Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] i [P/WP11.144] Kody błędów w TD

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P11/WP11] i [P/WP11.144] Kody błędów w TD

Post autor: jarkk » 2009-12-02, 09:38

Kody błyskowe do Primery TD

11 Camshaft Position Sensor (CMPS) (PUMP) - Czujnik położenia wałka rozrządu (CMPS) (pompa)
12 Mass Air Flow Sensor (MAFS) - czujnik przepływu masy powietrza (MAFS)
13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor - czujnik temperatury płynu chodzącego silnika
14 Vehicle Speed Sensor (VSS) - czujnik prędkości pojazdu
15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS) - czujnik kontroli położenia suwaka w pompie wspólpracującego z nastawnikiem
17 Adjustment Resistor - korekta rezystora jakiego rezystora
18, 22, 25 Electric Governor - elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa
21 Injection Timing Control Valve - zawór controli czasu wtrysku (w pompie paliwa)
23 Accelerator Switch (F/C) - Przełącznik akceleratora (pedału gazu)
27, 31 Engine Control Module (ECM)-ECCS-D Control Module - moduł kontroli silnika ECM
28 Cooling Fan (Overheat) - przegrzanie wentylatora chłodzenia
34 Needle Lift Sensor (NLS) - czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu
36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valve - odcięcie zaworu elektromagnetycznego paliwa, przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo
42 Fuel Temperature Sensor (FTS) - czujnik temperatury paliwa wewnątrz nastawnika
43 Accelerator Position Sensor - czujnik położenia akceleratora (pedał gazu)
47 Crankshaft Position Sensor (TDC) - czujnik polożenia wału korbowego
48 Governor Cut Circuit - odcięcie obwodu nie wiem jakiego przypuszcvzam że nastawnika (Governor)
82 Barometric pressure (BARO) sensor, in ECM-incorrect signa - Ciśnienie barometryczne (BARO) czujnika, w ECM-błędny sygnał
83 Glow plug relay-circuit malfunction - przekaźnik świec żarowych-awaria obwodu
84 Engine control module (ECM), reference voltage-incorrect - moduł kontroli silnika (ECM), napięcie odniesienia-nieprawidłowe
85 AC relay-circuit malfunction - przekażnik AC (klimatyzacji) awaria obwodu
86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunction - recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu (nie bardzo rozumiem zawór sterowany jest podciśnieniem, jedynie kostka rozdzielająca jest na elektromagnesie)
87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction - pozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu
91 Engine control module (ECM) – defective - moduł kontroli silnika (ECM) - wadliwy
92 Engine control relay, shut-off time – too late - Przekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ???
93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction - wyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu
94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction - awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa
96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signal - moduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał
97 Malfunction indicator lamp (MIL) – circuit malfunction - lampka check engine-awaria obwodu
98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction - świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu


instrukcja do OBD1 w TD (gniazdo prostokątne)
1 włączasz zapłon
2 zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny
3 odczytujesz błędy (są to powtarzane na okrągło sygnały błyskowe: długie - dziesiątki , krótkie - jedności)
4 wyjmujesz zworkę
5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach
6 Miga kod 55 (brak błędów)
7 wyłączasz zapłon
Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6

instrukcja do OBD2 w TD (gniazdo trapezowe)
(kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1 )

1 wkładasz zworkę ( pin 9 i 16 - końcowe w szerszej części gniazda)
2 włączasz zapłon
3 odczytujesz błędy ( check wyświetla błędy )
4 wyjmujesz zworkę ( check pali stałym światłem )
5 czekasz min. 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
6 wkładasz zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
7 wyjmujesz zworkę ( światło stałe check )
8 uruchamiasz silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )



Kody i instrukcja do ABS-u

Koledzy kombinując wczoraj w internecie przy pomocy "translatora google" tak w przybliżeniu przetłumaczyłem post z pierwszej strony z autodiagnostyką ABS-u.

UWAGA: Nie należy obniżyć pedału hamulca podczas samokontroli
- Rozruch silnika.
- Napęd pojazdu powyżej 20 mph (30 kilometrów na godzinę) przez okres dłuższy niż 1 minuta
- Wyłączenie zapłonu.
- Bridge przyłączu danych (DLC) terminal 4 (pin nr 4 w gnieździe diagnostycznym polaczyc z masa)
- Przełącznik zapłonu.
- Count warning miga lampka. Porównaj z tabeli kodów błędu.
- Miga Long wskazuje "dziesiątki" z kodów błędu.
- Krótkie miga wskazanie "jednostek" kodów błędu.
- Na przykład: 1 długi błysk po 2 krótkich błysków oznacza kod problemy 12.
- Wyłączenie zapłonu. Wady Rectify w razie potrzeby.

Kody błędów
12 - Rozpoczęcie sekwencji
18 - pierścień czujnika prędkości koła
21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty
22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie
25 - czujnik prędkości koła przednie LH - obwód otwarty
26 - czujnik prędkości koła przednie LH - zwarcie
31 - czujnik prędkości koła, tylne RH - obwód otwarty
32 - czujnik prędkości koła, tylne RH - zwarcie
35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty
36 - czujnik prędkości koła, tylne LH - zwarcie
41 - Solenoid valve, RH front outlet
42 - Elektrozawór, RH przed wlotem
45 - Solenoid valve, LH front outlet
46 - Elektrozawór, LH przed wlotem
51 - Elektrozawór, RH tyłu gniazda
52 - Elektrozawór, RH tylnego wlotu
55 - Elektrozawór, LH tyłu gniazda
56 - Elektrozawór, LH tylnego wlotu
57 - napięcie zasilania, niskiego
61 - pompa hydrauliczna / relay
63 - przekaźnik systemu
71 - jednostka sterująca (ECU)

Kasowanie błędów
- Przełącznik zapłonu.
- Usunięcie mostkowe od ziemi. Lampka ostrzegawcza pozostaje.
- Mostkowe Earth dla więcej niż 1 sekunda 3 razy w ciągu 12 sekund.
- Mostkowe Odłącz przyłączu danych (DLC)
- Wyłączenie zapłonu.
- Odpowiedni sprzęt diagnostyczny może być również używany do usuwania kodów problemów.

źródło: NKP

Zablokowany

Wróć do „Primera”