Strona 1 z 1
					
				[P12] Wymiana płynu chłodniczego
				: 2010-10-09, 11:53
				autor: piotrekrsl
				Witam...
Jestem w trakcie wymiany płynów w moim P12 sedan. ( w nocy już niskie temp więc postanowiłem się za to wziąść).
Wymieniłem już olej i filtr ( ku mojemu zaskoczeniu dojście bardzo dobre).
Chcę wymienić cały płyn w chłodnicy....i tutaj mam pytanie (może głupie) : Gdzie znajdę spust?? W jaki sposób się go spuszcza? Auto kupione nie dawno i wolałbym wymienić....
Szukałem w książce ale nie widzę...Bardzo proszę o pomoc , może jakieś zdjęcia:)
Będę wdzięczny , pozdrawiam
			 
			
					
				
				: 2010-10-09, 18:39
				autor: homik123456
				Zapewne bedzie na dole chlodnicy. Albo taki motylek albo taki nie wystajacy na "krzyzak".
Tak ja mam u siebie a ze to NISSAN to zapewne tak samo.
			 
			
					
				
				: 2010-10-09, 19:15
				autor: krzysiek1958
				Zeby wypuscic plyn z chlodnicy nalezy sciagnac dolny waz  z chlodnicy.
			 
			
					
				
				: 2010-10-23, 23:15
				autor: dziki-toy
				A nie lepiej kupić sobie tester płynu za 10zł i sprawdzić jaką ma temperaturę zamarzania??
			 
			
					
				
				: 2011-11-15, 22:01
				autor: Gumis1973
				krzysiek1958 pisze:Zeby wypuscic plyn z chlodnicy nalezy sciagnac dolny waz  z chlodnicy.
No i tak zrobiłem zeszło około 2 l płynu  

  podobno pełen układ ma ponad 6 litrów. Żeby było śmieszniej udał się wlać koło 3,5 litra.
Czy ktoś mi zdradzi tajemnicę dlaczego tylko tyle się zmieściło.
Aha i czy układ jest samoodpowietrzający?
 
			 
			
					
				
				: 2011-11-15, 22:43
				autor: homik123456
				Bo moze niewylales tego co w bloku silnika jest:-)
A 6 litrow to troche duzo by bylo.
			 
			
					
				
				: 2011-11-24, 00:26
				autor: Gumis1973
				Z silnika wydmuchałem 

 6 litrów podaje producent.
 
			 
			
					
				
				: 2011-11-24, 01:37
				autor: homik123456
				Ok spoko. Juz niec nie mowie:-)
			 
			
					
				
				: 2011-11-24, 16:27
				autor: jawert
				jaki silnik?
jest serwisówka tam wystarczy spojrzeć
QG/QR - spust poprzez dolny wąż z chłodnicy (oczywiście korek od chłodnicy zdjęty - powietrze musi wejść) i korek spustowy w bloku silnika - ok 7 ltr
YD jak powyżej plus korek do wpuszczania powietrza podczas zlewania płynu - ok 9 ltr
			 
			
					
				
				: 2011-11-25, 02:22
				autor: Gumis1973
				No i właśnie tak robiłem i się zdziwiłem bo upychałem jak mogłem i niestety nie wejdzie 6,7 litra  
 
Czy jest możliwe, że na przykład termostat jest uszkodzony i nie zejdzie cały płyn?
 
			 
			
					
				
				: 2011-11-25, 08:04
				autor: jawert
				termostat chyba nie - powinno wyjść z silnika, może w nagrzewnicy zostało 
(z tego co pamiętam - ale to z innych samochodów to nagrzew powinien być na full na ciepłe otwarty)
gdzie są forumowi fachowcy od tych spraw?
			 
			
					
				
				: 2011-12-02, 07:59
				autor: keey
				Wymiana płynu chłodniczego w P12 to jakaś paranoja. Jak już napisano, po zdjęciu dolnego węża zleci 1-2 litry. Poradziłem sobie w ten sposób, że uruchomiłem auto żeby silnik się nagrzał. W międzyczasie z dolnego węża wyleciało kilka literków. W sumie zeszło nieco ponad 5 litrów. Potem dolewki w zbiorniczku aż poziom ustalił się na środek pomiędzy min i max.
			 
			
					
				
				: 2011-12-12, 22:42
				autor: HAL-9000
				Witam. Przeoczyliście pewną kluczową rzecz. Wystarczyło bowiem rzucić okiem w dokumentacje techniczną autka;) Engine -> Engine Cooling System.
Wniosek też płynie z tego taki że nie jest to układ samoodpowietrzający się.
W trakcie wymiany rozrządu udało mi się zrzucić wszystko gdyż musiałem zdjąć pompe wody, odkręcenie tej śrubki uwolni jednak przynajmniej kolejne dwa litry. Zwykła dziesiątka z uszczelką celulozową pod spodem. Tak samo też należy ją delikatnie odkręcać na etapie odpowietrzania układu i pozwolić na ucieczke powietrza. Panowie, weźcie pod uwage że 6 litrów to całkowita pojemność układu, jednak nigdy nie uda się tego w pełni spuścić, tak jak z olejami naprzykład. Zawsze gdzieś coś zostanie.