Strona 1 z 1
					
				[P/WP11.144] Jak sprawdzić systemy ASR, EDS, ESP?
				: 2010-12-05, 19:38
				autor: wawri
				Kupiłem Primere rocznik 2001. W jaki sposób sprawdzic czy sa w niej systemy ASR, EDS, ESP? W ogloszeniu tak bylo a sprzedajacy nie potrafil mi udzielic odpowiedzi?
Jesli sa to w jaki sposob to zdiagnozowac?
			 
			
					
				
				: 2010-12-05, 20:11
				autor: bonzo
				Po vinie to ustalisz
			 
			
					
				
				: 2010-12-05, 20:18
				autor: deBestciak
				z tego co mi wiadomo to nie masz żadnej z tych rzeczy
			 
			
					
				
				: 2010-12-05, 20:21
				autor: wawri
				dzieki, zastanawiam sie gdyz tak bylo w ofercie a zadnego przycisku czy sygnalizacji na wyswietlaczu nie widze.
			 
			
					
				
				: 2010-12-06, 07:05
				autor: bombel
				wawri w P11.144 nie było żadnego z tych systemów.
Jedynie ABS i wspomaganie hamowania BAS 

 
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 00:38
				autor: abc1234xx
				a powie ktos na czym polega ten bas? google nic nie mowia
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 07:04
				autor: bombel
				abc1234xx pisze:a powie ktos na czym polega ten bas?
Kopnij lekko w hamulec, samochód zahamuje tak jakbyś mocno wcisnął. Takie wspomaganie hamowania
 
			
					
				
				: 2011-02-07, 16:14
				autor: abc1234xx
				tylko w p11.144>? czy zwykla p11 tez to ma?
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 18:51
				autor: bombel
				abc1234xx pisze: czy zwykla p11 tez to ma?
Nie
 
			
					
				
				: 2011-02-07, 21:09
				autor: abc1234xx
				dzieki 

 
			
					
				
				: 2012-02-20, 07:40
				autor: Przemekff
				Heyka Koledzy 

 mam nie typowy problem 

 gdzie mogę sprawdzić wszystkie wersje według roczników primerek? ciekawy jestem czym różnią się wp od p11 itp 

 Dzięki z góry 

 
			
					
				
				: 2012-02-20, 08:03
				autor: DubSon
				Przemekff, nie trafiłeś w temat, napisz nowy  

 
			 
			
					
				
				: 2012-02-20, 14:58
				autor: Piotrek_S
				Ja wrócę jeszcze do tego BASa 

 Macie jakieś informacje jak to działa w primerkach po liftowych ? Na chłopski rozum to czujnik "kopnięcia" musi być zamontowany w serwie. Wychodzą wam od niego jakieś kabelki? Na allegro widziałem serwa z jakimś czujnikiem, ale były też poliftowe bez tego. W serwisówce o tym ani słowa. 
Ja u siebie mam serwo z P11 a fajnie by było mieć ten BAS jako, że mam P11.144 

 A efektu o którym pisze Bombel nie mam - mogę kopać w pedał a auto wiele nie reaguje.
 
			
					
				
				: 2012-02-20, 15:01
				autor: bombel
				Uklad wspomagania awaryjnego hamowania (Mechanical Brake Assist). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych pojazdów posiadajacych w standardowym wyposazeniu system rozpoznajacy sytuacje naglego hamowania. System Brake Assist, stanowiac integralny element ukladu przeciwposlizgowego ABS, rozpoznaje naglosc reakcji kierowcy i zwiekszajac odpowiednio nacisk na pedal hamulca, ustala maksymalny wydatek ukladu hamulcowego - czyli taki, który aktywuje ABS. Dzieki systemowi Nissan Brake Assist wszyscy kierowcy, niezaleznie od swych umiejetnosci, beda mogli w pelni wykorzystac wlasnosci ukladu hamulcowego i uzyskac mozliwie najkrótsza droge hamowania.
			 
			
					
				
				: 2012-02-20, 15:11
				autor: Piotrek_S
				bombel pisze:Uklad wspomagania awaryjnego hamowania (Mechanical Brake Assist). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych pojazdów posiadajacych w standardowym wyposazeniu system rozpoznajacy sytuacje naglego hamowania. System Brake Assist, stanowiac integralny element ukladu przeciwposlizgowego ABS, rozpoznaje naglosc reakcji kierowcy i zwiekszajac odpowiednio nacisk na pedal hamulca, ustala maksymalny wydatek ukladu hamulcowego - czyli taki, który aktywuje ABS. Dzieki systemowi Nissan Brake Assist wszyscy kierowcy, niezaleznie od swych umiejetnosci, beda mogli w pelni wykorzystac wlasnosci ukladu hamulcowego i uzyskac mozliwie najkrótsza droge hamowania.
Czyli wychodzi z tego, że system siedzi w pompie ABSu. Czy w przedlifotwych też był BAS ? W niektórych P11 jest ta sama pompa ABSu co w P11.144.
 
			
					
				
				: 2012-02-20, 15:22
				autor: bombel
				Piotrek_S pisze:Czy w przedlifotwych też był BAS ? 
Jak wcześniej pisałem nie było. Sama pompa to nie wszystko. Pewnie sterowniki sa inne
 
			
					
				
				: 2012-02-20, 15:35
				autor: Piotrek_S
				bombel pisze:Jak wcześniej pisałem nie było. Sama pompa to nie wszystko. Pewnie sterowniki sa inne
W po lifotwych sterownik jest zintegrowany z pompa, w P11 sterownik był w nogach pasażera a pompa pod maską - ale nie we wszystkich - niektóre P11 miały pompe ze sterownikiem - taką jak w po lifotowych. 
Choć pewnie jest tak jak piszesz - z zewnątrz wygląda na to samo, a w środku co innego.
Znalazłem fajnego PDFa, który opisuje sposób działania BAS 
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_264_d1.pdf 
			
					
				
				: 2012-02-21, 13:30
				autor: jswistow
				u mnie system BAS jest i mam wersje przed liftem(produkcja luty 99 roku)wersja competence,
			 
			
					
				
				: 2012-02-21, 13:34
				autor: Piotrek_S
				jswistow pisze:u mnie system BAS jest i mam wersje przed liftem(produkcja luty 99 roku)wersja competence,
Twoja pompa ABSu wygląda tak?
 
 
a nie tak:
 
 
prawda ?
 
			
					
				
				: 2012-02-21, 13:37
				autor: jswistow
				dokładnie tak jak na pierwszej fotce
			 
			
					
				
				: 2012-02-21, 13:39
				autor: Piotrek_S
				No właśnie - ciekawe czy ktoś jeszcze kto ma taką pompę w P11 ma BAS.
Ta pierwsza pompa jest zintegrowana ze sterownikiem ABSu - takie były w P11.144 i w niektórych P11. Ta druga jest od wersji gdzie sterownik ABSu jest w nogach pasażera - te były tylko w P11.
			 
			
					
				
				: 2012-02-21, 15:24
				autor: bombel
				u mnie system BAS jest i mam wersje przed liftem(produkcja luty 99 roku)wersja competence,
Może, że już rocznik ten co P11.144 to wsadzili na próbę (czasem tak jest)
 
			
					
				
				: 2012-02-21, 15:27
				autor: Piotrek_S
				bombel pisze:u mnie system BAS jest i mam wersje przed liftem(produkcja luty 99 roku)wersja competence,
Może, że już rocznik ten co P11.144 to wsadzili na próbę (czasem tak jest)
 
Mój znajomy ma roczniku 97 ten sterownik od ABSu co jswistow - jak będzie okazja to podpytam go o BAS.
 
			
					
				
				: 2012-02-21, 15:50
				autor: ulisses
				Piotrek_S, jak pamiętasz ja też mam u siebie tą nowszą wersję pompy ABS ale BAS-a nie mam lub też nie wiem, że mam 

 BTW jak to sprawdzić?
 
			 
			
					
				
				: 2012-02-21, 15:52
				autor: Piotrek_S
				ulisses pisze:Piotrek_S, jak pamiętasz ja też mam u siebie tą nowszą wersję pompy ABS ale BAS-a nie mam lub też nie wiem, że mam 

 BTW jak to sprawdzić?
 
No faktycznie - Ty też masz. To tak jak pisał Bombel spróbuj - zahamuj awaryjnie, ale nie z całą mocą 

 System powinien dociągnąć  hamulce tak by zadziałał momentalnie ABS.
 
			
					
				
				: 2012-02-21, 15:55
				autor: ulisses
				Popróbuję i dam znać 
 
Edit: No i sprawdziłem, nie mam BAS-a, po kopnięciu w pedał hamulce od razu odpuszczają.
 
			
					
				
				: 2012-02-21, 16:12
				autor: bombel
				Ja czasem sonie kopie w hamulec szybko ale lekko i czuć, jakbym do oporu wcisnał pedał
			 
			
					
				
				: 2012-02-22, 07:48
				autor: jswistow
				a ja mam jeszcze takie pytanie
jak odłączyć tą wtyczkę od pompy abs przy tej na pierwszej fotce,
jest jakoś zabezpieczona czy coś bo próbował zdjąć ja u siebie i nie chce zejść a zabezpieczenia co takiego nie widziałem
			 
			
					
				
				: 2012-02-22, 10:43
				autor: Piotrek_S
				jswistow pisze:a ja mam jeszcze takie pytanie
jak odłączyć tą wtyczkę od pompy abs przy tej na pierwszej fotce,
jest jakoś zabezpieczona czy coś bo próbował zdjąć ja u siebie i nie chce zejść a zabezpieczenia co takiego nie widziałem
Wtyczka ma zabezpieczenie - trzeba je wysunąć w stronę reflektora. Czyli stojąc przodem do przodu auta wyciągasz taki wystający czarny kawałek plastiku z wtyczki do siebie 

 Może iść ciężko jak nie było dawno otwierane.
 
			
					
				
				: 2012-02-22, 10:49
				autor: jswistow
				ok dzięki za info