Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Parujący reflektor

: 2016-10-27, 08:04
autor: smeru
Ostatnio zaczęła mi parować jedna lampa w P11.144. Czy są w nich jakieś odpowietrzniki i się zapchał, czy się po prostu rozszczelniła?

: 2016-10-27, 23:43
autor: polo32
W lampie masz po przekątnej dwa odpowietrzniki: dolny pod soczewką oraz górny nad kierunkowskazem (siwe). Wątpię, aby się zapchały - ja swoją lampę zdemontowałem i wnętrze suszyłem (efekt krótkotrwały). Trzeba rozklejać.

: 2016-10-28, 06:35
autor: janusz
Polo32, odpowietrzniki potrafią się zapchać - to znaczy pająki potrafią je zapchać, jak zrobią pajęczynkę.

Smeru, czeka Cię rozebranie lampy i sklejenie na nowo. Tylko nie wiem jak jest składana lampa z polifta.

: 2016-10-28, 08:57
autor: polo32
janusz pisze:Polo32, odpowietrzniki potrafią się zapchać - to znaczy pająki potrafią je zapchać, jak zrobią pajęczynkę ...
Janusz, o kreciej robocie pajęczaków (i much), to wiadomo od dawna :) , ale najczęściej spotykałem się, że powodem zaparowania jest dostanie się wilgoci z zewnątrz, na styku "szkło"- obudowa. Chociaż ostatnio na forach pełno jest utyskiwań użytkowników Almer, Żuków, QQ i innych (nie tylko Nismo) na parowanie reflektorów i tylnych lamp - nawet w ASO wymieniają je na gwarancji, bądź suszą :->
Moim zdaniem, powodem chyba jest nie do końca przemyślana sprawa odpowietrzania coraz bardziej udziwnianych kształtów lamp.
Co do rozklejania, to chyba gdzieś w necie jest opis - trzeba tylko więcej uważać, bo zaczepy są z poliwęglanu razem ze "szkłem".

P.S. aby nie szukać daleko, u nas na forum :
viewtopic.php?t=2855&start=60
@ bbborsuk (pod koniec) zamieścił opis rozklejania lampy P11.144.

: 2016-10-28, 11:23
autor: smeru
polo32 ten zaznaczony zielonym kółkiem element?

Obrazek

: 2016-10-28, 17:49
autor: polo32
Tak, to jest górny, na wcisk. Masz jeszcze dolny pod soczewką, ale tam to ciężko sięgnąć (chyba, że na Macajewa ;-) , z lusterkiem).
Ja wyciągałem lampę, ale trzeba uważać, żeby nie urwać plastikowego bolca ustalającego/zatrzasku po stronie błotnika (po odkręceniu śrub) - najlepiej podważyć zatrzask z góry długim śrubokrętem, jednocześnie ciągnąc lampę do przodu.

: 2017-02-27, 08:11
autor: Toshiba
Wyciągnąc lampe, popatrzeć do okoła na klejeniu czy nie ma jakichś pęknięć. Miejsca klejenia które są niepewne można poprawić sylikonem czarnym z ''castoramy'' tylko tak zeby nie było go widac po zamknięciu maski. Obudowa lampy z tyłu tez nie moze miec pęknięć no i gniazdo żarowki kierunkowskazu czy jest szczelne na tej uszczelce.