[P11/WP11] Spadająca temperatura silnika - niedogrzany silni
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Spadająca temperatura silnika - niedogrzany silni
Witam Wszystkich,
Pacjentem dziś jest P11GT z SR20DEH. Jak już zapewne część z Was przeczytała w dziale "Zaprezentuj swoje Nismo" padł mi termostat - nie otwierał się. Tak więc wymieniłem termostat na nowy. Niestety okazało się, że jest lipton, bo na trasie przy prędkościach powyżej 90km/h silnik bardzo szybko się wychładza, temperatura spad do jakiś 45°C. Jak zwolnię do 80km/h, to temperatura powraca do tych swoich 85°C, przyśpieszam - temperatura spada.
Teraz proszę o potwierdzenie moich domysłów - czy termostat, który kupiłem ma jakąś wadę, że się nie domyka/nie zamyka jak temp. spadnie poniżej 82°C (punkt otwarcia) i płyn cały czas przez niego zapinkala? W zasadzie to nawet przy 45°C jest cały czas otwarty?
Płyn chłodniczy wymieniony, układ chłodzenia jest szczelny i raczej nie jest zapowietrzony (poza nagrzewnicą), bo weszło mi 6,5L płynu chłodzącego.
Janusz
Pacjentem dziś jest P11GT z SR20DEH. Jak już zapewne część z Was przeczytała w dziale "Zaprezentuj swoje Nismo" padł mi termostat - nie otwierał się. Tak więc wymieniłem termostat na nowy. Niestety okazało się, że jest lipton, bo na trasie przy prędkościach powyżej 90km/h silnik bardzo szybko się wychładza, temperatura spad do jakiś 45°C. Jak zwolnię do 80km/h, to temperatura powraca do tych swoich 85°C, przyśpieszam - temperatura spada.
Teraz proszę o potwierdzenie moich domysłów - czy termostat, który kupiłem ma jakąś wadę, że się nie domyka/nie zamyka jak temp. spadnie poniżej 82°C (punkt otwarcia) i płyn cały czas przez niego zapinkala? W zasadzie to nawet przy 45°C jest cały czas otwarty?
Płyn chłodniczy wymieniony, układ chłodzenia jest szczelny i raczej nie jest zapowietrzony (poza nagrzewnicą), bo weszło mi 6,5L płynu chłodzącego.
Janusz
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, no patrz, to identyczna sytuacja jak w Mazdzinie byla
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pompa pracuje jak należy, bo na starym termostacie - póki się nie uszkodził - wszystko było jak należy i temperaturę trzymał. Poza tym co w pompie może się uszkodzić poza uszczelniaczem lub łożyskiem?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Też tak obstawiam, ale wolę się upewnić. Zgodnie z litera prawa mam 14 dni na zwrot i reklamację towaru - Zielkq jeśli się mylę to mnie popraw. W każdym razie Vixo napisał mi, że gdzieś ma OEMowy termostat i jak znajdzie to mi wyśle. Wtedy też go podmienię i zadzwonię do sklepu, gdzie go kupiłem z zapytaniem "co będziemy z tym robić".
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, z tego co wiem, to 14 dni jeszcze nie weszło. A i trzeba rozróżnić kilka instytucji: 1)zwrot towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni - tylko przy zakupach na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa - jeżeli kupowałeś przez Internet i odbierałeś osobiście to trzeba się wgłębić w regulamin sklepu i Twój sposób zapłaty, przed upływem tego terminu należy wysłać list polecony z informacją o rezygnacji z produktu, 2)niezgodność towaru z umową - wynika z ustawy, w ciągu 6 miesięcy jest domniemanie, że wada istniała w momencie zakupu i to sprzedający się martwi o udowodnienie, że tak nie było, 3)gwarancja - czyli coś dobrowolnie udzielanego przez sprzedawcę.
Różnice między gwarancją, a niezgodnością (aktualne przynajmniej do czasu zmian związanych z rozszerzeniem zwrotu do 14 dni i paru innych pojęć):
http://www.niezgodnosc.pl/III/jaksiemaodp.html
To tak w wielkim skrócie
Różnice między gwarancją, a niezgodnością (aktualne przynajmniej do czasu zmian związanych z rozszerzeniem zwrotu do 14 dni i paru innych pojęć):
http://www.niezgodnosc.pl/III/jaksiemaodp.html
To tak w wielkim skrócie
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Mi się wydaję,że jak się osadza jakiś tam muł na łopatkach to to zmienia ich geometrie i nie tłoczą tyle cieczy na minute ile powinny, albo od pracy te łopatki się odkształcają. W końcu jedno w jakimś tam stopniu oddziałuje na drugie. Po za tym tak samo można się zastanawiać czemu pompy oleju się zużywają jak i tam nie ma się co zepsuć.janusz pisze:Poza tym co w pompie może się uszkodzić poza uszczelniaczem lub łożyskiem?
Smyndrok, akurat pompa wody ma dość grube łopaty. Jakby miała cienkie jak turbo to chwila i by się powyginały. Tak więc zmiana geometrii w pompie wody to wyższa abstrakcja. Pompa olejowa ulega zatarciu/uszkodzeniu jeśli nie pilnuje się poziomu oleju, nie wykonuje okresowych wymian oleju, tylko się je przeciąga. Co więcej jazda na beznadziejnym oleju powoduje odkładanie się depozytów węglowych z przepalonego oleju. Te osady spływają potem do miski olejowej i mogą być zaciągnięte przez smoka lub zatykają sitko na smoku - pompa pracuje na sucho. Depozyty węglowe są bardzo twarde.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dobra więc przypuszczenia wszystkich, jak i moje się potwierdziły - termostat. Wczoraj go wymieniłem, przejechałem się A8 i z temperaturą spokój - trzyma
___________________________________________________
Zrobię mały UP!
Otóż okazało się, że termostat, który dali mi w sklepie (wymienili bez problemu) również ma problem z utrzymaniem temperatury silnika. Tak więc wkurzony już na maksa wymieniłem dziś termostat na ten, który kupiłem od SPOKOjnego. Przy okazji coś mnie naszło i sprawdziłem jaką siłą trzeba zadziałać, żeby otworzyć termostat - ręką. Okazuje się, że do otwarcia termostatu - zamiennika wcale nie trzeba dużej siły. Co innego w przypadku OEMu. Przy nim naprawdę trzeba się wysilić, żeby go otworzyć.
Tak więc zagadka chyba mi się rozwiązała. Ciśnienie jakie powstawało w układzie było chyba na tyle duże, że bez problemu samoczynnie otwierało sobie termostat. Wiadomo, im wyższe obroty silnika, to pompa wody będzie dawała większe ciśnienie. Jak schodziłem do 80km/h to ciśnienie w układzie spadało i termostat się zamykał tak jak trzeba - temperatura powracała do normy.
Tak więc dla potomnych - jeśli będziecie wymieniać termostat to sprawdźcie, jaką siłą musicie zadziałać na termostat, żeby go otworzyć palcami. Jak pójdzie lekko, to nawet go nie bierzcie.
___________________________________________________
Zrobię mały UP!
Otóż okazało się, że termostat, który dali mi w sklepie (wymienili bez problemu) również ma problem z utrzymaniem temperatury silnika. Tak więc wkurzony już na maksa wymieniłem dziś termostat na ten, który kupiłem od SPOKOjnego. Przy okazji coś mnie naszło i sprawdziłem jaką siłą trzeba zadziałać, żeby otworzyć termostat - ręką. Okazuje się, że do otwarcia termostatu - zamiennika wcale nie trzeba dużej siły. Co innego w przypadku OEMu. Przy nim naprawdę trzeba się wysilić, żeby go otworzyć.
Tak więc zagadka chyba mi się rozwiązała. Ciśnienie jakie powstawało w układzie było chyba na tyle duże, że bez problemu samoczynnie otwierało sobie termostat. Wiadomo, im wyższe obroty silnika, to pompa wody będzie dawała większe ciśnienie. Jak schodziłem do 80km/h to ciśnienie w układzie spadało i termostat się zamykał tak jak trzeba - temperatura powracała do normy.
Tak więc dla potomnych - jeśli będziecie wymieniać termostat to sprawdźcie, jaką siłą musicie zadziałać na termostat, żeby go otworzyć palcami. Jak pójdzie lekko, to nawet go nie bierzcie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Hmm.. to dziwne, b ja już jeżdżę ze 3,5 roku na vernecie i jest w porządku.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck niemniej wygląda na to, że prawdopodobieństwo trafienia na padake jest o wiele większe. No chyba, że w przypadku silników innych niż SR20xxx jest zawsze ok
Ostatnio zmieniony 2015-03-05, 00:51 przez nats, łącznie zmieniany 1 raz.
nats, niestety, ale nie oddałem, bo byłem tak zawalony robotą, że po prostu zapomniałem o tym........ Używka od SPOKOjnego działa bardzo ładnie.
Wpisz w googlu: "nieznajek nissan wyganów" i zamów u niego używkę
Przy okazji wpadłbyś na spota kiedyś
Wpisz w googlu: "nieznajek nissan wyganów" i zamów u niego używkę
Przy okazji wpadłbyś na spota kiedyś
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_