Strona 1 z 2

[P11/WP11] klima z lifta do gt

: 2010-08-02, 21:02
autor: maly447
mam pytanie, da rade zapodać klimatronik z p11 lift do gt z 97 z całym tym panele? pytanie drugi szyber elektrycznie sterowany orginał z p11 czy to da rady zapodać do swojego? jak tak to czy ktoś zna taką firme z pod warszawy?

: 2010-08-02, 21:24
autor: nice-wawa
Kolego klimatronik nie składa się z samego panela ale też z czujników wg. których sterownik dobiera temp. nawiewu .
Za dużą kasę trzeba by wydać żeby to sprawnie działało .
Kolego co do szyberdachu to też bym sobie odpuścił montaż oryginalnego szyberdachu choć fajna sprawa .
Oryginalnie jak jest zamontowany szyberdach to masz poprowadzone odpływy.
Powiem krótko pomysły fajne na usprawnienie samochodu , ale w pierwszej kolejności znajdź magika który to dobrze zrobi i dostaniesz gwarancję .

: 2010-08-02, 23:43
autor: janusz
Montując szyberdach - czyt. dokładając/wycinając dziurę w dachu osłabiasz konstrukcję dachu, przez co samochód nie jest już tak sztywny. Do oryginalnych szyberdachów dachy są przystosowane do tego - blacha jest odpowiednio powyginana, żeby wzmocnić konstrukcje. Tak samo jak z dachami typu targa - progi są dużo mocniejsze. Dodatkowo jest odprowadzanie wody/deszczówki słupkami więc środka Ci nie zaleje.
Jeśli masz już u siebie szyber manual to ja nie widzę przeciwwskazań na zamianę na automat.
Co do klimy - nie warto. Jakbyś nie miał w oryginale, a miał wiązkę pociągniętą pod klimatronik to czemu nie warto wsadzić - ja u siebie tak miałem. Brak klimy a wiązka jest. Klima kompletna dorwana wsadzona i wszystko śmiga jak ta lala.

: 2010-08-02, 23:46
autor: maly447
czyli kicha z pomysłów hehe no nnic warto było zapytać

[ Dodano: 2010-08-03, 00:48 ]
lubie ten samochód ale dorwała mnie monotonnia i tak kombinuje

: 2010-08-03, 10:37
autor: Sajmooon
To jak dorwała Cie monotonia to popraw trochę osiągi, stylistykę zewnętrzną ;)

: 2010-08-04, 21:10
autor: maly447
niwiem czy wiesz ale stylistyka to akurat strona tego auta najmocniejsza poza tym osiągi mi wystarczają

[ Dodano: 2010-08-04, 22:11 ]
ja jestem gadżeciaż i stąd te pytania

: 2010-08-04, 23:31
autor: Sajmooon
Jeżeli jesteś gadżeciaż to zamontuj na jakimś patencie elektrycznie składane lusterka najlepiej z pilota, odpalanie silnika z pilota to są wg mnie mocne gadżety

[P11/WP11] przekładka klimatronika z polift

: 2014-09-07, 11:08
autor: Pablo's
mam pytanie czy ktoś już to robił lub próbował? Chodzi o przełożenie panela z p11 po lift do p11 przed liftem. Zamierzam przerobić ten cały panel z radiem i tymi całymi gratami ale tak aby mieć miejsce na radio 2DIN co poza panelem z klimatronika jest potrzebne, jak wygląda układ elektryczny klimy w p11 po lifcie

: 2014-09-07, 11:45
autor: marlos90
zakładając że masz klimę to potrzebujesz:

panel klimatronika
cały nadmuch który jest na tunelu środkowym, razem z silniczkiem, przekaźnikami i instalacją elektryczną która idzie do panelu
radio / ramka radia + włącznik awaryjnych ( radia 2din tam nie wciśniesz )
ramka zegarów (aby mieć wszystko w kolorze) + czujnik temperatury wewnętrznej + rurka którą łączy się czujnik z nadmuchem
czujnik nasłonecznienia z pod szyby + wtyczka z kablami

i sporo chęci aby to połączyć

: 2014-09-07, 12:23
autor: DubSon
Klimatronik w P11.144 jest serowany z ECU silnika :)

: 2014-09-07, 12:26
autor: Pablo's
no to trzeba zacząć kompletowanie gratów a odnośnie radia 2 DIN to wystarczy panel płaski zamontowanie tego wszystkiego w nowej ramce zrobionej pod wymiar i podłączenie wszystkiego. Odnośnie panelu to pc-car i lata jak talala.

tylko dostać te wszystkie graty i trzeba działać

[ Dodano: 2014-09-07, 13:27 ]
DubSon pisze:Klimatronik w P11.144 jest serowany z ECU silnika :)
o kurcze to coś nowego

[ Dodano: 2014-09-07, 13:48 ]
ok wszystko fajnie a jak mieli to ogarnięte w p11 JDM bo tam panel podobny był do tego naszego.

: 2014-09-07, 12:56
autor: Zielkq
Pablo's pisze: ok wszystko fajnie a jak mieli to ogarnięte w p11 JDM bo tam panel podobny był do tego naszego.
Jak podobny?
http://nissancars.kamikaze-drive.com/PRIMERA002I.JPG

: 2014-09-07, 13:13
autor: janusz
DubSon pisze:Klimatronik w P11.144 jest serowany z ECU silnika :)
Nie pisz głupot. Klimatronik w P11.144 ma swojego kompa w panelu.


Jeśli miałbym zakładać klimatronika do P11 to wziąłbym graty z Infiniti G20

Obrazek

: 2014-09-07, 13:27
autor: Arias
janusz, dobrze prawi, ja poluje chociaż na sam panel pod 2 diny jak na zdjęciu, sterowanie klimą swoje troszkę zmodyfikowane, a powyżej radyjo 2din z dupnym wyświetlaczem :D btw. zaje_iste wnętrze

: 2014-09-07, 13:40
autor: DubSon
janusz pisze:Nie pisz głupot.
Pisze to co wyczytałem tutaj :)
M. in. odnośnie swapów w P11.144.

viewtopic.php?p=328720#328720
viewtopic.php?p=346358#346358

: 2014-09-07, 13:51
autor: janusz
DubSon, a mam wrzucić Ci schematy z P11.144, żeby udowodnić, że ECU nie steruje klimatronikiem? ECU dostaje tylko info od kompa klimy o tym, że ma włączyć wiatraki na chłodnicy.

: 2014-09-07, 14:18
autor: DubSon
Mi nie musisz :)
Możesz posiadaczom, którzy tak twierdzą :)

: 2014-09-07, 17:49
autor: Pablo's
no to juz szukam gratow z g20 panel juz jest teraz jeszcze ramka
:->

: 2014-09-07, 19:06
autor: bombel
janusz, w manualu jest napisane, że ECU zbiera informacje z czujników i m in. steruje klimą

ec_sr20 str 22

[ Dodano: 2014-09-07, 20:07 ]
Pomijam też to, że są inne kom presory klimy. W p11 działą ciągle a w P11.144 się rozłacza

: 2014-09-07, 19:24
autor: janusz
Bombel w żadnym z wypadków - na potwierdzenie schemat z manuala do P11.144. W P11 kompresor nie działa cały czas - działa cyklicznie - 30-50sekund pracuje, potem się wyłącza na taki sam okres czasu. Inaczej przegrzałby się. Co więcej kompresor w P11 ma stałą objętość.
Prędzej podejrzewałbym, że kompresor w P11.144 pracuje w sposób ciągły. Co więcej jest to kompresor o zmiennej objętości.

Obrazek

: 2014-09-07, 19:29
autor: Arias
bombel pisze:W p11 działą ciągle a w P11.144 się rozłacza
to ja nie wiem co ja mam w moim P11GT, że się kompresor co jakiś czas wyłącza. Jak kiedyś zostawilem samochód zapalony z załączoną klimą i rozmawiałem na zewnątrz z kumplem to mi mówił że moja Prima na niego warczy :P Bo się zmieniał dzwięk silnika przy włączaniu i wyłączaniu klimy :P

: 2014-09-07, 19:43
autor: bombel
janusz, na swoim schemacie masz ECM jak byk

: 2014-09-07, 20:09
autor: janusz
Bombel, tak jest ECM, jednak poza załączaniem kompresora i wiatraków na chłodnicy to on raczej nic nie ma wspólnego z klimą. No przepraszam zbiera jeszcze info o ciśnieniu w układzie. Ale komp od klimy też je dostaje. Jest jeszcze "Refrigerant Pressure Sensor" czyli czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego - ale jak przewertowałem rozdział HA w manualu to nie mogłem znaleźć jego lokalizacji :D . W zasadzie jego funkcję może pełnić "Dual Pressure Switch" lub "Triple Pressure Switch".

Podejrzewam, że ten "Refrigerant Pressure Sensor" z racji, że ma 3 przewody (zasilanie, masa i syg. wyjściowy) to nie jest nic innego jak zwykły dzielnik rezystancyjny. Gdzie wartość jednego z rezystorów będzie się zmieniać proporcjonalnie do ciśnienia w układzie. Całość będzie wykonana za zwykłej membranie krzemowej, na której będzie jeden (lub dwa) rezystor piezo. Całość wykonana metodami mikroobróbki mechanicznej :] Do tego trochę trawienia w KOH+IPA i procesy dyfuzji, żeby zrobić rezystory piezo.

: 2014-09-07, 20:19
autor: Pablo's
czyli reasumując nie powinno być większych problemów z podłączeniem panelu z klimatronika

: 2014-09-07, 21:10
autor: wod2u
Obstawiam, że jeżeli jest jakiś sygnał z klimy do ECU to m.in. po to, żeby sterować krokowcem - podbić obroty przy włączeniu klimy (pod obciążeniem).

: 2014-09-07, 21:12
autor: bombel
Komp zbiera tez info z czujnikow temperatury w dolocie i przekazuje je do klimy. Trzeba Adamusa wywolac do tablicy czy jemu dziala na innym kompie

: 2014-09-07, 21:17
autor: janusz
Wod2u, zawór IACV załatwia sprawę - podłączony jest równolegle do kompresora.

Bombel, Ad@amus jeszcze się za to nie zabrał :] , walczy z innymi rzeczami - kunami pod maską :d

BTW. A co ma temperatura powietrza w dolocie do klimy?!

: 2014-09-07, 21:20
autor: bombel
janusz ma. Ponizej pewnej temperatury klima sie nie zalacza. Do tego trzeba do p11 czujnik nasłonecznienia przeszczepic

: 2014-09-07, 21:29
autor: janusz
Bombel, pierwsze słyszę. To w takim razie po co w lecie klima jak stoję w korku?! Wiadomo stoi się w korku to temp. na początku dolotu dochodzi do 70°C i więcej - sprawdzałem, mam pomiar temp w tym miejscu) i to jakoś nie przeszkadza w załączeniu klimy. Jeśli się klima nie załączy to się ugotuję w środku, a przecież po to jest klima, żeby mieć ten luksus i nie było tego efektu.

Zarówno P10 jak i P11 nie miało czujnika temp. w dolocie i wszystko działało i działa nadal. To, że klima najefektywniej działa przy prędkości powyżej 60km/h to sprawdziłem osobiście.

Nie tylko czujnik nasłonecznienia trzeba przeszczepić, także czujnik temp. w aucie i trochę wiązki przewodów.

: 2014-09-07, 21:37
autor: Ad@mus
janusz, po co tłumaczyć jak działa? :)