Strona 1 z 2
[P11/WP11] klima z lifta do gt
: 2010-08-02, 21:02
autor: maly447
mam pytanie, da rade zapodać klimatronik z p11 lift do gt z 97 z całym tym panele? pytanie drugi szyber elektrycznie sterowany orginał z p11 czy to da rady zapodać do swojego? jak tak to czy ktoś zna taką firme z pod warszawy?
: 2010-08-02, 21:24
autor: nice-wawa
Kolego klimatronik nie składa się z samego panela ale też z czujników wg. których sterownik dobiera temp. nawiewu .
Za dużą kasę trzeba by wydać żeby to sprawnie działało .
Kolego co do szyberdachu to też bym sobie odpuścił montaż oryginalnego szyberdachu choć fajna sprawa .
Oryginalnie jak jest zamontowany szyberdach to masz poprowadzone odpływy.
Powiem krótko pomysły fajne na usprawnienie samochodu , ale w pierwszej kolejności znajdź magika który to dobrze zrobi i dostaniesz gwarancję .
: 2010-08-02, 23:43
autor: janusz
Montując szyberdach - czyt. dokładając/wycinając dziurę w dachu osłabiasz konstrukcję dachu, przez co samochód nie jest już tak sztywny. Do oryginalnych szyberdachów dachy są przystosowane do tego - blacha jest odpowiednio powyginana, żeby wzmocnić konstrukcje. Tak samo jak z dachami typu targa - progi są dużo mocniejsze. Dodatkowo jest odprowadzanie wody/deszczówki słupkami więc środka Ci nie zaleje.
Jeśli masz już u siebie szyber manual to ja nie widzę przeciwwskazań na zamianę na automat.
Co do klimy - nie warto. Jakbyś nie miał w oryginale, a miał wiązkę pociągniętą pod klimatronik to czemu nie warto wsadzić - ja u siebie tak miałem. Brak klimy a wiązka jest. Klima kompletna dorwana wsadzona i wszystko śmiga jak ta lala.
: 2010-08-02, 23:46
autor: maly447
czyli kicha z pomysłów hehe no nnic warto było zapytać
[ Dodano: 2010-08-03, 00:48 ]
lubie ten samochód ale dorwała mnie monotonnia i tak kombinuje
: 2010-08-03, 10:37
autor: Sajmooon
To jak dorwała Cie monotonia to popraw trochę osiągi, stylistykę zewnętrzną

: 2010-08-04, 21:10
autor: maly447
niwiem czy wiesz ale stylistyka to akurat strona tego auta najmocniejsza poza tym osiągi mi wystarczają
[ Dodano: 2010-08-04, 22:11 ]
ja jestem gadżeciaż i stąd te pytania
: 2010-08-04, 23:31
autor: Sajmooon
Jeżeli jesteś gadżeciaż to zamontuj na jakimś patencie elektrycznie składane lusterka najlepiej z pilota, odpalanie silnika z pilota to są wg mnie mocne gadżety
[P11/WP11] przekładka klimatronika z polift
: 2014-09-07, 11:08
autor: Pablo's
mam pytanie czy ktoś już to robił lub próbował? Chodzi o przełożenie panela z p11 po lift do p11 przed liftem. Zamierzam przerobić ten cały panel z radiem i tymi całymi gratami ale tak aby mieć miejsce na radio 2DIN co poza panelem z klimatronika jest potrzebne, jak wygląda układ elektryczny klimy w p11 po lifcie
: 2014-09-07, 11:45
autor: marlos90
zakładając że masz klimę to potrzebujesz:
panel klimatronika
cały nadmuch który jest na tunelu środkowym, razem z silniczkiem, przekaźnikami i instalacją elektryczną która idzie do panelu
radio / ramka radia + włącznik awaryjnych ( radia 2din tam nie wciśniesz )
ramka zegarów (aby mieć wszystko w kolorze) + czujnik temperatury wewnętrznej + rurka którą łączy się czujnik z nadmuchem
czujnik nasłonecznienia z pod szyby + wtyczka z kablami
i sporo chęci aby to połączyć
: 2014-09-07, 12:23
autor: DubSon
Klimatronik w P11.144 jest serowany z ECU silnika

: 2014-09-07, 12:26
autor: Pablo's
no to trzeba zacząć kompletowanie gratów a odnośnie radia 2 DIN to wystarczy panel płaski zamontowanie tego wszystkiego w nowej ramce zrobionej pod wymiar i podłączenie wszystkiego. Odnośnie panelu to pc-car i lata jak talala.
tylko dostać te wszystkie graty i trzeba działać
[ Dodano: 2014-09-07, 13:27 ]
DubSon pisze:Klimatronik w P11.144 jest serowany z ECU silnika

o kurcze to coś nowego
[ Dodano: 2014-09-07, 13:48 ]
ok wszystko fajnie a jak mieli to ogarnięte w p11 JDM bo tam panel podobny był do tego naszego.
: 2014-09-07, 12:56
autor: Zielkq
Pablo's pisze:
ok wszystko fajnie a jak mieli to ogarnięte w p11 JDM bo tam panel podobny był do tego naszego.
Jak podobny?
http://nissancars.kamikaze-drive.com/PRIMERA002I.JPG
: 2014-09-07, 13:13
autor: janusz
DubSon pisze:Klimatronik w P11.144 jest serowany z ECU silnika

Nie pisz głupot. Klimatronik w P11.144 ma swojego kompa w panelu.
Jeśli miałbym zakładać klimatronika do P11 to wziąłbym graty z Infiniti G20

: 2014-09-07, 13:27
autor: Arias
janusz, dobrze prawi, ja poluje chociaż na sam panel pod 2 diny jak na zdjęciu, sterowanie klimą swoje troszkę zmodyfikowane, a powyżej radyjo 2din z dupnym wyświetlaczem

btw. zaje_iste wnętrze
: 2014-09-07, 13:40
autor: DubSon
janusz pisze:Nie pisz głupot.
Pisze to co wyczytałem tutaj

M. in. odnośnie swapów w P11.144.
viewtopic.php?p=328720#328720
viewtopic.php?p=346358#346358
: 2014-09-07, 13:51
autor: janusz
DubSon, a mam wrzucić Ci schematy z P11.144, żeby udowodnić, że ECU nie steruje klimatronikiem? ECU dostaje tylko info od kompa klimy o tym, że ma włączyć wiatraki na chłodnicy.
: 2014-09-07, 14:18
autor: DubSon
Mi nie musisz

Możesz posiadaczom, którzy tak twierdzą

: 2014-09-07, 17:49
autor: Pablo's
no to juz szukam gratow z g20 panel juz jest teraz jeszcze ramka

: 2014-09-07, 19:06
autor: bombel
janusz, w manualu jest napisane, że ECU zbiera informacje z czujników i m in. steruje klimą
ec_sr20 str 22
[ Dodano: 2014-09-07, 20:07 ]
Pomijam też to, że są inne kom presory klimy. W p11 działą ciągle a w P11.144 się rozłacza
: 2014-09-07, 19:24
autor: janusz
Bombel w żadnym z wypadków - na potwierdzenie schemat z manuala do P11.144. W P11 kompresor nie działa cały czas - działa cyklicznie - 30-50sekund pracuje, potem się wyłącza na taki sam okres czasu. Inaczej przegrzałby się. Co więcej kompresor w P11 ma stałą objętość.
Prędzej podejrzewałbym, że kompresor w P11.144 pracuje w sposób ciągły. Co więcej jest to kompresor o zmiennej objętości.

: 2014-09-07, 19:29
autor: Arias
bombel pisze:W p11 działą ciągle a w P11.144 się rozłacza
to ja nie wiem co ja mam w moim P11GT, że się kompresor co jakiś czas wyłącza. Jak kiedyś zostawilem samochód zapalony z załączoną klimą i rozmawiałem na zewnątrz z kumplem to mi mówił że moja Prima na niego warczy

Bo się zmieniał dzwięk silnika przy włączaniu i wyłączaniu klimy

: 2014-09-07, 19:43
autor: bombel
janusz, na swoim schemacie masz ECM jak byk
: 2014-09-07, 20:09
autor: janusz
Bombel, tak jest ECM, jednak poza załączaniem kompresora i wiatraków na chłodnicy to on raczej nic nie ma wspólnego z klimą. No przepraszam zbiera jeszcze info o ciśnieniu w układzie. Ale komp od klimy też je dostaje. Jest jeszcze "Refrigerant Pressure Sensor" czyli czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego - ale jak przewertowałem rozdział HA w manualu to nie mogłem znaleźć jego lokalizacji

. W zasadzie jego funkcję może pełnić "Dual Pressure Switch" lub "Triple Pressure Switch".
Podejrzewam, że ten "Refrigerant Pressure Sensor" z racji, że ma 3 przewody (zasilanie, masa i syg. wyjściowy) to nie jest nic innego jak zwykły dzielnik rezystancyjny. Gdzie wartość jednego z rezystorów będzie się zmieniać proporcjonalnie do ciśnienia w układzie. Całość będzie wykonana za zwykłej membranie krzemowej, na której będzie jeden (lub dwa) rezystor piezo. Całość wykonana metodami mikroobróbki mechanicznej
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Do tego trochę trawienia w KOH+IPA i procesy dyfuzji, żeby zrobić rezystory piezo.
: 2014-09-07, 20:19
autor: Pablo's
czyli reasumując nie powinno być większych problemów z podłączeniem panelu z klimatronika
: 2014-09-07, 21:10
autor: wod2u
Obstawiam, że jeżeli jest jakiś sygnał z klimy do ECU to m.in. po to, żeby sterować krokowcem - podbić obroty przy włączeniu klimy (pod obciążeniem).
: 2014-09-07, 21:12
autor: bombel
Komp zbiera tez info z czujnikow temperatury w dolocie i przekazuje je do klimy. Trzeba Adamusa wywolac do tablicy czy jemu dziala na innym kompie
: 2014-09-07, 21:17
autor: janusz
Wod2u, zawór IACV załatwia sprawę - podłączony jest równolegle do kompresora.
Bombel,
Ad@amus jeszcze się za to nie zabrał
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
, walczy z innymi rzeczami - kunami pod maską
BTW. A co ma temperatura powietrza w dolocie do klimy?!
: 2014-09-07, 21:20
autor: bombel
janusz ma. Ponizej pewnej temperatury klima sie nie zalacza. Do tego trzeba do p11 czujnik nasłonecznienia przeszczepic
: 2014-09-07, 21:29
autor: janusz
Bombel, pierwsze słyszę. To w takim razie po co w lecie klima jak stoję w korku?! Wiadomo stoi się w korku to temp. na początku dolotu dochodzi do 70°C i więcej - sprawdzałem, mam pomiar temp w tym miejscu) i to jakoś nie przeszkadza w załączeniu klimy. Jeśli się klima nie załączy to się ugotuję w środku, a przecież po to jest klima, żeby mieć ten luksus i nie było tego efektu.
Zarówno P10 jak i P11 nie miało czujnika temp. w dolocie i wszystko działało i działa nadal. To, że klima najefektywniej działa przy prędkości powyżej 60km/h to sprawdziłem osobiście.
Nie tylko czujnik nasłonecznienia trzeba przeszczepić, także czujnik temp. w aucie i trochę wiązki przewodów.
: 2014-09-07, 21:37
autor: Ad@mus
janusz, po co tłumaczyć jak działa?
