Strona 1 z 2

[P/WP11.144] Duze spalanie :( CD20T

: 2011-02-19, 21:37
autor: klonek
po wymianie przeplywomierza zaobserwowalem duzy wzrost spalania 10 litrow :-/ na starej przeplywce palil 7-8 l (zima) w lecie 6-7 l zalezy od jazdy, auto bylo przymulone teraz troche ozylo ale pali jak smok wlalem 30 litrow za 150 zeta i zrobilem 300 km tak nie moze byc bo pojde z torbami co mozna robic ?? jakas regulacja czy cos??

: 2011-02-19, 22:54
autor: nowak
a jak z tyłu ?? kopci czy nie bardzo? i jak kontrolka "check" ??

: 2011-02-20, 11:30
autor: klonek
jak mu wcisne pedal w podloge to pusci oczywiscie czarnego kopcia ale podczas normalnej jazdy wszystko jest ok nie kopci podczas uruchamiania silnika tez nie kopci (u kolegi w focusie jak odpala to puszcza kopcia moj nie) check w porzadku nie wyswietla alarmow i sie nie zapala

: 2011-02-20, 23:29
autor: nowak
moja przy odpalaniu puszcza czarnego "bąka" i to praktycznie za każdym razem, ale jeszcze nie widziałem nawet gdy depne do podłogi żeby za mną jakiś dymek zostawał.
a dodam że moje auto żywi się wszystkim co napotka, nie zależnie od kraju pochodzenia i we wszystkich kolorach tęczy.

: 2011-02-21, 13:51
autor: odmi
Moja standardowo pali około 9-10l w mieście zimą (korki), a przy dojazdach do pracy(częściowo miasto, częściowo/większość poza miastem) zimą około 8l, przy odpalaniu zawsze puści dymka, z tym że białego czy siwego, ale nie czarnego kopciucha, a czarne puszcza i owszem, ale przy moooocnym ruszaniu, gdzie wyciskam z niej ile się da. Przepływkę niestety chyba mam do wymiany i ostatnio, podczas redukcji biegu potrafi mi się "check" zaświecić :/ latem najmniejsze spalanie jakie osiągnąłem to 6,3 l w trasie przy max 120/130/ km/h, a w mieście w korkach 8/8,5 l, tak że aż tak źle Ci nie pali (choć na pewno za dużo) .

: 2011-02-24, 13:52
autor: krzysiek1958
Odmi leci cala dziura. Tak wlasnie czytalem Twoj post i mysle ze u Ciebie bedzie przeplywomierz w porzadku. Widze po spalaniu. Ale dla pewnosci sprawdz napiecie na przeplywomierzu. Wiesz ze ma byc niezaleznie czy Hitachi czy Bosch od 1,9 do 2,3V na biegu jalowym po zagrzaniu silnika do normalej temperatury pracy. Bledu przeplywki moze nie pokazac jak u mnie ale byla do wymiany po pomiarze napiecia. . Zrob jeszcze bledy zeby zobaczyc dlaczego ten check sie swieci(napisales sporadycznie) ale jednak. Teraz jade do pracy coby troche zarobic i o 23 zagladne na forum . jak cos juz bedziesz wiedzial to napisz i zobaczymy co dalej. : :papa:

: 2011-02-24, 18:05
autor: odmi
Niestety, ale nie mam miernika, nawet gdybym chciał sprawdzić napięcie :/
Dodam że ostatnio go przegoniłem, to przy pedale w podłodze, minimalnie przekroczyl 140 km/h latem jadąc 160 km/h miałem jeszcze spory luz pod pedałem.
Zawsze na poczatku marca wymieniam olej, filtry, może już filtr powietrza zasyfiały, może paliwa też zamulony, choć tankuje tylko na dużych stacjach Shell lub Orlen, myśle ze tam gówna nie ma :/ Na początku marca zrobie przegląd, bo też się kończy, wymienie wszystkie te eksploatacyjne rzeczy i mam nadzieje że zrobi się cieplej to kogoś poprosze o pomoc w diagnozie :D

: 2011-02-24, 23:23
autor: krzysiek1958
Powymieniaj te filtry i zobaczymy czy bedzie poprawa . Odmi miernik to kupisz za 20 moze troche wiecej zloty i bedziesz mogl sobie sam pwene rzeczy posprawdzac . Nawet jakby trzeba bylo kupic nowy przeplywonierz to boscha do 200zl kupisz. Gorzej jak masz hitachi na 3 przewody to juz koszt 400 -500zl. Dopoki nie pomierzysz napiecia to nie kupuj. ja tez mam w marcu przeglad . suchosci w portfelu a trzeba pare rzeczy porobic zeby przeszedl przeglad ,ale damy rade. Pozdrawiam

: 2011-03-08, 16:58
autor: odmi
No i po wymianie filtrów i oleju ... to samo, z bólem do 140 km/h W czwartek na zlocie do sprawdzenia przepływka, sprawdziłem, że mam BOSHA :D z 4 kabelkami we wtyczce. W czwartek bedzie wiadomo.

[ Dodano: 2011-03-10, 19:16 ]
I już wiadamo, na mierniku wydało ledwo ponad 1 V , przepływka podochła :(

: 2011-03-11, 08:36
autor: krzysiek1958
Czesc Odmi. Przeplywka boscha jest na 5 przewodow. Jesli to napiecie co napisales mierzyles tylko przy wlaczonym zaplonie to jest OK. Napiecie przeplywomierza mierzy sie po zagrzaniu silnka do temp pracy (czyki ma sie wlaczyc wentylator) Napiecie mierzone na pracujacym silniku na biegu jalowym ma byc od 1,9 -2,3V. Mierzymy na przewodzie bialo niebieskim (5 pin) .Jesli jest ponizej 1,9V to wtedy do wymiany. BYc moze u Ciebie tak jest.

: 2011-03-11, 09:46
autor: Przem
a w benzynie z przepływką hitachi też tak jest :?: :?: :?:

: 2011-03-11, 11:51
autor: odmi
krzysiek1958 pisze:Czesc Odmi. Przeplywka boscha jest na 5 przewodow. Jesli to napiecie co napisales mierzyles tylko przy wlaczonym zaplonie to jest OK. Napiecie przeplywomierza mierzy sie po zagrzaniu silnka do temp pracy (czyki ma sie wlaczyc wentylator) Napiecie mierzone na pracujacym silniku na biegu jalowym ma byc od 1,9 -2,3V. Mierzymy na przewodzie bialo niebieskim (5 pin) .Jesli jest ponizej 1,9V to wtedy do wymiany. BYc moze u Ciebie tak jest.
Wiatrak nie chodził, ale silnik był rozgrzany i chodził na wolnych obrotach. A jeśli chodzi o przepływkę, to mam 4 kable dochodzace (pierwszy po lewej jest pusty pin, zaślepiony) i mierzyłem na zewnętrznym, niebieskim z białym paskiem.

: 2011-03-11, 11:55
autor: krzysiek1958
Odmi jesli przy rozgrzanym to do wymiany. Nie powinna wiecej kosztowac niz 200zl.

[ Dodano: 2011-03-11, 12:40 ]
Przem. Jesli dla silnika diesla nie ma roznicy w przeplywkach co do napiecia to takze w benzynie nie ma roznicy jesli chodzi o napiecia. Tylko ze dla benzyny beda inne napiecia. Ale tu klani9a sie manual do p11.144 i plik ztego manuala ecsr20 bo widze ze taki masz silnik. Przy wlaczonym zaplonie ma byc 1,2V po rozgrzaniu silnika do normalnej temp pracy na wolnych obrotach ma byc 1,3-1,7V, przy 2500 obr/min ma byc 1,8-2,4V przy 4000obr/min ma byc 1,3-1,7 max 4V . Ty masz przeplywomierz 3 przewodowy wiec musisz znalesc przewod sygnaly i pomiedzy tym przewodem i masa mierzyc napiecie

: 2011-03-11, 13:55
autor: Przem
dzieki..właśnie znalazłem wątek o tym-sprawdziłem i wynika że brak mi ok 0,3-0,4 do minimum :?
może w takiej sytuacji wystarczy przeczyścić przepływkę :?: -bo do benzyny to koszt jest większy z tego co widziałem :-? :-?
pzdr
ps a przy 4000 ma być 1,3-1,7 :?:

: 2011-03-11, 23:43
autor: krzysiek1958
tak mozesz sprobowac przeczyscic przeplywomierz .dla 4000obr/min jest w manualu podana taka wartosc. Z tym ze w momencie gwaltownego przygazowania watosc napiecia powinna latwo przekroczyc 3,3V max 4V.

: 2011-03-12, 11:17
autor: Przem
dzieki

: 2011-03-12, 22:20
autor: odmi
Ja zamówiłem już przepływkę na necie (w poniedziałek puszczę kasę, kurier do piątku może przywiezie), ale to chyba ostatnie podrygi mojej. Dziś na zimnym silniku zgasł na światłach i okazało się ze falują obroty, wcześniej tego nie zauważyłem, jak silnik się rozgrzeje problem znika.

: 2011-03-13, 07:36
autor: deBestciak
u mnie było wręcz odwrotnie dopóki był zimny (na ssaniu) to nie przygasał i obroty nie falowały a jak nabrał temperatury to wtedy obroty falowały i potrafił nawet zgasnąć na światełkach. po wymianie przepływki wszelkie boleści odeszły w niepamięć z czego jestem bardzo ale to bardzo happy

: 2011-03-13, 10:37
autor: krzysiek1958
odmi pisze:Ja zamówiłem już przepływkę na necie (w poniedziałek puszczę kasę, kurier do piątku może przywiezie), ale to chyba ostatnie podrygi mojej. Dziś na zimnym silniku zgasł na światłach i okazało się ze falują obroty, wcześniej tego nie zauważyłem, jak silnik się rozgrzeje problem znika.
Niepotrzebnie na necie zamawiales. Podejrzwam ze zaplacisz wiecej niz w sklepie. Poza tym w poniedzialek zamawiasz i pewenie we wtorek masz. Nie wiem czy CI pisalem jak sprawa z gwarancja . Jak zwrocisz jak bedzie niedobra. Otoz ktorys z kolegow pisal ze zamowil na e-bay nowa przeplywke i napiecie na nowej bylo 2V. Niby w nornie ale to nowa miala byc i powinno byc powyzej 2V. Czesc.

: 2011-03-14, 10:36
autor: Przem
no i niestety chyba spierdzieliłem...
próbowałem pomierzyć-jak wtykałem to gasła prima (nie wykazywało nic na mierniku)-potem spróbowałem wetkać w inny kabel-pierwszy z prawej, no i teraz zapala się checkengine i nie moge w ogóle odpalić :-/ :-? :sad:

: 2011-03-14, 12:34
autor: krzysiek1958
Check Ci wywalilo bo sciagnales wtyczke z przeplywki i odpaliles samochod. Trzeba skasowac ten blad. Przeciez pisales ze jest 0,3-0,4 mniejsze od minimun. Czysciles przeplywke ? Jezeli tak to po skasowaniu bledu bedzie sie dalej pojawial ten blad to czyszczenie nie pomoglo.

[ Dodano: 2011-03-14, 12:46 ]
Przem pisze:no i niestety chyba spierdzieliłem...
próbowałem pomierzyć-jak wtykałem to gasła prima (nie wykazywało nic na mierniku)-potem spróbowałem wetkać w inny kabel-pierwszy z prawej, no i teraz zapala się checkengine i nie moge w ogóle odpalić :-/ :-? :sad:
Check sie zapalil bo sciagnales wtycze z przeplywomierza i odpaliles samochod . Nalezy blad skasowac i zobaczyc czy powroci. Jesli czysciles przeplywke i wyskaczy blad przeplywki to znaczy ze czyszczenie nie pomoglo.

: 2011-03-14, 12:47
autor: Przem
chciałem jeszcze raz dokładnie pomierzyć...i wtedy potem przeczyścić.
Każdy tak z grubsza mechanior skasuje błedy ? ile to tak z grubsza powinno kosztować?

[ Dodano: 2011-03-14, 14:07 ]
no i kiszka-nie mogę odpalić :-( :-(
coś cyka, jakby przekaźnik ale nie odpala

: 2011-03-14, 15:03
autor: krzysiek1958
Musisz zczytac bledy. W zaleznosci od posiadanego zlacza (prostakatne 14 pinowe lub trapezowe 16 pinowe) autodiagnostyke wykonujemy inaczej . Zobacz jakie masz zlacze.

: 2011-03-14, 15:55
autor: Przem
zrobiłem autodiagnostykę (przy okazji wykasowałem błedy-teraz jest kod 55).
Nie wiem nawet jaki był wcześniej kod bo nie widziałem żadnego migotania za pierwszym razem.
W każdym razie przekaźnik już nie cyka przy odpalaniu, nie ma już checkengine, ale wpierw musze podładować akumulator i wtedy zobaczę czy odpali.
dzieki i pzdr
Przem

: 2011-03-14, 21:32
autor: nowak
Przem pisze:(przy okazji wykasowałem błedy-teraz jest kod 55)
nie wiem czy dobrze kojarze, ale w benzyniakach (a z Twojego opisu"SR20" tak wynika) kod 55 chyba nie oznacza brak błędów. Jeśli się myle to nie krzyczcie.

: 2011-03-14, 22:59
autor: Przem
no niestety auto u mechanika-dalej nie działa i cyka jakis przekaźnik.
W najbliższym czasie się okaże co i jak prawdopodobnie

: 2011-03-15, 20:28
autor: krzysiek1958
nowak pisze:
Przem pisze:(przy okazji wykasowałem błedy-teraz jest kod 55)
nie wiem czy dobrze kojarze, ale w benzyniakach (a z Twojego opisu"SR20" tak wynika) kod 55 chyba nie oznacza brak błędów. Jeśli się myle to nie krzyczcie.
Jezeli jest zlacze prostokatne to 55 brak bledow.

: 2011-03-15, 22:13
autor: nowak
krzysiek1958 pisze:Jezeli jest zlacze prostokatne to 55 brak bledow.
ok. tak jakoś mi się wydawało, ale źle ;-)

: 2011-03-16, 14:56
autor: odmi
Przepływka dotarła, jutro wymienię, bo dziś nie mam czasu, zaraz muszę ganiać, mam nadzieję że się zmieni na lepsze ;)
Jakby ktoś był na przyszłość zainteresowany przepływkę kupiłem http://allegro.pl/sklep/18172100_lysak-czesci, gość konkretny, łatwy kontakt i szybka obsługa.


Małe pytanie do znawców ?? Czy jak wymienię przepływkę, muszę resetować kompa ?? Bo słyszałem różne opinie, a sam nie chcę przy kompie grzebać.

: 2011-03-16, 20:14
autor: krzysiek1958
Ja po wymianie nie resetowalem kompa i jest dobrze.