[P10/WP10] Drgania kierownicy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
[P10/WP10] Drgania kierownicy
Mam pytanie:
Gdzie szukać przyczyny lekkich ruchów kierownicy (jak w temacie) przy konkretnych prędkościach??
Tzn do ok 90km/h wszystko ok. Potem lekko "bije" lewo-prawo, nie drży.Przy ok 120-130km/h zanika.
Im wyżej tym już spoko.
Koła wyważane 2 razy, opony 2letnie.Do zablokowania nie hamowałem nigdy.Felgi nie pokrzywione.
Może to być z tarcz???Mam już nieco zjechane.
Gdzie szukać przyczyny lekkich ruchów kierownicy (jak w temacie) przy konkretnych prędkościach??
Tzn do ok 90km/h wszystko ok. Potem lekko "bije" lewo-prawo, nie drży.Przy ok 120-130km/h zanika.
Im wyżej tym już spoko.
Koła wyważane 2 razy, opony 2letnie.Do zablokowania nie hamowałem nigdy.Felgi nie pokrzywione.
Może to być z tarcz???Mam już nieco zjechane.
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
mam podobny problem - po wymianie tarcz zaczelo mi bic na kierze przy podobnych predkosciach
z tego co wyczytalem na forum :
jesli tarcze sa zwichrowane to przy hamowaniu mozesz czuc bicie ale na pedale hamulca..
u siebie podejrzewam wyrobienie jakiegos sworznia lub stabilizatora...
moze nawet lozyska (choc nie huczy na zakrecie)
pytajmy dalej - moze ktos mial takie objawy to moze pomoze...
z tego co wyczytalem na forum :
jesli tarcze sa zwichrowane to przy hamowaniu mozesz czuc bicie ale na pedale hamulca..
u siebie podejrzewam wyrobienie jakiegos sworznia lub stabilizatora...
moze nawet lozyska (choc nie huczy na zakrecie)
pytajmy dalej - moze ktos mial takie objawy to moze pomoze...
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
To ze opony sa dwuletnie ,wcale nie znaczy ze nie dostaly gdzies guza i pomimo ze sa wywazone i tak bedzie ci bic kolo, druga opcja luz na przekladni maglownicy, trzecia opcja laczniki stabilizatorow noi standardowo wahacze dolne jak i gorne , a i jeszcze jedno sprawdz czy na poloskach masz te zawleczki, i moze faktycznie odkreca sie cale kolo i robi sie luz na lozysku
Drifting Nissanem Silvia s14 350HP
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
fago2002 , guzów nie mają bo je obejrzałem dokładnie. Luz na maglownicy .hmm jakoś nie bardzo bo kiera od samego poczatku rusza kołem zadnego luzu nie mam.
Zawiecha ok, sprawdzana była niedawno ale jak podmiana kół nic nie da sprawdzę raz jeszcze.
Zawleczki są, piasta dokrecona ok.
[ Dodano: 2010-05-12, 13:33 ]
Po zmianie kół problem zniknął.
Ciekawi mnie tylko czemu tak się zrobiło z przednimi gumami? 2 lata eksploatacji, żadnej dziury większej nie było....
Zawiecha ok, sprawdzana była niedawno ale jak podmiana kół nic nie da sprawdzę raz jeszcze.
Zawleczki są, piasta dokrecona ok.
[ Dodano: 2010-05-12, 13:33 ]
Po zmianie kół problem zniknął.
Ciekawi mnie tylko czemu tak się zrobiło z przednimi gumami? 2 lata eksploatacji, żadnej dziury większej nie było....
- beatfanatic
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-04-22, 08:00
- Lokalizacja: Poznań
Koła w górę i sprawdzić czy kręcą się z takim samym oporem . Jak będzie coś nie tak sprawdzić łożyska i zaciski hamulców czy wszystko swobodnie chodzi .beatfanatic pisze:mam to samo ściąg mi lekko w lewo, byłem na geometrii wszystko w normie, opony nóweczki kupione w marcu, felgi prościutkie.. nie mam pojęcia co to
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
Auto jest tylko moje i jeżdzę nim sam.fago2002 pisze:krawezniki te sprawy,a opony miales kompletnie nowki czy jakies uzywane?A tylko ty jezdzisz autem czy jeszcze np zona lub brat hehe?Wiesz moze czasami o wszystkim nie wiesz
Opony przednie kupiłem nowe 2 lata temu.Tylne rok temu.
Niestety cos nadal jest nie tak bo mimo wszystko lekko ale nadal w/w objawy mam.
O co tu chodzi??
W tym roku jedyna różnica jaką miałem w wyważaniu to to że stare ciężarki były zrzucane wszystkie i dawane od nowa. Z tego co pamiętam poprzednio miałem koła doważane.
Nie mam zamiaru non stop kół przekładac
[ Dodano: 2010-05-13, 21:35 ]
Poszperałem troche i wychodzi na to że jedeynym problemem na moje bolączki byłoby doważenie kół na samochodzie.
Tylko że z tego co szukałem w świętokrzyskim nikt tego nie robi
w lubelskim też szukałem(tam bywam) i nic!! Naprawdę tak tego mało???
Problem jest w tym że niektóre firmy przechowują opony na stojakach w pozycji stojącej lub pod lekki kątem. Taka opona staje się jajowata i już na starcie bije
To samo tyczy się przechowywania opon samemu. Obowiązkowo muszą być one składowane w pozycji poziomej, najlepiej na wieszakach.
Jest jedna rada na to bicie (mi pomogło)
Zaznacza się oponę z felgą kredą i przesuwa o 90* (stopni) oponę na feldze względem znaku, po czym wyważa na nowo
Takie ciągłe wyważanie bez przesunięcia jest g warte zawsze będzie tłukło od 90 w górę Zanim majster puści wyważarkę w ruch i niech obróci kołem i popatrzcie czy opona nie ma bicia, a i też na Wulkanizacjach mają takie przymiary do sprawdzanie średnic na obwodzie
To samo tyczy się przechowywania opon samemu. Obowiązkowo muszą być one składowane w pozycji poziomej, najlepiej na wieszakach.
Jest jedna rada na to bicie (mi pomogło)
Zaznacza się oponę z felgą kredą i przesuwa o 90* (stopni) oponę na feldze względem znaku, po czym wyważa na nowo
Takie ciągłe wyważanie bez przesunięcia jest g warte zawsze będzie tłukło od 90 w górę Zanim majster puści wyważarkę w ruch i niech obróci kołem i popatrzcie czy opona nie ma bicia, a i też na Wulkanizacjach mają takie przymiary do sprawdzanie średnic na obwodzie
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
Lekko "bije" lewo-prawo. Auto nie pływa nic.Asahi pisze:Marceli rozumiem że powyżej 90 km kiera wpada Ci w dziwne wibracje czy dostaje takiej lekkiej bezwładności i zaczyna pływać
Wyważone 2 razy.Stabilizatory ok.Asahi pisze:Jeśli wibracje to wg mnie źle doważone koła. Jeśli to drugie to zajrzałbym do stabilizatorów.
Naprawdę nikt w naszym rejonie nie posiada takiej wyważarki jak ja potrzebuję???
and-pec ma racje co do obracania opony na feldze tylko ja bym spróbował obrucić ja o 180 stopni i tak sie powinno robić jeśli na wyważarce wychodza duże wartości, dziwi mnie ze zadny magik który ważył Ci koła tego nie zrobił, o tym że najprostsze i felgi powinieneś mieć na przodzie chyba wiesz? zacznij od tego bo to czesta przyczyna takich wibracji, co do wyważania na aucie dam Ci odp po niedzieli
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
mikey_one , tylko jak sprawdzić wewnetrzny przegub??? zewnętrzne z reguły "grają" na skręcie. A te??
[ Dodano: 2010-05-25, 20:42 ]
KTR czekam na informacje....
przełożyłem kilka dni temu koła z powrotem tak jak były zawsze.drgania ustąpiły.
cośtam jeszcze delikatnie czuc ale tyle na razie przeżyję.
Jak cos muszę zaznaczyc położenie felga-piasta i zakładać w to samo miejsce.
mikey moze troche racji w tym jest choć u mnie wiem że zewnętrzny trochę "gra"
[ Dodano: 2010-05-25, 20:42 ]
KTR czekam na informacje....
przełożyłem kilka dni temu koła z powrotem tak jak były zawsze.drgania ustąpiły.
cośtam jeszcze delikatnie czuc ale tyle na razie przeżyję.
Jak cos muszę zaznaczyc położenie felga-piasta i zakładać w to samo miejsce.
mikey moze troche racji w tym jest choć u mnie wiem że zewnętrzny trochę "gra"