Podpięcie sterownika zamka centralnego z pilotem pod centralny zamek Nissan Primera P11
: 2020-11-28, 19:40
Witajcie,
jeżeli ktoś tak jak ja miał problem z podpięciem centralki (zamiennika) pod centralny zamek w Nissan Primera P11.
Mała instrukcja na przykładzie sterownika Blow s4.
Sterownik centralnego zamka znajduje się po lewej stronie od sprzęgła za plastikową pokrywą. Sam sterownik przykręcony jest do ramy dwoma śrubkami. Odkręcamy go i tak jak na zdjęciu poniżej mamy dwie wtyczki.
Opis kostki otwieranie i zamykanie.
OTWIERANIE: Podajemy masę na przewód żółty z niebieskim paskiem i srebrnymi kropkami
ZAMYKANIE: Podajemy masę na przewód zielony z czerwonym paskiem i srebrnymi kropkami
Podłączenie sterownika. W przypadku różnych producentów kolorystyka i opis kabli może się różnić. W moim wypadku był to sterownik Blow s4. Pomijam podłączenie migaczy. UWAGA: jeżeli podajesz masę na przewody kluczyk musi być wyjęty ze stacyjki. W przeciwnym wypadku podanie masy na właściwe przewody nie zadziała. Prawdopodobnie jest to blokada, żeby nie zamknąć samochodu z kluczykiem w stacyjce.
Schemat sterownika Blow S4.
Otwieranie i zamykanie w Nissan Primera P11 jest sterowane masą. Czyli zwarcie masy do wyżej opisanych przewodów powoduje zamknięcie lub otwarcie wszystkich drzwi pojazdu i bagażnika. Oczywiście pod warunkiem, że siłowniki i centralny zamek działają. Czyli samochód otwierany bądź zamykany z kluczyka rygluje bądź odmyka drzwi.
Przewód otwierania ze sterownika Blow s4 (biało czarny) lutujemy bądź spinamy specjalną kostką do przewodu otwierania w centralce żółty z niebieskim paskiem i srebrnymi kropkami.
Przewód zamykania ze sterownika Blow s4 (białoy) lutujemy bądź spinamy specjalną kostką do przewodu zamykania w centralce zielony z czerwonym paskiem i srebrnymi kropkami.
Sterownik Blow S4 musimy zasilić dowolnym przewodem plusowym na którym zawsze mamy napięcie lub bezpośrednio z akumulatora. Oraz podpiąć pod masę w samochodzie ja zrobiłem to jak na poniższym rysunku masę wziąłem spod śrubki mocującej otwieranie maski. Natomiast przewód czerwony czyli plus zasiliłem z przewodu białego z niebieskim paskiem z drugiej kostki sterownika (nie wiem od czego to dlatego to na własną odpowiedzialność). Najlepiej kabelek plusowy przeciągnąć od akumulatora.
Podpięcie według schematu z instrukcji.
jeżeli ktoś tak jak ja miał problem z podpięciem centralki (zamiennika) pod centralny zamek w Nissan Primera P11.
Mała instrukcja na przykładzie sterownika Blow s4.
Sterownik centralnego zamka znajduje się po lewej stronie od sprzęgła za plastikową pokrywą. Sam sterownik przykręcony jest do ramy dwoma śrubkami. Odkręcamy go i tak jak na zdjęciu poniżej mamy dwie wtyczki.
Opis kostki otwieranie i zamykanie.
OTWIERANIE: Podajemy masę na przewód żółty z niebieskim paskiem i srebrnymi kropkami
ZAMYKANIE: Podajemy masę na przewód zielony z czerwonym paskiem i srebrnymi kropkami
Podłączenie sterownika. W przypadku różnych producentów kolorystyka i opis kabli może się różnić. W moim wypadku był to sterownik Blow s4. Pomijam podłączenie migaczy. UWAGA: jeżeli podajesz masę na przewody kluczyk musi być wyjęty ze stacyjki. W przeciwnym wypadku podanie masy na właściwe przewody nie zadziała. Prawdopodobnie jest to blokada, żeby nie zamknąć samochodu z kluczykiem w stacyjce.
Schemat sterownika Blow S4.
Otwieranie i zamykanie w Nissan Primera P11 jest sterowane masą. Czyli zwarcie masy do wyżej opisanych przewodów powoduje zamknięcie lub otwarcie wszystkich drzwi pojazdu i bagażnika. Oczywiście pod warunkiem, że siłowniki i centralny zamek działają. Czyli samochód otwierany bądź zamykany z kluczyka rygluje bądź odmyka drzwi.
Przewód otwierania ze sterownika Blow s4 (biało czarny) lutujemy bądź spinamy specjalną kostką do przewodu otwierania w centralce żółty z niebieskim paskiem i srebrnymi kropkami.
Przewód zamykania ze sterownika Blow s4 (białoy) lutujemy bądź spinamy specjalną kostką do przewodu zamykania w centralce zielony z czerwonym paskiem i srebrnymi kropkami.
Sterownik Blow S4 musimy zasilić dowolnym przewodem plusowym na którym zawsze mamy napięcie lub bezpośrednio z akumulatora. Oraz podpiąć pod masę w samochodzie ja zrobiłem to jak na poniższym rysunku masę wziąłem spod śrubki mocującej otwieranie maski. Natomiast przewód czerwony czyli plus zasiliłem z przewodu białego z niebieskim paskiem z drugiej kostki sterownika (nie wiem od czego to dlatego to na własną odpowiedzialność). Najlepiej kabelek plusowy przeciągnąć od akumulatora.
Podpięcie według schematu z instrukcji.