[P/WP11.144] Odłączył się przewód chłodnicy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Odłączył się przewód chłodnicy
witam forumowiczów!
Jako do specjalistów nauczonych latami eksploatacji primerki mam do Was pytanko.
Wczoraj zrobiłem dość długą trasę (1300km) przyznaję, że trochę się spiesząc.
Dotarłem wczoraj w nocy i wjeżdżając na parking (mam mega szczęście) usłyszałem głośny huk z pod maski i zobaczyłem wydobywającą się parę... Szybko zaparkowałem i nie wyłączając silnika zajrzałem pod maskę. Zauważyłem że na łączeniu z chłodnicą odpiął się z zacisku gruby przewód.
Ponowne podłączenie nie sprawi mi problemu, tylko nie wiem czy to wystarczy. Wczoraj jak otwierałem maskę zauważyłem dużo płynu chłodniczego, który się rozlał.
Czy podłączenie przewodu i uzupełnienie płynu wystarczy Waszym zdaniem?
Jaki płyn mogę dolać? Niestety nie wiem jaki jest obecnie nalany a wymiana całego płynu jest trochę trudnym wyzwaniem logistycznie, bo jestem za granicą...
Mam nadzieję, że to nie poważniejsza usterka, byłbym wdzięczny za podpowiedź jak to zdiagnozować.
Jako do specjalistów nauczonych latami eksploatacji primerki mam do Was pytanko.
Wczoraj zrobiłem dość długą trasę (1300km) przyznaję, że trochę się spiesząc.
Dotarłem wczoraj w nocy i wjeżdżając na parking (mam mega szczęście) usłyszałem głośny huk z pod maski i zobaczyłem wydobywającą się parę... Szybko zaparkowałem i nie wyłączając silnika zajrzałem pod maskę. Zauważyłem że na łączeniu z chłodnicą odpiął się z zacisku gruby przewód.
Ponowne podłączenie nie sprawi mi problemu, tylko nie wiem czy to wystarczy. Wczoraj jak otwierałem maskę zauważyłem dużo płynu chłodniczego, który się rozlał.
Czy podłączenie przewodu i uzupełnienie płynu wystarczy Waszym zdaniem?
Jaki płyn mogę dolać? Niestety nie wiem jaki jest obecnie nalany a wymiana całego płynu jest trochę trudnym wyzwaniem logistycznie, bo jestem za granicą...
Mam nadzieję, że to nie poważniejsza usterka, byłbym wdzięczny za podpowiedź jak to zdiagnozować.
Kupisz, podstawowe pytanie, czy przewód spadł tylko z króćca (sam z siebie, czy go wydmuchało?), czy tak jak u mnie, ułamał się cały króciec. W pierwszym przypadku wystarczy go zamocować, ewentualnie dać drugą opaskę zaciskową. W drugim konieczna jest wymiana chłodnicy bądź naprawienie jakoś króćca (ja wymieniałem chłodnicę). Wrzuć zdjecie to zobaczymy jak to wygląda
Jak nie wiesz jaki płyn wlać to sa na rynku takie, które mieszają się ze wszystkim.
Jak nie wiesz jaki płyn wlać to sa na rynku takie, które mieszają się ze wszystkim.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Dzięki za odpowiedź.
Dokładnie tego nie oglądałem, ale wydaje mi się że króciec jest. Zrobię dziś fotkę, to ocenisz
[ Dodano: 2015-11-21, 16:00 ]
Zielkq, okazuje się, że miałeś rację. Króciec widać, że jest uszkodzona. Załączam zdjęcia:
http://zapodaj.net/07cd4add4fcf8.jpg.html
Myślicie, że w tej sytuacji pozostaje mi tylko wymiana chłodnicy?
Bombel, czyli pewnie podobnie jak uu mnie. Musiałeś całą chłodnicę wymienić?
A te wiatraki przy chłodnicy włączają się od razu po odpaleniu, czy dopiero na ciepłym silniku?
Dokładnie tego nie oglądałem, ale wydaje mi się że króciec jest. Zrobię dziś fotkę, to ocenisz
[ Dodano: 2015-11-21, 16:00 ]
Zielkq, okazuje się, że miałeś rację. Króciec widać, że jest uszkodzona. Załączam zdjęcia:
http://zapodaj.net/07cd4add4fcf8.jpg.html
Myślicie, że w tej sytuacji pozostaje mi tylko wymiana chłodnicy?
Bombel, czyli pewnie podobnie jak uu mnie. Musiałeś całą chłodnicę wymienić?
A te wiatraki przy chłodnicy włączają się od razu po odpaleniu, czy dopiero na ciepłym silniku?
Kupisz, używaj proszę na przyszłość innego hostingu zdjęć, a nie badziewnego zapodaj.net, z którym są cały czas problemy na forum.
Jak na taki króciec założysz wąż od chlodnicy, nawet na silikon i ściągniesz wszystko opaską to za chwilę będziesz miał to samo. Ja próbowałem tak dojechać do domu (jakieś 4 kilometry), to niestety chłopaki przez CB krzyczeli, że 500 metrów przed domem znowu zgubiłem płyn i zalałem ulicę. Na końcu króćca jest zrubienie, które trzyma opaskę. Bez tego nic się nie będzie trzymało (miałem znacznie mniej rozwalony króciec od Ciebie).
Moim zdaniem jedynie wymiana chłodnicy. Możesz co prawda próbować dorwać gdzieś sam plastik z góry, ale będzie problem z wymianą - musiałbyś odgiąć wszystkie mocowania, a potem je idealnie złożyć. Pytanie, czy któryś się nie urwie i czy złożysz to szczelnie. Gra nie warta świeczki. Ewentualnie możesz próbować znaleźć gdzieś magika, który dorobi/dospawa króciec, ale czy da radę - nie wiem. Ja u siebie wymieniłem po całości chłodnicę.
Pozdrawiam
Jak na taki króciec założysz wąż od chlodnicy, nawet na silikon i ściągniesz wszystko opaską to za chwilę będziesz miał to samo. Ja próbowałem tak dojechać do domu (jakieś 4 kilometry), to niestety chłopaki przez CB krzyczeli, że 500 metrów przed domem znowu zgubiłem płyn i zalałem ulicę. Na końcu króćca jest zrubienie, które trzyma opaskę. Bez tego nic się nie będzie trzymało (miałem znacznie mniej rozwalony króciec od Ciebie).
Moim zdaniem jedynie wymiana chłodnicy. Możesz co prawda próbować dorwać gdzieś sam plastik z góry, ale będzie problem z wymianą - musiałbyś odgiąć wszystkie mocowania, a potem je idealnie złożyć. Pytanie, czy któryś się nie urwie i czy złożysz to szczelnie. Gra nie warta świeczki. Ewentualnie możesz próbować znaleźć gdzieś magika, który dorobi/dospawa króciec, ale czy da radę - nie wiem. Ja u siebie wymieniłem po całości chłodnicę.
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Ok, będę pamiętał na przyszłość.
Dobra, postaram się coś wykombinować. Wymiana chłodnicy nie byłaby takim wielkim problemem, gdybym był w Polsce. Tu (w Słowenii) muszę się zorientować jak to w ogóle wygląda i gdzie to zrobić.
Dziękuję za odpowiedzi.
Moim zdaniem i tak jestem farciarzem, że stało mi się to już podczas wjazdu na parking. Gdyby stało się to w trasie to byłoby bardzo źle.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, temat można zamknąć.
P.S.
Ostatnie pytanko,
Czy te chłodnice będą się różnić w zależności od silnika?
Mam silnik benzynowy 1.8 114KM. I zastanawiam się czy chłodnica od modelu z silnikiem 2.0 będzie pasować. O na przykład taka:
http://allegro.pl/p11-primera-chlodnica ... 33344.html
Dobra, postaram się coś wykombinować. Wymiana chłodnicy nie byłaby takim wielkim problemem, gdybym był w Polsce. Tu (w Słowenii) muszę się zorientować jak to w ogóle wygląda i gdzie to zrobić.
Dziękuję za odpowiedzi.
Moim zdaniem i tak jestem farciarzem, że stało mi się to już podczas wjazdu na parking. Gdyby stało się to w trasie to byłoby bardzo źle.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, temat można zamknąć.
P.S.
Ostatnie pytanko,
Czy te chłodnice będą się różnić w zależności od silnika?
Mam silnik benzynowy 1.8 114KM. I zastanawiam się czy chłodnica od modelu z silnikiem 2.0 będzie pasować. O na przykład taka:
http://allegro.pl/p11-primera-chlodnica ... 33344.html
Kupisz, dzwoń w poniedziałek do Nieznajka http://autonissan.pl/ Jeśli zamówisz przed 13:00 to prawdopodobnie dnia następnego będziesz miał Nieznajek ma części używane.
Pytanie jeszcze jedno odnośnie płynu chłodniczego - kiedy go wymieniałeś? Jeśli dawno temu to ja bym od razu wymienił płyn chłodniczy
Pytanie jeszcze jedno odnośnie płynu chłodniczego - kiedy go wymieniałeś? Jeśli dawno temu to ja bym od razu wymienił płyn chłodniczy
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kupisz, a Ty chcesz za granicę - to musisz zadzwonić i pogadać
Weź pod uwagę, że jak chcesz spuścić płyn chłodniczy to nie tylko chłodnica - na bloku silnika też masz korek spustowy
Ogólnie to płyn chłodniczy 80kkm lub 2 lata, płyn hamulcowy co 2 lata.
Weź pod uwagę, że jak chcesz spuścić płyn chłodniczy to nie tylko chłodnica - na bloku silnika też masz korek spustowy
Ogólnie to płyn chłodniczy 80kkm lub 2 lata, płyn hamulcowy co 2 lata.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
i z tego co wiem niestety trudno dostępna.bombel pisze:Niestety pasuje tylko od 1,8 i 1,6, ale QG16DE:
http://nissan4u.com/parts/info/214109F600/
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Panowie, odświeżę temat żeby nie otwierać niepotrzebnie nowego.
Udało mi się zaradzić tej usterce (niestety nie udało mi się kupić odpowiedniej chłodnicy-znalazłem wiele aukcji chłodnic z opisem, że pasują do mojej pojemności i modelu silnika, ale króćce są w innym miejscu). Chciałbym się upewnić i w razie czego zlikwidować problem u źródła. W święta będę wracał do Polski i tam postaram się wybrać do mechanika na całą wymianę, bo tu (Słowenia) jest to na prawdę bardzo drogie (200-250 euro za samą wymianę chłodnicy, bez części).
Jednak od domu dzieli mnie 1300 km. Do wnętrza króćca wkleiłem metalową rurkę, która ma wzmocnić całą konstrukcję, mam nadzieję że to wytrzyma...
Chciałbym upewnić się, czy awaria tego króćca Waszym zdaniem to normalna usterka jaka mogła przydarzyć się 15 letniemu autku po przejechaniu dłuższej trasy, czy powinienem sprawdzić, czy problemu nie ma w innym miejscu?
No i w razie czego w jaki sposób mogę to sprawdzić? W dniu kiedy przydarzyła mi się awaria nie zauważyłem wzrostu temperatury, ale po wielu godzinach za kółkiem mogłem to przeoczyć. Rozumiem, że podczas normalnej pracy na już nagrzanym silniku, wskazówka powinna być po środku?
A jaka jest nominalna temperatura pracy układu chłodzenia? (Mam nadzieję, że mój kej wytrzyma).
Znowu się bardzo rozpisałem... Będę Wam wdzięczny za każdą poradę
Udało mi się zaradzić tej usterce (niestety nie udało mi się kupić odpowiedniej chłodnicy-znalazłem wiele aukcji chłodnic z opisem, że pasują do mojej pojemności i modelu silnika, ale króćce są w innym miejscu). Chciałbym się upewnić i w razie czego zlikwidować problem u źródła. W święta będę wracał do Polski i tam postaram się wybrać do mechanika na całą wymianę, bo tu (Słowenia) jest to na prawdę bardzo drogie (200-250 euro za samą wymianę chłodnicy, bez części).
Jednak od domu dzieli mnie 1300 km. Do wnętrza króćca wkleiłem metalową rurkę, która ma wzmocnić całą konstrukcję, mam nadzieję że to wytrzyma...
Chciałbym upewnić się, czy awaria tego króćca Waszym zdaniem to normalna usterka jaka mogła przydarzyć się 15 letniemu autku po przejechaniu dłuższej trasy, czy powinienem sprawdzić, czy problemu nie ma w innym miejscu?
No i w razie czego w jaki sposób mogę to sprawdzić? W dniu kiedy przydarzyła mi się awaria nie zauważyłem wzrostu temperatury, ale po wielu godzinach za kółkiem mogłem to przeoczyć. Rozumiem, że podczas normalnej pracy na już nagrzanym silniku, wskazówka powinna być po środku?
A jaka jest nominalna temperatura pracy układu chłodzenia? (Mam nadzieję, że mój kej wytrzyma).
Znowu się bardzo rozpisałem... Będę Wam wdzięczny za każdą poradę
Kupisz, moim zdaniem po prostu starość. Króciec jest chyba najbardziej narażony na wszelkiego rodzaju ruchy chłodnicy. Do tego może wcześniej zbyt mocne skręcenie opaski i problem gotowy
Mówisz, że wkleiłeś metalową rurkę - OK, ale czy jesteś pewien, że gumowy przewód chłodnicy będzie się trzymał? Normalnie króciec na ma swoim końcu takie zgrubienie, które trzyma metalową opaskę przed zsunięciem się niejako ją blokując.
Co do wymiany chłodnicy - jak kupisz chłodnicę i płyn, a do tego masz kilka podstawowych narzędzi w garażu to bez problemu wymienisz ją samemu.
Pozdrawiam
Mówisz, że wkleiłeś metalową rurkę - OK, ale czy jesteś pewien, że gumowy przewód chłodnicy będzie się trzymał? Normalnie króciec na ma swoim końcu takie zgrubienie, które trzyma metalową opaskę przed zsunięciem się niejako ją blokując.
Co do wymiany chłodnicy - jak kupisz chłodnicę i płyn, a do tego masz kilka podstawowych narzędzi w garażu to bez problemu wymienisz ją samemu.
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Dzięki za odpowiedź. Mój patent jest taki, że wkleiłem rurkę do króćca tak, żeby trochę wystawała i na to założyłem drugą rurkę o takiej samej średnicy jak króciec. Na końcu nałożę dziś mały pasek kleju, który mam nadzieję, że będzie spełniał zadanie zgrubienia.
Zobaczymy jak się ten patent sprawdzi - jak przetestuję to dam Wam znać.
Właśnie martwi mnie tylko to, jakie temperatury będą tam panowały. W Polsce są takie wynalazki jak Distal czy nawet Poxipop, tu ciężko o dwuskładnikowy klej odporny na wysoką temperaturę. Użyłem dwóch, jeden jest super mocnym klejem odpornym na sól i sporo rodzajów kwasów, ale producent twierdzi, że wytrzymuję temperaturę do 100 stopni. Drugi wytrzymuję temperaturę do 120 stopni. Myślicie, że temperatura w układzie może osiągnąć taki poziom?
Zobaczymy jak się ten patent sprawdzi - jak przetestuję to dam Wam znać.
Właśnie martwi mnie tylko to, jakie temperatury będą tam panowały. W Polsce są takie wynalazki jak Distal czy nawet Poxipop, tu ciężko o dwuskładnikowy klej odporny na wysoką temperaturę. Użyłem dwóch, jeden jest super mocnym klejem odpornym na sól i sporo rodzajów kwasów, ale producent twierdzi, że wytrzymuję temperaturę do 100 stopni. Drugi wytrzymuję temperaturę do 120 stopni. Myślicie, że temperatura w układzie może osiągnąć taki poziom?
No to może będzie dobrze
Dobra, teraz co do wymiany płynu, czy byłby ktoś tak miły żeby opisać mi gdzie są te śrubki odpowietrzające? Albo może jakieś zdjęcie z oznaczeniem. Na forum niestety nie znalazłem instrukcji a nie chciałbym niczego zepsuć
Rozumiem, że najpierw muszę zdjąć dolny wąż z chłodnicy i spuścić cały płyn. Potem do zbiorniczka wyrównawczego (nie do chłodnicy) nalać wody i poczekać aż wycieknie i wypłucze cały układ. Potem ponownie zamontować wąż, odkręcić dwie śrubki odpowietrzające (tu jakby ktoś mi wytłumaczył tak, żebym je znalazł to byłbym wdzięczny) i nalewać nowy płyn aż zobaczę że wypływa w miejscu gdzie te śrubki odpowietrzające są. Wtedy zakręcić śrubki, nalać płyn do poziomu max i odpalić silnik aby się nagrzał. Potem po 15 minutach uzupełnić płyn tak, aby w zbiorniczku był na poziomie pomiędzy min a max.
Także jak by mi ktoś opisał umiejscowienie tych dwóch śrubek i ogólnie czy ta instrukcja jest kompletna i właściwa, byłbym wdzięczny.
Pewnie to ma znaczenie więc mam silnik benzynowy 1.8 114 KM. Autko z 2001 roku model silnika oznaczony jako QG18DE.
Dobra, teraz co do wymiany płynu, czy byłby ktoś tak miły żeby opisać mi gdzie są te śrubki odpowietrzające? Albo może jakieś zdjęcie z oznaczeniem. Na forum niestety nie znalazłem instrukcji a nie chciałbym niczego zepsuć
Rozumiem, że najpierw muszę zdjąć dolny wąż z chłodnicy i spuścić cały płyn. Potem do zbiorniczka wyrównawczego (nie do chłodnicy) nalać wody i poczekać aż wycieknie i wypłucze cały układ. Potem ponownie zamontować wąż, odkręcić dwie śrubki odpowietrzające (tu jakby ktoś mi wytłumaczył tak, żebym je znalazł to byłbym wdzięczny) i nalewać nowy płyn aż zobaczę że wypływa w miejscu gdzie te śrubki odpowietrzające są. Wtedy zakręcić śrubki, nalać płyn do poziomu max i odpalić silnik aby się nagrzał. Potem po 15 minutach uzupełnić płyn tak, aby w zbiorniczku był na poziomie pomiędzy min a max.
Także jak by mi ktoś opisał umiejscowienie tych dwóch śrubek i ogólnie czy ta instrukcja jest kompletna i właściwa, byłbym wdzięczny.
Pewnie to ma znaczenie więc mam silnik benzynowy 1.8 114 KM. Autko z 2001 roku model silnika oznaczony jako QG18DE.