Strona 3 z 6

: 2012-03-23, 23:55
autor: vincetti
aaa... o to chodzi... to ja też takie mam. Nie mam jedynie chromowych klamek na zewnątrz.

: 2012-04-12, 12:35
autor: bombel
Koledzy kolejny news.

Otóż do silnika SR20 w P11.144 są różne aparaty zapłonowe, a co za tym idzie są 4 rodzaje kopułek i 5 rodzajów palców. Polecam wymontowac własne przed zakupem i pójsc ze wzorem do sklepu, bo części elektrycznych nie można wymieniać

: 2012-04-12, 12:50
autor: wod2u
Ja jak wymieniałem aparat na używany to wziąłem dokładnie taki sam (oznaczenie na aparacie się zgadzało) a i tak z kopułką i palcem ze starego nie działał. Wymieniłem na nowe YEC i silnik zagadał od kopa. Ale przynam się szczerze, że myślałem, że nie działa z powodu jakości elementów (jakieś włoskie były, niecały rok używane). Do tego oznaczenie w katalogu IC jest do dupy, nie ma tam palca dla P11.144 SR20DE po roku produkcji 09.2000, a kopułki już są.

: 2012-04-12, 12:55
autor: bombel
Z palcem jest jeszcze jeden myk. Dwa są identyczne a różnią się tylko o 2 mm dziurą tą od spodu. Dosłownie wariactwo.

: 2012-10-27, 21:15
autor: counterox
Z palcami i kopułkami tez jest myk, ze oba mogą nie miec weglika na sprezynce i wtedy jaramy sobie cewkę ;P

: 2012-12-09, 22:25
autor: wod2u
To ja dodam małe info nt silnika SR20DE. Jest różnica w wersjach do i po 09.2000, silniki różniły się głowicą. W głowicach przed 09.2000 wałki rozrządu ślizgają się po Y-grekach, a nad wałkami znajdują się przewody/rurki służące do natrysku oleju na wałki. W silnikach typu Roller Rocker nie ma tych natrysków, natomiast same Y-greki mają wbudowane małe rolki, dzięki czemu nie ma ślizgu między wałkami a Y-grekami, rolki toczą się po krzywkach wałków. Zastosowano też inne sprężyny zaworowe (odcinka jest niżej), inne pokrywy zaworów, dlatego te z silników RR nie pasują do tych wcześniejszych. Ogólnie cały temat tutaj: http://www.sr20forum.com/technical-info ... hread.html
I foty:
Obrazek Obrazek

: 2012-12-09, 22:30
autor: elmer80
Drobne różnice między p11.144 do 09.2000 a po tej dacie czyli tzw lifcie liftu. Niestety oprócz estetyki inne zmiany to raczej cięcia kosztów:

po 09.2000

- inne zegary (wsk. temp silnika poniżej wsk. paliwa, obrotek do 8 tys z niższą odcinką - 6600, dioda immo na zegarach nie na podszybiu.
- inny wyswietlacz komp pokładowego, zn inaczej rozmieszczone wyśw informacje
- inne "pokrętło" reg elektycznej lusterek (okrągłe takie jak w p12)
- inna kierownica (jak w p12)
- antena radiowa przeniesiona na przód dachu
- wsk. poziomu płynu spryskiwaczy (nie jestem pewien czy we wcześniejszych też nie było, w ostatnim wypuście jest na pewno)
- trochę inna gałka zmiany biegów ? (z taką plastikową plakietką)
a teraz z cięć niestety
- pojedyńcze uszczelki drzwiowe zamiast podwójnych, tzn są tylko te wokół otworu drzwiowego karoserii, brak tych biegnących spodem samych drzwi! (niestety róznica w wytłumieniu zauważalna)
-brak uszczelek maski silnika (dwóch nad reflektorami i środkowej wzdłuż chłodnicy)
- brak uszczelek pod migacze boczne te w błotniku!
- brak stopki, podstópki, podnóżka (jak zwał tak zwał) lewej nogi. Zn nie ma tej gumowo plastikowej łatki , jest czysta wykładzina! Bardzo mnie to irytuje.
- brak plastikowych szybek/osłonek na wyświetlaczach reg temp i nawiewu klimatyzacji.
- lampka bagażnika nie przykręcana na wkręty a jedynie na wcisk (nie na 100%)
- brak regulacji podświetlenia zegarów
- z mechanicznych to Primy po tym okresie teoretycznie powinny mieć z tyłu znowu mniejsze tarcze tj 257mm zamiast 278 i "nowe" wsp hamulców. Lecz u mnie sie to nie sprawdza, gdyż ja również powinienem mieć wg wszelkich katalogów z tyłu tarcze 257 a mam 278mm.
- brak egr (nie na 100%)
- zmiany w elektryce. Brak osobnego modułu odpowiedzialnego za sterowanie c. zamkiem. Ma on swoją nazwę lecz teraz nie pamiętam. Najlepsze jest to że schematy elektryczne do modeli po 2001r nie istnieją a są trochę inne. Ja miałem jazdy jak zakładałem sobie alarm (ale to już inna historia)
- brak osłony przewodu paliwowego idącego do baku w lewym tylnym nadkolu
- mocowanie/pasy przytrzymujące trójkąt w bagażniku po prawej stronie zrobione ze zwykłej szerokiej gumki (jak od majtek) zamiast gumowych regulowanych pasów

To tyle z tego co pamiętam. Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę

: 2012-12-11, 23:47
autor: Mateusz_P11_144
To ja mam kilka pytań. A mianowicie, Piotrek_S, wymienileś oświetlenie deski na diodowe czy to zwykłe zarówki bo przyznam że jarzy się elegancko ;)
Moje to ledwo widać,a od km,temp i przebiegu w ogóle bo się przepaliło;/Od klimy też zmieniałeś,bo u mnie świeci się na taki żółtawo-biały ;)

Ja mam p11.144 (lift liftu) z lutego 2001 r CD20T ,i mam
wyposażenie seryjne:
4x poduszka powietrzna
elektryczne szyby przód + tył
Elektryczne lusterka
2 podłokietniki
czujnik temperatury zewnętrznej
klimatronik
elektryczne podgrzewane lusterka
halogeny przód
6x głośników
centralny NATS z diodą na desce rozdzielczej
kontrolka niezapiętych pasów to jest "coś" dołożone bo była kontrolka obok sterownia wysokością relfektorów
czujnik poziomu płynu w spryskiwaczu (odkryty dosłownie 2 dni temu) w czasie wymiany płynu na zimowy
ABS
wspomaganie hamulca BAS ( nie wiem co to jest ale pewnie mam) :)
tarcze przód 280 mm
tarcze tył 257 mm
EGR był ale sobie poszedł ;)
Turbine garreta :mrgreen:
Regulacja reflektorów
Otwieranie zamków i bagażnika na "przycisk" we wnętrzu auta (elektrozamek)


Nie posiadam podświetlenia tego schowka za gałką zmiany biegów oraz podświetlenia schowka tego dużego ale tam chyba nie było wogóle żadnej żarówki a przyznam że przydałoby się ;)
Chromowane nerki,klamki wew i zew,dokładki na progi w kolorze nadwozia (fabrique) :)
Samopoziom oraz xenon ale nie fabryczny

: 2012-12-12, 00:05
autor: elmer80
kontrolka niezapiętych pasów to jest "coś" dołożone bo była kontrolka obok sterownia wysokością relfektorów
możesz zapodać zdjęcie jak to wygląda?
Nie posiadam podświetlenia tego schowka za gałką zmiany biegów oraz podświetlenia schowka tego dużego ale tam chyba nie było wogóle żadnej żarówki a przyznam że przydałoby się ;)
Jezeli mówisz o popielniczce to podświetlenia nie raczej nigdy miała w p11.144. Natomiast podświetlenie schowka jak najbardziej. Zajrzyj w lewy górny róg schowka, powinna tam być żarówka.

: 2012-12-12, 00:06
autor: Zielkq
Mateusz_P11_144 pisze: Nie posiadam (..) podświetlenia schowka tego dużego ale tam chyba nie było wogóle żadnej żarówki a przyznam że przydałoby się ;)
Nie masz nawet miejsca na żarówkę w schowku? (choć ona i tak jest kiepsko rozwiązana, bo pali się cały czas w przypadku włączonych świateł - dokładnie jest całe podświetlenie deski...)

[+]elmer80, uprzedziłeś mnie :-P
elmer80 pisze:
Nie posiadam podświetlenia tego schowka za gałką zmiany biegów oraz podświetlenia schowka tego dużego ale tam chyba nie było wogóle żadnej żarówki a przyznam że przydałoby się ;)
Jezeli mówisz o popielniczce to podświetlenia nie raczej nigdy miała w p11.144. Natomiast podświetlenie schowka jak najbardziej. Zajrzyj w lewy górny róg schowka, powinna tam być żarówka.
Wydaje mi się, że nie ma na myśli podświetlenia popielniczki (ale to też w sumie dziwne, bo w p11 przed liftem było), ale tego schowka dalej (pomiędzy popielniczką i zapalniczką, a konsolą) - czasami trafiało się podświetlenie :-P

: 2012-12-12, 09:00
autor: bombel
Mateusz_P11_144 pisze: wspomaganie hamulca BAS ( nie wiem co to jest ale pewnie mam) :)
Kopnij szybko w pedał hamulca ale nie mocno. Powinien zahamować jakbyś go wcisnął do deski

: 2012-12-12, 10:16
autor: Toshiba
Mateusz_P11_144 mam wszystko to co napisałeś tylko nie mam podgrzewanych foteli i lusterek prawdopodobnie dlatego ze moja była sprowadzona z lazurowego wybrzeża a tam nie potrzebują.

: 2012-12-12, 10:50
autor: Mateusz_P11_144
elmer80, Miałem na myśli, podświetlenie tego schoweczka pod nawiewami ;)
Tam gdzie możesz portfel położyć czy gumy do zucia; )
Zielkq dokąłdnie tego schowka ;D
bombel, faktycznie mam ten BAS :D
Toshiba, Ja mam sprowadzoną z Francji ok 30 km do Paryża i mam podgrzewane lusterka ;))

: 2012-12-17, 13:08
autor: wod2u
elmer80 pisze: - pojedyńcze uszczelki drzwiowe zamiast podwójnych, tzn są tylko te wokół otworu drzwiowego karoserii, brak tych biegnących spodem samych drzwi! (niestety róznica w wytłumieniu zauważalna)
-brak uszczelek maski silnika (dwóch nad reflektorami i środkowej wzdłuż chłodnicy)
Mam prośbę: czy ktoś mający ww uszczelki, szczególnie w przednich i tylnych drzwiach mógłby zrobić im zdjęcia? Tak, żeby było widać w których miejscach się zaczynają na drzwiach i jak przebiegają (do której powierzchni są przymocowane)? Plus interesowałaby mnie ich wysokość/szerokość w mm. To są raptem 3 zdjęcia na jedne drzwi. Co prawda w mojej P11 coś tam widać jak one powinny przebiegać ale chciałbym to w praktyce zobaczyć.
Plan mam taki, żeby przykleić uniwersalne, gumowe uszczelki żeby coś bardziej auto wygłuszyć. W tej chwili najbardziej przeszkadza mi szum z okolic drzwi, szczególnie dobrze go słychać jak się jedzie wzdłuż barier przy drodze, a zanim wygłuszę całe drzwi chciałbym spróbować czegos tańszego i szybszego.

: 2012-12-17, 18:30
autor: elmer80
Ja np mam, z jednej strony :mrgreen: Ale to bym zrobił może jutro jak znajdę czas. Te uszczelki można kupić na szrocie lub allegro. Niestety drzwi bez tych uszczelek fabrycznie, maja zaspawane lub po prostu nie nawiercone otwory pod spinki do ich montażu. Ślady są. Sam myślałem nad tym aby zakupić owe uszczelki bez spinek i przykleić na dwustronną taśmę. Choć mam wątpliwości co do trwałości takiego rozwiązania. Szczególnie w zimie jak lód przyłapie i uszczelka odejdzie od drzwi. Przeszło mi przez myśl nawiercenie tych paru otworków, ale to już chyba było by przegięcie hehe

p.s
te do maski zakupiłem jakiś czas temu za 4 dyszki kpl. Plus jest taki że komora silnika jest ciut bardziej wygłuszona i mniej się syfi. Minus to natomiast to że syrenę alarmową słabiej słychać :D

: 2012-12-17, 19:06
autor: wod2u
elmer80, ja mam na oku coś takiego: http://allegro.pl/uszczelka-do-drzwi-z- ... 07724.html
I nawet w serwisówce jest schemat i rysunek, jak te uszczelki mniej-więcej są ułożone względem drzwi tylko nie da się po tym dojść jak to wygląda na płaszczyźnie od strony zawiasu. Co do mrozu i przymarzania - myślę, że wazelina techniczna albo jakiś inny smar silikonowy powinny załatwić sprawę.

Albo takie coś, sporo tańsze: http://allegro.pl/samoprzylepna-uszczel ... 72776.html

: 2012-12-17, 20:30
autor: polo33
wod2u, dobry pomysł z tymi szczelkami porowatymi :) zauważyłem wlasnie że w mietkach więcej jest tych materiałowych niż gumy, dlatego tak wyciszają. Fajnie by było gdyby były fotki :)

: 2012-12-17, 22:13
autor: elmer80
Mnie też zainteresowałeś tą porowatą. Ta druga myślę że popelina trochę i nie ma sensu. Jakby nikt nie wrzucił fotek to jutro wieczorkiem postaram się coś zapodać.

: 2012-12-17, 23:42
autor: wod2u
Ta druga jest za niska żeby dobrze uszczelnić, sprawdziłem i wychodzi, że trzeba z 10mm wysokości. Tylko tak, na przednie drzwi to tak z 2,2m i na tył ok. 2m potrzeba, byłem jeszcze zmierzyć. Czyli impreza dość droga za tą uszczelkę porowatą. Ja zrobię tak, kupię coś takiego -> http://allegro.pl/tasma-rozprezna-15-x- ... 72366.html (w castoramie/lm powinny być) i jak będzie efekt zauważalny to zainwestuję i wymienię na tą gumową.

PS: jakby się moderatorowi chciało to można te posty o uszczelkach wydzielić na osobny temat, żeby tutaj nie śmiecić.

: 2012-12-18, 17:16
autor: laszlo
No to ja myślałem, żę tylko u mnie siadły uszczelki i mi świszczy przy słupku b a to u wszystkich. Zastanawiałem się nawet czy nie dociągnąć drzwi zamkiem bo rzeczywiście bardzo słabo są one wygłuszone. Jakby ktoś mógł to niech zrobi zdjęcie tej drugiej uszczelki przy drzwiach o której pisaliście.

: 2012-12-19, 11:38
autor: vincetti
Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2012-12-19, 11:58
autor: wod2u
vincetti, dzięki. Możesz jeszcze zrobić foty od strony zawiasów i przednich i tylnych drzwi?
Dla mnie jest już chyba wszystko jasne, stare wersje mają podwóje uszczelki dookoła całych drzwi, nowe mają podwójne tylko od linii szyb wzwyż (drugą uszczelką jest ta idąca od maski, przez styk dachu z drzwiami aż do tylnego błotnika). Czyli chcąc poprawic wygłuszenie powinno się dodać uszczelki od linii okien w dół na około całych drzwi. Ja zamówiłem już te piankowe, jak przyjdą przed weekendem to zamontuję i opiszę efekty.

: 2012-12-19, 20:59
autor: vincetti
wod2u, od strony zawiasów nie ma już tej uszczelki. Kończy się ona na wysokości głośnika. Z tyłu postaram się jutro cyknąć. Pozdrawiam.

: 2013-03-10, 20:47
autor: bombel
Sorry, że tutaj, ale możecie zmierzyć wymiary wykładziny w bagażniku? Chcę kupić wykładzinę na nową a nie mam samochodu pod ręką

: 2013-03-11, 01:48
autor: vincetti
JUakiego modelu potrzebujesz? ja w sedanie mam wyciętą wykładzinę na wymiar a pod nią oryginał nówka sztuka ;-)

: 2013-03-11, 06:51
autor: bombel
vincetti sedana, ale generalnie mogą być z hatchbacka max wymiary

: 2013-03-19, 21:28
autor: polo33
tak się zapytam czy kazda primerka p11.144 ma czujnik poziomu płynu spryskiwacza ?

: 2013-03-19, 21:28
autor: bombel
tak się zapytam czy kazda primerka p11.144 ma czujnik poziomu płynu spryskiwacza ?
MOja nie ma

: 2013-03-19, 21:30
autor: klfsolec
przy mojej wp 11.144 2000 r jest i nawet działa :mrgreen:

: 2013-03-19, 21:32
autor: polo33
klfsolec, a masz ksenony ? zastanawiam się czy u mnie jest, może nie działa :) rozumiem ze trzeba szukac czujnika przy zbiorniczku ?