Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Strzały z wydechu na gazie

: 2013-05-09, 20:33
autor: stoneface
WItam,
Zauwazyłem nowy objaw zgodnie z zasadą naprawisz jedną rzecz wychodzą kolejne. Otóż gdy jadę na gazie, a w zasadzie gdy się toczę rozpędem z zapiętym biegiem, to czasami słyszę takie delikatne "pierdnięcia" z wydechu, powiedział bym że przypominają dźwięk jakby przejeżdzać po kawałku innej nawierzchni jakby przez malutką kałużę. Ciężko to nazwać słowami, a zapisu audio nie posiadam. Gdy jadę przyśpieszam czy też utrzymuję stałą prędkość, wtedy nigdy nie udało mi się zauważyć tego. Jest normalnie, tak jak być powinno. Drogą eksperymentu sprawdziłem jak sytuacja będzie wyglądać na benzynie. No i też jest spokój i cisza - czy stoję na jałowym, czy się rozpędzam, utrzymuje stałą prędkość, lub dojeżdzam na biegu bez gazu - nic się nie dzieje.
Drodzy forumowicze co to może być??

: 2013-05-10, 06:14
autor: Rysiu83
Czas na regulację mieszanki paliwo-powietrze..jak to nie pomoże to trza zajrzeć do układu zazpłonowego bo to ma istotny wpływ,plus regularna wymiana takowego banału jak filtr powietrza.

: 2013-05-10, 06:18
autor: ulisses
Wytnij czasy poniżej 1ms, primery przy cutoffie mają czas wtrysku ok 0,6-0,7ms i pewnie przez to pierdzi z wydechu.

: 2013-05-10, 06:53
autor: radziejwwl
I sprawdz szczelnosc wydechu, przy nieszczelnym puszcza baki.

: 2013-05-10, 07:49
autor: wod2u
ulisses pisze:Wytnij czasy poniżej 1ms, primery przy cutoffie mają czas wtrysku ok 0,6-0,7ms i pewnie przez to pierdzi z wydechu.
+1
U mnie przy przelocie z jednym katem szczególnie to było słychać, hamowanie z silnikiem z wysokich obrotów jak w WRC, ale Struna przy strojeniu poprawił. Na zwykłych tłumikach nie hałasowało aż tak mocno, dopiero po zmianie wydechu zauważyłem.

: 2013-05-10, 10:32
autor: stoneface
Wydech wydaje mi się szczelny bo nie pierdzi nigdy gdy jade na benzynie. Strzały zdarzają się tylko gdy dotaczam się na biegu np do świateł bez wciśniętego gazu(tylko na LPG). Filterki od gazu wymienione 3kkm temu, a pozostałe filtry jakieś 4kkm temu. Wtedy też miałem zrobioną regulacje instalacji.
wod2u pisze: ...hamowanie z silnikiem z wysokich obrotów jak w WRC
U mnie są delikatne pierdnięcia :mrgreen: nie to co WRC. Trzeba się wsłuchać żeby to wyłapać. Kolega kiedys miał źle wyregulowaną instalacje to mu fajnie czasami nawet z płomykami strzelało, a u mnie takie słabe kapiszony.

: 2013-05-10, 11:30
autor: Boro1989
Ech, jedz wyregulowac gaz :) i zniknie to :) ewentualnie pada Ci reduktor od lpg:)

: 2013-05-22, 01:40
autor: abc1234xx
u mnie tak prycha z lpg ale ja mam 2 generacje fabryczna od 1998r.. od zawsze to strzela. Jak mam nowy filtr powietrza to strzela mocniej. Jak filtr juz jest zajezdzony to prawie w ogole. Regulacja gazu prawidlowa jak na 2 generacje.

http://www.youtube.com/watch?v=3yK1NEKVQwE

gaziarze powiedzieli ze tak to bywa i sie nie przejmowac ;) na benzynie cisza.

: 2013-05-22, 21:18
autor: radziejwwl
U mnie w sunnym jest identycznie jak u abc1234xx, i dam se palca uciac ze jak uszczelnie wydech to przestanie tak byc ;P a mam druga generacje z blosem. Gaziarz jakis słaby bo to nie moze "tak sobie byc"

: 2013-05-22, 21:21
autor: abc1234xx
ja mam wydech szczelny calkiem. Auto z wloch i nie ma nawet na wydechu korozji i jest w 100% oryginalny ;) on mowi ze tak maja auta z 2 generacja na pelnym wtrysku. Gaz idzie non stop do silnika a nie jest palony wiec wybucha w wydechu :)

: 2013-05-22, 21:53
autor: radziejwwl
Hmm masz silniczek krokowy , ktory zamyka sie po puszczeniu gazu i otwiera po osiegnieciu powiedzmy 1000 obrotow

: 2013-05-22, 22:22
autor: abc1234xx
no nie wiem.. to skoro sie zamyka to skad auto ma wolne obroty? cos podaje caly czas gaz bo jak mam odcieta pompe paliwa i przelacze na benzyne to strzaly ustaja i jest tylko buczenie od braku paliwa.. W sekwencji moze byc cos nie tak z deaktywacja wtryskiwaczy po puszczeniu gazu. Cos tam takiego zapewne jest :) moze sa tez nieszczelne juz wtryski i nadaja sie tylko do regeneracji/wymiany

: 2013-05-23, 10:23
autor: radziejwwl
czytaj uwaznie :) cut off dziala na takiej zasadzie ze odcina do powiedzmy 1000 obrotow i wraca na pozycje wolnych obr. i juz je masz

: 2013-05-23, 23:05
autor: wiktorbel
z tego co mi wiadomo to nie kazda 2 generacja gazu posiada cut off, być może te lepsze ale tego nie jestem pewien

: 2013-05-24, 03:26
autor: abc1234xx
moze nowsze :) moja to tec98 lub 99 :) przejechala juz 272 tys i smiga dalej ;) na kompie widziaem jak podlaczali ze ma pare czujnikow i parametry ladnie skakaly na ekranie wiec sterownik czuwa ;) krokowca mam sprawnego. Przypomnialem sobie ze sprawdzal programem jego prace i bylo bardzo prawidlowo. Ogolnie gosc ze tak powiem kabel wyciagal z pajeczyn bo juz takich instalacji nie ma :) robil mi przeglad na starym ibm-ie serwisowym :) mi tam nie przeszkadza ze sobie strzela w wydech :) wazne ze nie strzela pod maska i nawet oryginalne kable z 1998 r nie przebijaja :)

: 2013-05-24, 14:27
autor: radziejwwl
No jesli nie ma tego centralka to lipa ;P , ja bym jednak zainwestował w wymiane :D no chyba ze komus pasuje , bo mnie to wkurza :D Tylko nie mam czasu sie bawic z wydechem i regulacjami

: 2013-05-25, 20:20
autor: abc1234xx
tylko po co ruszac cos co dziala idealnie :) w sekwencji trzeba sie brac za to i nie ma wyjscia..

: 2013-05-25, 22:19
autor: radziejwwl
Jak strzela w wydech to nie jest idealnei ale ok nie moj samochod ;)

: 2013-05-29, 08:45
autor: stoneface
ulisses pisze:Wytnij czasy poniżej 1ms, primery przy cutoffie mają czas wtrysku ok 0,6-0,7ms i pewnie przez to pierdzi z wydechu.

Wiec podłączyłem sie kabelkiem i mam takie T0nMin Cutoff:0,588ms.I teraz nie wiem bo pisałeś żeby było poniżej 1ms no i wg mnie jest. Co mogę jeszcze zrobić, albo jak zmienić parametry żeby było dobrze?

: 2013-05-29, 09:25
autor: ulisses
Tak jak pisałem na lpgforum, wytnij czasy poniżej, oznacza wpisane wartości "1" w to pole. Oznacza to, że wszystkie czasy wtrysku poniżej 1ms będą ignorowane.

: 2013-06-01, 12:35
autor: stoneface
Odczytane, poprawione, śmiga aż miło.