Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Czujnik położenia wału P11 144

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

DjSi
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2017-06-05, 16:09
Lokalizacja: Polska

Czujnik położenia wału P11 144

Post autor: DjSi » 2018-03-16, 15:56

Witam kolegów, mam mały problem z swoim Nissanem primerą P11 144 20 D 2001r. a mianowicie potrafi zgasnąć podczas jazdy a po przejechaniu kilkunastu metrów na biegu zaskoczy i jest nadal ok, można się bujać nawet 180 km/h i nic nie czuć spatku mocy, mam podejrzenie na czujnik położenia wału bo po odpieciu wtyczki silnik pracuje tak samo a omomierz pokazuje taką samą wartość 145 ohm podczas pracy jak i na wyłączonym silniku.
Szukałem takiego czujnika ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego na 2 piny. Znacie może jakiś symbol modelu który można dopasować?
Będę wdzięczny za pomoc...
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Re: Czujnik położenia wału P11 144

Post autor: marlos90 » 2018-03-18, 23:39

Czujnik położenia wału był tylko na 3piny. Może zrób foto tego co tam odpinasz i podeślij tu.. aaa i diagnostykę na spinacz proponuję zrobić, spisać błędy, usunąć, pojeździć - najlepiej do momentu aż znowu zgaśnie i znowu zrobić diagnostykę. Powinno coś się zapamiętać w ecu
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

DjSi
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2017-06-05, 16:09
Lokalizacja: Polska

Re: Czujnik położenia wału P11 144

Post autor: DjSi » 2018-03-23, 22:28

Muszę przeprosić za moją pomyłkę ponieważ faktycznie odpinałem nie tą kostkę co powinienem, obok jest kostka Boscha od wtrysku sterującego na dwa piny.
A ta której nie odpinałem jest Hitachi i prowadzi do czujnika położenia wału i jest faktycznie na trzy piny, po jej odpieciu silnik nie odpalił.
Po sprawdzeniu metodą na zworkę zaczynałem błędy 18, 34(błąd wtrysku sterującego) i 47(błąd czujnika położenia wału korbowego) po wykasowaniu pokazał się upragniony kod 55.
Po przejechaniu 15km zaświecił się check i zczytałem kod 18 (elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa), to jest coś z pompą? Ciekawostką jest to że podczas jazdy check sam potrafi zgasnąć i za chwilę się znów zapali...
Spróbuję zczytać błędy gdy w trasie check zgaśnie.
Zauważyłem że po wykasowaniu błędów check się zapala w momencie gdy jadę spokojnie stałym umiarkowanym gazem przykladowo na trzecim biegu z prędkością 40km i delikatnie zdejmę nogę z gazu żeby dojechać do progu zwalniającego... Żadnego spadku mocy nie czuć, samochód jedzie normalnie...
Pozdrawiam...

DjSi
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2017-06-05, 16:09
Lokalizacja: Polska

Re: Czujnik położenia wału P11 144

Post autor: DjSi » 2018-03-28, 10:24

Wie ktoś jak zlikwidować usterkę związaną z kodem błędu 18?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”