[P12/WP12] 2.2 dci 138 km 2005r silnik drga i nie pracuje tr
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-07-13, 18:16
- Lokalizacja: bielsko-biala
[P12/WP12] 2.2 dci 138 km 2005r silnik drga i nie pracuje tr
witam forumowiczow 4 miesiace temu kupilem primerke i nie pokoji mnie duze drgania silnika na wolnych obrotach ,troche bardzo nim telepie a same obroty sa dosc niskie i faluja 600rpm,przy czym silnik pracuje troche jak silnik w ursusie ,przebieg mam 100 000 tys km poduszki pod silnikem cale ,egr przeczyszczony ,kmputer nie pokazuje zadnego bledu wtryski smigaja,dodam ze czasami ja przycisne lubi puscic duzego baka czarnej chmury ale dopiero po okolo2300rpm ,prosze podpowiedzcie jakie sugestje co moze byc przyczyna
Jeśli wszystko jest sprawne to silnik nie powienien nic takiego robić.
Jeśli diesel z tego roku ma rzeczywiście taki przebieg, to powinno się również wykluczyć koło dwumasowe i pompę wtryskową. Napisz skąd wiesz, że wtryski są ok? Były sprawdzane na maszynie? Nierówna praca głównie zależy od stanu układu wtryskowego. Listwa wysokiego ciśnienia też była sprawdzana? To jest common rail, więc najmniejszy spadek ciśnienia na jednej fazie wtrysku stwarza problemy. Co do dymienia, zdiagnozuj przepływomierz i sprawdź na sterowniku co się dzieje z turbiną (ile pompuje powietrza wtedy, a ile powinna pompować fabrycznie).
Jeśli diesel z tego roku ma rzeczywiście taki przebieg, to powinno się również wykluczyć koło dwumasowe i pompę wtryskową. Napisz skąd wiesz, że wtryski są ok? Były sprawdzane na maszynie? Nierówna praca głównie zależy od stanu układu wtryskowego. Listwa wysokiego ciśnienia też była sprawdzana? To jest common rail, więc najmniejszy spadek ciśnienia na jednej fazie wtrysku stwarza problemy. Co do dymienia, zdiagnozuj przepływomierz i sprawdź na sterowniku co się dzieje z turbiną (ile pompuje powietrza wtedy, a ile powinna pompować fabrycznie).
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-07-13, 18:16
- Lokalizacja: bielsko-biala
wtryski nie byly na maszynie ale komputer nie pokazal mi nic tylko zauwarzyle bardzo ciekawa rzecz ze jezeli auto stoi w miejscu obroty skacza i nim telepie wystarczy ze jedzie 5 km/h i to nie na biegu na luzie z gorki np juz silnik pracuje ladnie obroty stoja w miejscu okolo850 rpm i nieczuje tak telepania ,zwariowalem po prosty mechanik zalama rece i powiedzial ze nie wie co zabardzo nie mam gdzie jechac do innego bo jak pojade do anglika to wymieni mi pol silnika i albo trafi albo nie moze faktycznie jak bede w polsce na swieta to posprawdzac uklad paliwowy
Tak na szybko to możesz zalać preparat STP do diesla (do czyszczenia wtryskiwaczy, cena 12-20zł) na bak paliwa i zobaczyć, czy nie pomoże. Koledze po takim zabiegu uspokoiły się wolne w dieslu z CR, co prawda nie było z nimi tak źle jak u Ciebie, ale sam zdziwiony przyznał, że zmiana jest wyraźnie odczuwalna.
pozdr. Kamil
Wod2u, zamiast STP zalałbym Liqui Moly, Millersa albo Archoila. Ten ostatni za niedługo sam będę testował.
Radeek198666, wymień filtr paliwa - to tak na początek.
Radeek198666, wymień filtr paliwa - to tak na początek.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-07-13, 18:16
- Lokalizacja: bielsko-biala
a powiedzcie mi czy egr moze robic takie cyrki czy ma on w ogóle cos wspolnego z obrotami, preparat juz wlalem na samym poczatku. Juz nawet sprawdzalem walki rozrzadu czy jedna krzywka nie jest wytarta, ale tam wszystko wyglada jakby z fabryki dopiero co wyjechalo. Tak myslalem, ze te problemy sie nasila przez te 4 miesiace i w koncu do czegos dojde czy komp pokarze, ale nic caly czas to samo. Co do filtra mam i szykuje sie do wymiany tylko czekam na weekend. Ale zeby on cos takiego robil?
Proszę poprawić.
Janusz
Proszę poprawić.
Janusz
Ostatnio zmieniony 2014-09-23, 08:20 przez radeek198666, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie, filtr nie będzie niczego takiego robił. Jeśli już go kupiłeś, to wymień dla świętego spokoju. EGR owszem ma dużo do jednostajnych obrotów, ponieważ otwiera się zawsze wtedy kiedy nie przyspieszasz, jedziesz równo, no i na wolnych obrotach jałowych. Zmyka się natomiast (dla bezpieczeństwa) w momencie zwiększania prędkości obrotowej. Jest możliwość sprawdzenia, czy EGR ma coś do pracy silnika w Twoim przypadku. Na pracującym silniku odłącz od niego sterowanie (wężyk podciśnieniowy), silnik może przejść w tryb awaryjny, ale jak go podłączysz to zgaśnie.
Jeden z wtryskiwaczy może przelewać i robić takie cuda, zresztą sam napisałeś, że trochę dymi
Jeden z wtryskiwaczy może przelewać i robić takie cuda, zresztą sam napisałeś, że trochę dymi
Ostatnio zmieniony 2014-09-23, 08:47 przez Wiooreck, łącznie zmieniany 1 raz.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-07-13, 18:16
- Lokalizacja: bielsko-biala
znalazlem przyczyne ,lecz w zyciu bym nie przepuszczal i nie podejrzewal tej rzeczy ale po wymianie silnik pracuje bez zadnych problemow,przyczyna byl filtr powietrza tak filtr lub to cos co bylo na jego miejscu w zyciu czegos takiego nie widzialem ale filtr wygladal jak by auto jezdzilo po pustyni byl caly zalepiony piachem kurzem i sadza (dziwne) ale bylo to wszystko od strony wlotu z zewnatrz warzyl chyba 2 kilo jestem w szoku bo nikt go nigdy nie wymienial byl orginalny z emblematami nissana