[P/WP11.144] Chcę kupić Primerę 2.0, proszę o porady
: 2009-12-02, 09:31
Od 2.5 roku jestem uzytkownikiem almery (N16) z 2000 roku z silnikiem 1.8. Z samochodu jestem zadowolony (z wyjatkiem paru malych ognisk rdzy, na innych nissanach z polowy lat 90 z ktorymi mialem do czynienia tego nie bylo !).
Jednak od pewnego czasu zastanawiam sie nad zmiana samochodu na wiekszy, wygodniejszy oraz szybszy.
Almera jest dosc glosna oraz przy wiekszych predkosciach ma zbyt mocne wspomaganie kierownicy i nie prowadzi sie tak jak wieksze samochody.
Mialem kiedys do czynnienia z P11 1.6 rocznik '96. Samochod przyspieszal lepiej niz moja almera, byl wygodniejszy oraz znacznie lepiej jezdzil z duzymi predkosciami, wiec naturalne, ze pomyslalem o P11.144 2.0. Teraz pytanie:
Czy primera P11.144 bedzie wyraznie wygodniejsza, cichsza niz moja almera ?
Jak Pod tym wzgledem ma sie 144 do modelu '96 ?
Czy P11.144 z silnikiem 2.0 bedzie zauwazalnie lepiej przyspieszac niz moja almera i bedzie bardziej elastyczne od niej ?
Co z wiekszymi predkosciami ~180km/h czy roznica tez jest wyrazna ?
Zastanawiam sie tez nad toyota avensis '01 2.0 VVTI, czy ktos ma porownanie do primery w wyzej wyminionych obszarach ? Chodzi mi tez o wlasciwosci jezdne zakrety, tlumienie nierownosci oraz reakcja na kierownice.
___________________________________________________________________________
p11 1.6 bardziej dynamiczna od n16 1.8? bzdura albo masz zajechany silnik.
p11-144 to trochę zmieniona p11-120 i p11, ma bardziej skomplikowaną elektronikę silnika, troche bogatsze wyposażenie nawet w podstawowych wersjach, jest trochę cięższa, ma nieco zmienioną konsolę wewnątrz. Silniki 1.6 i 2.0 są zmodyfikowane, a późniejszy 1.6 oraz 1.8 mają zmienne fazy rozrządu.
Wg mnie najfajniejsze są najmocniejsze wersje: p11-120 w 150 konnej wersji GT lub 140 konna p11-144. Nie licz jednak na niewiadomo jak dobrą elastycznośc, te silniki raczej lubią się kręcić i nie maja zmiennych faz rozrządu który to system polepsza właściwości na niskich obrotach.
Avensis po liftingu to podobnie jak wersja z lat 1998-2000 bardzo udane auto. Ma zmienione nieco przednie zawieszenie (lepsze prowadzenie), automatyczna klimę i duże radio w standardzie, jednak silniki vvti z początku produkcji miały wadę w dodatku serwis do 2002 roku zalewał je olejem SLX 0W30 który się nie nadaje do nich i niewiadomo jak odbiło sie to na ich trwałości. Wersja o której piszesz ma bezpośredni wtrysk paliwa, skomplikowaną budowę. W autach kilkuletnich wg mnie lepsza jest większa prostota w budowie, czyli żadnych zmiennych faz rozrządu ani wtrysku bezpośredniego. Poszukałbym raczej bogato wyposażonej 2-litrówki sprzed liftingu czyli do jesieni 2000 roku. Oprócz primery 2.0 jeżdżę tez avensisem 1.6 z 2000 roku sprzed liftingu. Względem primery 2.0 (140KM), gdyby silnik w avensisie był też 2 litrowy (128KM) widziałbym takie różnice:
na plus dla toyoty:
+mniejszy promień skrętu, lepsza zwrotność
+cichsze wnętrze
+sporo więcej miejsca wewnątrz przy takich samych gabarytach zewnętrznych
+mniejsza awaryjnośc potwierdzona statystykami ADAC, TUeV
+mniejsza utrata wartości
na minus dla toyoty:
-gorsze właściwości jezdne, zwłaszcza w zakrętach
-mniej przyjemne materiały tapicerskie i kolorystyka wnętrza
-większa podatność na boczny wiatr
Zarówno avensis jak i primera to były przemyślane zakupy i ojcu obydwoma samochodami, moim i jego jeździ sie podobnie jak mnie, bardzo przyjemnie.
___________________________________________________________________________
Dzieki za szybka odpowiedz.
Primera 1.6 z '96 nie jezdzilem duzo, ale takie bylo moje odczucie, miala 100KM, moja almera ma 114, roznica nie jest duza. Primera lepiej przyspieszala w srednich obrotach a almera musze krecic bardzo wysoko zato przy niskich obrotach radzi sobie niezle.
Jaka jest roznica w praktyce pomiedzy 1.8 a 2.0. 1.8 ma zmienne fazy ale jest mniej elastyczny ? Jak spalanie, mi w zimie w cyklu miejskim (sporo korkow) almera 1.8 pali mi ~10-11l.
Genralni z tego co napisales to avensis jest bardziej komfortowy i wiekszy, a primera lepiej jezdzi.
Mam jeszcze jedno pytanie co z hamulcami, p11 maial fatalne hamulce (jezdzilem podstawowa wersja bez ABS z bembnami z tylu) z tego co pamietam a moja almera staje jak wryta, roznica jest gigantyczna, Czy w 144 poprawiono hamulce ?
___________________________________________________________________________
pójrz na charakterystyke mocy i momentu obrotowego w wymienionych przez Ciebie silnikach:
QG18DE ma zmienne fazy rozrządu, dzięki nim np przy 3000 obr/min ma 50KM a gdyby miała stałe fazy, to przy tych 3000 obr/min miałaby 45KM. Jego moc max to 114KM przy np 6000 obr/min
nie znaczy to, że ma wktórymkolwiek momencie większą moc niż silnik SR20DE, który nie potrzebuje zmiennych faz rozrządu, bo mając 140KM maksymalnej mocy przy 6000obr./min a przy przykładowych 3000obr/min ma 60KM
(to są przykłady, nie patrzę teraz na wykres)
Silnik 2.0 nadrabia pojemnością, ma inne nastawy, dlatego jest nieco lepiej elastyczny od 1.8 i duzo bardziej zrywny na wysokich obrotach
Hamulce są 2 litrówce tarczowe, ponadto p11-144 w tej wersji silnikowej ma powiększone klocki przednie, ja hamulce oceniam na bdb jak na kilkuletnią konstrukcję. Spalanie po miescie to 10-11 litrów a jak się uprzesz to i 14, natomiast przy normalnej jeździe, bez niepotrzebnych ostrych przyspieszeń to przy 120 jakieś 7.5 litra. Średnio na kilkunastokilometrowe dystanse i prędkości 100-120km/h możesz liczyć na 8-9 litrów
źródło: NKP
Jednak od pewnego czasu zastanawiam sie nad zmiana samochodu na wiekszy, wygodniejszy oraz szybszy.
Almera jest dosc glosna oraz przy wiekszych predkosciach ma zbyt mocne wspomaganie kierownicy i nie prowadzi sie tak jak wieksze samochody.
Mialem kiedys do czynnienia z P11 1.6 rocznik '96. Samochod przyspieszal lepiej niz moja almera, byl wygodniejszy oraz znacznie lepiej jezdzil z duzymi predkosciami, wiec naturalne, ze pomyslalem o P11.144 2.0. Teraz pytanie:
Czy primera P11.144 bedzie wyraznie wygodniejsza, cichsza niz moja almera ?
Jak Pod tym wzgledem ma sie 144 do modelu '96 ?
Czy P11.144 z silnikiem 2.0 bedzie zauwazalnie lepiej przyspieszac niz moja almera i bedzie bardziej elastyczne od niej ?
Co z wiekszymi predkosciami ~180km/h czy roznica tez jest wyrazna ?
Zastanawiam sie tez nad toyota avensis '01 2.0 VVTI, czy ktos ma porownanie do primery w wyzej wyminionych obszarach ? Chodzi mi tez o wlasciwosci jezdne zakrety, tlumienie nierownosci oraz reakcja na kierownice.
___________________________________________________________________________
p11 1.6 bardziej dynamiczna od n16 1.8? bzdura albo masz zajechany silnik.
p11-144 to trochę zmieniona p11-120 i p11, ma bardziej skomplikowaną elektronikę silnika, troche bogatsze wyposażenie nawet w podstawowych wersjach, jest trochę cięższa, ma nieco zmienioną konsolę wewnątrz. Silniki 1.6 i 2.0 są zmodyfikowane, a późniejszy 1.6 oraz 1.8 mają zmienne fazy rozrządu.
Wg mnie najfajniejsze są najmocniejsze wersje: p11-120 w 150 konnej wersji GT lub 140 konna p11-144. Nie licz jednak na niewiadomo jak dobrą elastycznośc, te silniki raczej lubią się kręcić i nie maja zmiennych faz rozrządu który to system polepsza właściwości na niskich obrotach.
Avensis po liftingu to podobnie jak wersja z lat 1998-2000 bardzo udane auto. Ma zmienione nieco przednie zawieszenie (lepsze prowadzenie), automatyczna klimę i duże radio w standardzie, jednak silniki vvti z początku produkcji miały wadę w dodatku serwis do 2002 roku zalewał je olejem SLX 0W30 który się nie nadaje do nich i niewiadomo jak odbiło sie to na ich trwałości. Wersja o której piszesz ma bezpośredni wtrysk paliwa, skomplikowaną budowę. W autach kilkuletnich wg mnie lepsza jest większa prostota w budowie, czyli żadnych zmiennych faz rozrządu ani wtrysku bezpośredniego. Poszukałbym raczej bogato wyposażonej 2-litrówki sprzed liftingu czyli do jesieni 2000 roku. Oprócz primery 2.0 jeżdżę tez avensisem 1.6 z 2000 roku sprzed liftingu. Względem primery 2.0 (140KM), gdyby silnik w avensisie był też 2 litrowy (128KM) widziałbym takie różnice:
na plus dla toyoty:
+mniejszy promień skrętu, lepsza zwrotność
+cichsze wnętrze
+sporo więcej miejsca wewnątrz przy takich samych gabarytach zewnętrznych
+mniejsza awaryjnośc potwierdzona statystykami ADAC, TUeV
+mniejsza utrata wartości
na minus dla toyoty:
-gorsze właściwości jezdne, zwłaszcza w zakrętach
-mniej przyjemne materiały tapicerskie i kolorystyka wnętrza
-większa podatność na boczny wiatr
Zarówno avensis jak i primera to były przemyślane zakupy i ojcu obydwoma samochodami, moim i jego jeździ sie podobnie jak mnie, bardzo przyjemnie.
___________________________________________________________________________
Dzieki za szybka odpowiedz.
Primera 1.6 z '96 nie jezdzilem duzo, ale takie bylo moje odczucie, miala 100KM, moja almera ma 114, roznica nie jest duza. Primera lepiej przyspieszala w srednich obrotach a almera musze krecic bardzo wysoko zato przy niskich obrotach radzi sobie niezle.
Jaka jest roznica w praktyce pomiedzy 1.8 a 2.0. 1.8 ma zmienne fazy ale jest mniej elastyczny ? Jak spalanie, mi w zimie w cyklu miejskim (sporo korkow) almera 1.8 pali mi ~10-11l.
Genralni z tego co napisales to avensis jest bardziej komfortowy i wiekszy, a primera lepiej jezdzi.
Mam jeszcze jedno pytanie co z hamulcami, p11 maial fatalne hamulce (jezdzilem podstawowa wersja bez ABS z bembnami z tylu) z tego co pamietam a moja almera staje jak wryta, roznica jest gigantyczna, Czy w 144 poprawiono hamulce ?
___________________________________________________________________________
pójrz na charakterystyke mocy i momentu obrotowego w wymienionych przez Ciebie silnikach:
QG18DE ma zmienne fazy rozrządu, dzięki nim np przy 3000 obr/min ma 50KM a gdyby miała stałe fazy, to przy tych 3000 obr/min miałaby 45KM. Jego moc max to 114KM przy np 6000 obr/min
nie znaczy to, że ma wktórymkolwiek momencie większą moc niż silnik SR20DE, który nie potrzebuje zmiennych faz rozrządu, bo mając 140KM maksymalnej mocy przy 6000obr./min a przy przykładowych 3000obr/min ma 60KM
(to są przykłady, nie patrzę teraz na wykres)
Silnik 2.0 nadrabia pojemnością, ma inne nastawy, dlatego jest nieco lepiej elastyczny od 1.8 i duzo bardziej zrywny na wysokich obrotach
Hamulce są 2 litrówce tarczowe, ponadto p11-144 w tej wersji silnikowej ma powiększone klocki przednie, ja hamulce oceniam na bdb jak na kilkuletnią konstrukcję. Spalanie po miescie to 10-11 litrów a jak się uprzesz to i 14, natomiast przy normalnej jeździe, bez niepotrzebnych ostrych przyspieszeń to przy 120 jakieś 7.5 litra. Średnio na kilkunastokilometrowe dystanse i prędkości 100-120km/h możesz liczyć na 8-9 litrów
źródło: NKP