Strona 2 z 2

: 2012-10-09, 13:34
autor: stoneface
Jeżeli komus urwią się śruby na wsporniku - tym białym elemencie - to nie rozpaczajcie. Jeżeli jest w dobrym stanie wystarczy wybić stare śruby i zastąpić je takimi samymi. Wychodzą całkiem ładnie. Po wyczyszczeniu mechanizmu i wszystkich łączeń, nasmarowaniu wycieraczki znowu pieknie chodzą bez pisków.

: 2012-10-09, 13:42
autor: janusz
stoneface jeszcze lepiej pasuje cały mechanizm wycieraczek z P10, który jest metalowy a nie plastikowy.

: 2012-10-09, 13:46
autor: scubzik
można też wbić nową tuleję .. z mosiądzu np.

: 2012-10-09, 20:34
autor: Paweł12
co do tych kulek co ciegna wyskakuja. sam osobiscie mialem ten problem. pewnego wieczora jadąc w deszczu urwał mi sie ten biały plastik od strony kierowcy, do domu zostalo prawie 100km.;p cięzko było dojechac. nastepnego dnia odracu IC i nowe cześci z tym ze ciegna zostaly stare i wyskakiwaly. zrobilem taki nowotorski patent. przewierciłem kulki i te otwory co w nie wchodza wiertłem 4,5 i a przez dziurke zawleczka 4 rozginamy. ja tak jezdze od zeszlej zimy i nic sie nie dzieje:)

ps. nie masz co reanimowac. podziałaja gora miesiac. no moze 2. zainwestuj w nowe i bedzie po sprawie na najbliższe 10 lat. chyba ze auto idzie do sprzedania:)

: 2012-10-29, 22:54
autor: blackdogwwl
Mam pewien problem ze swoją Primierką co do przednich wycieraczek. Sinliczek jest sprawny tylko teraz nie wiem co padło. Bo każdy mówi co innego. Kupiłem w Inter carsie cięgno prawe wycieraczek takie jak na zdjęciu i w serwisie mi powiedzieli Nissana, że jest ono original tylko, że ja nie widzę tu dopisku: Made In Japan bo jak zakładam to cięgno to ono prawie tak samo schodzi jak to stare co się niby wyrobiło i jestem w kropce. Czy wina jest tej główki od silniczka czy jednak prawe cięgno to zamiennik?
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8358_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3782_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5418_o.jpg
Znalazłem parę aukcji:
http://allegro.pl/ciegno-wycieraczek-ni ... 07950.html
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-96 ... 74753.html
Ratujcie bo już tracę głowę jak ten problem rozwiązać
;(

: 2012-10-29, 23:10
autor: vixo
wykorzystaj patent post wyżej...

: 2012-10-29, 23:15
autor: nice-wawa
blackdogwwl napisz coś więcej z czym masz problem , bo cięgno to nie problem , sam kupowałem takie z intercarsu . One lekko wchodzą na główkę ale jak jest dobrze na smarowane to nie wyskakuje. Te cięgna są oryginalne nawet nr. katalogowy nissana się zgadzał z opakowaniem . Główka od silniczka na 100 % się nie wyrobiła. Delikatnie można też troszkę te ząbki podgiąć do wewnątrz co są do około plastiku co wchodzi główka.

: 2012-10-29, 23:33
autor: blackdogwwl
nice-wawa pisze:blackdogwwl napisz coś więcej z czym masz problem , bo cięgno to nie problem , sam kupowałem takie z intercarsu . One lekko wchodzą na główkę ale jak jest dobrze na smarowane to nie wyskakuje. Te cięgna są oryginalne nawet nr. katalogowy nissana się zgadzał z opakowaniem . Główka od silniczka na 100 % się nie wyrobiła. Delikatnie można też troszkę te ząbki podgiąć do wewnątrz co są do około plastiku co wchodzi główka.
Właśnie w tych moich cięgnach nic nie ma żeby podgiąć ;/ No z tego co mechanik powiedział to te prawe cięgno wyskakuje tu co jest silniczek. Nie wiem czy to kwestia smarowania czy czego?

[ Dodano: 2012-10-30, 23:22 ]
Jednak głowka była wyrobiona od silniczka... Na całe szczęście dorwałem samą główkę od silnikczka :)

Dzięki za pomoc :)

: 2012-11-02, 16:58
autor: Primera98
Dawajcie tylko z p10 metalowe sworznie.Mialem plastiki w p11 walka rok rozne patenty uda nie widy.dałem z p10 i jest SUPER!! POLECAM

: 2012-11-28, 22:51
autor: Arkadio M
mi spadało te cięgno z metalowej kulki od strony kierowcy, kupiłem nowe cięgno ( bo myślałem, ze sie wyrobiły te białe plastikowe jabłuszka na końcu cięgna) i pochodzio tydzień i znowu spadło:/ okazało się, że w tym przypadku winna była ta gumka w dolnej czesci metalowej kulki ponieważ chyba ze starości sie "sfarfoclowała" i powykrzywiała i zamiast pomagać to powodowała wyskakiwanie cięgna. A więc wyj.. tzn wyrzuciłem tę gumke i działa już miesiąc ;) postanowiłem sobie, że jesli kiedyś jeszcze raz spadnie to robię patent z przewiercaniem tych kulek opisany juz w tym temacie. Może tym postem komuś pomogę zaoszczędzić $$$ - zamiast kupowac odrazu nowe cięgno, wyrzućcie najpierw gumkę.. pzdr

: 2015-10-15, 22:54
autor: ufo
u mnie spadło cięgło po stronie kierowcy (nakładane od dołu). Przewierciłem i dałem zawleczkę. Na razie kilka miesięcy działa

: 2016-11-13, 13:36
autor: dradzik1
Jak by ktoś szukał kiedyś mocowania mechanizmu wycieraczek , ( na 3 śruby z otworem na zwożeń ) to mogę wykonac na tokarce cały zestaw . W środku montuję tuleje miedziane z miejscem na smar . W mojej primerze chodzą już 4 latka i zero problemów . Zdjęcie mogę podesłać na meila

[ Dodano: 2016-11-14, 19:01 ]
fotki uchwytu
https://zapodaj.net/7f2602ee50f13.jpg.html
https://zapodaj.net/01e2978b0b532.jpg.html
https://zapodaj.net/7964d4b487ae1.jpg.html
https://zapodaj.net/7f1c63cb56729.jpg.html

: 2018-02-10, 19:18
autor: Toshiba
Na allegro dostępne są w końcu zamienniki sworzni wycieraczek na przód. Cena za oryginalne 150 zł to przesada. Ja mam jeden regenerowany tj. rozwiercony, wstawiona wytoczona tulejka z takiego samego plastiku no i chodzi ale regeneracja to też kosz ok30-40 zł a czasu zeszło dużo z tym. Czy ktoś kupował te zamienniki i poleci ? tak czy siak ja dzisiaj kupuje i na wiosne założe.
http://allegro.pl/os-wycieraczki-lewa-s ... ippingInfo

Re: Sworzeń-ośka wycieraczek

: 2018-05-22, 15:22
autor: imachine
Witam,

Podbijam się pod temat.

Kolego dradzik1, ile sobie Pan życzysz za taki komplet własnoręcznej roboty?

Na obie strony od razu, Primera P11 SRi '97