Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10] Jaki materiał na uszczelkę przepustnica-kolektor dolot

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

[P10] Jaki materiał na uszczelkę przepustnica-kolektor dolot

Post autor: kadi » 2015-02-20, 12:31

Jaki materiał jest najlepszy na dorobienie uszczelki pomiędzy przepustnice i kolektor dolotowy?

Znaleźć takiej uszczelki nie mogę wiec chce sam dorobić. W końcu aż takiej wysokiej temperatury tam nie ma. Jaki materiał proponujecie?
P10 1.6 SRi - od 2004r w akcji
Kia Picanto 1.1 benzynka - sprzedana, ale nadal w rodzinie

http://nissanzone.pl/viewtopic.php?p=343154#343154

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-20, 12:35

Kadi, ja już dawno wywaliłem u siebie uszczelkę, która jest między kolektorem ssącym a przepustnicą i całość złożyłem na silikon. Skończyły się problemy, a i porządnie trzyma oraz nie ma lewego powietrza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2015-02-22, 13:11

Zapomniałem o tych silikonach. Dobry pomysł Janusz, tylko jest problem. Ja mam 2 przepustnice i 2 obudowy filtra powietrza. Przez zimę jeżdżę krótkie odcinki gdzie auto nawet mi się nie nagrzewa i nie ma sensu odpalać gazu, wiec jeżdżę na samej PB98 z obudowa filtra bez ograniczonego dolotu. Na lato planuje przestawkę na 2-ga przepustnice pod gaz. Dzięki temu nie będę musiał regulować przepustnicy przy każdej takiej zmianie. Ostatecznie oczywiście pozbędę się gazu ale to za jakiś czas.

Z tego co widzę to silikon motoryzacyjny zastępuje tradycyjne uszczelki: korkowe, papierowe, filcowe, azbestowe i gumowe. Użyje jednego z tych materiałów pod przepustnice a silikon taki na +360 stopni użyję do krokowca.

Dzięki za info :)
P10 1.6 SRi - od 2004r w akcji
Kia Picanto 1.1 benzynka - sprzedana, ale nadal w rodzinie

http://nissanzone.pl/viewtopic.php?p=343154#343154

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-02-22, 13:23

Pokaż ten patent :D bo sobie nie mogę wyobrazić :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-22, 13:27

Kadi, bierz Elringa Dirko HT, zresztą na samej przepustnicy nie ma nawet 200°C, na krokowcu też takiej temperatury nie uświadczysz. jak będzie max 100-120°C to będzie dobrze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-02-22, 15:23

vixo, ja to rozumiem, że na 'stanie' ma dwie przepustnice i dwie obudowy, ale w jednym czasie zamontowana jest w aucie tylko jeden komplet. Na zimę montuje ten bez zwężek i ograniczeń, bo jeździ tylko na benzynie, a na lato drugi zestaw pod instalację gazową :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-02-22, 15:42

Dobra czaje xD już myślałem, ze jakieś mega patenty :mrgreen:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2015-02-22, 23:21

Wciągnąłem już Pulsar SIL+, następnym razem spróbuje tego Elringa Dirko HT.

Zielkq, masz racje ;)

A skoro temat zszedł na uszczelniacze silikonowe, to jaki najlepiej użyć na połączenia węży gumowych od układu chłodzenia? Mam takie 2 miejsca w których non stop odrobinę mi ucieka płyn chłodniczy. Już próbowałem po 2 cybanty zakładać i nic, a ostatnio nawet 2 razy grubsze założyłem i nadal to samo...brrr :-|

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-22, 23:29

Dirko HT :D Na to składałem też miski olejowe, krućce do wody wychodzące z bloku, obudowę termostatu i tonę różnych innych rzeczy. Po złożeniu odczekuje się 15-20min i zalewa się płyn/olej.

Silikon najlepiej wiąże jak jest wilgotno na dworze :]

Zobacz, czy wąż od wody nie jest gdzieś przecięty - u mnie było podobnie i też się sączyło.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-02-23, 10:26

kadi, może próbuj lepsze opaski, np takie (szerokie):
Obrazek
Co do uszczelek pod przepustnicę są na allegro w tej chwili 2-3mm grubości kawałki teflonu, w postaci płyty 20x20cm. Spokojnie można wyciąć uszczelkę i jeszcze zostanie. U mnie od 2 lat jeździ takie coś i nie dość, że jest szczelne, to jeszcze poprawiła się reakcja na gaz, bo powietrze mniej ogrzewa się od gorącej przepustnicy (teflon izoluje termicznie).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2015-02-24, 23:10

wod2u, Normalnie opaska pierwszej klasy :D
wod2u pisze:Co do uszczelek pod przepustnicę są na allegro w tej chwili 2-3mm grubości kawałki teflonu, w postaci płyty 20x20cm. Spokojnie można wyciąć uszczelkę i jeszcze zostanie. U mnie od 2 lat jeździ takie coś i nie dość, że jest szczelne, to jeszcze poprawiła się reakcja na gaz, bo powietrze mniej ogrzewa się od gorącej przepustnicy (teflon izoluje termicznie).
No i własnie o coś takiego mi chodziło. Korek zdecydownaie jest za miekki, teflon bedzie w sam raz. Trochę poszukałem i nawet w Warszawie znalazłem hurtownie "technozbyt.com.pl" i maja taki teflon.

Dziękować :D
P10 1.6 SRi - od 2004r w akcji
Kia Picanto 1.1 benzynka - sprzedana, ale nadal w rodzinie

http://nissanzone.pl/viewtopic.php?p=343154#343154

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”