Strona 1 z 1
jarzmo zacisku przód - zacisk nie pasuje - różne rozstawy
: 2015-10-29, 17:11
autor: lordkain
Witam forumowiczów!
Mam nietypowy problem. Padły zaciski przednie więc kupiłem nowe ale nie pasują do jarzma. Stare jarzma mają średnicę montażową zacisku około 105mm a nowy zacisk zgodny z vin ma średnicę montażową około 160mm. Dostałem też używany zacisk z P11 2.0 i też jest większy czyli średnica montażowa 160mm więc wygląda na to, że u mnie jest założone jakieś cudo nie wiadomo skąd. Co ciekawe na zacisku jest napis Nissan Lucas więc pochodzi z Nissana tylko nie wiadomo z jakiego. Macie pomysł co to za zacisk tzn. z jakiego modelu pochodzi? Spotkaliście się już z czymś takim?
: 2015-10-29, 17:39
autor: marlos90
zdjęcia poproszę.. a te długości to od prowadnicy do prowadnicy mierzyłeś ?
: 2015-10-29, 18:02
autor: lordkain
Chyba już wiem w czym rzecz. Wszędzie dostępne są takie zaciski:
A wygląda na to, że w P11.144 2.0 czyli takiej jak moja montowano takie zaciski.
Na zielono oznaczona różnica w średnicy montażowej w jarzmie. Problem w tym, że nigdzie nie mogę dostać takich zacisków jakie mam - googlowałem, dzwoniłem i nigdzie nie ma. Może, któryś z kolegów/koleżanek pomoże? Wiecie gdzie można nabyć drogą kupna nowe zaciski tego typu?
: 2015-10-29, 19:04
autor: janusz
lordkain, nawet nie o to chodzi. W polifcie były dwa rodzaje zacisków z przodu. Jeden klasyczny jak w P11, a drugi to wersja ze sprężyną - takie coś jak w fordzie.
Pierwsze zdjęcie zacisk "klasyczny", drugie foto - wersja ze sprężyną.
: 2015-10-29, 19:31
autor: PrzeRuSco
: 2015-10-29, 19:36
autor: lordkain
No właśnie wszędzie gdzie patrzyłem to tylko w P11 2.0 po lifcie czyli P11.144 ale tylko 2.0 benzynie był taki zacisk. Tak czy inaczej tego ze sprężyną nigdzie nie mogę znaleźć. Pytanie czy ma to wpływ na skuteczność hamowania? Będzie dobrze jak założę jarzmo i zacisk bez sprężyny czyli typu z fotki nr 1?
[ Dodano: 2015-10-29, 19:38 ]
PrzeRuSco, interesuje mnie tylko nowy a nie używany.
: 2015-10-29, 19:39
autor: PrzeRuSco
A to przepraszam.
To nie lepiej używane 4 tłoczki kupić?
: 2015-10-29, 19:39
autor: lordkain
Napisane w pierwszym poście. Szukam nowego zacisku tego typu. Właściwie obu lewego i prawego.
[ Dodano: 2015-10-29, 19:46 ]
Jeżeli 4 tłoczki to z czego? Chyba nikt z klubowiczów nie ogarnął tego na tip-top w 100%. No i niestety też w grę wchodzi używka a to minus.
: 2015-10-29, 19:47
autor: marlos90
ja mam ale używki.. lewy i prawy
: 2015-10-29, 19:52
autor: lordkain
Nie chcę bawić się w używki bo sami wiecie jak to jest - dobre na chwilę a potem problem powraca. Powtórzę się: Pytanie czy ma to wpływ na skuteczność hamowania? (między wersją bez a ze sprężyną) Będzie dobrze jak założę jarzmo i zacisk bez sprężyny czyli typu z fotki nr 1?
: 2015-10-29, 19:56
autor: PrzeRuSco
Czterotłoczki np
http://olx.pl/oferta/kompletne-zaciski- ... 078c3b266c tarcze staczasz na 272 i przewiercasz 3 otwory ale faktycznie dla niektórych to już rzeźba.
Masz numery zacisków Ate 410119F500 lewy, 410019F500 prawy może będzie łatwiej szukać ale ceny pewnie kosmos i na dodatek pewnie zamienniki.
Moim zdaniem zregenerowana używka lepsza od nowego zamiennika. Zestawy regeneracyjne pewnie bez problemu do dostania.
: 2015-10-29, 20:10
autor: lordkain
W moim przypadku: z lewej strony nie ma już co regenerować a prawa w stanie agonalnym... Dzięki za info PrzeRuSco. Co do zamienników masz rację co do jakości a cena za zamiennik 520 zł więc nie warto. Poza tym kupiłem już zaciski typu bez sprężyny tylko czy będzie pasować i działać jak należy?
: 2015-10-29, 20:16
autor: PrzeRuSco
W przypadku obu zacisków zwrotnica, piasta i tarcza są takie same więc powinno wszystko pasować, ale które zaciski maja większą skuteczność hamowania to nie wiem.
: 2015-10-29, 21:18
autor: lordkain
Znalazłem zamienniki ATE ale firmy krzak za 300 zł sztuka więc pokombinuję z wersją bez sprężyn. Wszystkim wielkie DZIĘKI za pomoc. Jak poskładam dam znać czy pasuje i jak hula. Pozdro!
: 2015-10-29, 23:00
autor: janusz
lordkain, kolega Michal_M66 kupił zamiennik i na przeglądzie okazało się, że nowy zacisk ma gorszą siłę hamowania niż używany-regenerowany

: 2015-10-30, 08:28
autor: nice-wawa
Ja bym kupił ori używki i zrobił na nowych uszczelkach przesmarować i będzie długo śmigać a te wszystkie zamienniki to do kosza .
: 2015-10-30, 08:57
autor: ulisses
nice-wawa pisze:Ja bym kupił ori używki i zrobił na nowych uszczelkach przesmarować i będzie długo śmigać a te wszystkie zamienniki to do kosza .
Oczywiście, że tak. O hamulce trzeba dbać i raz na jakiś czas zajrzeć i przesmarować zaciski, wymienić gumki itp. Zamienniki to syf.
: 2015-10-30, 09:59
autor: bombel
lordkain, Radziej ma u siebie z Murano zaciski. Musisz z nim zagadać
: 2015-10-30, 12:34
autor: lordkain
Teraz to daliście mi do myślenia. Skoro tak badziewne są te zamienniki to może faktycznie kupię używki i zregeneruję? Nowych zamienników póki nie założyłem i mogę zwrócić więc jest taka opcja.
janusz, wiesz może jakiej firmy zamiennik miał Michal_M66?
bombel, mowa o radziejwwl?
: 2015-10-30, 12:48
autor: janusz
lordkain, zabij, nie pamiętam...... Zadzwoń do Nieznajka - ma w dobrej cenie, dobre używki -
http://autonissan.pl/
: 2015-10-30, 13:20
autor: bombel
lordkain, tak.
: 2015-11-19, 22:31
autor: lordkain
Więc temat zacisków zakończył się pomyślnie. Poszedłem waszą drogą - kupiłem używane w bardzo dobrym stanie, wyczyściłem, założyłem nowe gumki, uszczelki, nowe cylinderki i śmiga aż miło.
Z ciekawostek jeżeli ktoś z was ma zaciski Lucasa z przodu to zaciski które zamówiłem a nie pasowały firmy FTE to profesjonalnie odnowione oryginały Nissan/Lucas w cenie około 200zł sztuka więc właściwie nówka oryginał w dobrej cenie.
Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
