amortyzatora poleci to auto też zaczyna myszkować. A z przodu to co łożyska zwrotnicy, drążki kierownicze (jak u mnie), wahacze górne to chyba najczęstsze przyczyny.