Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Kupujesz Primerę? Wklej ogłoszenie - poradzimy, skomentujemy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2013-03-21, 15:49

Na którą bym nie patrzył to za jedną i drugą nie dał bym takiej kasy jak sobie życzą.
Ta za 5700 to w ogóle jakaś chora cena i do tego "powierzchowna" ;-) kolizja z sarną :-o takie rzeczy to tylko w erze.
W tej kasie jest podkręcona P11 z SR 20 160kucy do wzięcia, jeżeli dobrze pamiętam to z LPG.

Oczywiście to tylko moja subiektywna opinia.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Thomas007
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-10-25, 18:19
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Thomas007 » 2013-03-21, 17:36

Są miliony sposobów zabijania czasu ale nikt nie wie jak go wskrzesić

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-21, 17:44

Thomas007 ze zdjęć nic podejrzanego nie widać

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-21, 17:53

P10patrzysz nadkola tył w środku czy trzymają się reszty auta. Skrzynia czy 5biegów jest ;) ta czerwona po sarnie to była o mniej mowa i podobno jakaś klubowa jest-była :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-21, 17:54

bombel pisze:Thomas007 ze zdjęć nic podejrzanego nie widać
Trochę widać, np klamka kierowcy nie schodzi w swoje nominalne położenia - pewnie uszkodzona sprężyna, ale to nie wpływa na jazdę. Kierownica wygląda na obszytą, ładniej wygląda, może była zdarta już, ktoś chciał zatuszować przebieg, niewiadomo. Fotel kierowcy powierzchownie pomarszczony na lewym boczku na siedzisku, co też może świadczyć o czymś - Dziury nie ma, ale... No nie wiadomo. Zmienione oryginalne radio. Hmm, co jeszcze - ciekawi mnie ten śnieg pod maską (uchylona była i ładowali akumulator?). Tak czy inaczej ja bym obejżał osobiście, jeśli nie masz daleko.

Thomas007
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-10-25, 18:19
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Thomas007 » 2013-03-21, 20:02

http://otomoto.pl/nissan-primera-2-0-16 ... 09869.html

tutaj drugi identyczny samochód (chyba nawet ten sam na 99%) miejscowości wpisane są oddalone o 15km... ale po co wystawiać 2 ogłoszenia dla tego samego auta?
Są miliony sposobów zabijania czasu ale nikt nie wie jak go wskrzesić

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2013-03-21, 20:22

Auto ewidentnie to samo także pan z komisu handluje na boku ;)
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

cieglo
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2013-03-25, 10:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cieglo » 2013-03-25, 11:12

Koledzy, przeglądam wątek, przeglądam ogłoszenia i trudno mi o sensowną interpretację moich możliwości zakupowych. Słowem wprowadzenia: zastanawiam się bardzo mocno nad Primerką (P11.144), szykuję sobie bazę teoretyczną pod zbliżające się polowanie. Nie wykluczam zasadniczo żadnego silnika ale wśród faworytów widzę diesla (robię niewielkie przebiegi ale doceniam oszczędność, nawet jeśli ten ropniak mimo wszystko do rekordzistów nie należy) i dwulitrową benzynę (mocna jednostka a do tego najprawdopodobniej oszczędność na rozrządzie po zakupie). Zadbana (a właściwie pewna) 1.8 także ujdzie. Sedan wykluczony.

W/w parametry wystarczą by zwrócić w jakimś otomoto listę potencjalnych obiektów zainteresowania ale właśnie w tym momencie pojawia się problem. Zakres cenowy jest spory - mamy oferty za 7 tysi z kawałkiem, mamy też takie za kilkanaście. Wszystkie na monitorze wyglądają co najmniej fajnie (bez oglądania na żywo). Nie zdecydowałem się jeszcze na konkretny budżet. Tutaj pytanie do Was: jak oszacowalibyście zapotrzebowanie na gotówkę by stać się właścicielem tego pięknego auta w stanie, który nie będzie wymagał dramatycznych inwestycji? Jeśli po zakupie należy władować w auto - przykładowo - jakieś 2 kafle - być może nie ma wielkiej różnicy pomiędzy ofertą za 7 a tą za 11 tysięcy. Pytam gdyż pojawiają się w wątku pozytywne opinie o autach w kwocie bliżej dolnej granicy przedziału...

Innymi słowy: ile kasy w kieszeni potrzebujecie by komfortowo ustrzelić pożądany egzemplarz Primery - bazując na Waszej wiedzy, przeczuciu, relacjach znajomych (przed/po zakupie)? W istocie, potrzeba mi niejako ceny referencyjnej.

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-25, 11:18

cieglo 1,8 odpuść. Szukaj 2,0. Przy obecnych cenach myslę, że taka za 10k PLN powinna być ok

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-25, 12:20

jak robisz krótkie przebiegi to odpuść sobie Diesla, bezsensu jest pakowanie się w Ropniaka jak się mało jeździ , ( to moje zdanie ;) ) ale popieram to doświadczeniem mojego kolegi który ma Focusa w Dieslu i w sumie robi codziennie raptem po 1-2km i co chwile ma z nim problemy to z aku to z czymś innym, lepiej szukaj silnika 2.0 i ciesz się bezproblemową jazdą :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2013-03-25, 12:38

Diesel na krótkie trasy jest gorszy niż benzyna zwłaszcza że silniki z primer mają kilka różnych upierdliwych wad jeżeli chodzi o jednostkę TD.( miałem taką )
Najrozsądniejszą opcją są silniki benzynowe. Jak napisał Bombel 1,8 odpuść bo przede wszystkim lubią brać olej, oczywiście można trafić egzemplarze gdzie wszystko jest ok z tym silnikiem ale...
2,0 nawet 130 konny daje radę.

Cena to zależy, na sztuki po ok. 7 koła trzeba mieć na uwadze że ok. tysia trzeba będzie włożyć na poprawę niektórych drobiazgów.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-25, 12:53

2,0 nawet 130 konny daje radę.
Kolega Pisał o p11.144, a tam są 140 KM

cieglo
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2013-03-25, 10:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cieglo » 2013-03-25, 13:16

Hmmmmm, zastanawia mnie cięte podejście do motoru 1.8. Nie spotkałem ewidentnej rekomendacji, a główne zarzuty to albo problem z uszczelką pod głowicą albo "osiągi jak 1.6. a pali jak 2.0". Co Ty masz na myśli?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-25, 13:19

cieglo pisze:Hmmmmm, zastanawia mnie cięte podejście do motoru 1.8. Nie spotkałem ewidentnej rekomendacji
Silnik ten ma wadę fabryczną i potrafi palić 1l oleju na 1000 km. Jest kilka osób, które nie mają z tym problemu, ale wyjątek potwierdza regułę. Co do silnika 1,6 to faktycznie pali tyle co 2,0, a ma 40 KM mniej, poza tym 2,0 to silnik teoretycznie idiotoodporny

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-25, 13:30

do tego Silnik 2.0 wcale nie pali dużo ;) jakieś 8/100 :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-03-25, 13:45

Boro1989, rozumiem, że spalanie w jeździe mieszanej masz na myśli?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

cieglo
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2013-03-25, 10:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cieglo » 2013-03-25, 13:45

Wieshaq: do autka za 7k jedyne 1000 zł na poprawki? Jakie poprawki masz na myśli? Rozumiem, że tematów eksploatacyjnych nie wliczasz (oleje, klocki, rozrząd w przypadku diesla)?

Co do "osiągi jak 1.6" to na myśli miałem oczywiście 1.8, nie pisałem o 1.6 - tego z miejsca zdyskwalifikowałem. Wersja dwulitrowca oczywiście 140KM. O ile dobrze pamiętam, 130KM było w poprzedniej budzie.

Boro: 8/100 - realne, ale raczej przy dużym udziale trasy. Na mieście nie łudzę się, że zejdę poniżej 10 co i tak przy obecnych kilkunastu moim starym Mondkiem byłoby oszczędnością samą w sobie :) Dodam, że gazu nie zamierzam w aucie montować. Nigdy, przenigdy.

A co myślicie o automacie? Czy w grę wchodzi tylko CVT czy były jeszcze jakieś inne warianty? Z jednej strony nie boję się bardzo o spalanie - jeśli w takim wariancie wyjdzie na poziomie mojego obecnego wozidełka - do zaakceptowania (~12-13l - z tego co czytam realne). Pytanie jaka szansa kupić taką wersję w stanie, który pozwoli tym pojeździć i naprawdę cieszyć się z zalet skrzyni automatycznej? Ile może kosztować bieżący (okresowy) serwis takiej skrzyni? Widzę, że obecność automatu robi niewielką różnicę co do ceny auta.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-25, 14:01

cieglo pisze:A co myślicie o automacie? Czy w grę wchodzi tylko CVT czy były jeszcze jakieś inne warianty?
Jak nie masz auta z pełną historią serwisową, to ja bym się bał. Zużyciu ulega łańcuch napędowy, a zamienników nie ma. KOszt serwisu to wymiana oleju w ASO co 60.000 km za ok 500 PLN

Były dwa rodzaje CVT w tej budzie. Pełen automat i automat z tiptronickiem

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-25, 14:05

Zielkq pisze:Boro1989, rozumiem, że spalanie w jeździe mieszanej masz na myśli?
tak, mówię o jeździe w trybie mieszanym :) wiadomo w mieście zje więcej a w trasie pewnie jeszcze mniej, :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-03-25, 14:15

To mnie uspokoiłeś, bo w pierwszej chwili patrzyłem na to jako miasto i byłem przerażony, że moja tak dużo pali :D
W mieście da się zejść poniżej 10litrów na spokojnie, pod warunkiem, że nie jedzie się w pełnych godzinach szczytu, samochód za samochodem...

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-25, 14:23

hehe nie :) u mnie LPG spalanie wychodziło tak :
tryb mieszany 50/50 trasa miasto ( trasa przeważnie w 4-5 ) - 10/100
trasa ( 90-120 ) - około 8.7/100
Miasto około 12
But - 14+
:D

[Regulamin, paragraf 2, ustęp 5, litera b.
"Jeżeli odpowiadamy na ostatni post w temacie to nie cytujemy go wcale, chyba że odpowiedź dotyczy jakiegoś fragmentu, wtedy cytujemy tylko ten fragment."]
Ostatnio zmieniony 2013-03-25, 15:55 przez Boro1989, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2013-03-25, 16:18

cieglo pisze:Wieshaq: do autka za 7k jedyne 1000 zł na poprawki? Jakie poprawki masz na myśli? Rozumiem, że tematów eksploatacyjnych nie wliczasz (oleje, klocki, rozrząd w przypadku diesla)?
Co miałem na myśli to minimalna kwota właśnie na rzeczy eksploatacyjne np. : olej, klocki, tarcze, filtry, elementy gumowe zawieszenia, żaróweczki pierdułeczki itp. przy zakupie jakiegoś rozsądnego egzemplarza w cenie 7/8 kpln
Nie brałem pod uwagę żadnych poważnych napraw blacharskich czy mechanicznych.
Oczywiście może się zdarzyć że po np. tygodniu padnie Ci sprzęgło i wtedy to na pewno się w tej kwocie nie zmieścisz.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-03-25, 16:37

Szukaj 2,0 benzyna z LPG lub dolicz sobie montaż okolice 2500 już w miarę dobra instalacja .Jazda samochodem na LPG wyjdzie taniej niż diesel .
Wiadomo że po kupnie coś trzeba zainwestować w autko żeby spokojnie jeździć . Myślę że tak na początek jeśli sam nie potrafisz zrobić to liczyć trzeba 1000 zł .
Ceny aut spadają więc ostatni wypust 2001 już można kupić w sensownym stanie do 8000 pln .Tylko trzeba czasu żeby na spokojnie trafiła się tego warta sztuka .
Automat nie polecam bo jak się wysypie straszne koszta.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2013-03-25, 17:45

nice-wawa, kolega pisał właśnie że nie chce z gazem i że go nigdy nie założy.
Widać nie doczytałeś :-)
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-03-25, 18:18

homik123456 pisze:nice-wawa, kolega pisał właśnie że nie chce z gazem i że go nigdy nie założy.
Widać nie doczytałeś :-)
Widocznie czytałem miedzy wierszami a co do LPG
jak kolega bogaty to można gardzić LPG.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

cieglo
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2013-03-25, 10:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cieglo » 2013-03-25, 20:28

Gdybym był bogaty, nie myślałbym nad zakupem Primery z 2000 roku :)

Gaz to temat rzeka, zalety LPG są oczywiste ale w moim przypadku nie mam (już) ochoty na zabawę z tym badziewiem. Pewnie temat wyglądał by inaczej gdybym w rok pokonywał więcej niż te 6 tysi ale wtedy jedyną alternatywą byłby wciąż diesel. Teraz myślę o tym by bezproblemowo poruszać się z punktu A do B oraz nie zawracać sobie głowy kompromisami w bagażniku - swoje doświadczenia z gazem mam. Moim zdaniem LPG to kłopoty ale proponuję nie rozwijać wątku w tym temacie :)

Zupełnie inną kwestią jest to, że - jak napisałeś - za przyzwoitą instalację należy odpowiednio zapłacić. Jak myślisz, po ilu km takie LPG by mi się zwróciło? :) Pytanie retoryczne.

Co do poprawek i inwestycji po zakupie - ile zapłacę za wymianę sprzęgła? W moim Mondku wszystko zamknęło się w kwocie ok. 500 zł. Moje wyobrażenie jest takie, że w Nissanie mamy podobny pułap. Dobrze kombinuję?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-25, 20:35

cieglo pisze:Moje wyobrażenie jest takie, że w Nissanie mamy podobny pułap. Dobrze kombinuję?
Zależy ile za wymianę. Tu lepsze sprzęgło tyle będzie kosztować

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-25, 21:33

cieglo pisze:Co do poprawek i inwestycji po zakupie - ile zapłacę za wymianę sprzęgła? W moim Mondku wszystko zamknęło się w kwocie ok. 500 zł. Moje wyobrażenie jest takie, że w Nissanie mamy podobny pułap. Dobrze kombinuję?
Sprzęgło Aisin do SR20 400zł (to taka dość dobra cena), robocizna ok 300zł.
pozdr. Kamil

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-03-25, 21:48

Masz tu kalkulator LPG i sobie przelicz .
http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu ... 3godGxsAHQ
Ja średnio w ciągu roku robię miedzy 20.000 a 25.000km więc u mnie jest spora oszczędność .
Samochodami z instalacją LPG przejechałem około 300.000 km więc jak masz poprawnie dobraną i zamontowaną instalację zostaje tylko jeździć .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

cieglo
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2013-03-25, 10:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cieglo » 2013-03-26, 00:12

Na pewno jest taniej, nie kwestionuję. Komfort też ma swoją cenę a za taki uważam posiadanie auta nieskażonego LPG. Jak napisałem - przy moich przebiegach nie widzę sensu nawet rozważania montażu instalacji gazowej. Swoją drogą - fajna stronka, ktoś dobrze wykombinował.

Co do dyskusji o cenach: ja za same części zapłaciłem do Mondka jakieś 350-400PLN i nie był to sprzęt z dolnej półki. Wychodzi na to, że montaż ok. 100 PLN. Nie jest to jednak jakaś przepaść w stosunku do podanych 700 PLN w Primerze (a i silnik większy, 1.8 vs. 2.0) więc na porównanie trzeba wziąć poprawkę. Inna sprawa, że taka przypadłość może trafić i auto z dieslem. Co innego rozrząd - zakładając, że nie ukręcimy łańcucha w benzyniaku (a o zajechaniu tej konstrukcji też czytałem, odpukać) zostaje nam przy ewentualnym zakupie diesla obowiązkowa wymiana w/w. Tutaj komplet widziałem w okolicach 500 zł co z wymianą (plus ew. dopłata na coś lepszego - mniemam, że JC Premium to nie szczyt jakości; nie znam jednak marek pasujących do Nissana) daje pewnikiem okolice 1000 PLN. Czy ktoś może to potwierdzić/zweryfikować?

Pomijam sytuacje, w których kupujemy sprawdzone auto z wiadomą przeszłością - tutaj wiele kwestii odpada już na starcie. Ktoś chyba kilka postów temu przebąkiwał o sprzedaży w tym roku, może powinienem się zakręcić ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”