Strona 1 z 1
[P10] Jaki materiał na uszczelkę przepustnica-kolektor dolot
: 2015-02-20, 12:31
autor: kadi
Jaki materiał jest najlepszy na dorobienie uszczelki pomiędzy przepustnice i kolektor dolotowy?
Znaleźć takiej uszczelki nie mogę wiec chce sam dorobić. W końcu aż takiej wysokiej temperatury tam nie ma. Jaki materiał proponujecie?
: 2015-02-20, 12:35
autor: janusz
Kadi, ja już dawno wywaliłem u siebie uszczelkę, która jest między kolektorem ssącym a przepustnicą i całość złożyłem na silikon. Skończyły się problemy, a i porządnie trzyma oraz nie ma lewego powietrza.
: 2015-02-22, 13:11
autor: kadi
Zapomniałem o tych silikonach. Dobry pomysł
Janusz, tylko jest problem. Ja mam 2 przepustnice i 2 obudowy filtra powietrza. Przez zimę jeżdżę krótkie odcinki gdzie auto nawet mi się nie nagrzewa i nie ma sensu odpalać gazu, wiec jeżdżę na samej PB98 z obudowa filtra bez ograniczonego dolotu. Na lato planuje przestawkę na 2-ga przepustnice pod gaz. Dzięki temu nie będę musiał regulować przepustnicy przy każdej takiej zmianie. Ostatecznie oczywiście pozbędę się gazu ale to za jakiś czas.
Z tego co widzę to silikon motoryzacyjny zastępuje tradycyjne uszczelki: korkowe, papierowe, filcowe, azbestowe i gumowe. Użyje jednego z tych materiałów pod przepustnice a silikon taki na +360 stopni użyję do krokowca.
Dzięki za info

: 2015-02-22, 13:23
autor: vixo
Pokaż ten patent

bo sobie nie mogę wyobrazić

: 2015-02-22, 13:27
autor: janusz
Kadi, bierz Elringa Dirko HT, zresztą na samej przepustnicy nie ma nawet 200°C, na krokowcu też takiej temperatury nie uświadczysz. jak będzie max 100-120°C to będzie dobrze.
: 2015-02-22, 15:23
autor: Zielkq
vixo, ja to rozumiem, że na 'stanie' ma dwie przepustnice i dwie obudowy, ale w jednym czasie zamontowana jest w aucie tylko jeden komplet. Na zimę montuje ten bez zwężek i ograniczeń, bo jeździ tylko na benzynie, a na lato drugi zestaw pod instalację gazową

: 2015-02-22, 15:42
autor: vixo
Dobra czaje xD już myślałem, ze jakieś mega patenty

: 2015-02-22, 23:21
autor: kadi
Wciągnąłem już Pulsar SIL+, następnym razem spróbuje tego Elringa Dirko HT.
Zielkq, masz racje
A skoro temat zszedł na uszczelniacze silikonowe, to jaki najlepiej użyć na połączenia węży gumowych od układu chłodzenia? Mam takie 2 miejsca w których non stop odrobinę mi ucieka płyn chłodniczy. Już próbowałem po 2 cybanty zakładać i nic, a ostatnio nawet 2 razy grubsze założyłem i nadal to samo...brrr

: 2015-02-22, 23:29
autor: janusz
Dirko HT

Na to składałem też miski olejowe, krućce do wody wychodzące z bloku, obudowę termostatu i tonę różnych innych rzeczy. Po złożeniu odczekuje się 15-20min i zalewa się płyn/olej.
Silikon najlepiej wiąże jak jest wilgotno na dworze
Zobacz, czy wąż od wody nie jest gdzieś przecięty - u mnie było podobnie i też się sączyło.
: 2015-02-23, 10:26
autor: wod2u
kadi, może próbuj lepsze opaski, np takie (szerokie):
Co do uszczelek pod przepustnicę są na allegro w tej chwili 2-3mm grubości kawałki teflonu, w postaci płyty 20x20cm. Spokojnie można wyciąć uszczelkę i jeszcze zostanie. U mnie od 2 lat jeździ takie coś i nie dość, że jest szczelne, to jeszcze poprawiła się reakcja na gaz, bo powietrze mniej ogrzewa się od gorącej przepustnicy (teflon izoluje termicznie).
: 2015-02-24, 23:10
autor: kadi
wod2u, Normalnie opaska pierwszej klasy
wod2u pisze:Co do uszczelek pod przepustnicę są na allegro w tej chwili 2-3mm grubości kawałki teflonu, w postaci płyty 20x20cm. Spokojnie można wyciąć uszczelkę i jeszcze zostanie. U mnie od 2 lat jeździ takie coś i nie dość, że jest szczelne, to jeszcze poprawiła się reakcja na gaz, bo powietrze mniej ogrzewa się od gorącej przepustnicy (teflon izoluje termicznie).
No i własnie o coś takiego mi chodziło. Korek zdecydownaie jest za miekki, teflon bedzie w sam raz. Trochę poszukałem i nawet w Warszawie znalazłem hurtownie "technozbyt.com.pl" i maja taki teflon.
Dziękować
