Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Chcę kupić P11 96-97, jaki silnik wybrać?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P11/WP11] Chcę kupić P11 96-97, jaki silnik wybrać?

Post autor: jarkk » 2009-12-02, 09:44

Wiem, ze niejeden taki temat juz byl na forum, ale wiadomosci sa troszke porozrzucane, dotycza roznych modeli i rocznikow i nie zawsze sa scisle opisane,a ja batrdzo potrzebuje pewnych informacji na temat primery p11, rocznik 96-97.

Z tego co wyczytalem z artykulow, na forum, na innych stronach z opiniami i po rozmowie z dwoma posiadaczami primer dowiedzialem sie, ze:

1. Sa prawie bezawaryjne, ale maja drogie czesci, no i teraz kwestia szczescia - jak trafie zle to bede bulil, ale jakbym kupil bardziej awaryjne z tanszymi czesciami to pewnie na jedno by wyszlo - nie wiem co lepsze.

2. Maja bardzo dobre silniki, przede wszystkim diesele, chociaz wiele innych podzespolow takze.

3. Spalanie (pomijajac gaz) maja w miescie do okolo 7l/100km - od razu mowie, ze w miescie jezdze okolo 70-80 km/h, no czasem sie zdarzy 90-100 km/h, ale bardzo zadko, a poza miastem tez staram sie nie przekraczac 100 km/h, rajdowcem nie jestem, zycie mi mile, nie mam kasy na bzdurne spalanie paliwa, a poza tym po co mi szybciej jechac.

To podstawowe cechy, ktore sa dla mnie istotne, gdyz stawiam na ekonomie (ocziwiscie wyglad, wygoda, pojemnosc bagaznika, czy ewentualna moc ktora czasem podrzebowal bede przy wyprzedzaniu itp takze, ale najwazniejsza jest ekonomia).

Prosilbym o napisanie mi czy to prawda, przy opisie spalania biorac pod uwage to co napisalem.

Ostatnia rzecza, ktora jeszcze mnie dreczy, to czy stawiac na benzyne, benzyne + gaz, czy na diesela. Mam uprzedzenie do dieseli, ale troche zaczynam sie spowrotem przekonywac. Jak myslicie? Co lepsze? A no i od jakich pojemnosci sa diesele, bo wiadomo, ze ubezpieczenie rosnie wraz z pojemnoscia?
___________________________________________________________________________

Ad.1 - przejechalem po zakupie okolo 35tys. km (teraz ma 110tys. km). Mam kombi 2.0 z gazem. Z awarii z ktorymi sie spotkalem:
- problemy z wolnymi obrotami (ustapily po czyszczeniu ukladu dolotowego);
- klopoty pozornie ze zbieznoscia (okazalo sie ze opony do bani i wymiana na nowe pomogla);
- wymiana klockow hamulcowych i tarcz z tylu (na jednej tarczy zapiekl mi sie ten "uklad sciskajacy" i zezarlo tarcze - przez moja glupote);
- co do LPG to rozlecial mi sie jeden z wtryskiwaczy;
- wymiana elastycznego lacznika na rurze wydechowej (poprzedni wlasciciel chyba w cos przywalil, bo bylo spawane);
- przepalily mi sie 2 zarowki z tylu i 2 z przodu (nie jednoczesnie :-) );

W to wszystko zainwestowalem jakies 1000PLN (nie wliczajac opon, tylko wizyty u mechanikow i czesci). Plus 2 wymiany oleju, filtra powietrza, oleju, kabinowego, 2 x swiece (po zakupie i teraz ostatnio), to jakies max. 650PLN. To tak orientacyjnie za okres od czerwca '06 i 35tys. km.

Jesli chodzi o blache, to zadnych sladow korozji. Wiem na pewno, ze trafilem na egzemplarz zadbany, bo wiedzialem od kogo kupuje. To mi pomoglo podjac decyzje, bo chcialem cos niemieckiego i pewnie bym sie wpakowal.

Ad.2 - jesli o chodzi o 2 litrowy benzynowy, to raczej zastrzezen nie mam. Gada az milo i sie nie psuje (jak do tej pory). Trza dbac o bestie - na razie wymieniam tylko olej i zerkam tu i tam czy cos sie nie szykuje, ale jest OK.

Ad.3 - na trasie schodzi do 7 litrow przy jezdzie "pompatycznej" - do 100km/h :-) W miescie okolo 10-11 litrow - i tu w sumie czy pedal mam w podlodze czy nie, to i tak max 12l/100km. Wazne rowniez jakie dystanse pokonujesz - dlugie czy krotkie? Jesli o gaz chodzi, to na sekwencyjnej instalacji spala 10-12l/100km (60% trasa), na trasie zszedlem do 9l/100km przy spokojnej jezdzie.
___________________________________________________________________________

Ad.1. Części na poziomie cenowym innych marek tego samego segmentu.
Ad.2. Diesel - trzeba go "umiejętnie obsługiwać" - bo zdarzają się pęknięcia głowic.
Benzyniak 1.6 - ekonomiczny i w miare dynamiczny - do miasta i spokojnej trasy w zupełności wystarczy.
Ad.3. W wersji z LPG - w moim przypadku II generacja - spalanie w mieście 10-11l/100, trasa około 8.
___________________________________________________________________________

napisz gdzie i ile będziesz jezdził tym autem
ale tak czy siak to ja polecam zdrową benzyne i nic więcej TD w P11 są słabe - za słabe i często wywala uszczelke pod głową - jeżeli chodzi o nissanowskie diesle to TD są kiepskie - dobre pojawiły się w 2000r 2,2tddi ale one tylko w n16 Xtrialu a potem jeszce p12....

Ja mam P11 GT śmigam 40%w mieście 60% w trasie, średnie spalanie wychodzi ok 8,5-9l/100km - auta nie oszczedzam - bo dopiero od 4tys ono jedzie jak nalezy oleju bierze z 0,5l/10k km a przy spokojnej jezdzie prwie nic nie znika.....
Bierz tylko benzyne!!! Nad TD nawet sie nie zastanawiaj, benzyne lejesz i jedziesz a o TD trzeba dbać
___________________________________________________________________________

W kazdym poście piszesz jakie to TD są kiepskie, ja mam pytanie czy posiadałes samochód z takim silnikiem? czy swoja opinie wydajesz na podstawie kilku postów z forum w których uzytkownicy opisali swoje problemy z pękającą głowicą? I teraz pytanie który z tych uzytkowników jest pierwszym właścicielem albo chociaż kupił Primere jak miała 3-4 lata? Otóz z moich obserwacji wynika że żaden. W związku z tym przebiegi tych aut mogą byc naprawde kosmiczne.
Ja swojego TD kupiłem jak miał 3 lata i od tamtego momentu przejechałem 60kkm- wymieniłem łożysko, przegub i ostatnio przepływomierz, wszystko zamknęło się w kwocie mniejszej niz 1000zł a byłoby jeszcze mniej gdybym uzywał części "no name" ale ja wolałem zapłacić więcej i mieć oryginały Nissana. Spalanie rekordowe wyszlo mi 5,3 litra w trasie, zazwyczaj jest okolo 6l/100km w trasie. Miasto około 8l/100km, wiadomo mogłoby byc mniej ale jak na auto o tych gabarytach nie jest źle. Co do dynamiki- przed wymianą przepływomierza praktycznie 0, ale teraz po wymianie przepływki jeździ się naprawde przyjemnie. Samochód zbiera się jak Octavia TDI 90km.
I teraz czas na podsumowanie. Moim zdaniem TD nissana (pod warunkiem że nie ma 400kkm) jest naprawde bdb silnikiem. Lepiej kupić TD niz benzyne i gazować.
___________________________________________________________________________

AK dla mnie Disle nie bardzo mają szanse bytu ...choć może inaczej
jazda na Pb nie ma prawa bytu
potem troszke oszczędniejszy jest ON (P10-75 KM(koło 8l miasto) P11 -85 -90 KM)
i na każdym froncie wygrywa LPG
u mnie korki i czasem jakiś rajdzik ,,,,,14 L LPG na 100 Km MIASTO
23 zł za 100 Km przy czym pod nogą przynajmniej 130 -140 KM

najlepsza opcja to 1.6 LPG i jazdy po trasach myślę że 8-9 litrów Gazu ()
dynamika jak disla różnica przy dystrybutorze 3,5 a 1,6 zł


źródło: NKP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”