Strona 1 z 1

[P10/WP10] Okrutne spalanie

: 2012-10-29, 00:45
autor: Marcinsgz
Witam z gory przepraszam jestem tu nowy (mozliwe ze temat sie powtarza) ale nigdzie nie do szukalem sie konktetnej odpowiedzi.
Otoz moj problem polega na tym ze w Nissanie primera p10 2.0 (automat) na Gazie spalanie jest okropne jest na poziome 15l/100 trasa i 17l/100 miasto (i nawet wieksze) , na benzynie jest takie samo, nie wiem bylem u mechanika to mi mowi ze slabe sprezanie juz jest itp, ale ja mysle ze przy tym to by samochod slabo palil czy np nie mial mocy

Bardzo prosze o jakies rady bo nie bywam nawet 2 razy dziennie na cpn

: 2012-10-29, 08:22
autor: janusz
Napisz co zrobiłeś już przy samochodzie - wymiana świec, filtrów, przewody WN, regulacje, czyszczenie przepływomierza.

: 2012-10-29, 10:41
autor: Marcinsgz
filtr powietrza jest ok, a zauwazylem tez ze jak stoji na wolnych obrotach to delikatnie przy falowywuje na sekunde
, a i dodam jeszcze ze przy ruszaniu czuc gaz

: 2012-11-11, 21:56
autor: zecikk
jaki jest gaz?? sekwencja czy 2 gen??jesli 2 gen to mikser czy blos??? czy wiesz w jakim stanie jest parownik???

: 2012-11-14, 09:47
autor: Maserti
witajcie,
Dolacze sie do tematu. Sprawdzilem u siebie dzialanie sondy i przedstawiam filmik z pracy na wolnych obrotach. Wszystko dziala odpowiednio? www.youtube.com/watch?v=Xqb6oV6k-vE&feature=g-upl

: 2012-12-05, 19:28
autor: kolobambolo
stary prosta sprawa. mialem to samo co u ciebie u mnie nawet do 20 dochodzilo .Dławił sie brak mu mocy było smierdziało gazem , obroty falowaly czasem tak ze gasł. Pojechałem do niby najlepszego zakladu , skasowali mnie 50 zl i powiedzieli ze to wina parownika i ze nie da sie go wyregulowac , wymiana i nic wiecej . Załamany trafilem do speców od bmw ktorzy nie dosc ze usuneli wszystkie objawy to spalanie spadło do 13 :) mysle ze podstawa to dobra regulacja .Tak oczywiscie było w moim przypadku.Pzdr

: 2012-12-05, 23:47
autor: saw
dokladnie moze byc parownik (byl juz u mnie maxymalnie skrecony) u mnie tez w automacie chodzil na gazie kolo 16 litrow po miescie teraz od nastu tankowan unormowalo sie na jakies 13-14
(raport spalania jest chyba gdzies na dole)

: 2013-07-13, 20:34
autor: KrzychuB
Podpinam się tu :(
Szlag mnie trafi normalnie. Miało być małe spalanie a tu.... :shock:
Po mieście mi wyszło 16.77 litra :!: Co lepiej to u mnie jest 1 generacji gaz (podobno nie wolno takiego przy 1.6 16V) i tylko jest śruba do regulacji.
Obroty na gazie nie falują, trzyma równo w granicach 700-800 obrotów.

Czy to wina tej instalacji ? Czy też co innego ? Jeśli to wina instalacji to co zrobić ? Wmontować emulator ? (nie wiem czy dobrze opisuje) Czy też szukać jakiejś używanej sekwencji.

Pomóżcie bo mnie to trochę skołowało...

: 2013-07-13, 21:16
autor: janusz
Być może parownik się kończy - membrany. U mnie w P10 SR20Di i LPG II-gen było dokładnie to samo. Teraz miałem w P11 SR20DEH + LPG sekwencja że mi zaczął pić 17 po mieście - regulacja LPG i powróciło wszystko do normy.

: 2013-07-13, 21:33
autor: KrzychuB
janusz, czyli co zmiana parownika ? i regulacja ?

[ Dodano: 2013-07-13, 22:34 ]
a i czy pchać sie w inną instalacje czy nie ?

: 2013-07-13, 21:50
autor: janusz
KrzychuB zmiana albo regeneracja. Co 40kkm powinno się wymieniać/regenerować, bo membrany ulegają zużyciu i pękają. Na chwilę obecną podjedź najpierw na regulację i zobacz co wyjdzie.
Co do wymiany instalacji, to zależy od Twojego budżetu. Odejdzie Ci koszt butli i ciągnięcia przewodów, bo większość już jest.

Ja miałem instalacje II-gen i nie narzekałem. Teraz ma BRC Sequenta i też jest ok.

: 2013-07-13, 22:02
autor: KrzychuB
janusz, ale ja mama I generacje, bo tylko mam śrube do regulacji i gazownik powiedział że tam niema co regulować ...

: 2013-07-14, 02:17
autor: Boro1989
to co to za gazownik ?? I Genu instalacje też da się wyregulować normalnie , zmień gazownika jedź do kogoś innego,

: 2013-07-14, 09:15
autor: Kwiecien
W instalacji I gen. masz 2 śruby do regulacji, jedna na parowniku a druga po drodze od parownika do miksera.

Podstawowe pytanie - czy auto bez problemu zapala na samym lpg ? Jeśli membrana w parowniku jest OK to auto MUSI palić na gazie na zimnym silniku.

: 2013-07-14, 11:21
autor: janusz
KrzychuB zmień gazownika, bo ten to jakaś ciamajda jest i nie potrafi już niczego starszego się dotknąć. Instalację I gen. reguluje się - śruba na parowniku oraz śruba, która jest na przewodzie do miksera.
I i II generacja na początku mają dokładnie to samo: autogaz ze zbiornika przez wielozawór trafia do parownika, który jest wpięty w układ chłodzenia silnika.

: 2013-07-14, 11:30
autor: Boro1989
KrzychuB spróbuj zakręcić śrubę na parowniku na maksa, i sprawdź wtedy spalanie i jak autko się zachowuje.. to ostatni etap że tak to nazwę przed śmiercią parownika, u mnie kiedyś w Hondzie zadziałało na troszkę czasu :)

: 2013-07-14, 22:28
autor: scubzik
a spuściliście szlam z parownika i wymieniliście filtry? TO jest podstawą przed jakimkolwiek "kręceniem" śrubami