Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Czy Primery P11 to już trumny na kółkach?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
nats
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2014-01-03, 16:48
Lokalizacja: Wrocław

Czy Primery P11 to już trumny na kółkach?

Post autor: nats » 2015-03-01, 12:09

Przypadkiem trafiłem na to http://www.sadistic.pl/smiertelny-wypad ... 347284.htm
Po tym co zobaczyłem i przeczytałem w komentarzach zacząłem się zastanawiać czy nie nadszedł już czas wymienić Pryme na coś bez oznak korozji, no bo nie wierzę, że istnieje jeszcze P11/WP11 bez rudej ;)
Chociaż z drugiej strony gdyby to było tak oczywiste, że auto bez poprawek blacharskich i bez korozji jest 100% bezpieczne dla życia kierowcy i pasażerów to ludzie nie ginęliby w nowych, na prawdę bezwypadkowych autach a przecież i to się zdarza.
Co myślicie?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2015-03-01, 12:24

Dramatyzujesz ;-)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-03-01, 12:28

Kto powiedział, że to przez rdzę, a nie składanie auta z trzech innych wcześniej? Auto z założenia samo tak się nie zachowuje, nie rozkłada się w taki sposób.
https://www.youtube.com/watch?v=1j0uaVlQWto
Co jednak nie zmienia faktu, że Prima nie jest jakimś super bezpiecznym autem. ;)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-01, 13:10

I ta "niby czołówka" - widać, że Prima dostała w błotnik i to z dużą siłą. Nowe auto wcale nie oznacza lepsze. Wolę jeździć swoją padaką, która była projektowana przez Inżynierów i proces projektowania trwał 5 lat, niż jeździć czymś co jest projektowane przez księgowych, a proces projektowania trwa pół roku......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2015-03-01, 13:17

Miałem wypadek P11. Poza terenem zabudowanym wyskoczył mi przed maskę z podporządkowanej samochód. Domyślacie się jakie były prędkości? Przywaliłem przodem w bok BMW 5. W BMW wyrwało napęd tył. Poduszka wystrzeliła. Pasy się napięły. Mi nawet okulary nie spadły.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-03-01, 14:11

Kolego nats, koledzy wyżej dobrze piszą. To, że auto jest stare, nie oznacza, że jest niebezpieczne. Owszem, sprawa się ma inaczej, gdy jeździ się samochodem, który już miał być oddany do kasacji, ale jakiś blacharz-czarodziej się nad nim zlitował i naprawił używając wszelkich znanych ludzkości sztuczkom. Jeśli większość z nas miałaby skorodowane samochody i elementy np. podłużnice, to chyba sprawa wyglądałaby inaczej... Jeśli się obawiasz jeździć swoim autem, to albo nie wiesz w jakim ono stanie technicznym jest, albo rzeczywiście już zgniło.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-03-01, 14:17

Co innego jak walniesz bokiem a co innego jak walniesz przodem. Z jednej strony w nowych autach ekonomia a z drugiej strony zmęczenie materiału w starszych autach. Nie zawsze to co starsze jest lepsze. Konstrukcja auta tez się liczy. Można zrobić wiotką konstrukcje a z tego samego materiału konstrukcję która będzie dużo bardziej wytrzymała.
Auto powinno się składać jak inżynierowie to zaprojektowali. Strefa zgniotu powinna przejąć sile uderzenia.
We wszystkich testach uderzeniowych auto uderza częścią a nie całością przodu.
Niektóre starsze auta są wytrzymalsze i odwrotnie.

[ Dodano: 2015-03-01, 14:26 ]
Przepraszam troch chaotycznie napisałem.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-03-01, 14:29

Strefa zgniotu jest projektowana tylko do pewnych sił max, które są uzyskiwane przy odpowiedniej prędkości. Jak wiadomo, samochód w tym momencie ma przejść test przy 64 km/h, więc obecne konstrukcje cechują się gwiazdkami tylko do tej prędkości.

Testy są robione też tylko z jednej strony i to po stronie kierowcy, bo to zazwyczaj kierowca jest najczęściej będącą osobą w aucie :-P jego trzeba przede wszystkim chronić. A i intuicyjnie staramy się do ostatniej chwili uciekać na bok, więc to też ma wpływ. Oczywiście auto jest (konstrukcyjnie) symetryczne wzdłużnie, więc automatycznie to co po stronie kierowcy, to samo po stronie pasażera. A jeśli siła rozłoży się idealnie czołowo, to szansa na przeżycie jest 2 razy większa, bo siły niszczące rozkładają się na dwie belki.

Awatar użytkownika
nats
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2014-01-03, 16:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nats » 2015-03-04, 20:57

Dzięki za opinie. Tak więc przeważają opinie, że raczej nie ma czym się przejmować tylko jeździć :) No i spoko.

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ring_s » 2015-06-26, 12:36

Ok, to co na zdjęciu faktycznie wygląda na niefachową robotę. Chętnie bym zobaczył te spawy, szkoda że fotograf nie zrobił dokładnych zdjęć na szwie.

Kiedyś coś słyszałem że zaniedbane tylne wahacze potrafią pęknąć, i że ktoś na słupie bokiem wylądował. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-06-26, 12:51

ring_s, chyba vixo kiedyś którąś rozbił przez któryś wahacz. Spytaj go ;)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-06-28, 07:16

Tylny prawy puścił na łuku w lewo.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Piektor
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2009-12-08, 12:41

Post autor: Piektor » 2015-07-16, 13:42

Obecny właściciel mojej P11 z 1999 przygrzmocił czołem w błotnik jakiejś cytryny - miał do polkejenia zderzak i wymianę jednego kierunku (się okazało, czego ja nie wiedziałem - primka ma na przodzie za zderzakiem taki kawał wzmocnienia stalowego - istny taran jaki :) )
Cytryna skasowany całkowicie przód, prawdopodobnie na złom poszła lub zrobiona jako "bezwypadkowa" :D
"Jutro to dziś - tyle, że jutro" - Sł. Mrożek

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-07-16, 14:00

Piektor, Prima TD? Hm... chyba zacznę myśleć o tym wzmocnieniu :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-07-16, 14:42

Zielkq, u mnie te belki na złom jadą, takżę jak mam jeszcze jakąś to w cenie złomu oddam Ci
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-16, 16:42

Marlos90, to poszukaj dwóch takich belek :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-07-16, 16:47

marlos90, no to biorę! janusz, jak możliwości transportu? =P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-16, 17:19

Zielkq, nie ma problemu :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”