[P10/WP10] Klimatyzacja Nawiew Elektryka
: 2014-02-01, 14:20
Witajcie raz jeszcze, niedawno zakupiłem swoją P10 stare auto ale zrobiłem to z dwóch powodów, po pierwsze przez ostatnie 7 lat jeździłem Hondą wyprodukowaną w całości jeszcze w Japonii i już po kilku miesiącach wiedziałem że na długo pozostanę przy technologi aut z kraju kwitnącej wiśni (nawet jeśli trafiłby się zadbany model wyprodukowany już w UK - cóż zrobić takie czasy
) a drugi powód to fakt że tą P10-tkę sprzedawał mój znajomy który miał ją przeszło 6 lat, dbał o nią, garażował i znał wcześniejszą właścicielkę, auto nigdy nie bite, oryginalne wszystkie szyby łącznie z szyberdachem, oryginalne lampy, kierunkowskazy....itd, pełna ponowna własna konserwacja podwozia/progów i wiele innych (zanim jeszcze nie był mój nie mogłem się nadziwić stanem tego auta, przecież to 95rok(!).
Ok to do rzeczy!
acha...zanim to napisałem starałem się zapoznać z całą lekturą forum dotyczącym mojego modelu napotykając kilka razy podobne "problemy" z tymi autami.
Po zakupie rozkodowałem vin, sprawdziłem numery silnika i wyposażenie - wszystko oryginalne choć klimatyzacja w tym aucie to nie lada wyzwanie.
Zatem Szanowni Forumowicze
1. Klimatyzacja - no właśnie, po kilkutygodniowej walce, wizytach w wielu dobrych firmach w moim mieście oraz w aso oto czego się dowiedziałem.
Ponoć zanim Nissan zaczął wkładać klimatyzacje które ma zapewne wielu z Was, do których części i schematy znajdują się w aso i wielu dobrych sieciach z częściami motoryzacyjnymi, montował do swoich samochodów UWAGA - Izraelskie klimatyzacje Alexa(?)
Czy ktoś z Was słyszał już o tym i może to potwierdzić?
Różnic jest kilka:
a) na przykład tutaj osuszacz klimatyzacji nie jest zamontowany na dole z prawej strony skraplacza tylko przy lewym kielichu amortyzatora (strony: prawa/lewa -stojąc przed autem przy otwartej masce) a sam osuszacz nie ma wlotów węży pionowych tylko poziome. Osuszacz z racji na wiek wymaga wymiany bo ma już lekki wyciek na samym dole a ten który mogę kupić w sklepach lub aso po prostu nie pasuje.
b) to samo dotyczy skraplacza jest on też zupełnie inny bo posiada 2 wyloty po lewej stronie najprawdopodobniej na szybkozłączki a nie jak powinno być według schematów jeden z lewej a drugi z prawej do osuszacza. Skraplacz sprawdzaliśmy i niby nie cieknie, nie puszcza ale jeden z jego dolnych rogów jest hm.."przypocony" i też chciałbym go wymienić.
Nigdzie nie mogę ich kupić, zamówić, sprowadzić ale zdaję sobie sprawę że na pewno nie zapukałem do wszystkich drzwi może ktoś z Was coś podpowie.
Czy ich hm..."regeneracja" ma sens?
c) ..a teraz samo działanie - czy naprawdę jest tak że w tych autach w pewnych warunkach atmosferycznych klimatyzacja włącza się sama? tzn..bez wciśnięcia przycisku A/C, przekręcając jedynie pokrętło siły nawiewu inaczej włączając nawiew?
Czytałem że tylko przy minusowych temperaturach, że tylko na ustawionym nawiewie na szybę, szybę/nogi?
Nie miałem możliwości tego aż tak dokładnie sprawdzić ponieważ po zdjagnozowaniu wycieku z osuszacza usunąłem czynnik z układu i problem samego załączania zniknął.
2. Nawiew.
a) czy naprawdę u każdego z Was środkowy nawiew daje zawsze zimne powietrze?
po dłuższym zastanowieniu może ma to i sens ale jak dla mnie i tak to dość dziwne
w dodatku nigdy nie mogę go zamknąć w 100% bo nawet przy ustawieniu pokrętła na maksymalne zamknięcie i tak wydostaje się stamtąd zimne powietrze.
Czy można to jakoś naprawić, sprawdzić? Od czego zacząć?
b) z ciepłym powietrzem wiejącym na szybę, szybę/nogi, na kierowcę i pasażera z lewego i prawego przy słupkach też nie ma rewelacji, tzn jest ciepłe ale żeby kiedykolwiek było mi tam gorąco powiedzieć nie mogę, do tego stopnia że kilka dni temu w dość ekstremalne temperatury -15 trasę z Łodzi do Wawy pokonywaliśmy w kurtkach bo naprawdę upału w samochodzie nie było gdzie w Hondzie nawet przy -20 po 20minutach w samochodzie siedzieliśmy już w samych bluzach nie rzadko odpiętych.
Zaskoczeniem jest natomiast temperatura silnika bo tutaj sam silnik rozgrzewa się o wiele szybciej niż w Hondzie i to jego duży plus, oczywiście trzyma temperaturę cały czas, płyn chłodniczy i jego poziom są ok.
Czy powinienem sprawdzić/wymienić/przepłukać nagrzewnicę? Czy może coś innego?
Czy to po prostu norma w tych samochodach?
c) dodam też że zimne powietrze dostaje się do samochodu z dziwnego miejsca od strony pasażera spod schowka, nie czuć tego podczas jazdy po mieście ale na trasie przy 120km/h już tak, wiecie to może być przyczyną?
Nie ma to chyba jednak aż takiego wpływu na problem z ciepłym powietrzem bo ono wydostaje się z kanałów nawiewu a nie spod schowka.
d) nie działa 1 bieg nawiewu. 2,3,4 są ok. Czy powinienem zacząć od płytki nawiewu?
Czy wiecie gdzie mogę kupić takową nową do P10, czy raczej zostaje lutowanie?
e) i jeszcze jedna dziwna rzecz. Chodzi o przycisk zamknięcia obwodu powietrza działa on tylko w 3 pierwszych pozycjach nawiewu nie działa natomiast jak nawiew ustawiony jest na szybę, szybę/nogi.
Czy też tak jest u was? Pytam bo w Hani dział i zamykał mi obwód na wszystkich ustawieniach nawiewu.
3) Czy znacie naprawdę ogarnięte i uczciwe osoby potrafiące zdiagnozować i ewentualnie naprawić w/w usterki w mojej P10. Nie chodzi mi już konkretnie o osoby z mojego miasta pytam w ogóle o ludzi dobrze znających te samochody. Domyślam się że na pewno nie raz spotkaliście się podobnie jak ja z mechanikami którzy coś tam porobili w Waszych autach, wzięli kasę ale problem jak był tak pozostał albo rozwiązali ten a doszedł inny.
Mam już polecona jedną osobę z Łodzi (chyba nawet forumowicza) ale chciałem poznać Wasze opinie, może jest ktoś kogo jeszcze nie wymieniliście w dziale polecanych warsztatów. Zdaję sobie sprawę że pewnych rzeczy mogę sam nie naprawić a nie dam dotknąć się do auta byle komu.
Ok, to by było na tyle, sorki trochę się rozpisałem ale zależało mi na rzetelnym opisaniu problemu, nie chciałem pisać kilku innych tematów lub podczepiać się do nich z postami, tak wygląda to chyba dużo lepiej i czytelniej.
Z góry wielkie dzięki!
Pozdrawiam

Ok to do rzeczy!
acha...zanim to napisałem starałem się zapoznać z całą lekturą forum dotyczącym mojego modelu napotykając kilka razy podobne "problemy" z tymi autami.
Po zakupie rozkodowałem vin, sprawdziłem numery silnika i wyposażenie - wszystko oryginalne choć klimatyzacja w tym aucie to nie lada wyzwanie.
Zatem Szanowni Forumowicze
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
1. Klimatyzacja - no właśnie, po kilkutygodniowej walce, wizytach w wielu dobrych firmach w moim mieście oraz w aso oto czego się dowiedziałem.
Ponoć zanim Nissan zaczął wkładać klimatyzacje które ma zapewne wielu z Was, do których części i schematy znajdują się w aso i wielu dobrych sieciach z częściami motoryzacyjnymi, montował do swoich samochodów UWAGA - Izraelskie klimatyzacje Alexa(?)
Czy ktoś z Was słyszał już o tym i może to potwierdzić?
Różnic jest kilka:
a) na przykład tutaj osuszacz klimatyzacji nie jest zamontowany na dole z prawej strony skraplacza tylko przy lewym kielichu amortyzatora (strony: prawa/lewa -stojąc przed autem przy otwartej masce) a sam osuszacz nie ma wlotów węży pionowych tylko poziome. Osuszacz z racji na wiek wymaga wymiany bo ma już lekki wyciek na samym dole a ten który mogę kupić w sklepach lub aso po prostu nie pasuje.
b) to samo dotyczy skraplacza jest on też zupełnie inny bo posiada 2 wyloty po lewej stronie najprawdopodobniej na szybkozłączki a nie jak powinno być według schematów jeden z lewej a drugi z prawej do osuszacza. Skraplacz sprawdzaliśmy i niby nie cieknie, nie puszcza ale jeden z jego dolnych rogów jest hm.."przypocony" i też chciałbym go wymienić.
Nigdzie nie mogę ich kupić, zamówić, sprowadzić ale zdaję sobie sprawę że na pewno nie zapukałem do wszystkich drzwi może ktoś z Was coś podpowie.
Czy ich hm..."regeneracja" ma sens?
c) ..a teraz samo działanie - czy naprawdę jest tak że w tych autach w pewnych warunkach atmosferycznych klimatyzacja włącza się sama? tzn..bez wciśnięcia przycisku A/C, przekręcając jedynie pokrętło siły nawiewu inaczej włączając nawiew?
Czytałem że tylko przy minusowych temperaturach, że tylko na ustawionym nawiewie na szybę, szybę/nogi?
Nie miałem możliwości tego aż tak dokładnie sprawdzić ponieważ po zdjagnozowaniu wycieku z osuszacza usunąłem czynnik z układu i problem samego załączania zniknął.
2. Nawiew.
a) czy naprawdę u każdego z Was środkowy nawiew daje zawsze zimne powietrze?
po dłuższym zastanowieniu może ma to i sens ale jak dla mnie i tak to dość dziwne

w dodatku nigdy nie mogę go zamknąć w 100% bo nawet przy ustawieniu pokrętła na maksymalne zamknięcie i tak wydostaje się stamtąd zimne powietrze.
Czy można to jakoś naprawić, sprawdzić? Od czego zacząć?
b) z ciepłym powietrzem wiejącym na szybę, szybę/nogi, na kierowcę i pasażera z lewego i prawego przy słupkach też nie ma rewelacji, tzn jest ciepłe ale żeby kiedykolwiek było mi tam gorąco powiedzieć nie mogę, do tego stopnia że kilka dni temu w dość ekstremalne temperatury -15 trasę z Łodzi do Wawy pokonywaliśmy w kurtkach bo naprawdę upału w samochodzie nie było gdzie w Hondzie nawet przy -20 po 20minutach w samochodzie siedzieliśmy już w samych bluzach nie rzadko odpiętych.
Zaskoczeniem jest natomiast temperatura silnika bo tutaj sam silnik rozgrzewa się o wiele szybciej niż w Hondzie i to jego duży plus, oczywiście trzyma temperaturę cały czas, płyn chłodniczy i jego poziom są ok.
Czy powinienem sprawdzić/wymienić/przepłukać nagrzewnicę? Czy może coś innego?
Czy to po prostu norma w tych samochodach?
c) dodam też że zimne powietrze dostaje się do samochodu z dziwnego miejsca od strony pasażera spod schowka, nie czuć tego podczas jazdy po mieście ale na trasie przy 120km/h już tak, wiecie to może być przyczyną?
Nie ma to chyba jednak aż takiego wpływu na problem z ciepłym powietrzem bo ono wydostaje się z kanałów nawiewu a nie spod schowka.
d) nie działa 1 bieg nawiewu. 2,3,4 są ok. Czy powinienem zacząć od płytki nawiewu?
Czy wiecie gdzie mogę kupić takową nową do P10, czy raczej zostaje lutowanie?
e) i jeszcze jedna dziwna rzecz. Chodzi o przycisk zamknięcia obwodu powietrza działa on tylko w 3 pierwszych pozycjach nawiewu nie działa natomiast jak nawiew ustawiony jest na szybę, szybę/nogi.
Czy też tak jest u was? Pytam bo w Hani dział i zamykał mi obwód na wszystkich ustawieniach nawiewu.
3) Czy znacie naprawdę ogarnięte i uczciwe osoby potrafiące zdiagnozować i ewentualnie naprawić w/w usterki w mojej P10. Nie chodzi mi już konkretnie o osoby z mojego miasta pytam w ogóle o ludzi dobrze znających te samochody. Domyślam się że na pewno nie raz spotkaliście się podobnie jak ja z mechanikami którzy coś tam porobili w Waszych autach, wzięli kasę ale problem jak był tak pozostał albo rozwiązali ten a doszedł inny.
Mam już polecona jedną osobę z Łodzi (chyba nawet forumowicza) ale chciałem poznać Wasze opinie, może jest ktoś kogo jeszcze nie wymieniliście w dziale polecanych warsztatów. Zdaję sobie sprawę że pewnych rzeczy mogę sam nie naprawić a nie dam dotknąć się do auta byle komu.
Ok, to by było na tyle, sorki trochę się rozpisałem ale zależało mi na rzetelnym opisaniu problemu, nie chciałem pisać kilku innych tematów lub podczepiać się do nich z postami, tak wygląda to chyba dużo lepiej i czytelniej.
Z góry wielkie dzięki!
Pozdrawiam
