[P10/WP10] Chcę kupić Primerę 2.0 automat, proszę o porady
: 2009-12-02, 09:49
Mam na oku Primerkę - model P10, 95r, 2.0l 115KM, automat, 190 tys km.
Może doświadczeni użytkownicy mogą doradzić na co mam szczególnie zwrócić uwagę przy jej oględzinach? Co przy takim przebiegu może szwankować?
Słyszałem, że w tych silnikach jest łańcuch rozrządu i tego się nie wymienia? Prawda to?
___________________________________________________________________________
i prawda i nie prawda, poprostu nie często się wymienia, zobacz w jakim stanie są końcówki progów z tyłu, tam często lubi rdzewieć co do reszty to taki sam samochód jak inne i trzeba patrzeć na wszystko
___________________________________________________________________________
Wahacze górne z przodu, sworznie, łączniki stabilizatorów - typowe i stosunkowo szybko zużywające się. Silnik, jeśli był normalnie eksploatowany, spokojnie przejedzie jeszcze raz tyle. Problem może być rzeczywiście z tym automatem...
___________________________________________________________________________
kupilem primere 93 z automatem przy przebiegu 240 tys. od czasu zakupu przez rok - zadnych problemow...
jezeli automat nie byl katowany i uzytkowany zgodnie z zalecniami to:
- silnik nie ma prawa byc zarzniety ( u mnie branie oleju = 0)
- skrzynia i sprzeglo hydrokinetyczne moga okazac sie "wieczne"
na co zwrocici uwage ?
- na pewno na stan zawieszenia
- na stan automat. skrzyni - tj. czy ma prawidlowy poziom oleju, czy nie szarpie (na zimno troche moze) czy poprawnie dziala kickdown, nie gubi sie w zmianie biegow, czy nie ma wrazenia slizgania sie przy przerzucaniu biegow...
- a poza tym standard kontoli stanu technicznego przy zakupie auta - czy i gdzie i jak bylo walone (w bezwypadkowe a raczej bezkolizyjne to ja nie wierze
___________________________________________________________________________
No i kupiłem. Nie powiem, fajne autko
Pierwszy samochód z automatem jakim jechałem, ale od razu mi się to spodobało. Szczególnie w mieście komfort jazdy niesamowity. A i na trasie nie jest źle. Jadę spokojnie, 2 tys obrotów, wciskam gaz, kickdown, obroty skaczą na 5 tys i leci do przodu
źródło: NKP
Może doświadczeni użytkownicy mogą doradzić na co mam szczególnie zwrócić uwagę przy jej oględzinach? Co przy takim przebiegu może szwankować?
Słyszałem, że w tych silnikach jest łańcuch rozrządu i tego się nie wymienia? Prawda to?
___________________________________________________________________________
i prawda i nie prawda, poprostu nie często się wymienia, zobacz w jakim stanie są końcówki progów z tyłu, tam często lubi rdzewieć co do reszty to taki sam samochód jak inne i trzeba patrzeć na wszystko
___________________________________________________________________________
Wahacze górne z przodu, sworznie, łączniki stabilizatorów - typowe i stosunkowo szybko zużywające się. Silnik, jeśli był normalnie eksploatowany, spokojnie przejedzie jeszcze raz tyle. Problem może być rzeczywiście z tym automatem...
___________________________________________________________________________
kupilem primere 93 z automatem przy przebiegu 240 tys. od czasu zakupu przez rok - zadnych problemow...
jezeli automat nie byl katowany i uzytkowany zgodnie z zalecniami to:
- silnik nie ma prawa byc zarzniety ( u mnie branie oleju = 0)
- skrzynia i sprzeglo hydrokinetyczne moga okazac sie "wieczne"
na co zwrocici uwage ?
- na pewno na stan zawieszenia
- na stan automat. skrzyni - tj. czy ma prawidlowy poziom oleju, czy nie szarpie (na zimno troche moze) czy poprawnie dziala kickdown, nie gubi sie w zmianie biegow, czy nie ma wrazenia slizgania sie przy przerzucaniu biegow...
- a poza tym standard kontoli stanu technicznego przy zakupie auta - czy i gdzie i jak bylo walone (w bezwypadkowe a raczej bezkolizyjne to ja nie wierze
___________________________________________________________________________
No i kupiłem. Nie powiem, fajne autko
Pierwszy samochód z automatem jakim jechałem, ale od razu mi się to spodobało. Szczególnie w mieście komfort jazdy niesamowity. A i na trasie nie jest źle. Jadę spokojnie, 2 tys obrotów, wciskam gaz, kickdown, obroty skaczą na 5 tys i leci do przodu
źródło: NKP