Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Ukręcona szpilka - tył

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

[P10/WP10] Ukręcona szpilka - tył

Post autor: jefrey91 » 2016-04-09, 15:06

Witam. Wymieniałem dzisiaj koła i jakimś cudem ukręciła mi się jedna ze szpilek w piaście tylnej prawej.

Czy konieczna jest wymiana całej piasty?

Jeśli tak to jaki zestaw wziąć?

I ważne pytanie: Czy mogę z tą ukręconą szpilką jechać ostrożnie żeby do warsztatu dojechać?


Dodam że mam ABS w aucie ;)


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mały v8
fanatyk nissana
Posty: 507
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2016-04-09, 18:19

Ściągasz tarczę , wybijasz szpilkę przez bolec wkładasz drugą, dociągając ja nakrętką , zakładasz tarcze i zacisk i tyle roboty . Ale jak nie masz młotka to jedź normalnie do warsztatu.

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2016-04-09, 18:44

Mieszkam w małym miasteczku gdzie nie ma nic. Do najbliższego warsztatu mam 35 km. Szpilki nowej też nie znajdę w domu więc jestem skazany na warsztat raczej.

Poza tym chce wymienić całość bo łożysko też już słychać ;)

Chodzi mi głównie o to czy mogę bezpiecznie jechać po części itp :D

Awatar użytkownika
mały v8
fanatyk nissana
Posty: 507
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2016-04-09, 19:22

Jedź normalnie na trzech nic się nie stanie.Chyba że masz jakieś niefabryczne koła które mają większy otwór centrujący niż piasta, wtedy nie ryzykuj...zresztą tak to i ze wszystkimi szpilkami nie wolno jeździć. ;-)

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2016-04-09, 19:25

Żadnych farmazonów nie ma :) Ori od Nissana felgi mam :D


No dobra a co do piasty z łożyskami to jakie będą najlepsze?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-04-10, 00:00

Szpilki normalnie wybijasz bez stresu. Na trzech spokojnie będzie się trzymać
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2016-04-10, 00:02

Ok ;) ale chcę wymienić bo już łożysko słychać i mnie denerwuje :D

Także co polecacie? ;p

Awatar użytkownika
mały v8
fanatyk nissana
Posty: 507
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2016-04-10, 06:58

Oryginału i tak nie kupisz w ASO , więc bierz coś budżetowego, co to za różnica jak i tak wszystko jest robione w chinach :-)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-04-10, 09:06

mały v8, większej bzdury nie słyszałem, że wszystko w chinach robione jest....do Primery masz dostępne piasty z łożyskiem Ruville co nie jest chińskim wyrobem a niemieckim, często z komponentami SKFu(made in sweden), lub INY, jest też dostępny zestaw FAG`a rownież niemiecki z tej samej grupy.
jefrey91, te powyższe które wymieniłem przy prawidłowym montażu pochodzą spokojnie kolejne paręnaście lat. Pozdrawiam
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
mały v8
fanatyk nissana
Posty: 507
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2016-04-10, 12:42

Tak tak, wszystko jest niemieckie, a raczej pakowane w Niemczech.(Mercedesy też są niemieckie o czym ostatnio było głośno :-D) SKF, działa też w Polsce ,w Poznaniu robi tylko pierścienie do łożysk, a reszta komponentów przychodzi z chin , składają i pakują u nas taka jest prawda.

Koniec OT. Kolega kupi co mu pasuje.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-04-10, 19:55

Ewentualnie mod wydzieli topic ale muszę coś dodać.
Nie masz racji i to mylisz się praktycznie o 180 stopni. Nawet jeśli coś przychodzi z Chin to nie z podrzędnej fabryki Chińskiego Pana Stasia fachury tylko z Chińskiego oddziału SKFu. Firma ma ponad 100 fabryk i nie jest tak, że każda robi od początku do końca łożysko tylko każda specjalizuje się z poszczególnych częściach (- to się nazywa optymalizacja produkcji) i jestem pewien, że musi spełniać te same wymagania jakie spełnia ta sama część robiona w innym kraju np europejskim.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”