Strona 1 z 1

[P10/WP10] Pilna porada - czy to rozrząd?

: 2015-04-26, 18:29
autor: Pm08
Witam Wszystkich!

Potrzebuję pilnie Waszej pomocy. Przymierzam się do kupna Nissana Primery P10 97 rocznik. Samochód po okazyjnej cenie mam zamiar kupić od kogoś znajomego, z nastawieniem żeby posłużył mi do końca jesieni. Po wstępnych oględzinach na kanale jestem więcej niż zadowolony, auto praktycznie pozbawione korozji, silnik suchy, w ogóle nie kopci, wyposażenie też bardzo przyzwoite. Jednak jedna rzecz nie daje mi spokoju. Mianowicie obroty falują na biegu jałowym i to dosyć zauważalnie (na szczęście nie spadają na tyle by się dławił, nie mówiąc już o gaśnięciu) do tego słychać coś jakby klekot lub brzęk metalu (dźwięk wyraźny gdy auto stało na kanale, po zamknięciu maski i z poziomu chodnika ledwie słyszalny). Dodam że podczas jazdy już tego w ogóle nie słychać, auto normalnie przyśpiesza i wkręca się na obroty.

Przeczytałem tutaj dziesiątki tematów o nierównych obrotach, jednak na mój chłopski rozum wszystko pasuje do wyciągniętego łańcucha (bo chyba łańcuch był w tych silnikach).

Mam w związku z tym kilka pytań:
Po pierwsze, jakie inne mogą być przyczyny takiego zachowania silnika (wiem że to wróżenie z fusów, ale może ktoś ma jakieś pomysły, ewentualnie podpowie na co powinienem zwrócić uwagę przy kolejnych oględzinach, już przed zakupem).
Po drugie, czy takie objawy (jeśli to rozrząd) kwalifikują się do niezwłocznej wymiany, czy jednak nie jest to ostatni dzwonek?

Domyślam się że ciężko będzie Wam coś wywróżyć na podstawie takiego opisu, ale byłbym wdzięczny za wszystkie wskazówki i porady, gdyż pilnie potrzebuję auta, a ta Primera naprawdę zwraca na siebie uwagę (poza wspomnianymi objawami).

Dodam że to sedan, silnik 1.6 1997r przebieg około 270tyś benzyna

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sorry jeśli dałem w zły dział.

: 2015-04-26, 18:58
autor: majchrzok
coś się tu nie zgadza.
z tego co mi wiadomo takie primery były produkowane do 1995r, albo po prostu Ty mylisz oznaczenia i interesujesz się p11.
ale do sedna, przyjmijmy, że auto jest z tego rocznika co podajesz- posiada silnik wtryskowy. Obstawiałbym w tym przypadku prędzej brudny przepływomierz bądź silniczek korkowy, a nie kończący żywot rozrząd. aby dojść co chrobocze trzeba najpierw wyeliminować niedokręcone osłony, osprzęt ( np łożysko alternatora)... jak słychać bardziej ten dźwięk w kanale to być może coś dostało się do tłumika i to coś w nim brzęczy?

: 2015-04-26, 19:24
autor: Pm08
Hmm może faktycznie coś pomyliłem, do tej pory nie miałem zbyt wielkiej styczności z Nissanami więc nie za bardzo się orientuję. Żeby była jasność, wkleję linka z modelem o który mi chodzi:

http://otomoto.pl/oferta/diesel-ID4paHHy.html

Ten który chcę kupić wygląda identycznie, tyle że jest w benzynie.

Co do tego co napisałeś, to może masz rację, bo wiem że jakiś czas temu było robione coś z wydechem, może od tego te dźwięki, chociaż wydawało mi się że wydobywają się raczej z komory silnika, a nie spod podwozia. O czyszczeniu silnika krokowego i przepływomierza sporo czytałem odnośnie falujących obrotów, nawet po cichu miałem nadzieję że o to chodzi, bo wydaje mi się to mniej kłopotliwe niż robienie rozrządu.

: 2015-04-26, 19:42
autor: majchrzok
najlepiej nagraj ten dźwięk i zamieść na forum. będzie łatwiej :)
i ten nissan którego wkleiłeś to P11 :)

: 2015-04-26, 20:02
autor: Oskr5
Najprawdopodobniej rozciągnięty górny łańcuch i wytarty napinacz. Koszt ok 200zł i robocizna. Więc tragedii nie ma ;). Typowe objawy to cykliczne szorowanie/grzechotanie łańcucha o obudowę i falowanie obrotów. Miałem dokładnie to samo.

: 2015-04-26, 20:18
autor: Pm08
Faktycznie. Myślałem że P11 to ta bardziej "zaokrąglona" wersja primki, a wszystko co przed nią to P10 :) teraz doczytałem że ta okrąglejsza wersja, to po prostu lift P11 którą chcę nabyć.

Z tego co piszecie nie mam się czym martwić, więc jeśli jutro nie znajdę nic innego niepokojącego, to kupię to auto, a jak już się zabiorę za diagnostykę, to na pewno porobię filmiki jak to wszystko wygląda i brzmi

Dzięki za pomoc :)

: 2015-04-26, 20:56
autor: janusz
Pm08, na początek - falujące obroty nie niekoniecznie jest wina rozrządu. Na początek proponuję wyczyścić przepływomierz, wymienić filtry, zmienić olej na porządny (jeśli masz jakieś badziewie zalane), wymienić większość rurek gumowych, bo prawdopodobnie są popękane i puszczają lewe powietrze.

Rozrząd za 200zł - czyli za 40kkm znów będziemy wymieniać. Nie ma sensu bawić się w tanie rzeczy jeśli chodzi o łańcuch. Łańcuch ma być porządny, porządnej firmy.

Jesteś z Łodzi - podjedź do MacGayvera na Admiralską, niech posłucha.




_

: 2015-04-28, 11:45
autor: Pm08
Witam ponownie, mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego Nissana, bo coś mi się nie zgadza...

Czy silnik QG16DE 78kw 106KM był montowany w Primerach P11 od samego początku produkcji? Czy Primera z 97 roku może mieć ten silnik? Bo w necie znajduję jakieś sprzeczne informacje.

: 2015-04-28, 11:52
autor: nice-wawa
1,6 QG był montowany w P11 po lifcie pod koniec produkcji 2000-2001 w 1997 roku na pewno GA16

: 2015-04-28, 12:02
autor: Pm08
No to czegoś tu nie rozumiem... W dowodzie jest napisane że moc silnika to 78 kw a rok produkcji 97... Czy możliwe żeby ktoś się walnął we wpisie kiedyś? Przez to teraz nie wiem jak zamawiać części, bo niby silnik 78kw co by oznaczało że QG a jednak do rocznika nie da się dopasować

: 2015-04-28, 12:17
autor: Zielkq
Pm08 pisze:Czy możliwe żeby ktoś się walnął we wpisie kiedyś?
Jak najbardziej ;- )

: 2015-04-28, 12:19
autor: nice-wawa
Najszybciej zobaczysz różnice w silniku QG ma cewki na każdy cylinder a Ga ma aparat zapłonowy i kable prowadzą do każdego cylindra od aparatu.

: 2015-04-28, 12:23
autor: janusz
Albo podaj VIN, z niego odczyta się sporo :]

: 2015-04-28, 12:34
autor: Pm08
A więc chyba jednak GA

Dla pewności dam jeszcze zdjęcie

Obrazek


Edit: trochę małe wyszło ale chyba widać ;)

: 2015-04-28, 12:36
autor: janusz
GA16DE

: 2015-04-28, 12:40
autor: Pm08
Ok, dzięki Wszystkim za szybką pomoc. Czuję że będę tu stałym gościem :-D

: 2015-04-28, 16:13
autor: bombel
Gwoli sprostowania. QG wystepowało w P11.144 w lifcie liftu czyli od 09.2000 r.. QG18 było od poczatku