Strona 1 z 1

[P10/WP10] Przekładanie betów z 2.0 do 1.6

: 2014-08-16, 10:54
autor: Repo
Cześć, już jakiś czas jeżdżę moją perełką w silniku 1.6 (75KW), ostatnio za grosze dostałem taką samą, tylko z silnikiem SR20DE, w wolnych chwilach dopieszczam swoją, wymieniam popękane plastiki, uzupełniam brakujące śrubki itd. jednak chciałbym zrobić swap kilku rzeczy mechanicznych i chciałbym spytać co będzie kompatybilne:
(Silnik niestety jest rozwalony, naprawa ~200-300zł i w przyszłości chyba będę zastanawiał się nad swapem)
-Hamulce tarczowe tył (jest sens?)
-Filtr stożkowy (tylko musiałbym ominąć przepływomierz i inne pierdoły, ale chodzi o sam filtr)
-Wydech (jest sens? moc/spalanie?)
-Kolektor ssący (jest sens?)
-Pompa paliwa (z silników 2.0 mam jedną w tym samochodzie i jedną na stanie, tylko czy to coś zmieni?)
-Skrzynia biegów/sprzęgło (czy to coś zmieni?)

W sumie to tyle z moich pomysłów, najbardziej cieszyłem się z silnika kiedy usłyszałem że to 2.0, ale okazał się być padnięty.

Nie jestem mechanikiem, nie znam się na tuningowaniu samochodów, ale jestem kumaty, szybko się uczę i z nowymi rzeczami nie mam problemu, mam także dostęp do podnośnika, kanału i pomocy ze strony dobrego mechanika (niestety mechanik stwierdził: "Chcesz się bawić w modowanie samochodu to masz internet i znajomych, ja mogę pomóc ci tylko w swapie, a to czy będzie pasowało i działało- szukaj już na własną rękę.)
Liczę na waszą pomoc, jak już dopieszczę swoją Perełkę, zamierzam pokazać się na którymś Małopolskim (jeśli taki będzie) zlocie :) pozdrawiam!

: 2014-08-16, 11:03
autor: vixo
Wszystko masz p&p

: 2014-08-16, 11:27
autor: Repo
Na pewno? Bo np. skrzynia biegów z innej 1.6 (niby też 75KW, więc taki jak mój) ma inne mocowanie. Więc jak to jest? :)

: 2014-08-16, 12:00
autor: majchrzok
1) jak zaciski działają to jest sens. oprócz zacisków i tarcz prawdopodbnie musisz przełożyć całą zwrotnice do której to się mocuje.
2) rozumiem że masz silnik na wtrysku? jeśli tak to jeśli chcesz zamontować stożek musisz zaopatrzyć się w kolanko 90st na wejście do przepustnicy oraz rure około 50cm. do na drugim końcu montujesz stożek. szczerze, to oprócz dźwięku nie sądze by coś to dało.
3) wydech jaki jest zaleecany do 1.6 to średnica maksymalnie 2". jaki wychodził w serii 2.0 tego nie wiem ale myśle, żę jakiś sens w tym etapie mógłby być, oczywiście do pełnego sukcesu jak założyłbyś kolekotr wydechowy 4-2-1.
4)kolektor ssący z SR nie pasuje do silnika GA16.
5) wszystkie nissany z tamtych lat z silnikami benzynowymi na wtrysku paliwa mają tą samą wydajność pompy. o ile Twoja obecna jest sprawna to nie ma najmniejszego sensu jej podmieniać.
6) skrzynia biegów oraz sprzęgło nie podejdzie do GA16, bo ta w SR20 jest zupełnie inna.

Jeśli masz drugie auto na części z SR20, to uruchom tamten silnik w drugim aucie i wtedy swapuj całość.
Pytanie brzmi co jest uszkodzone w tamtym silniku? skąd wiesz, że naprawa ma kosztowac około 300zł?
pozdr

: 2014-08-16, 13:57
autor: Repo
majchrzok, przepraszam Cię bardzo, ale popełniłem żałosną gafę :D uciekło mi jedno zero :) 2000-3000 :P

: 2014-08-16, 14:55
autor: vixo
4silniki masz za to

: 2014-08-16, 15:07
autor: janusz
W tym ze 2 SR20DE - 150KM z P10eGT

: 2014-08-17, 07:17
autor: Repo
No więc właśnie, zamiast naprawiać silnik po prostu dorwę gdzieś sprawny. Pytanie tylko na ile będzie sprawny :P

: 2014-10-03, 22:49
autor: smyndrok
przekładałem tarcze do 1.6 i wymaga to zmiany całej piasty, a to z kolei utrudnia śruba łącząca wahacze z piastą. Sam zobaczysz,że prościej będzie komplet z wahaczami przełożyć;) Zapewne regulatorów siły hamowania nie odkręcisz, więc bez nich możesz mieć w zimie małą niespodziankę. Swap silnika kupa roboty, jeśli nie jesteś mechanikiem hobbystą, to sobie daruj bo w warsztacie zapewne dobrze cię za to skasują.

: 2014-10-04, 22:30
autor: vincetti
ja bym przerzucił całą tylną belkę z tarczami a nie bawił sie w piasty itd. odkręcisz, założysz, zakręcisz, odpowietrzysz i jest kupe mniej roboty. Nawet kółek nie trzeba odkręcać jak sie uprzesz :-)

: 2014-10-05, 11:21
autor: smyndrok
P10 nie ma z tyłu belki tylko niezależne wahacze, po za tym to nie jest takie "odkręcić i przełożyć" bez atomowych kluczy z kryptonitu + mega udarowego uderzenia