Strona 1 z 1

[P11/WP11] Kilka pytań

: 2013-07-31, 18:33
autor: mieszkos
Cześć, mam kilka pytań [Silnik 2.0 TD]

1. Do czego służy pokrętło oznaczone na tym zdjęciu http://i.imgur.com/PMSFAGB.jpg

2. Czy wężyk oznaczony na tym zdjęciu http://i.imgur.com/BhNHxjv.jpg jest wężykiem, w którego wpina się miernik doładowania czy w niego można wpiąć blow off (zawór), czy to w ogóle w innym miejscu i inaczej, jeżeli tak to, to jak się montuje to i to, i czy wymaga to dużej ilości czasu i czy jest możlowść zainstalowania takiego blow offa w ogóle albo doładowania.

3. I pytanie zadawane wiele razy na wielu forach ale różnie uogólniane czy zatkanie EGR coś dało wam w nsykach czy nie ma sensu.

4. Zrobiłem skanowanie błędów w samochodzie zworką i otrzymuje błąd 21, czytałem na forum, że to może być filtr paliwa albo wtrysk sterujący, jak skasowalem bląd i cofnalem kluczyk i przekrecilem i bez odpalania auta bledu nie bylo ale po zapaleniu auta znow byl, samochod jezdzi normalnie, nie szarpie etc, czy macie jakieś jeszcze na to uwagi dot. tego blędu ?

Dzięki za odpowiedzi.

: 2013-07-31, 19:33
autor: Wieshaq
Ad.2. Wężyk ten to jeden z przewodów olejowych, nic pod niego nie podłączysz.
Pod zaworek EGR w P11.120 CD20T rzeczywiście był króciec do którego można podłączyć miernik ciśnienia doładowania, ale na tym zdjęciu go nie widzę i patrząc po roczniku ty masz P11.144 i one już nie miały takiej możliwości. Ale jak chcesz zrobić na stałe zegar doładowania można z tym powalczyć.

Ad.3. Zatkanie EGR przynosi efekty tylko przy zaciętym zaworze jako otwarty:
na zimnym silniku spaliny nie trafiają do re-obiegu,
na ciepłym zyskujesz z 0,5 KM bo więcej spalin leci przez turbinę.
Czyli za wiele zysków nie ma

Ad.4. Jeżeli masz filtr paliwa ze wskaźnikiem obecności wody na desce rozdzielczej to wtedy może to być filtr i wtedy trzeba zlać z niego wodę
W drugim wypadku, sprawdź wtyczki przy wtryskiwaczach, jeżeli nic się nie zmieni to jeździj do puki nie padnie całkiem wtrysk.