Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Spadajace wolne obroty - nowy przeplywomierz

: 2014-08-15, 13:03
autor: killplama
Panowie mam problem z moja primka. Otóż padła mi przepływka bosch wiadomo objawy jakie są i napięcia. Zakupiłem nową z autlog

http://allegro.pl/pr...4422022713.html z tej aukcji i wszystko chodzi jak trzeba ale obroty spadają do 600 czasem niżej i powracają do ok 900 dzieje się do na benzynie jak i gazie. Czyściłem krokowy i przepustnicę błedów w kompie nie ma lambda sprawna. Silnik sr20de primera 2001r. Czytałem mnóstwo postów i mam mętlik w głowie. Czy mam robić reset ecu? Czy wystarczy ze odłączenie aku na 24h? Nie mam dostępu do consult niestety.

: 2014-10-02, 22:26
autor: Wiczu
Witam Cię mój drogi kolego, miałem wówczas taki sam problem tylko, że nie musiałem kupować nowego przepływomierza i tracić 300zł w błoto, a sprawa wyglądała tak, że obroty potrafiły spaść mi do 0 i samochód gasł szczególnie jak przyszło mi robić redukcję na zakręt to potrafił mi zgasnąć, a wtedy się miło nie robiło, wiadomo przejście na brak wspomagania jak i twardy hamulec.

Dobra koniec tego przejdźmy do praktyki 1 o czym myślałem, że jest to zanieczyszczony przepływak albo filtr więc w mistrz teorii wymieniłem filtr, a przepływak wyczyściłem aż błyszczał (Spray do odtłuszczania hamulców). Po tych czynnościach obroty dalej swoje spadały, no to czas najwyższy sonda, podłączyłem pod kompa sonda jak ta lala śmiga lepiej niż w roczniku 2014, no cóż pomyślałem o świecach i kabelkach ale szybko wykluczyłem odłączają jedną fajkę na odpalonym, no to został nie szczęsny krokowy.

Przed resztą zrób tak jak w cytacie
If engine stops immediately after starting or idle condition is unstable, perform the following to initialize IACV-AAC
valve:
a) Stop engine and wait 9 seconds.
b) Turn ignition “ON” and wait 1 second.
c) Turn ignition “OFF” and wait 9 seconds.

Jak nie rozumiesz to mogę przetłumaczyć albo wujek google sprawdź :)
Kolego odkręć jeszcze raz całą przepustnicę zabierz do domciu zaopatrz się w benzynę ekstrakcyjną bądź alkohol metylowy (chyba dobrze mówię ) albo spray do odtłuszczania hamulców (15zł 750ml)

Pamiętaj o położenie czujnika przepustnicy zrób sobie zdjęcie aby nie zapomnieć :)

1 czynnością odkręcenie silniczka, jak i to się nazywa chyba czujnik położenia przepustnicy
2 Jak już to zrobiłeś robisz romantyczną kąpiel przepustnicy z jednym z wyżej wymienionych preparatów (najważniejsze czyścisz każdą szparkę każdy dolot, patyczkiem do uszu czy tam czym będzie Ci lepiej dojść)
3 Silniczek krokowy czyścisz aż będziesz widział przepiękny cycuszek plastikowy później wd40 albo jakiś inny specyfik smarujący i wtryskujesz go pod sprężynkę (pod grzybka) :)
4 To samo robisz z czujnikiem go tylko oczyszczasz i możesz zobaczyć czy się nie zacina ( Nie powinien być specjalnie brudny ) jakiś lekki kurz :)
5 Gdy już to zrobiłeś możesz przykręcić wszystko i zamontować przepustnicę :)
6 Możesz po tym, że odkręciłeś czujnik mieć problemik z obrotami więc lepiej go zapamiętaj jak był przykręcony, jeśli zapomnisz nic się nie stało po prostu zostaw go poluzowanego delikatnie i na zamontowanej przepustnicy korygujesz sobie wszystko tak aby były jak najmniejsze (musi być podłączony)
7 Jeśli to podziałało to nie zdziw się, że na nagrzanym silniku masz obroty 1000 albo 1100 jest to normalna rzecz gdyż przepływomierz musi się przyzwyczaić do swojej pracy i braku syfu skracającego jego możliwość wydłużenia się, mi dopiero po tygodniu się ustabilizował :) I też nie zdziw się, że przy tym jak auto będzie w ruchu i wciśniesz sprzęgło obroty nie spadną na 900 tylko na 1200, a dopiero jak staniesz obroty spadną . To by było na tyle czekam na wyniki.

: 2014-11-20, 12:44
autor: Darbisters
po uszkodzeniu przepływomierza Bosch , byłem zmuszony zakupić nowy( kupiłem nowy wkład Pierburg ) i od czasu zmiany odczułem że samochód nie chodzi jak na starym (dopóki był dobry-auto straciło nieco mocy na wyższych obrotach )- czy jest możliwe że w takim przypadku ten nowy nie pracuje jak powinien ?

: 2014-11-21, 15:56
autor: NEO NFS
Darbisters niestety bywa że zamienniki kiepsko trzymają parametry. Ciekawe ile dałeś za wkładkę Pierburg? Bo widziałem w net że cały przep. stoi x2 drożej jak ori Boscha.(685pln), natomiast jest i opcja zakupu regenerowanego przep.przez Bosch za 265pln w tym kaucja 50do100pln.