Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Druga sonda lambda - fakty i mity

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

[P/WP11.144] Druga sonda lambda - fakty i mity

Post autor: bombel » 2010-01-27, 09:52

Fakt:

- po wywaleniu katalizatora check się nie włacza
- po wymianie kolektora na SSAC 4-2-1 check sie nie pojawia

Mity:

- druga sonda lambda blokuje jakikolwiek tuning

Jak macie jeszcze jakieś info to dajcie znać

P.S. Interesuje mnie za co odpowiada 2 sonda lambda w 2,0. Skoro check nie wywala to po co jest??

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Druga sonda lambda - fakty i mity

Post autor: Mas » 2010-01-27, 10:43

bombel pisze:Fakt:

- po wywaleniu katalizatora check się nie włacza
- po wymianie kolektora na SSAC 4-2-1 check sie nie pojawia

Mity:

- druga sonda lambda blokuje jakikolwiek tuning

Jak macie jeszcze jakieś info to dajcie znać

P.S. Interesuje mnie za co odpowiada 2 sonda lambda w 2,0. Skoro check nie wywala to po co jest??
Mam tak samo u siebie i też wszystko śmiga jak należy.
Teoretycznie 2 sonda (opisana jako diagnostyczna) powinna porównywać wskazania z pierwszą sondą i w pewnych (jakich??) przypadkach wywalać checka.
Odpięcie 2 sondy checka wywala od razu.

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-01-27, 12:00

Jeśli wywalisz kata i odsuniesz sondę od strumienia spalin to kontrolki nie wywali inaczej zapali na 100%.Ta sonda nie tyle porównuje z pierwszą co działa na trochę innej zasadzie. Komputer odczytuje stan z sondy i jeśli wahania są przekraczają zadane parametry to komp stwierdza niską wydajność kata i wywal kontrolkę. Dlatego jak odsuniesz sondę albo wywleczesz ją na świeże powietrze to kontrolka się nie zapali.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2010-01-27, 18:55

bombel pisze:Fakt:

- po wywaleniu katalizatora check się nie włacza
- po wymianie kolektora na SSAC 4-2-1 check sie nie pojawia

Mity:

- druga sonda lambda blokuje jakikolwiek tuning
Wiesz to tylko po swoim aucie czy z doświadczenia z kilkoma autami?
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-01-27, 19:07

2 sonda czysto diagnostyczna odpowiada tylko i wyłacznie za sprawnosć kata... w bmw usunięcie kata skutkowało czekiem właśnie zamontowanie ją na zewnątrz zero jakiego kolwiek błedu w nissanie pewnie jest podobnie
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-27, 20:25

Sajmooon pisze:Wiesz to tylko po swoim aucie czy z doświadczenia z kilkoma autami?
Trzy osoby w P11.144 to robily, wiec sprawdzone

P.S. Bede mial swojego SSAC na sprzedaz za niedługo :D

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2010-01-27, 20:48

P.S. Bede mial swojego SSAC na sprzedaz za niedługo :D
Jeżeli będzie pasował do GA16DE i będzie w fajnej cenie to się z chęcią zgłoszę.

A tak poza tym to jeszcze jedno pytanie te trzy osoby miały ten sam silnik czy różne?
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-27, 22:13

Jeżeli będzie pasował do GA16DE i będzie w fajnej cenie to się z chęcią zgłoszę.
Niestety nie
A tak poza tym to jeszcze jedno pytanie te trzy osoby miały ten sam silnik czy różne?
Tak. Wszysyc mamy SR20DE

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-01-27, 23:47

Sajmooon pisze: A tak poza tym to jeszcze jedno pytanie te trzy osoby miały ten sam silnik czy różne?
Ja + jeszcze jeden gościu mamy tak w QG18DE i też bez problemu :)

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-01-28, 14:50

Mas pisze:
Sajmooon pisze: A tak poza tym to jeszcze jedno pytanie te trzy osoby miały ten sam silnik czy różne?
Ja + jeszcze jeden gościu mamy tak w QG18DE i też bez problemu :)
A konkretnie co zrobiłeś z sondą bo chce się pozbyć kata u siebie ;)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-01-28, 15:45

ice pisze:A konkretnie co zrobiłeś z sondą bo chce się pozbyć kata u siebie ;)
U mnie mocowanie sondy jest wspawane od góry wydechu (w downpipe, tuż przed połączeniem z dalszą częścią wydechu) i tak samo jak w serii wkręcona sonda.
Nie mam żadnych kombinacji typu tulejka odsuwająca sondę od strumienia spalin, itp.
Tu widać tylko kabelek od sondy nad wydechem:
Obrazek
Poszukam - może mam jakąś lepszą fotę.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-29, 10:38

Druga sonda tzn. diagnostyczna ma za zadanie tylko i wyłącznie sprawdzanie stanu katalizatora i nic więcej, po mimo że z jej powodu wyskoczy nam Check to sterownik nic z tym nie robi jedynie oznajmia nam że coś jest nie tak z katalizatorem, mapy paliwa i zapłonu nie podlegają jakiej kolwiek zmianie...

[ Dodano: 2010-01-29, 10:41 ]
Dodam jeszcze że w Saabach bawiłem się w chiptuning i wgrywałem do nich nowsze oprogramowania które dało się edytować, wiadomo nowsze oprogramowanie to praca z dwoma sondami ja jednak tej drugiej nigdy nie dokładałem, Check się świecił ale absolutnie nie wpływał na pracę silnika, jak się diagnozowało błąd to już nie było że zła praca katalizatora a że uszkodzony obwód drugiej sondy...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2010-01-29, 13:03

A jeżeli by się pojawił ten Check Engine po usunięciu katalizatora to jak usunąć ten błąd i czy jednorazowe jego usunięcie by wystarczyło czy błąd mógłby powracać?
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-29, 16:16

nie ma co na niego zwracać uwagi...
Zresztą szansa po usunieciu kata ze pojawi się check jest znikoma...
A jak do tego już dojdzie to najskuteczniejsza metoda to co chwile sobie reset kompa robić - coby nie wkurzał świecący CE... :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-01-30, 09:43

W końcowych partiach produkcji w niektórych P11.144 z silnikami QG dawali nawet 4 sondy.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

punisher1
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-03-24, 00:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: punisher1 » 2010-03-24, 02:14

Witaj
Mam primere z 2001 silnik 1.8 p11 jeszcze. Czym zastapiles katalizator, sonde wyrwales czy sie majta pod spodem :-) Ja z tego co widzialem mam ja wsadzona za katalizatorem. Jak z przegladami i dymieniem bez katalizatora, ja mam juz ponad 300tys zrobione i sie waham :-) a chcialbym sie ustrojstwa pozbyc bez narobienia sobie problemow, nie nawidze mrygajacych kontrolek i slow zony a po co kombinowales teraz nie mozesz przegladu zrobic. Bardzo prosze o wyczerpujaca odpowiedz i najlepiej jakies dokladne zdjecie- najlepiej primerki
Z gory bardzo dziekuje za odpowiedz.

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-03-24, 12:10

punisher1, używaj polskich znaków i napisz do kogo kierujesz pytanie.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-24, 18:31

punisher1 pisze:Witaj
Mam primere z 2001 silnik 1.8 p11 jeszcze. Czym zastapiles katalizator, sonde wyrwales czy sie majta pod spodem :-) Ja z tego co widzialem mam ja wsadzona za katalizatorem. Jak z przegladami i dymieniem bez katalizatora, ja mam juz ponad 300tys zrobione i sie waham :-) a chcialbym sie ustrojstwa pozbyc bez narobienia sobie problemow, nie nawidze mrygajacych kontrolek i slow zony a po co kombinowales teraz nie mozesz przegladu zrobic. Bardzo prosze o wyczerpujaca odpowiedz i najlepiej jakies dokladne zdjecie- najlepiej primerki
Z gory bardzo dziekuje za odpowiedz.
Jako że to 1,8 to ja coś odpowiem ;)
Z opisu wnioskuję, że pytasz o 2-go kata - pierwszy masz pod kolektorem wydechowym.
Drugiego kata możesz zastąpić rurą - najprostsze rozwiązanie.
Drugą sondę masz wpiętą pomiędzy pierwszym a drugim katalizatorem, więc drugiego kata możesz się pozbyć bez problemu (czyli świecącej kontrolki check) bo nie ma on wpływu na jej odczyty.
Przy 300k przelotu i tak jest najprawdopodobniej wypalony - u mnie przy około 120k był w ciężkim stanie.
Foty żadnej nie mam - bo cały wydech mam zmieniony, ale może ktoś inny wspomoże zdjęciem :)

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: [P/WP11.144] Druga sonda lambda - fakty i mity

Post autor: bandito » 2018-08-27, 16:08

Jeśli chodzi o pierwszy katalizator w qg18de to prędzej czy później po jego usunięciu wyskoczy check z błędem katalizatora. Wypięcie drugiej sondy z wydechu i puszczenie jaj 'luzem' też w chłodniejsze dni zaowocuje błędem, tyle że już sondy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”