Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

jarzmo zacisku przód - zacisk nie pasuje - różne rozstawy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

jarzmo zacisku przód - zacisk nie pasuje - różne rozstawy

Post autor: lordkain » 2015-10-29, 17:11

Witam forumowiczów!
Mam nietypowy problem. Padły zaciski przednie więc kupiłem nowe ale nie pasują do jarzma. Stare jarzma mają średnicę montażową zacisku około 105mm a nowy zacisk zgodny z vin ma średnicę montażową około 160mm. Dostałem też używany zacisk z P11 2.0 i też jest większy czyli średnica montażowa 160mm więc wygląda na to, że u mnie jest założone jakieś cudo nie wiadomo skąd. Co ciekawe na zacisku jest napis Nissan Lucas więc pochodzi z Nissana tylko nie wiadomo z jakiego. Macie pomysł co to za zacisk tzn. z jakiego modelu pochodzi? Spotkaliście się już z czymś takim?
Ostatnio zmieniony 2015-10-29, 18:16 przez lordkain, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-10-29, 17:39

zdjęcia poproszę.. a te długości to od prowadnicy do prowadnicy mierzyłeś ?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-10-29, 18:02

Chyba już wiem w czym rzecz. Wszędzie dostępne są takie zaciski:
Obrazek

A wygląda na to, że w P11.144 2.0 czyli takiej jak moja montowano takie zaciski.
Obrazek

Na zielono oznaczona różnica w średnicy montażowej w jarzmie. Problem w tym, że nigdzie nie mogę dostać takich zacisków jakie mam - googlowałem, dzwoniłem i nigdzie nie ma. Może, któryś z kolegów/koleżanek pomoże? Wiecie gdzie można nabyć drogą kupna nowe zaciski tego typu?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-29, 19:04

lordkain, nawet nie o to chodzi. W polifcie były dwa rodzaje zacisków z przodu. Jeden klasyczny jak w P11, a drugi to wersja ze sprężyną - takie coś jak w fordzie.

Pierwsze zdjęcie zacisk "klasyczny", drugie foto - wersja ze sprężyną.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-29, 19:31

Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-10-29, 19:36

No właśnie wszędzie gdzie patrzyłem to tylko w P11 2.0 po lifcie czyli P11.144 ale tylko 2.0 benzynie był taki zacisk. Tak czy inaczej tego ze sprężyną nigdzie nie mogę znaleźć. Pytanie czy ma to wpływ na skuteczność hamowania? Będzie dobrze jak założę jarzmo i zacisk bez sprężyny czyli typu z fotki nr 1?

[ Dodano: 2015-10-29, 19:38 ]
PrzeRuSco, interesuje mnie tylko nowy a nie używany.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-29, 19:39

A to przepraszam.
To nie lepiej używane 4 tłoczki kupić?
Ostatnio zmieniony 2015-10-29, 19:40 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 1 raz.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-10-29, 19:39

Napisane w pierwszym poście. Szukam nowego zacisku tego typu. Właściwie obu lewego i prawego.

[ Dodano: 2015-10-29, 19:46 ]
Jeżeli 4 tłoczki to z czego? Chyba nikt z klubowiczów nie ogarnął tego na tip-top w 100%. No i niestety też w grę wchodzi używka a to minus.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-10-29, 19:47

ja mam ale używki.. lewy i prawy
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-10-29, 19:52

Nie chcę bawić się w używki bo sami wiecie jak to jest - dobre na chwilę a potem problem powraca. Powtórzę się: Pytanie czy ma to wpływ na skuteczność hamowania? (między wersją bez a ze sprężyną) Będzie dobrze jak założę jarzmo i zacisk bez sprężyny czyli typu z fotki nr 1?

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-29, 19:56

Czterotłoczki np http://olx.pl/oferta/kompletne-zaciski- ... 078c3b266c tarcze staczasz na 272 i przewiercasz 3 otwory ale faktycznie dla niektórych to już rzeźba.

Masz numery zacisków Ate 410119F500 lewy, 410019F500 prawy może będzie łatwiej szukać ale ceny pewnie kosmos i na dodatek pewnie zamienniki.

Moim zdaniem zregenerowana używka lepsza od nowego zamiennika. Zestawy regeneracyjne pewnie bez problemu do dostania.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-10-29, 20:10

W moim przypadku: z lewej strony nie ma już co regenerować a prawa w stanie agonalnym... Dzięki za info PrzeRuSco. Co do zamienników masz rację co do jakości a cena za zamiennik 520 zł więc nie warto. Poza tym kupiłem już zaciski typu bez sprężyny tylko czy będzie pasować i działać jak należy?

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-29, 20:16

W przypadku obu zacisków zwrotnica, piasta i tarcza są takie same więc powinno wszystko pasować, ale które zaciski maja większą skuteczność hamowania to nie wiem.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-10-29, 21:18

Znalazłem zamienniki ATE ale firmy krzak za 300 zł sztuka więc pokombinuję z wersją bez sprężyn. Wszystkim wielkie DZIĘKI za pomoc. Jak poskładam dam znać czy pasuje i jak hula. Pozdro!

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-29, 23:00

lordkain, kolega Michal_M66 kupił zamiennik i na przeglądzie okazało się, że nowy zacisk ma gorszą siłę hamowania niż używany-regenerowany :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-10-30, 08:28

Ja bym kupił ori używki i zrobił na nowych uszczelkach przesmarować i będzie długo śmigać a te wszystkie zamienniki to do kosza .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-10-30, 08:57

nice-wawa pisze:Ja bym kupił ori używki i zrobił na nowych uszczelkach przesmarować i będzie długo śmigać a te wszystkie zamienniki to do kosza .
Oczywiście, że tak. O hamulce trzeba dbać i raz na jakiś czas zajrzeć i przesmarować zaciski, wymienić gumki itp. Zamienniki to syf.
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-10-30, 09:59

lordkain, Radziej ma u siebie z Murano zaciski. Musisz z nim zagadać

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-10-30, 12:34

Teraz to daliście mi do myślenia. Skoro tak badziewne są te zamienniki to może faktycznie kupię używki i zregeneruję? Nowych zamienników póki nie założyłem i mogę zwrócić więc jest taka opcja.
janusz, wiesz może jakiej firmy zamiennik miał Michal_M66?
bombel, mowa o radziejwwl?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-30, 12:48

lordkain, zabij, nie pamiętam...... Zadzwoń do Nieznajka - ma w dobrej cenie, dobre używki - http://autonissan.pl/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-10-30, 13:20

lordkain, tak.

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2015-11-19, 22:31

Więc temat zacisków zakończył się pomyślnie. Poszedłem waszą drogą - kupiłem używane w bardzo dobrym stanie, wyczyściłem, założyłem nowe gumki, uszczelki, nowe cylinderki i śmiga aż miło.
Z ciekawostek jeżeli ktoś z was ma zaciski Lucasa z przodu to zaciski które zamówiłem a nie pasowały firmy FTE to profesjonalnie odnowione oryginały Nissan/Lucas w cenie około 200zł sztuka więc właściwie nówka oryginał w dobrej cenie.
Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam! :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”