Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[WP11.144] qg18de silnik kręci ale nie odpala

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
ronnie333pl
wiem o czym pisze
Posty: 87
Rejestracja: 2013-02-27, 16:13
Lokalizacja: Kraków

[WP11.144] qg18de silnik kręci ale nie odpala

Post autor: ronnie333pl » 2015-02-12, 21:34

Witam,

Mam problem z uruchomieniem primery wp11.144 (prod. końcówka 99) ze znienawidzonym przez wielu silnikiem qg18de.

Generalnie sprawa wygląda następująco. Jak gdyby nigdy nic wjechałem w poniedziałek samochodem do garażu w celu przymiarki nowych alufelg i zamontowania paska ledowego w kokpicie. Po wszystkim wszystko było w porządku, żadnych zwarć ani nic z tych rzeczy. na następny dzień chciałem odpalić samochód, ale akumulator odmówił mi posłuszeństwa (prawdopodobnie ze względu na to, że przy sprzątaniu, trochę dłużej słuchałem radia) w każdym razie naładowałem akumulator. Autko kręci i nic się nie dzieje. Pomyślałem, że zabrakło mi paliwa (jeżdżę na sekwencji lpg). Skoczyłem po 5tkę paliwa, wlałem do baku ale efekt ten sam - rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Sprawdziłem pompę paliwa (działa) no i świece (iskra też jest). Kolejnym podejrzanym był immobiliser. przy wyciągniętym kluczyku lampka na podszybiu mruga, po przekręceniu klucza w pozycję ON lampka świeci się ciągle (sprawdzałem na 2 kompletach kluczy). Instrukcja wskazuje na uszkodzony immobiliser. Następnie ściągnęliśmy z ojcem dolot powietrza z przepustnicy, a po pryśnięciu jakimś magicznym preparatem silnik zakręcił (co prawda na bardzo krótko ale jednak)

Moje pytanie brzmi... Czy to ewidentna wina immobilisera, czy powinienem szukać usterki w innym miejscu?

Dodam, że sprawdzałem przed chwilą aplikacją TorquePro i adapterem elm327 błędy silnika. Nie znalazłem nic oprócz ciekawego wskazania kąta wyprzedzenia zapłonu - 50 stopni. Niestety nie wiem na ile wiarygodna może być ta informacja.

Jestem w tym momencie w kropce dlatego proszę Was o pomoc.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-02-13, 07:38

Czujnik położenia wałka obstawiam

Awatar użytkownika
ronnie333pl
wiem o czym pisze
Posty: 87
Rejestracja: 2013-02-27, 16:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ronnie333pl » 2015-02-13, 08:44

Jest jakiś sposób na to, żeby sprawdzić ten czujnik ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-02-13, 09:02


Awatar użytkownika
ronnie333pl
wiem o czym pisze
Posty: 87
Rejestracja: 2013-02-27, 16:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ronnie333pl » 2015-02-13, 21:06

Generalnie zdążyłem dzisiaj jeszcze rzucić okiem na paliwo i sam immobiliser. paliwo dochodzi aż do listwy wtryskowej i ma raczej dobre ciśnienie.

W immo przeczyściłem wszystkie kostki, styki, sprawdziłem czy czasem nie odpiąłem czegoś od ecu jak kombinowałem z ledami, ale niestety bez zmian.

Wiecie może jak immobiliser w qg18de blokuje rozruch silnika? czy jest możliwe, że jeszcze gdzieś przy samych wtryskiwaczach paliwo jest odłączane?

Czy jest opcja wyłączenia samego immobilisera w taki sposób, aby został działający zamek centralny z pilota?

Ten czujnik pewnie posprawdzam w poniedziałek jak znajdę trochę czasu.

[ Dodano: 2015-02-24, 17:04 ]
Problem rozwiązany. Powodem nie odpalania silnika było rozprogramowanie systemu NATS.. Rzekomo przyczynił się do tego bardzo słaby akumulator.

Niech to będzie przestroga dla innych, nie kręćcie rozrusznikiem na słabym akumulatorze!
Koszt naprawy 400 zł :-(

Temat można zamknąć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”