Strona 1 z 1

[P11] Wibracje przy dodawaniu gazu

: 2010-12-26, 18:53
autor: MG42
Witam. Zauważyłem lekkie wibracje (buczenie) samochodu podczas dodawania gazu przy obrotach ok. 1800 - 2000. Na każdym biegu. Na wyższych ustaje. Na luzie nie występuje. Moim zdaniem trochę za bardzo go "przymula" przy tych wibracjach. Nie jestem pewien bo nigdy wcześniej nie używałem Primery 1.6 a wibracje mam od początku. Słyszałem, że ten model z natury jest "mułowaty" ale to pewnie plotki zazdrosnych znajomych ;-) . Tak na serio: czy ktoś coś takiego miał? Zaczynam się martwić czy to nie będzie skutkować dalszymi usterkami.

podejrzane źródła wibracji i spadku mocy (opinie znajomych i różnych domorosłych mechaników):
filtr paliwa - przytkany
Filtr powietrza - brudny
Przegub - ostatnio wymieniane, więc chyba nie one
Półosie
Poduszki - silnik, skrzynia
Jakieś łożysko przy skrzyni biegów

Z góry dzięki.

: 2010-12-27, 18:51
autor: D@wiD
ja mam p10 i tez tak mam mysle ze to normalne a jesli przeguby to nie mozliwe a na co masz na ben i na gaz czy tylko na ben??

: 2010-12-27, 21:29
autor: Maniek-ol
No nie wiem czy to normalne. U mnie nie ma żadnych wibracji , więc trzeba szukać przyczyny.

: 2010-12-27, 23:11
autor: MG42
D@wiD pisze:ja mam p10 i tez tak mam mysle ze to normalne a jesli przeguby to nie mozliwe a na co masz na ben i na gaz czy tylko na ben??
benzyna

: 2010-12-31, 21:00
autor: D@wiD
Na rozgrzanym silniku tez tak robi?

: 2011-08-05, 22:43
autor: MG42
Odgrzebię temat. Na zimnym i na rozgrzanym silniku jest tak samo.

: 2011-08-05, 23:16
autor: radziejwwl
u mnie sie trzesie od lozyska w skrzyni ale to dopiero kolo 140km/h :)

: 2011-09-12, 12:10
autor: arulek
Miałem to samo w Toyocie auto drżało przy prędkościach 80 - 100 km/h przy dodawaniu gazu - przyczyna - na początku strzelił zewnętrzny przegub a później wewnętrzny - ten przy skrzyni biegów. Po wymianie jak ręką odjął - moja sugestia sprawdź stan wszystkich przegubów.

: 2011-09-12, 15:38
autor: Arias
zobacz czy masz tłumiki drgań na półosiach, orginalnie są w połowie półosi takie gumy (swojądrogą przyczyna pękania półosi), które niektórzy ściągają chcąc uchronić ośki przed przegniciem, co skutkuje własnie wibracjami na niskich prędkościach obrotowych