Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Podpięcie sterownika zamka centralnego z pilotem pod centralny zamek Nissan Primera P11

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

sinsk
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2018-09-27, 12:11

Podpięcie sterownika zamka centralnego z pilotem pod centralny zamek Nissan Primera P11

Post autor: sinsk » 2020-11-28, 19:40

Witajcie,
jeżeli ktoś tak jak ja miał problem z podpięciem centralki (zamiennika) pod centralny zamek w Nissan Primera P11.
Mała instrukcja na przykładzie sterownika Blow s4.
Sterownik centralnego zamka znajduje się po lewej stronie od sprzęgła za plastikową pokrywą. Sam sterownik przykręcony jest do ramy dwoma śrubkami. Odkręcamy go i tak jak na zdjęciu poniżej mamy dwie wtyczki.
Obrazek
Opis kostki otwieranie i zamykanie.
OTWIERANIE: Podajemy masę na przewód żółty z niebieskim paskiem i srebrnymi kropkami
ZAMYKANIE: Podajemy masę na przewód zielony z czerwonym paskiem i srebrnymi kropkami

Podłączenie sterownika. W przypadku różnych producentów kolorystyka i opis kabli może się różnić. W moim wypadku był to sterownik Blow s4. Pomijam podłączenie migaczy. UWAGA: jeżeli podajesz masę na przewody kluczyk musi być wyjęty ze stacyjki. W przeciwnym wypadku podanie masy na właściwe przewody nie zadziała. Prawdopodobnie jest to blokada, żeby nie zamknąć samochodu z kluczykiem w stacyjce.
Obrazek
Obrazek

Schemat sterownika Blow S4.
Obrazek

Otwieranie i zamykanie w Nissan Primera P11 jest sterowane masą. Czyli zwarcie masy do wyżej opisanych przewodów powoduje zamknięcie lub otwarcie wszystkich drzwi pojazdu i bagażnika. Oczywiście pod warunkiem, że siłowniki i centralny zamek działają. Czyli samochód otwierany bądź zamykany z kluczyka rygluje bądź odmyka drzwi.

Obrazek

Przewód otwierania ze sterownika Blow s4 (biało czarny) lutujemy bądź spinamy specjalną kostką do przewodu otwierania w centralce żółty z niebieskim paskiem i srebrnymi kropkami.
Przewód zamykania ze sterownika Blow s4 (białoy) lutujemy bądź spinamy specjalną kostką do przewodu zamykania w centralce zielony z czerwonym paskiem i srebrnymi kropkami.

Sterownik Blow S4 musimy zasilić dowolnym przewodem plusowym na którym zawsze mamy napięcie lub bezpośrednio z akumulatora. Oraz podpiąć pod masę w samochodzie ja zrobiłem to jak na poniższym rysunku masę wziąłem spod śrubki mocującej otwieranie maski. Natomiast przewód czerwony czyli plus zasiliłem z przewodu białego z niebieskim paskiem z drugiej kostki sterownika (nie wiem od czego to dlatego to na własną odpowiedzialność). Najlepiej kabelek plusowy przeciągnąć od akumulatora.
Obrazek
Obrazek

Podpięcie według schematu z instrukcji.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”