[P/WP11.144] Falowanie obrotów po hamowaniu silnikiem
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Falowanie obrotów po hamowaniu silnikiem
Witam serdecznie, mam na imię Krzysiek, jestem świeżym właścicielem Primery P11, '99, 1.6. Bardzo proszę o pomoc. Komputer wykazał mi brak danych o prędkości pojazdu. Prędkościomierz (zegary) działa. Wnioskuje, że (wg schematów) sygnał ze skrzyni (abs) dochodzi do licznika, natomiast z licznika nie dochodzi do ECU, bądz przetwarzanie sygnału w zegarach nie funkcjonuje.
0. Jakie właściwie mam auto? - zgubiłem się w wersjach. Jest to szczególnie uciążliwe podczas poszukiwania w sieci schematu elektryki. Vin - SJNBAAP11U0403134, pomiedzy kierowcą a pasażerem znajduje się sterownik Lucas, 29CU control unit, 23710-3J306 (czy to jest ECU?) i ma dziwną wtyczkę, która nie jest podobna do żadnej na schematach dostępnych w sieci. Ogólnie ilość wersji Primery mnie przeraża, nic nie można znaleźć, ciężko cokolwiek zidentyfikować.
1. Auto zachowuje się tak, że po silnikiem i wysprzęgleniu obroty spadają do 300 i falują do 700. Dzieje się tak kilka razy, silnik się ratuje i obroty stają na ok 700.
2. Autko czasami podczas przyśpieszania robi kangura, czyli jak gdyby przerywa, nie ciągnie liniowo, tylko jak gdyby piłokształtnie...
3. Wydaje mi się, że na rozgrzanym silniku jest wyraźnie słabsze, szczególnie od niższych prędkosci obrotowych, przy wyższych jest lepiej, właściwie silnik żyje powyżej 3000rpm.
Zrobione - czyszczenie przepustnicy, zaworka powietrza biegu jałowego, zaworka powietrza przyśpieszonego biegu jałowego, czyszczenie przepływomierza, czyszczenie rozdzielacza aparatu zapłonowego. Wymrugałem 55, więc brak błędów.
Będę wdzięczny za pomoc. Ogólnie autko jest super komfortowe jak na moje potrzeby, klimatronik, wieje zimnym aż miło, zawieszenie idealne, cichutkie, blacharka bardzo ładna, kolor dojrzewającej maliny . Lubie jak w aucie wszystko gra, szczególnie to, od czego zależy powodzenie w pokonaniu dystansu A-B, czyli silnik.
Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za pomoc.
0. Jakie właściwie mam auto? - zgubiłem się w wersjach. Jest to szczególnie uciążliwe podczas poszukiwania w sieci schematu elektryki. Vin - SJNBAAP11U0403134, pomiedzy kierowcą a pasażerem znajduje się sterownik Lucas, 29CU control unit, 23710-3J306 (czy to jest ECU?) i ma dziwną wtyczkę, która nie jest podobna do żadnej na schematach dostępnych w sieci. Ogólnie ilość wersji Primery mnie przeraża, nic nie można znaleźć, ciężko cokolwiek zidentyfikować.
1. Auto zachowuje się tak, że po silnikiem i wysprzęgleniu obroty spadają do 300 i falują do 700. Dzieje się tak kilka razy, silnik się ratuje i obroty stają na ok 700.
2. Autko czasami podczas przyśpieszania robi kangura, czyli jak gdyby przerywa, nie ciągnie liniowo, tylko jak gdyby piłokształtnie...
3. Wydaje mi się, że na rozgrzanym silniku jest wyraźnie słabsze, szczególnie od niższych prędkosci obrotowych, przy wyższych jest lepiej, właściwie silnik żyje powyżej 3000rpm.
Zrobione - czyszczenie przepustnicy, zaworka powietrza biegu jałowego, zaworka powietrza przyśpieszonego biegu jałowego, czyszczenie przepływomierza, czyszczenie rozdzielacza aparatu zapłonowego. Wymrugałem 55, więc brak błędów.
Będę wdzięczny za pomoc. Ogólnie autko jest super komfortowe jak na moje potrzeby, klimatronik, wieje zimnym aż miło, zawieszenie idealne, cichutkie, blacharka bardzo ładna, kolor dojrzewającej maliny . Lubie jak w aucie wszystko gra, szczególnie to, od czego zależy powodzenie w pokonaniu dystansu A-B, czyli silnik.
Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2015-08-09, 00:11 przez kk.krz, łącznie zmieniany 6 razy.
kk.krz jak masz climatronik to masz P11.144
ad. 1. Wygląda na przepływmierz, ale patrz ad. 2.
ad. 2. Sprawdz filtry, świece i przewody WN
ad. 3. To japoński silnik. One dopiero przy tych obrotach się budzą. Zmiana biegu powinna byc ok 4500 obrotów
Jaki komputer? Jakis podłaczany pod OBDII? Możliwe, że masz OBD II, które faktycznie nim nie jest (niektóre przejsciowe roczniki tak mają)kk.krz pisze:Komputer wykazał mi brak danych o prędkości pojazdu.
ad. 1. Wygląda na przepływmierz, ale patrz ad. 2.
ad. 2. Sprawdz filtry, świece i przewody WN
ad. 3. To japoński silnik. One dopiero przy tych obrotach się budzą. Zmiana biegu powinna byc ok 4500 obrotów
Gniazdo jest typu obd2,ale czy jest to obd2,to nie wiem.Jakis "scan..". sie z nim skomunikowal.Co ciekawe, podczas hamowania silnikiem czasy wtrysków nie spadały do zera,zatem tak faktycznie wygląda,jakby ecu nie wiedział, że moze odciac paliwo,bo silnik napedzany jest od kół. Mam racje?
Wczesniej jezdzilem mitsubishi carisma 1.8 gdi, ta ciągła od dołu. 4 k rpm to juz w niej jazda wyczynowa
Kable, swiece, filtry nowe, filtr paliwa wykluczam bo objawy sa te same na gazie.
Czy ktoś może mnie nakierować na właściwe schematy elektryczne mojej wersji? Te, ktore znalazłem nie pasują. Ten ecu Lucasa ma zupełnie inna wtyczke niż ta na schemacie znalezionym w serwice manualu dla p11.144.
Wczesniej jezdzilem mitsubishi carisma 1.8 gdi, ta ciągła od dołu. 4 k rpm to juz w niej jazda wyczynowa
Kable, swiece, filtry nowe, filtr paliwa wykluczam bo objawy sa te same na gazie.
Czy ktoś może mnie nakierować na właściwe schematy elektryczne mojej wersji? Te, ktore znalazłem nie pasują. Ten ecu Lucasa ma zupełnie inna wtyczke niż ta na schemacie znalezionym w serwice manualu dla p11.144.
kk.krz nie patrz na dane z tych skanerów. Nie do końca sa prawdziwe
cały manual: http://chomikuj.pl/bmbl80/P11-144
cały manual: http://chomikuj.pl/bmbl80/P11-144
A no właśnie...te pliki z manualem. Wchodze na EC_qg16&18...potem strona EC-91 i widzę, że ECM umieszczony jest w środkowej konsoli, z dostepem do wtyczki od strony pasażera. Ok - otwieram ten plik...faktycznie jest skrzynka aluminiowa z napisem Lucas (nota bene nikt nie słyszał o takim ECM) ....z zupełnie inna wtyczką niż pokazano na stronie 91. Nie rozumiem o co chodzi...nadal...
Silnik to GA16DE Więc na QG nie patrz
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
kk.krz, jak możesz to zobacz swój pierwszy post w temacie to raz.
Co do Twojego pytania, to będzie to pewno miks schematów z P11 i P11.144
Co do Twojego pytania, to będzie to pewno miks schematów z P11 i P11.144
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Hm, to teraz wychodzi tak, że trzeba wziąć miernik do ręki i przemierzyć przepływke. Tylko jakich wartości oczekiwać i z czym porównać (vide "miks schematów" ), by mieć podstawy do odrzucenia bądź potwierdzenia hipotezy o zużytym przepływomierzu. Jeśli ktoś będzie miał jakieś jeszcze sugestie, to będę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 2015-08-08, 19:22 przez kk.krz, łącznie zmieniany 1 raz.
kk.krz, myślę, że to pomoże -> viewtopic.php?t=15285
Przepływka HITACHI to nie BOSCH Ona może być co najwyżej brudna lub uszkodzona przez użytkownika
Przepływka HITACHI to nie BOSCH Ona może być co najwyżej brudna lub uszkodzona przez użytkownika
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jak obroty falują to ja stawiam na lewe powietrze
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tu problem staje się wyraźniejszy gdy wiem, że zbliżam się do miejsca, w którym będę się zatrzymywał. Hamuję wtedy silnikiem dajmy na to na trójce, prędkość obrotowa spada, zwalnianie wspomagam hamulcami. Gdy zbliżę się do miejsca gdzie mam się zatrzymać, silnik ma około 1000rmp. Wówczas wysprzęglam i ... zaczyna się szybki spadek obrotów, wyglada to tak:
200 rpm -> 700 rpm
300 rpm -> 700 rpm
400 rpm -> 700 rpm
500 rpm -> 700 rpm
600 rpm -> 700 rpm
700 rpm ....... i już jest ok....
Opisałem, jak umiem najlepiej
200 rpm -> 700 rpm
300 rpm -> 700 rpm
400 rpm -> 700 rpm
500 rpm -> 700 rpm
600 rpm -> 700 rpm
700 rpm ....... i już jest ok....
Opisałem, jak umiem najlepiej
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Szukaj nieszczelności w dolocie. Pytanie jeszcze jedno przepustnica była zdejmowana? Jeśli tak to jak została założona?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
1 - filtr paliwa to nikt nie wie, czy był zmieniany, nie powinno to być jednak przyczyną, bo na gazie też mam hamowanie, a do gazu filtr paliwa IHMO nic nie ma,
3 - szukałem, ale nie wygląda by były jakieś przedmuchy,
4 - przepustnica została założona poprawnie, bo zdjęta przeze mnie została w celu likwidacji przyczyn falowania, po montażu przepustnicy wszystkie objawy pozostały takie jak były więc dobrze poskładałem (chyba że coś innego sugerowałeś),
3 - szukałem, ale nie wygląda by były jakieś przedmuchy,
4 - przepustnica została założona poprawnie, bo zdjęta przeze mnie została w celu likwidacji przyczyn falowania, po montażu przepustnicy wszystkie objawy pozostały takie jak były więc dobrze poskładałem (chyba że coś innego sugerowałeś),
Wymień filtr paliwa to raz. Przedmuchów nie usłyszysz, bo powietrze jest zaciągane Posprawdzaj też wszystkie wężyki gumowe, a najlepiej powymieniaj je.
Ściągnij przepustnicę i złóż całość na silikon - tylko jakiś dobry - Elring, Victor Reinz, LOCTITE
Ściągnij przepustnicę i złóż całość na silikon - tylko jakiś dobry - Elring, Victor Reinz, LOCTITE
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Miałem nie dawno almerę n15 z tym silnikiem i identycznymi objawami.Też czyściłem przepływkę i nic to nie dało. Obstawiam przepływomierz albo silniczek krokowy bo nic innego w tym silniku nie może powodować takich falowań obrotów. Bardziej jednak w stronę silniczka krokowego bym się skłaniał. Ale są to na tyle dostępne i tanie części że można zaryzykować kupując obie . Jak jest uszkodzona przepływka to nie powinien chodzić wcale, albo tak beznadziejnie że jechać się nie da .
Tu nie ma typowego falowania na wolnych obrotach, lecz zwalnianie obrotów po wysprzęgleniu, po hamowaniu silnikiem. Na wolnych obrotach sa minimalne wahania, ale takie na prawdę niewielkie.
Moja teoria jest taka...o ile wiemy, ECM utrzymuje wolne obroty podczas postoju na określoną wartość, powiedzmy 700rpm. Jeśli ECM wykrywa, że pojazd się porusza, to zwiększa prędkość obrotową do powiedzmy 900rpm dla podtrzymania pracy układu wspomagania hamulców, wspomagania kierownicy etc...tak to zwykle IMHO w układach wtryskowych jest. Jeśli u mnie ECM nie dostaje informacji, że pojazd jedzie, to prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym podczas poruszania się pojazdu jest niska, taka sama jak podczas postoju (faktycznie to u siebie obserwuję gdy wyłączę wszelkie obciążenia silnika - klima, światła, nie kręcę kierownicą - mimo że jadę na luzie, silnik ma ok 600rpm). Podczas hamowania silnikiem powinny być też odcinane wtryski, zatem u mnie silnik może się po prostu zalewać gdy wysprzęglę po hamowaniu silnikiem. Hamowanie silnikiem - paliwa nie trzeba, a u mnie dostaje je. Co sądzicie?
Moja teoria jest taka...o ile wiemy, ECM utrzymuje wolne obroty podczas postoju na określoną wartość, powiedzmy 700rpm. Jeśli ECM wykrywa, że pojazd się porusza, to zwiększa prędkość obrotową do powiedzmy 900rpm dla podtrzymania pracy układu wspomagania hamulców, wspomagania kierownicy etc...tak to zwykle IMHO w układach wtryskowych jest. Jeśli u mnie ECM nie dostaje informacji, że pojazd jedzie, to prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym podczas poruszania się pojazdu jest niska, taka sama jak podczas postoju (faktycznie to u siebie obserwuję gdy wyłączę wszelkie obciążenia silnika - klima, światła, nie kręcę kierownicą - mimo że jadę na luzie, silnik ma ok 600rpm). Podczas hamowania silnikiem powinny być też odcinane wtryski, zatem u mnie silnik może się po prostu zalewać gdy wysprzęglę po hamowaniu silnikiem. Hamowanie silnikiem - paliwa nie trzeba, a u mnie dostaje je. Co sądzicie?