Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

TPS, a działanie sondy

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

TPS, a działanie sondy

Post autor: toio » 2012-02-12, 19:19

Czy błąd TPS lub przepływomierza ma wpływ na działanie sondy ???
Chodzi o to, że sonda zawiesza się na biegu jałowym, przez kilka sekund faluje a później zawiesza się na wartości 0,05- 0,1.
Pacjent to Micra K11. W końcu wywaliło błąd 10 i 12 - czyli jak się nie mylę TPS i przepływomierz. Wcześniej wskazywał 55 czyli brak usterek.
Co dziwne TPS wolne obroty 0,22V, gaz w podłogę 3,8V czyli reaguje. Jakie powinny być prawidłowe wartości dla K11 1.0 ??? Pomoże ktoś ???
Ostatnio zmieniony 2012-03-03, 11:57 przez toio, łącznie zmieniany 1 raz.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-02-12, 22:09

na odczyty sondy ma wpływ jej stan, ale przede wszystkim (zakładając prawidłowe działanie) skład spalin , czyli mieszanki .. Błąd TPS .. może mieć wpływ na wartości jakie odczytuje sonda. . a chyba dopiero w skrajnych wypadkach na samo jej działanie ...
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-02-12, 22:21

u mnie odczyty z TPSa to 0,40-4,80 więc u Ciebie mogą być prawidłowe w takim zakresie jak podałeś. moim zdaniem spróbuj podmienić sondę najpierw.
kiedyś miałem u siebie taki przypadek, że sonda niby pracowała normalnie, ale co jakiś czas się zawieszała na jednej wartości i było albo za bogato albo za ubogo z paliwem... (raz spalanie 8l raz 15 ;) ).

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2012-02-13, 06:11

kiedyś gdzieś znalazłem (ale potrzebuje potwierdzenia) że TPS w micrze powinien mieć wartości 0,5-4V.
Kolejne dwa pytania - czy sonda podczas jazdy na odpuszczonym gazie powinna wskazywać 0.0 (hamowanie silnikiem)?? Wartość 0.1 ubogo, wartość 0.9 bogato ??? Dobrze rozumiem ???
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-02-13, 06:40

Tak na odpuszczonym gazie sonda powinna wskazywać 0.
Obrazek

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2012-02-13, 20:36

Trochę się pobawiłem, ale sonda jak stała tak stoi na wolnych. Druga sprawa jak szybko ona powinna falować???
Obecnie MAF 1V - gaz w podłogę i 4,3 V (powinno być chyba 1,1 -3V)
TPS 0,5 - do 4,1V (powinno być chyba 0,5- 4V) czyli jest w zgodnie.
Zapłon 15 - powinno być 15
A/F 100 na wolnych czyli też ok.

Wszytko wskazuje chyba na tą sondę ...
Opinie mile widziane.

Wrzucam kilka skanów z dzisiejszych wieczornych testów testów drogowych.
Pierwsze dwa i parametry chyba ok:

Obrazek
Obrazek

Tutaj powolne działanie sondy
Obrazek

Tutaj gdy TPS był na maksa falowanie sondy (bieg 3 i 4 - zdjęcia) na 2 biegu przy maksymalnym TPS jest zawsze bogato - 0,9 (brak zdjęcia) - skąd różnica pomiędzy 2 a 3 (i 4) biegiem???
Obrazek
Obrazek

I tutaj powolny spadek gdy TPS min (wrzucone na luz podczas jazdy)
Obrazek
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

lepo
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-09-22, 18:33
Lokalizacja: W-wa

Post autor: lepo » 2012-02-16, 20:00

toio, coś się wyjaśniło?

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2012-02-17, 18:22

jeszcze nie. Muszę druga Micrę podpiąć pod kompa i porównać, bo w temacie jakoś nikt nie pomaga.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2012-02-18, 14:20

owszem wygląda na działającą, ale wydaje mi się, że ma przy długie sekcje ubogo-bogato.

Druga sprawa to dlaczego na biegu drugim, przy maksymalnym wciśnięciu pedału przyspieszenia sonda daje cały czas bogatą mieszankę. Natomiast na biegu 3 sonda faluje ubogo- bogato. Właśnie na trójce jest wyczuwalne dławienie, w szczególności w zakresie 2000-3000tys obrotów. Dławienie odpowiadało by sinusoidzie z lambdy. A więc przyśpiesza, dławi, przyśpiesza, dławi.

W N15 po wciśnięciu na maksa na każdym biegu sonda daje bogato.

Przepływka nie ma tu raczej nic do rzeczy, gdyż mam dwie kompletne przepustnice i na dwóch mam to samo.

EDIT
GHOSTRIDER właśnie mi podsuną pewien zabieg. Z tym, że już go kiedyś stosowałem - a totalnie o tym zapomniałem.
Mianowicie odłączenie sondy, wpływa trochę na to mulenie na 3 biegu (jest mniejsze, ale występuje nadal).
Na razie mogę w takim razie podsumować tak:
- przepustnica odpada - dwie różne, zachowanie auta takie samo, spalanie również.
- sonda - odpięta zmniejsza trochę dławienie

Do przemyślenia:
- coś z aparatem zapłonowym ??
- rozciągnięty łańcuszek może tak wpływać na zachowanie się auta ??
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-20, 08:02

toio pisze: - rozciągnięty łańcuszek może tak wpływać na zachowanie się auta ??

Myslę że jest to nie możliwe.. i spokojnie możesz to wykluczyć

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2012-03-03, 11:56

Jak kąt zapłonu może wpływać na sondę ?? Próbowałem przyśpieszyć zapłon poprzez przekręcenie zapłonem, ale komputer cały czas pokazuje 15 stopni i ni chole.... się nie zmienia.
Podczas dodania gazu kąt się zmienia, ale na ruszanie aparatem nic. O co kaman ???

Raz tylko się zdarzyło, że zareagowało, ale po przekręceniu aparatem (zgodnie z wskazówkami zegara - a więc aparat przekręcony w kierunku kabiny) zapłon spadał 12->10->5. Nie powinno być odwrotnie, czyli że przyśpieszony ??
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”