Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pokrywa zaworów

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Pokrywa zaworów

Post autor: wod2u » 2012-03-17, 19:57

Problem następujący:
przyszła mi wczoraj pocztą pokrywa zaworów do mojego SR-a. Jest prawie identyczna z tą, którą mam aktualnie zalożoną. Planuję ją pomalować na ciemny grafit i podmienić z moją. Problem w tym, że ta, która przyszła była dość mocno zasyfiona od wewnątrz (stary, gęsty olej, nagar). Doczyściłem ile się dało, aż mi brakło i starego płynu hamulcowego i środka do czyszczenia silników (SPEC autolandu, dość fajnie rozpuszcza olej). W sumie planuję w poniedziałek kontynuować czyszczenie, pytanie tylko czy powinienem się aż tak przejmować? W końcu nie wiem co mam teraz pod moją. No i dość trudno będzie wyczyścić te miejsca wewnątrz pokrywy (między blachą wewnętrzną a górą). Czyścić, nie czyścić, ew. jak dokładnie? Może jest jakiś sposób na to? Zawsze na tych pokrywach się tyle syfu zbiera?
Jakby co na wymianę mam już ori uszczelkę między pokrywą a głowicą (zaczeło się pocić z niej, stąd cała akcja), z tego co czytałem przyda się silikon do tych półokrągłych miejsc w głowicy (gdzieś jeszcze?) no i chyba dokupię jeszcze uszczelkę która siedzi na środku, między gniazdami świec a głowicą.

Zdjęcia:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-03-18, 00:27

Pokrywę możesz wyczyścić na ile się da , nie daj się zwariować. Tych uszczelek przy świecach samych nie kupisz. Albo kupujesz samą uszczelkę , albo cały komplet pod pokrywę zaworów. Do uszczelniania nie używaj sylikonu , bo długo nie wytrzyma. Ja kupuję zawsze pastę do uszczelniania silników , np. DIRKO.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-03-18, 08:12

Uszczelkę świec ma OSA. Silikon dajesz jedynie na załamaniach tzn. tam gdzie aparat zapłonowy oraz na tech półksiężycach przy wałkach. PS zobacz jak się czyści dimerem :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-18, 17:19

Na świece weź uszczelkę, gdzie te pierścienie są ze sobą połączone, tak jak w oryginale. W sprzedaży są też takie, gdzie każdy pierścień jest oddzielnie, ale one są bardzo kiepskie, puszczają olej.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-03-18, 19:54

tych uszczelek pod świece połączone nie da rady kupić oddzielnie próbowałem zakupiłem za to takie czy one są dobre do sr?
Obrazek
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-18, 22:27

Właśnie takie uszczelki kupiłem kiedyś i nie dały rady, przepuszczały olej do świec. Pasować powinny do SR, ale nie wypełniają za dobrze tego miejsca gdzie wchodzi uszczelka. Do tego są węższe u podstawy.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-03-19, 10:34

silikonu trzeba napierdzielić i bedzie ok
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-03-19, 11:16

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Uszczelkę pod świece będę miał oryginalną, z wyprzedaży kolegi michasobczyk z giełdy. Co do silikonu to już znalazłem sobie ten rozdział w serwisówce, tam jest taka uwaga "Use Genuine RTV silicone sealant Part No. 999MP-A7007
or equivalent." plus są zaznaczone miejsca gdzie dawać. Czyli teoretycznie silikon powinien dawać radę, ew. skoczę do sklepu po coś innego, uszczelniającego. Teraz tylko muszę się zastanowić czy jechać z tym do mechanika, czy samemu wymieniać (nie wydaje się to trudne), bo w sumie nie mam klucza dynamometrycznego, a niechciałbym tych śrub pozrywać.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2012-03-19, 11:57

wod2u pisze:Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Uszczelkę pod świece będę miał oryginalną, z wyprzedaży kolegi michasobczyk z giełdy. Co do silikonu to już znalazłem sobie ten rozdział w serwisówce, tam jest taka uwaga "Use Genuine RTV silicone sealant Part No. 999MP-A7007
or equivalent." plus są zaznaczone miejsca gdzie dawać. Czyli teoretycznie silikon powinien dawać radę, ew. skoczę do sklepu po coś innego, uszczelniającego. Teraz tylko muszę się zastanowić czy jechać z tym do mechanika, czy samemu wymieniać (nie wydaje się to trudne), bo w sumie nie mam klucza dynamometrycznego, a niechciałbym tych śrub pozrywać.
Z tymi śrubami od pokrywy to delikatnie - one baaaaardzo lubią się ukręcić :D
Dajesz rade samemu spokojnie - tylko jak mówię, klucz mały i delikatnie. Lepiej później dociągnąć niż przekręcić. Najlepiej to małą, krótką grzechotką z nasadką i dokręcasz jedną ręką.

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-19, 12:04

Kup DIRKO tak jak Maniek-ol napisał. Sam dasz radę wymienić. Mechanik u mnie zmieniał i nie używał klucza dynamometrycznego, tylko dokręcił w odpowiedniej kolejności. Na uszczelkę dał cieniutką warstwę tego środka uszczelniającego po całej długości, z obu stron. Nie ma mowy o żadnym wycieku, to nie Opel.

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2012-04-12, 08:02

Mam pytanie. Czy pod pokrywą zaworów.. po jej zdjęciu, mogę umyć myjka ciśnieniową, moge cos w ten sposób uszkodzić?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-04-12, 08:06

W pokrywie zaworow jest zaworek od PCV i chyba tylko na niego trzeba uwazac.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-04-12, 08:15

dylson pisze:W pokrywie zaworow jest zaworek od PCV i chyba tylko na niego trzeba uwazac.
I na uszczelki od świec.
Obrazek

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2012-04-12, 10:39

ulisses pisze:I na uszczelki od świec.
to V6 świece nie przechodzą przez pokrywę zaworów.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-04-12, 11:29

azorek pisze:
ulisses pisze:I na uszczelki od świec.
to V6 świece nie przechodzą przez pokrywę zaworów.
Nie sprecyzowałeś o jakie auto chodzi, a wyżej była dyskusja o SR20DE... :-P
Obrazek

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-04-12, 12:11

zaworek jest w króćcu który jest wkręcony w kapę i można go usunąc na czas mycia poza tym nie ma co zepsuć
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”