Strona 1 z 1
[P11/WP11] Drżenie,stuki itp...
: 2010-03-23, 11:23
autor: dominik86
A wiec klubowicze autem mi rzuca powyzej 120km/h-nie wiem moze opony ale jakie moga byc tego jeszcze przyczyny?Druga sprawa sa takie gluche stuki przy jezdzie na wprost-z przodu chociaz czasami wydaje mi sie ze z tylu tez.Nie chodzi mi o zawieszenie tylko te pukanie(nie wiem jak to nazwac)jest rytmiczne i przy okreslonych predkosciach obrotowych silnika(1500-2500obr).Przegub jeden mam walniety bo w prawo grzechocze troche ale martwi mie te pukanie przy jezdzie na wprost.Za wszelkie sugestie bede bardzo wdzieczny
: 2010-03-23, 19:25
autor: LISIDŁO
-jeśli jedziesz szybko i masz tarcze zjechane też mogą bić(nie tylko przy chamowanie)
-opony-stare bądź zużyte,
-stuki z tyłu raz po raz(na nierównościach to tylne łaczniki stabilizatora,dość często się zużywają na naszych drogach
-najczęściej głuchy stuk trudno go opisać to zjechany sworzeń wahacza
-sprawdź ruleje wahaczy,czy jakiejś nie wyrwało
-zobacz zbierznośc
-zobacz czy nie wygięła się któraś z tarcz (niektóre mają to do siebie,że potrafią się zamienić we "falbankę"
takie jak Ty podajesz objawy...to może być wszystko...
może być też tak,że przegub dostał tak,iż należy go natychmiast wymienić,chyba dość prawdopodobne
może też bić Ci łożysko koła....lub bije felga uszkodzona w jakiś tam sposób
objawy są takie,że naprawdę może to być wszystko...może ktoś nasunie Ci inny pomysł...trudno mi coś więcej powiedzieć???!
: 2010-03-23, 19:30
autor: nice-wawa
Lisidło w P11 nie ma z tyłu łączników stabilizatora .
Z tylu może pukać uszkodzona poduszka amortyzatora .
Co do drgań przy 120 to trzeba wyważyć opony usunąć wszelkie luzy w zawieszeniu .
: 2010-03-23, 19:36
autor: LISIDŁO
--------------------------------------------------------------------------------
Lisidło w P11 nie ma z tyłu łączników stabilizatora .
Sorki pomyłeczka,aż tak nie przeglądałem P11-nawet to i dobrze,że nie ma jeden problem mniej
p10 niestety ma

: 2010-03-23, 20:48
autor: dominik86
No troche zle sprecyzowalem-nie chodzi mi o stuki na nierownosciach-z tym juz sie uporalem tylko takie pukanie rytmiczne jakby cos przeskakiwalo przy jezdzie na wprost.Tarcze sa ok luzow w przednim i tylnym zawieszeniu nie ma.Jak przyjda mi pierscienie centrujace do alufelg to zaloze i dam znac czy cos sie zmienilo
: 2010-03-23, 20:58
autor: nice-wawa
Z tego co piszesz ciężko domyśleć się co jest nie tak .
Podaj więcej szczegółów .
: 2010-03-23, 22:08
autor: LISIDŁO
przegub albo łożysko,a z obu stron czy tylko z jednej??
: 2010-03-23, 22:36
autor: dominik86
Raczej z prawej tylko(dodam ze na skreconych w prawa str kolach przegub sie odzywa).Lozysko to wyje,buczy,szumi a nie pyka-pozatym luzu na kole nie ma
: 2010-03-24, 23:08
autor: LISIDŁO
zależy od auta,jeżdziłem peugeotem i łożysko waliło i łupało-było w ostatecznej formie do wymiany,trochę dłużej i by się rozleciało podaczs jazdy (oczywiście auto pożyczone więc nie dbałem o to).
sprawdź półośkę,pęknięcie lub coś w tym stylu,albo przegub wewnętrzny się kończy...?
: 2010-03-25, 12:15
autor: dominik86
Zmienilem kola-2 przednie wywazone tylne nie.Drzenie nie ustapilo ale w bardzo bardzo znaczacym stopniu sie zmniejszylo-moze to wina opon bo kijowate lub nie wywazonego tylu ale kiera drga troche wiec chyba tyl odpada.Dodam ze wczasniej autem trzeslo calym a teraz nie-tylko kiera troche drga
: 2010-03-25, 18:49
autor: LISIDŁO
czyli lepiej...hmmm,dot opon dość świeży mniemam,felgi też oki;
luzów brak,tuleje wszystkie,brak skrzywień wahaczy,łożyska oki,tarcze i klocki ok,
sworznie,końcówki drązka ok czyli pozostaje nam w teorii...
zbierzność
półośka
nieszczęsny przegub-jak długo na nim jeździsz??-na zużytym
: 2010-03-25, 20:54
autor: dominik86
Od stycznia-pare razy zakopalem sie w sniegu i zawsze na nieszczescie skrecajac w lewo
: 2010-03-30, 19:04
autor: LISIDŁO
dobra wymień ten przegub,jeszcze raz dokładnie posprawdzaj tuleje z majstrem jakimś,później zobacz czy są zmiany jakieś.
pamiętaj zawiecha najważniejsza nie ma co czekać ze stukami i pukami
: 2010-03-31, 10:38
autor: dominik86
Ok.Jak tylko kaska wpadnie to sie wezme za to.Dzieki za pomoc
: 2010-03-31, 20:02
autor: LISIDŁO
loozik pomagam na tyle ile mogę
: 2010-03-31, 20:13
autor: hary7
Same w sobie stuki (drżenie zostawmy na osobne porady) mogą wytwarzać zawiasy przednich drzwi. Popsikaj na nie jakimś smarowidłem

W sprawie drżenia to ja bym obstawiał opony. Jeśli były wyważane to jedź do innego warsztatu i niech majster popatrzy czy opona nie ma dynamicznego bicia - wtedy wyważenie niewiele pomaga. Dynamiczne bicie to : jak koło jest na wyważarce i się kręci to czy widać czy mocno kolebie się na boki i góra-dół. Ja swoje opony 4 razy wyważałem w 3 różnych warsztatach. I dopiero w tym ostatnim tak wyważyli że drgania na kierownicy są czasami ledwo wyczuwalne ale uprzedzili że może drgać kierownica bo opona jest trochę zdeformowana i to było widać gołym okiem na maszynie. Często warsztaty mają już wysłużone maszyny do wyważania i równie często wykonują tą usługę byle jak

: 2010-08-24, 12:06
autor: koziro
A co powiecie na stuki podczas hamowania?dodam,że te stuki dochodzą z tyłu pojazdu, notabene mam problem z tylnym hamulcem.roboczy i ręczny jest bardzo słaby.klocki wymieniłem, układ jest odpowietrzony.czy może to być korektor siły hamowania albo abs?
macie jakieś pomysły bo mnie się skończyły
