Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] chłodnica klimatyzacji - osuszacz

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

waldemarr3
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2009-12-24, 22:16
Lokalizacja: śląsk

[P/WP11.144] chłodnica klimatyzacji - osuszacz

Post autor: waldemarr3 » 2010-03-06, 17:33

Witam

Mam taki problemik.
Chciałem swego czasu po zakupie furki nabić klimę, pojechałem do gościa, posprawdzał, zrobił próżnię, potem stwierdził że chłodnica jest dziurawa i raczej do wymiany, nie do naprawy.
Sklepowa cena mnie powaliła (700 zł :-o ) - zanim tyle wydam, myślę sobie - spróbuję na aledrogo. Zresztą za pospawanie chłodnicy - bez gwarancji że to pomoże - ludzie krzyczeli ok. 70-80 zł. Myslę sobie idzie lato - może by się klimę naprawić udało.
Kupiłem za 120 używaną - niby w dobrym stanie - powietrze trzyma, posprawdzam później to się okaże czy też wtopa czy nie i czy trzeba będzie wywalić te 7 stówek za nówkę.
Myślałem że sprzedawca chciał mi dać bonusa - i razem z chłodnicą przysłał mi osuszacz klimatyzacji :mrgreen: - był, ale dlatego że miał urwaną śrubę mocującą i trzymało się strasznie na rurce chłodnicy i nie dało się tego ruszyć , a to przecież aluminiowe i nie za wiele można zdziałać akceleratorem kinetycznym (czyli młotkiem...) ;(
Postanowiłem to rozwiercić i jak to zwykle bywa - zgodnie z prawem Murphy-ego rozwierciłem w uchwycie tym ósemkowym - lekkie jajko.
I teraz moje pytania
czy uda mi się poprawnie zamontować chłodnicę do osuszacza mimo tego zjajowaciałego otworka? Czy to będzie szczelne? drgania i te rzeczy, nie wspominając o ciśnieniu.
Czy ten otworek wewnątrz też jest gwintowany, czy prosty i śruba tylko przez niego przechodzi? Na razie mojej starej nie wyciągałem, bo też ma zapieczone śruby i strach się bać że też uszkodzę ... a zanim ją wyjmę to wolę od razu założyć drugą - bo w sumie nie wiem czy można pomykać bez tej chłodnicy w układzie? Chyba w sumie tam nic nie ma ...
I w ogóle czy ten uchwyt czy jak to nazwać to stanowi nierozerwalną całość z rurką chłodnicy, czy można to jakoś ściągnąć z tej rurki i założyć powiedzmy (o ile uda się odzyskać bez usterkowo) z tej starej, z auta?

Załączam pikczery - marnej jakości bo z komórki ale widać o co mi chodzi.
Będę wdzięczny za jakieś porady.

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-03-06, 18:47

twoja dziura jest tylko i wyłacznie po to aby przeszła śruba.. wszystko jest wyosiowane i uszczelniane na tym króćcu z oringiem..
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-07, 11:29

Tak jak napisał kolega , otwór owalny nie będzie przeszkadzał w prawidłowym i szczelnym montażu rurki do osuszacza . Gwint jest w osuszaczu więc spokojnie a rurka jeszcze jest na wcisk i uszczelniona oringiem .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”